سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترینِ اعمال، دوستی در راه خدا و دشمنی درراه خداست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
اگر خاتمی کنار نمی کشید با او رقابت نمی کردم(دوشنبه 88 فروردین 17 ساعت 3:40 عصر )
مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر سابق و نامزد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد که اراده ای برای رقابت با سید محمد خاتمی در انتخابات آتی ریاست جمهوری نداشته است.

به گزارش عصر ایران مهندس موسوی روز گذشته در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ( مهم ترین نهاد جمعی اصلاح طلبان)ضمن طرح انتقاداتی از نحوه مدیریت کشور در 4 سال اخیر گفته است که در گفتگو با سید محمد خاتمی به رییس جمهور سابق این نکته را گوشزد کرده است که تمایلی برای رقابت با او ندارد و اگر خاتمی از رقابت های انتخاباتی کنار نکشد ،او در روزهای پایانی به نفع او کناره گیری خواهد کرد.

یک منبع آگاه عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفتگو با عصر ایران ضمن تشریح دیدارهای روز یکشنبه این تشکل اصلاح طلب با کروبی و موسوی گفت: " موسوی در این دیدار بر دو نکته اساسی تاکید کرد.نخست آنکه او اعلام کرد که حضور او در عرصه به معنای رقابت با خاتمی نبوده است و اگر خاتمی انصراف نمی داد او در مقابل خاتمی قرار نمی گرفت. نکته دومی که مهندس موسوی بر آن تاکید کرد این بود که در جمع بندی شخصی خود به این نتیجه رسیده است که او فردی است که می تواند از پس حل مشکلات عدیده اقتصادی،اجتماعی و سیاسی کشور برآید ".

این منبع آگاه در ادامه افزود که مهندس موسوی در این نشست ضمن تشریح برخی دیدگاه های خود در زمینه مسایل روز کشور و انتقاد از نابسامانی های جاری در عرصه اجرایی با انتقاد شدید از عادی شدن برخی نا هنجاری های اجتماعی از اینکه امروزه معضل" اعتیاد " در کشور به مساله ای عادی تبدیل شده است ابراز تاسف عمیق کرد .

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه، پاسخ به انتقادات درباره عدم حضور موسوی در عرصه سیاسی کشور در 20 سال گذشته را نیز یکی دیگر از مسایل مطرح شده از سوی نخست وزیر سابق دانست و افزود :" مهندس موسوی در این جلسه ضمن رد این بحث که او در 20 سال گذشته در عرصه سیاسی کشور غایب بوده است گفت که او هیچ گاه غایب نبوده و از نزدیک در جریان تمامی تحولات کشور بوده و در مواقع ضروری اظهار نظر نیز کرده است . مهندس موسوی همچنین با آوردن دلایل مستدل از این اتهام که چرا در 20 سال گذشته در انتخابات مختلف ریاست جمهوری نامزد نشده است دفاع کرد و به تفضیل و مورد به مورد دلایل عدم حضور خود را در انتخابات ریاست جمهوری در سال های 1368،1372،1376،1380 و1384 را بیان کرد.

این منبع آگاه در خصوص دیدار روز گذشته شان با مهدی کروبی نیز گفت: " این دیدار در فضایی بسیار مثبت انجام شد و بحث های خوبی در آن مطرح شد و تنها در پایان جلسه آقای کروبی در واکنش به سخنان انتقادی یکی از حضار سخنانی بیان کرد که  ظاهرا بلافاصله پس از پایان جلسه  پاسخ خود به سخنان فرد مزبور را به عنوان جمع بندی جلسه در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا مطرح کرده است. اما در مجموع فضای جلسه بسیار مثبت بود و دو طرف مواضع خود را روشن و شفاف و در فضایی دوستانه مطرح کردند.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پایان و در پاسخ به پرسش عصر ایران درباره  نظر نهایی جبهه اصلاحات درباره کاندیدای نهایی مورد حمایت  این جبهه گفت که هنوز برخی از احزاب عضو جبهه اصلاحات به جمع بندی نرسیده اند و پیش بینی می شود در دو هفته آینده نظر نهایی این جبهه  با رای مثبت 3/2  تشکل های اصلاح طلب عضو جبهه  به یکی از کاندیداهای  مطرح تعلق گیرد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

