سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل دفتر دیده است . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
احمدی‏نژاد بازهم نفت در آستانه انتخابات را سر سفره می‏آورد!(دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 3:24 عصر )
رئیس‌جمهور از طرح ویژه دولت برای انتشار اوراق مشارکت و توزیع سود صنعت نفت میان همه ایرانیان جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور صبح دوشنبه در حاشیه همایش مدیران صنعت نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های دولت در عرصه نفت، از افتتاح فاز 10 پارس جنوبی و 7 فاز دیگر عسلویه به عنوان نمونه نام برد.

وی افزود: در ابتدای کار دولت نهم تولید گاز کشور در حدود 300 میلیون متر مکعب بود که هم اکنون آمار تولید گاز به 520 میلیون متر مکعب رسیده که تنها بخشی از این گاز تولیدی در صنعت مصرف شده و برخی دیگر نیز به درون چاه ها تزریق خواهد شد که جهشی در خصوص تولید گاز محسوب می شود.

احمدی نژاد ادامه داد: در سایر بخش ها نیز همچون بخش پالایش و استخراج نفت نیز سرمایه گذاری های بسیار قابل توجهی صورت گرفته که می توان در چارچوب آن به افزایش میزان تولید نفت اشاره کرد که هم اکنون به حدود 4 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است و برای اولین بار این رکورد در بعد از انقلاب به دست آمد.

رئیس جمهور همچنین گفت : تا قبل از انقلاب، شرکت های خارجی بخش اصلی سود تولید نفت کشور را به خود اختصاص می دادند در حالی که هم اکنون صنعت نفت کشور به طور کامل توسط شرکت های داخلی مدیریت می شود؛ در زمان جنگ تحمیلی هم ز تمام شرکت های خارجی بحث فعالیت در صنعت نفت ایران را رها کردند و امروز صنعت نفت یک صنعت متکی به خود و کاملا داخلی است.

وی تصریح کرد: باتوجه به آنچه گفته شد ما به زودی می توانیم برای رسیدن به ارقام بالاتر در زمینه های مختلف پالایش فرآورده‌های نفتی متمرکز شویم البته این به معنای آن نیست که ما حتما ظرفیت تولید خود را به نهایت حد ممکن می رسانیم، بلکه این استعداد و امکان در صنعت نفت کشور وجود دارد تا ما به رقمی معادل 5 میلیون بشکه در روز دست پیدا کنیم.

احمدی نژاد ادامه داد: امروز 66 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنعت نفت از منابع داخلی انجام شده و این ابتکار حاصل همکاری بانک مرکزی و شرکت ملی نفت بوده است که منابع لازم برای توسعه صنعت نفت کشور از داخل تأمین شود و قدم جدیدی در راه توسعه صنعت نفت محسوب می شود.

رئیس جمهور همچنین طرح جدیدی که برای رساندن سود صنعت نفت به تمام اقشار ملت طراحی شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این طرح اوراق مشارکتی منتشر خواهد شد و سود صنعت نفت در اختیار تمام مردم و ایرانی های سراسر دنیا قرار خواهد گرفت؛ در واقع تمام ایرانی ها می توانند این اوراق مشارکت را خریداری کرده و در سود آن شریک شوند.

وی افزود: این طرح وابستگی ما را به دیگران برای تأمین منابع مالی مورد نیاز صنعت نفت کاهش می دهد و سود صنعت نفت را به طور کامل در اختیار مردم قرار می دهد.

احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سؤالی درباره قیمت نفت خاطرنشان کرد: بازار نفت بازاری غیر ثابت است و دائم در حال تلاطم است و هم اکنون نمی شود یک قیمت مشخص برای نفت تعیین کرد؛ زمانی می توان قیمتی ثابت برای نفت تعیین کرد که بازار به تعادلی مناسب برسد و فشارهای سیاسی نیز از روی آن برداشته شود.

رئیس جمهور با ابراز تاسف از تاثیرگذاری فشار کارتل‌ های بزرگ نفتی بر میزان قیمت نفت، ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که کشورهای نفتی جهان خود به طور مستقل قیمت نفت را تعیین کنند.

