سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم باطن رازی از رازهای خدای وحکمتی از حکمت های الهی است که در دلهای هر یک از اولیای خود که بخواهد می نهد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
عیسی کلانتری: چرا احمدینژاد ثبتنام کرد؟(دوشنبه 88 اردیبهشت 21 ساعت 1:30 عصر )
وزیر پیشین کشاورزی از ثبت نام مجدد احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت: وی با کارنامه ناموفق در عرصه اقتصادی و سیاست داخلی و خارجی چرا ثبت نام کرده و چه چیزی را می‌خواهد به عنوان کار خارق العاده خود به مردم بیان کند؟ 

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت؛ عیسی کلانتری روز یکشنبه در همایش معلمان و فرهنگیان ستاد میرحسین موسوی در سینما حافظ اردبیل گفت: کشور هم اکنون در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد و آمار دولت نهم هم می گوید که اوضاع اسفناک‌تر شده و به همین علت عده ای از اصولگرایان عاقل، راه خود را از دولت نهم جدا کرده و در پی داوطلب دیگری غیر از احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هستند. 

وی، ادامه روند کنونی مدیریت کشور را موجب از هم پاشیده شدن کشور و نظام دانست و مدعی شد: در هیچ کدام از تصمیمات دولت نهم اصول توسعه لحاظ نشده و برنامه های این دولت کشور را به سمت انحطاط به پیش می‌برد. 

کلانتری؛ دل خوش کردن به پوشیدن «تی‌شرت» احمدی نژاد در مصر و لبنان را موضوعی متفاوت از حفظ منافع ملی ایران ارزیابی کرد و ادعا کرد: شرایط فعلی اداره کشور دیگر قابل ادامه دادن نیست. 

وزیر اسبق کشاورزی تصریح کرد: احمدی نژاد به جای این که پول کشور را برای عمران و آبادانی صرف کند؛ اعتبارات عمرانی را به جای صرف در امور زیربنایی و اشتغالزا، در بین برخی رای دهندگان توزیع می کند، ولی غافل از آن است که نمی توان با پول رای همه ملت را خرید. 

وی، توزیع سهام عدالت را چوب حراج زدن به منابع ملی توصیف کرد و گفت: ای کاش رییس جمهوری کشورمان به اندازه یک کودک فلسطینی به فکر فرزندان این کشور نیز می بود. 

کلانتری «نادیده گرفتن برنامه چهارم توسعه و برنامه چشم انداز 20 ساله کشور»، «بی توجهی به اجرای قانون بودجه و کارهای کارشناسی»، «دادن وعده‌های غیرقابل اجرا» و «حذف مدیران توانمند کشور» را از جمله سیاستهای غلط دولت دانست. 

وزیر اسبق کشاورزی همچنین گفت: مهندس میرحسین موسوی برای تغییر در ادامه این سیاستها و برنامه های غلط وارد میدان شده و توان و اراده جدی برای تغییر را دارد و مردم نیز به این باور رسیده اند که دیگر زمان تغییر وضع موجود فرا رسیده است.
 
کلانتری همچنین تصریح کرد: اگر آذری ها در این دوره از انتخابات کمتر از 75 درصد آرای خود را به نفع موسوی به صندوقها بریزند به معنی این است که روح آزادی خواهی و روشنگری و آگاهی بخشی این ملت از بین رفته و آذری‌ها مرده‌اند. 
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

دشوارترین تصمیم انتخاباتی برای آیتالله مهدویکنی(دوشنبه 88 اردیبهشت 21 ساعت 1:28 عصر )
فشارهای برخی محافل بر دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران برای حمایت از محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری، آیت‌الله مهدوی‌کنی را در موقعیتی دشوار قرار داده است.
 آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران، که یکی از برجسته‌ترین چهره‌های انقلابی به شمار رفته و علاوه بر وزارت کشور و نخست‌وزیری و عضویت در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، نقشی حساس را در مقاطع سرنوشت‌ساز جمهوری اسلامی ایفا کرده است، تجربه موفقی در حمایت‌های انتخاباتی به دست نیاورده است.