وی درباره نظر تهران در خصوص قیمت نفت گفت: با توجه به شرایط فعلی دنیا و همچنین نوسانات ارزهای بین المللی ما قیمت مناسب نفت را در حدود 80 تا 90 دلار در هر بشکه می دانیم.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مشاور عزل شده کروبی حامی دولت از آب در آمد!!!(دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 3:19 عصر )

مشاور عزل شده مهدی کروبی با تاکید بر اینکه هنوز رقیبی برای احمدی نژاد پیدا نشده است، گفت که احمدی نژاد خدمت رسانی بیشتری داشته است.

حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی رئیس ائتلاف اصلاح طلبان در نشست خبری که به همین مناسبت در خبرگزاری برنا برگزار شد به تشریح موارد رخ داده و همچنین دیدگاه‌های خود درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری پرداخت.

زارع فومنی با تاکید بر اینکه هنوز رقیبی برای احمدی نژاد پیدا نشده، به نظرسنجی‌هایی که از سوی هر دو جناح انجام شده است، اشاره کرد و گفت که در این نظرسنجی ها، محمود احمدی نژاد در فاصله زیادی با رقبای خود در صدر قرار دارد.

وی گفت که احمدی نژاد میزان خدمت رسانی بیشتری داشته است.!!

از او درباره اظهارنظر موسوی و کروبی درباره احمدی نژاد و خطرات ادامه ریاست جمهوری وی سئوال شد، مشاور عزل شده کروبی نیز این گونه اظهارات را نظر شخصی نامزدهای جبهه اصلاحات خواند.

وی به آنان توصیه کرد: آب به آستین دشمن نریزند.

زارع فومنی تاکید کرد: احمدی نژاد با توده‌ها همراه بود و فعالیت‌های او بین مردم انعکاس خوبی داشته است و مردم می‌گویند احمدی نژاد برای آنان کار کرده است.

وی انتقاد کروبی از احمدی نژاد در زمینه طرح مسئله اسرائیل و هلوکاست را اظهار نظری تند خواند و تاکید کرد که کاندیداها نباید به تخریب یکدیگر بپردازند.

عضو شورای سیاستگذاری روزنامه همبستگی افزود: هر چه به فردی بد و بیراه بگوییم اثر منفی می‌گذارد و از او چهره‌سازی کرده و سبب اقبال مردم به سوی او می‌شویم.

وی همچنین درباره حضور برخی افراد تندرو در دو ستاد انتخاباتی کروبی و موسوی تاکید کرد که ستادهای اصلاحات باید از نیروهای افراطی خالی شود و نیروهای خط امامی معتدل امور را در دست بگیرند.

این اصلاح طلب با انتقاد از وضع موجود در جبهه اصلاحات گفت: در دوره اصلاحات ما را از قطار اصلاح طلبی پیاده کردند و اصلاح طلبی را ارث پدر خود دانستند و اصلاحات را برای اهداف پلید خود بازیچه کردند و اسرار کشور را به خارج از مرزها بردند.

وی ادامه داد: این چه اصلاح طلبی است که از سنای آمریکا سر در می‌آورد و به جای ماندن در کشور و اصلاح امور، علیه کشور خود تبلیغ کند؟
عضو حزب همبستگی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور دو کاندیدای اصلاح طلب به صلاح اصلاحات نیست، افزود: باید یکی در صحنه بماند وگرنه آرای یکدیگر را خرد می‌کنند.

به عقیده او، دو کاندیدا باید به اجماع برسند تا بتوانند رقیب جدی برای احمدی نژاد باشند.

وی در ادامه شفافیت و صراحت کروبی را یکی از قوت‌های وی خواند و درباره ضعف کروبی گفت: در انتخابات قبلی توده مردم از کروبی حمایت کردند اما وی در این دوره مورد حمایت نخبگان است.

به گفته رئیس ائتلاف اصلاح طلبان جوان، نخبگان تعیین‌کننده انتخابات آتی نیستند و نباید همانند خاتمی، توده‌ها و مردم فراموش شوند.