علاوه بر حمایت از ابوالحسن بنی‌صدر در نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1359 که جامعه روحانیت مبارز تهران را رو در روی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قرار داد، حمایت رسمی و صریح از حجت‌الاسلام ناطق نوری در انتخابات دوم خرداد، به ویژه با مصاحبه تاریخی آیت‌الله مهدوی‌کنی با روزنامه ابرار که در روز اول خرداد و در زمان ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی با تیتر نخست «حدس می‌زنم که نظر رهبری بر روی آقای ناطق باشد» منتشر شد، یادآور خاطرات شیرینی برای آیت‌الله مهدوی‌کنی از انتخابات نیست.

شاید این تجربه‌ها موجب شد تا جامعه روحانیت مبارز تهران در انتخابات قبلی که از یک سو با حضور هاشمی رفسنجانی از موسسین و عضو ارشد این جامعه و از سوی دیگر رقابت 4 کاندیدای اصول‌گرا شامل علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی و محمود احمدی‌نژاد همراه شده بود، ابتدا سکوت  پیشه کند و این تدبیر آیت‌الله مهدوی‌کنی می توانست موجب ارتقای جامعه روحانیت مبارز شود، اما حمایت در روزهای واپسین انتخابات از هاشمی نه برای وی و نه برای جامعه روحانیت دستاوردی به همراه نداشت.

با این وجود گفته می‌شود همان محفلی که در دوم خرداد با فشار بر آیت‌الله مهدوی‌کنی وی را مجبور به موضع‌گیری صریح در انتخابات و هزینه کردن از خود و رهبر انقلاب به نفع یک کاندیدا نمود، بار دیگر قصد دارد این تجربه را تکرار کند و با القای مداوم این که نظر رهبری بر روی رئیس‌جمهور فعلی است، آیت‌الله مهدوی‌کنی را وادار به انتقال این موضوع به سایر اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران کند و حتی با این وجود، مجدداً به دلیل عدم موافقت دو سوم اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با حمایت این جامعه از دکتر احمدی‌نژاد، آیت‌الله مهدوی‌کنی را که اکنون در دهه هشتم عمر خود به سرمایه‌ای ارزشمند برای انقلاب و چهره ای فراجناحی و مورد احترام و اعتماد همه گروه‌های سیاسی تبدیل شده است را برای تبلیغات انتخاباتی دکتر احمدی‌نژاد هزینه کنند، هزینه‌ای که با وجود تجربه دوم خرداد، مشخص نیست تأثیر مثبت چندانی نیز بر آرای احمدی‌نژاد بگذارد

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

«سقف آرای رقیب کمتر از 40 درصد است»(یکشنبه 88 اردیبهشت 20 ساعت 11:57 صبح )
وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: میرحسین موسوی برنده میدان عرصه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری است زیرا سقف آرای رقیب کمتر از 40 درصد است. 

عبد الواحد موسوی لاری عصر شنبه در آئین افتتاح دفتر اتباط مردمی میرحسین موسوی در شهرستان رشت اظهار داشت: اگر دیدگاهها و نقطه نظرات میرحسین موسوی همانطوری که هست در جامعه منعکس و منتقل شود میرحسین موسوی برنده میدان عرصه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری است زیرا سقف آرای رقیب کمتر از 40 درصد است.

وی با اشاره به اینکه سقف آرای میرحسین تا 70 درصد ظرفیت دارد، عنوان کرد: زمانی می توان به این ظرفیت دست پیدا کرد که بتوان واقعیتها را آنگونه که هست منتقل کرد و میرحسین نیز فرصت طرح نظرات خود را آنگونه که هست پیدا کند.

وزیر کشور دولت خاتمی گفت: میرحسین موسوی هر چند از نظر سابقه سیاسی و سن و سال متعلق به نسل اول انقلاب است اما دغدغه هایش به امروز مربوط می شود.

موسوی لاری در ادامه به فلسفه وجودی تشکیل ستادهای مردمی انتخابات اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به نقطه نظر مطلوب باید مسئله جذب نیرویهای تاثیرگذار جامعه برای انتقال مسائل و کنار گذاشتن برخی از گلایه ها توجهی ویژه شود.

وزیر اسبق کشور در ادامه بر لزوم تغییر وضعیت موجود در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: گروههای سیاسی همسو باید اصل تحول خواهی و تغییرخواهی و رفتن به شرایط مطلوب را به عنوان هدف نخست در نظر داشته باشند.

موسوی لاری بیان داشت: تغییر شرایط موجود و افزایش امید به جهش، توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور مطلوب نظر همه گروههای سیاسی همسو است.

وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه با اعلام اینکه دولت اصلاحات و جریان خط امامی همیشه مدافع اندیشه امام راحل بوده و هستند، یادآور شد: این جریان در دوم خرداد 76 برای رسیدن به ایده های ناب امام خمینی (ره) حرکتشان را سامان دادند و به پیروزی هم رسیدند و کماکان بر مواضعشان پافشاری می کنند.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

پیام آن «ون» برای اصولگرایان حامی احمدینژاد(شنبه 88 اردیبهشت 19 ساعت 11:37 عصر )
روز گذشته، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور کنونی کشورمان به همراه یک ون با همراهانش به ستاد انتخابات کشور رفت تا در صورت رأی دوباره مردم ایران در چهار سال آینده هم، آنان را از خدمات خود بهره‌مند کند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در این ون دوازده نفره، علاوه بر احمدی‌نژاد و محافظانش، غلامحسین الهام، مجتبی هاشمی ثمره، مسعود زریبافان، مهدی کلهر، علی سعیدلو و بالاخره اسفندیار رحیم مشایی حاضر بودند تا رئیس‌جمهور به حامیان و منتقدانش، صراحت این پیام را بدهد که احمدی‌نژاد دوره دهم، تفاوت چندانی با احمدی‌نژاد دوره نهم ندارد.



بنا بر این گزارش، این حلقه شش نفره که در چهار سال گذشته، بسیاری از تصمیمات راهبردی برای مردم ایران در جمع آنها گرفته می‌شد، همان‌هایی بودند که در سال 84 و دوران تنهایی احمدی‌نژاد، او را یاری کردند و احمدی‌نژاد هم که به نمک‌شناسی از یارانش شهره است، روز گذشته نشان داد در چهار سال آینده هم از وجود این یاران همراه بهره‌مند خواهد شد.

این در حالی است که در چهار سال گذشته، بسیاری از چهره‌های بعضا توانمند اصولگرا، همچون مصطفی پورمحمدی، داود دانش جعفری، ابراهیم شیبانی، طهماسب مظاهری، وزیری هامانه، ناظمی اردکانی، طهماسبی، محمد رحمتی، پرویز کاظمی که از بیرون این حلقه به کابینه «همراه» پیوسته بودند، به تدریج از دولت کنار گذاشته شدند و احتمالا در دور دوم ریاست جمهوری احتمالی او هم چند وزیر دیگر با دولت احمدی‌نژاد خداحافظی خواهد کرد.

پافشاری احمدی‌نژاد بر این حلقه شش نفره، در حالی است که بخش اعظم انتقادها به احمدی‌نژاد، به ویژه انتقادهایی که از اردوگاه اصولگرایان مطرح می‌شد، به اثرگذاری‌های اعضای همین تیم بر تصمیمات دولت بود که هزینه‌های گزافی هم بر دولت نهم تحمیل کرد.

غلامحسین الهام که مطالب مشعشع همسرش این روزها از جمله عوامل توفیق رقبای احمدی‌نژاد به شمار می‌رود، هرچند از ریاست دفتر رئیس‌جمهور کنار گذاشته شد، اما مشاغل او از سخنگویی دولت گرفته تا ریاست ستاد قاچاق کالا و ارز و عضویت در شورای نگهبان و وزارت دادگستری، سوژه همیشگی نقد دولت و نیز نقطه تقابل مجلس اصولگرای هفتم با دولت بود.