وی دوری از مردم را اصلی‌ترین دلیل برای رویگردانی مردم در انتخابات نهم ریاست جمهوری از اصلاح طلبان دانست و ادامه داد: کروبی فکر می‌کند این نخبگان برای او رای جمع می‌کنند در حالی که آنان در بسیاری موارد او را به درستی راهنمایی نمی‌کنند.

از او درباره برخی اظهارات کروبی و موسوی در انتقاد از نظام پرسیدند که زارع فومنی پاسخ داد: اصلاح طلبی که اصول را قبول نداشته باشد، چه اصلاح طلبی است؟
عضو حزب همبستگی ادامه داد: نباید با تیتر زدن نظام را زیر سوال ببریم و انتقادهای خود را به گونه‌ای بزرگ کنیم که دشمنان از آن استفاده سوء کنند وی همچنین با اشاره به دوران هشت ساله نخست وزیری موسوی، از موسوی پرسید طی ? ???سال گذشته کجا بوده است و آیا دغدغه مردم را داشته و برای آنان کاری انجام داده است یا خیر؟
به اعتقاد او، محسن رضایی نیز علیرغم داشتن پشتوانه برنامه اقتصادی، باید شفاف صحبت کند و با صحبت درباره جنگ، خود را شفاف‌سازی کند.

فومنی تصریح کرد: انقلابی بودن مهم نیست، انقلابی ماندن مهم است.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

لاریجانی برای دومین بار تهدید به برکناری شد(دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 3:8 عصر )

«تهدیدهایی که یک ماه پیش شروع شد و گویا دوستان اصولگرایش تصمیم به کوتاه آمدن ندارند و چه ابزاری بهتر از تهدید به برکناری برای تحت فشار قرار دادن علی لاریجانی.»

نمایندگان رایحه خوش خدمت مدافع احمدی نژاد در مجلس بار دیگر علی لاریجانی رئیس مجلس را به برکناری از ریاست مجلس تهدید کردند. همچنان لاریجانی در برابر صدور بیانیه حمایت از محمود احمدی نژاد مقاومت می کند و این مخالفت ها سبب شده وی برای چندمین بار از سوی حامیان محمود احمدی نژاد تهدید شود که خرداد امسال به او رای نمی دهند تا ریاست مجلس تغییر کند.

گر چه در چند هفته گذشته این تهدیدها مطرح بود اما دیروز علی اصغر زارعی عضو ارشد این شاخه از اصولگرایان در راهروهای مجلس به صراحت این تهدید را مطرح کرد. وی خبرنگاران پارلمانی را به دور خود فراخواند تا پیغامش را به دفتر رئیس مجلس مخابره کنند؛ «معتقدیم هیات رئیسه مجلس ضعیف است و باید در دور بعد تقویت شود.» وی سپس بلافاصله عنوان کرده برای گزینه ریاست بعدی مجلس «تصمیم نگرفته اند». تا به این ترتیب به لاریجانی هشدار دهد قرار نیست گزینه نهایی اصولگرایان تنها «او» باشد و این احتمال را بدهد که رقبای جدید از سوی حامیان احمدی نژاد مقابل او قد علم کنند.

لاریجانی پس از تعطیلات مجلس تصور می کرد موضوع نزاع میان اصولگرایان در مورد بیانیه فراکسیون پایان یافته است اما با این اوصاف باز «دردسر»های آقای رئیس ادامه دارد. البته رایحه خوشی ها عنوان می کنند گر چه از ماجرای بیانیه دلخور هستند اما دلیل اصرار برای تغییر لاریجانی، «عدم همکاری» مجلس با دولت است.

زارعی دیروز به خبرنگاران گفت این هیات رئیسه ضعیف نتوانسته انسجام بین مجلس و دولت را ایجاد کند و آن طور که باید، در تدوین قوانین اثرگذار نبوده است. و به خاطر همین «انتظارات برآورده نشده» می خواهیم ترکیب هیات رئیسه قوی تر شود.