علی‌ سعیدلو، چهره‌ای بود که به دلیل پخش مطالبی درباره اتهام ارتباط با مافیای نفتی، هیچ گاه نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد و ناگزیر در پست معاونت اجرایی رئیس‌جمهور فعالیت کرد.
مسعود زریبافان، رئیس‌ ستاد دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات گذشته، مدت‌ها به دلیل دارا بودن دو پست عضویت در شورای شهر و دبیری هیأت دولت مورد نقد قرار گرفت، هرچند او از دیگران متواضعتر بود و فردی جانشین او به عنوان دبیر هیأت دولت شد و عضویت وی در شورای تهران هم با انتخابات دور سوم پایان پذیرفت.



همچنین محتبی ثمره هاشمی که بسیاری از ابتکارات احمدی‌نژاد همچون نامه‌های متعدد به سران کشورهای غربی نظیر جورج بوش، آنگلا مرکل و نیکلا سارکوزی، ناشی از توصیه‌های او عنوان شد، هم‌اکنون استعفا داده و سکان ستاد احمدی‌نژاد را در اختیار دارد.

صرف‌نظر از مهدی کلهر که تنها به نحوه آرایش و برخی سخنان غیرمنتظره‌‌اش انتقاد می‌شود، حضور اسفندیار رحیم مشایی در این ون استراتژیک، پیام صریحی برای منتقدان حامی احمدی‌نژاد و اصولگرایانی به همراه داشت که همچنان در آرزوی برکناری او از سوی رئیس‌جمهور هستند! غافل از این که به رغم سوژه‌هایی همچون مجلس ویژه ترکیه، سی‌دی پایان دوران اسلامگرایی، دوستی با مردم اسرائیل و سرانجام غایله اخیر سازمان حج و توصیه صریح مراجع تقلید درباره کنار گذاشتن او، احمدی‌نژاد بیدی نیست که با این بادها بلرزد و همواره حامی یارانش خواهد بود و اصولگرایانی که حامی ناخواسته رییس جمهور کنونیند، در دور آینده نباید انتظار تغییر داشته باشند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

روایت ضرغامی از تذکر رهبر انقلاب درباره عملکرد انتخاباتی صداوسیم(شنبه 88 اردیبهشت 19 ساعت 8:26 عصر )
عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما در جلسه چهار‌شنبه مدیران سازمان، از تذکر رهبر انقلاب در جلسه خصوصی وی با آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد.

ضرغامی در این جلسه گفت: «مقام معظم رهبری در جلسه خصوصی به من تأکید داشتند که صداوسیما بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کند.»

رئیس سازمان صداوسیما همچنین در این جلسه به صورت صریح از مدیران صداوسیما خواست از هرگونه اقدام و رفتاری که شائبه  ارتباط آنها با نامزدها و جانبداری صداوسیما در انتخابات را به وجود آورد، بپرهیزند.

ضرغامی خطاب به مدیرانی که با آنتن مرتبطند، گفت: «حتی اگر دوستان شما که درستادهای انتخاباتی فعالند، شما را برای خوردن چای هم دعوت کردند، نپذیرید.»

ضرغامی با عنوان کردن این که سخن امام خمینی‌(ره) مبنی بر «میزان رأی ملت است»، سرلوحه و معیار فعالیت انتخاباتی صداوسیماست، تأکید کرد: «هرکس که مردم به او رأی دهند، برای ما محترم است و امکانات‌مان را در اختیارش قرار می‌دهیم.»

گفتنی است، با وجود این مواضع صریح رئیس صداوسیما، تا شب گذشته و به رغم کاندیداتوری دکتر احمدی‌نژاد، در قریب به اتفاق برنامه‌های معاونت سیاسی صداوسیما شائبه حمایت از وی دیده می‌شود و افکار عمومی در انتظار تأثیر این مواضع مثبت ضرغامی بر عملکرد صداوسیما در روزهای آینده به سر می‌برد.

دعوت از حمید رسایی، نماینده تندروی حامی دولت برای معرفی معیارهای انتخابات در شبکه سه، اجرای برنامه انتخاباتی توسط عنصر افراطی هوادار دولت و اخراجی رادیو در همین شبکه، شبکه سوم سیما را به کانون نمایش بی‌طرفی صداوسیما در روز پنج‌شنبه تبدیل کرده بود.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]