به این ترتیب حالا باید علی لاریجانی تصمیم بگیرد با این صف 80 نفری مخالفانش چه کار کند؛ تهدیدهایی که یک ماه پیش شروع شد و گویا دوستان اصولگرایش تصمیم به کوتاه آمدن ندارند و چه ابزاری بهتر از تهدید به برکناری برای تحت فشار قرار دادن علی لاریجانی. این اتفاقات در حالی می افتد که روح الله حسینیان لیدر رایحه خوشی های مجلس تشکیلات ساختاری لازم را برای حمایت از احمدی نژاد به راه انداخته است و به این ترتیب ستاد بهارستان فعال شده و اقدام به یارگیری در میان اصولگرایان کرده است. چنانچه دعوتنامه یی خطاب به اصولگراها از سوی حسینیان فرستاده شد و از آنها خواستند با عضویت در این ستاد اقدامات تبلیغاتی - انتخاباتی خود در حوزه های انتخابیه را هماهنگ با این ستاد انجام دهند تا موازی کاری صورت نگیرد. البته آن سوی میدان تعداد اصولگرایانی که مخالف احمدی نژاد هستند، کم نیست.

اگر بخواهیم مدافعان احمدی نژاد در مجلس را همان فراکسیون رایحه خوش حساب کنیم، از جمع 210 نفره اصولگرایان مجلس تنها 80 نفر مدافع احمدی نژاد خواهند بود و 130 نفر اصولگرایانی هستند که به لیدری علی لاریجانی حاضر به مهر زدن بر پای نام احمدی نژاد نیستند. البته این اصولگرایان دلایلی دارند که به استناد آن معتقدند «سکوت» بهتر از «حمایت از گزینه نامناسب» است. استدلال مخالفان احمدی نژاد هزینه هایی است که تاکنون روی دست اصولگرایان مانده و مقصر آن رفتار پرخطر رئیس دولت نهم در رعایت موازین اصولگرایی بوده است. از طرفی جناح راست مجلس بسیار تحت فشار است که با منتفی شدن گزینه احمدی نژاد چه گزینه دیگری باید مورد حمایت قرار بگیرد. به همین دلیل برخی از اصولگرایان، گزینه موسوی را در دست بررسی دارند.

گزینه یی که به اعتقاد آنها گرچه اصولگرا نیست و جزء گزینه های اصلاح طلبان است اما در میان کاندیداهای کنونی، اگر کمکی به گفتمان اصولگرایی نکند حداقل به این گفتمان ضربه نمی زند. به همین دلیل هم علی مطهری می گوید در مورد موسوی در حال فکر کردن است و از طرفی غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز از بررسی این گزینه در فراکسیون اصولگرایان استقبال می کند ولی در طرف مقابل افرادی مانند اسماعیل کوثری هم تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به هر نحو ممکن اصولگرایان را از این تصمیم پشیمان کنند.

اسماعیل کوثری هم دیروز با جملات مشابهی، لاریجانی را مقصر اصلی توهین هایی که در صحن مجلس به دولت نهم شده، می دانست.وی هیات رئیسه کنونی را متهم کرد که «برخورد سیاسی» کرده و حتی وی را به خاطر راه دادن اصلاح طلبان به همایش 30 سال قانونگذاری مورد انتقادات تند قرار داد. این نماینده رایحه خوش خدمتی عنوان کرده این هیات رئیسه رضایت نمایندگان را به همراه نداشته است. البته از نگاه حامیان احمدی نژاد اکثریت اصولگرا با لاریجانی نیست؛ ادعایی که هنوز ثابت نکرده اند.با این حال دیروز زارعی ادعا کرد «بدنه» مجلس با «جریان اصولگرایی» همراه است که خواستار حمایت از نامزدی احمدی نژاد است.البته سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس گفت؛ «در انتخابات هیات رئیسه جدید مجلس این فراکسیون از ریاست علی لاریجانی حمایت می کند.»داریوش قنبری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس در خردادماه گفت؛ «در جلسه اخیر فراکسیون خط امام (ره) در ارتباط با ترکیب هیات رئیسه آتی مجلس مباحثی مطرح و در این خصوص قرار بر این شد که فراکسیون به شکل فعال تری وارد بحث انتخابات هیات رئیسه مجلس شود.»

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه چند نفری در سطوح منشی و کارپرداز از سوی فراکسیون برای انتخابات هیات رئیسه، کاندیدا خواهند شد، افزود؛ «قرار است کمیته سه نفره یی به مسوولیت دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) تشکیل شود تا این افراد با چهره های موثر اصولگرا و برخی اعضای هیات رئیسه کنونی مجلس در ارتباط با تغییر در ترکیب هیات رئیسه صحبت کنند.» در همین حال محمدرضا تابش در راس هیات سه نفره یی از سوی فراکسیون اقلیت مجلس مسوول مذاکره و رایزنی با فراکسیون اصولگرایان و دیگر فراکسیون های مجلس برای انتخابات هیات رئیسه است. دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) با اشاره به دیداری که با رئیس مجلس داشته است، گفت؛ وی نیز به حضور نمایندگان اصلاح طلب در هیات رئیسه معتقد است اما باید ببینیم که سازوکار انتخاب اعضای هیات رئیسه چگونه پیش می رود.به گزارش ایلنا، وی با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت؛ چنانچه در این مذاکرات به تفاهم برسیم، امکان حضور نمایندگانی از فراکسیون اقلیت در هیات رئیسه فراهم می شود.

منبع: اعتماد

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

شواهد حاکی از رد صلاحیت آقای اعلمی است(دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 2:5 عصر )

رئیس ستاد اکبر اعلمی گفت: شواهد و قرائن حاکی از آن است که شورای نگهبان اقدام به رد صلاحیت وی خواهد کرد.

رضا جلالی در گفت و گو با خبرنگار سلام، با بیان اینکه، شورای نگهبان از احمدی نژاد حمایت می کند، اظهار داشت: مجموعه افراد فعال در ستاد آقای اعلمی با استفاده از روش های مدنی همه تلاش خود را مصروف عدم پیروزی آقای احمدی نژاد خواهند کرد و این امر با توجه به نگاه مثبت آذری زبان ها به ایشان محقق خواهد شد.

این استاد دانشگاه با انتقاد از دموکراسی توده ای احمدی نژاد و برشمردن ویژه گی های دموکراسی مشارکتی، اضافه کرد: بر مبنای دموکراسی مشارکتی مردم باید در تصمیم گیری های کشور سهیم باشند و انسان ها به عنوان یک شهروند به حقوق و جایگاه خود در جامعه آشنا باشند.

وی تاکید کرد: تقدم در تحقق دموکراسی مشارکتی و تامین حقوق سیاسی به عنوان کسانی که نمایندگی اقشار جامعه را دارند صرفنظر از ملاحظات قومی، رنگ، زبان و مذهب است.

رئیس ستاد انتخاباتی اعلمی تصریح کرد: شخصیت آقای اعلمی همخوان با دموکراسی مشارکتی است که ادامه این تفکرمی تواند عملکرد برخی نهادها را زیر سوال ببرد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

میرحسین؛ تنها تغییر ممکن!(یکشنبه 88 اردیبهشت 27 ساعت 11:29 عصر )
پس از انصراف سید محمد خاتمی از کاندیداتوری انتخابات دور دهم ریاست جمهوری و ترجیح اخلاقی بر تکلیف سیاسی از سوی وی ، هواداران و ستادهایی که ماهها تلاش خود را صرف به صحنه آوردن او کرده بودند و در آستانه عید نوروز به استقبال بهاری ترین بهار میرفتند دچار نوعی سردرگمی شده و در فضای ابهام و تردید فرو رفتند. مجموعه اصلاح طلبان از سویی با امتناع خاتمی روبرو شده و از طرفی از حضور موسوی که باعث چنین انصرافی شده بود دلگیر بودند هرچند که از تکروی شیخ اصلاحات نیز گله داشتند.

با اعلام حمایت های صریح رییس جمهور پیشین از آخرین نخست وزیر دوران پس از انقلاب و همچنین موضع گیریهای میر حسین موسوی در مورد موضوعات اقتصادی ، سیاسی و همچنین نقد عملکرد دولت نهم مسیر حرکت های بعدی اردوگاه اصلاح طلبان تا حدودی مشخص شد . تاکید خاتمی بر روی مساله تغییر سازنده وضع موجود و قابلیت موسوی برای دست یابی به این مهم موضوعی بود که در جلسات متفاوت و با بیانات گوناگونی از سوی خاتمی مطرح شد و با گذر زمان و اعلام برنامه های اقتصادی و سیاسی موسوی و کروبی در محافل خبری تا حدودی از فشار رسانه ها و بزرگان اصلاحات بر روی خاتمی کاسته شد و توجهات به سمت گزینه موسوی و کروبی منعکس شد .

پس از انصراف خاتمی و عدم کاندیداتوری قالیباف،عبدالله نوری،پورمحمدی و ...هم چنین با پایان یافتن مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری و نام نویسی چهار کاندید سرشناس و مطرح ، صفوف انتخاباتی جناحین سیاسی کاملا روشن شده است و اکنون زمان انتخاب گزینه اصلح از سوی مردم فرا رسیده است.

این مساله که چون گذشته در پس کوچه های زمان سپری شده به دنبال مقصر قضایای پیش آمد بگردیم یا با دمیدن در بوق تحریم فرش قرمز دیگری زیر پای پاستور نشینان فعلی بیاندازیم دقیقاْ در مسیری حرکت کرده ایم که مطلوب حامیان ادامه وضع موجود است. تجربه انتخابات های گذشته به خوبی نشان داده است که نوید هیچ تغییری در پشت پرده تحریم و بی تفاوتی نهفته نیست بلکه اگر امیدی هست ، در صندوق آرا قابل دسترسی است ، خالی کردن میدان یا متهم نمودن و مقصر جلوه دادن نیروهای هم طیف و تن دادن به انفعال ، نتایجی غیر از وضع فعلی را به ارمغان نخواهد آورد .

اعلام حمایت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی به علاوه حمایت رسمی حزب کارگزاران و مجمع روحانیون مبارز که بار معنایی خاصی را به دنبال خود داشت به علاوه دیگر حمایت های اجتماعی و دانشگاهی شکل گرفته از میر حسین موسوی با تکیه بر قابلیت های مدیریتی موسوی که تجربه موفق آن در دوران دفاع مقدس به نیکی در یاد مردم مانده است و همچنین خاطرات همراهی وی با حضرت امام و دیدار هایش با هاشمی رفسنجانی و حمایت مستمر خاتمی ، در مجموع ظرفیتی را برای تغییر وضع موجود شکل میدهد که به سادگی آن هم در بحبوحه فعلی که سکوتی بیست ساله نیز وادار به شکسته شدن شده است قابل چشم پوشی نیست .

طبیعتاً با اعلام حمایت جوانان و ستادهای خود جوش و مردمی مانند یاری ، موج سوم ،ستاد ?? و پیوستن سایر احزاب اصلاح طلب به اجماع شکل گرفته حول محور میرحسین ،میتوان با ایجاد تعامل با دیگر کاندید جناح اصلاح طلب راهی مطمئن برای گریز از وضع موجود داشت .

سفرهای تبلیغاتی به شهرستانها و استقبالی که هر روز پر شور تر میشود و تشکیل ستادهای انتخاباتی ، همچنین اقبال اصولگرایان منتقد دولت نهم به میر حسین موسوی که خاطرات خوشی را از دهه شصت دارند میتواند راه را برای کسی که آمدنش را برای پیروزی تعبیر کرده است بگشاید .

در پایان باید گفت به هر حال شاید در چندین ماه اخیر که مساله انتخابات فضای سیاسی حاکم بر کشور را تحت تاثیر قرار داده است خاتمی مطلوب ترین گزینه مطرح شده برای اصلاح طلبان به شمار میرفت اما باید واقع بین بود و باید پذیرفت که خاتمی انصراف داده است و حتی اگر بدون خاتمی به اصلاحات آرمانی نتوان رسید حداقل وضع موجود به طریقی که مطلوب ترین طریق در برحه کنونی و حساس به حساب می آید قابل تغییر است .
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]