غیبت لاریجانی، باهنر و حداد در دیدار نوروزی با رئیس جمهور(دوشنبه 88 فروردین 17 ساعت 3:39 عصر )
نماینده تفت و میبد از غیبت علی لاریجانی رئیس مجلس، محمدرضا باهنر نایب رئیس و حداد عادل رئیس مجلس سابق از چهره های شاخص مجلس هشتم در دیدار نوروزی رئیس جمهور خبر داد.

سید جلال یحیی زاده در گفتگو با مهر، با اعلام این خبر اظهارداشت: این دیدار به رسم سنوات گذشته برگزار شد اما علی رغم اینکه تصور می شد این دیدار در حد تبریک سال نو و یک دیدار نوروزی باشد، بسیار رسمی و جدی برگزار شد.

وی گفت: در این دیدار محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول به نمایندگی از نمایندگان مجلس سخن گفت و خواستار تعامل بهتر دولت با مجلس در ارائه طرح ها و لوایح شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در این جلسه آقایان لاریجانی، باهنر و حداد عادل حضور نداشتند. البته برای حضور رئیس مجلس الزامی وجود ندارد و معمولا این جلسات با حضور یکی از نواب رئیس برگزار می شود.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

روزنامهنگاران حامی خاتمی حمایت خود را از میرحسین موسوی اعلام کرد(دوشنبه 88 فروردین 17 ساعت 3:39 عصر )
شب گذشته نشست ستاد روزنامه‌نگاران جوان حامی خاتمی برای تصمیم‌گیری در مورد آینده این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاری، در این جلسه بعد از بحث و بررسی شرایط موجود و آینده کشور و نیز بررسی کاندیداهای اصلاح‌طلب اعضای این ستاد برای حمایت از مهندس میرحسین موسوی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به اجماع رسیدند.

گفتنی است، از روز گذشته و به دستور رئیس ستاد ملی جوانان حامی خاتمی، تصمیم‌گیری در خصوص آینده این ستاد در پی کناره گیری خاتمی، آغاز شد، بر این اساس شورای مرکزی تعدادی از استان‌ها از روز گذشته  اقدام به برپایی کنگره استانی کرده و تصمیم خواهند گرفت حال که سید محمد خاتمی کاندیدا نیست چه باید کرد.

تمامی استان ها تا روز 20 فروردین ماه فرصت خواهند داشت تا با برپایی کنگره، تصمیم خود را برای حمایت از میرحسین موسوی، حمایت از کروبی، حمایت از یک گزینه دیگر و یا انحلال ستاد اعلام کنند.

علاوه بر ستادهای استانی، از روز گذشته تصمیم‌گیری در خصوص آینده و کاندیدای مورد حمایت ستاد روزنامه‌نگاران جوان، ستاد ملی دانشگاه آزاد، ستاد روحانیان جوان، ستاد شهرسازان جوان، ارکان ستاد مرکزی و  هیات موسس آغاز شده است.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

هواداران خاتمی:شکست برنامه تبلیغاتی در ورزشگاه آزادی(یکشنبه 88 فروردین 9 ساعت 12:53 عصر )
یاری، سایت هواداران خاتمی مدعی شد: همزمان با حضور محمود احمدی‌نژاد در رقابتهای ملی در حالی که هواداران دولت نهم تلاش فراوانی را برای تبلیغ دولت نهم در ورزشگاه آزادی انجام می‌دادند، تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار در خانه خود برابر عربستان متحمل شکست شد.

به نوشته این سایت، همزمان با حضور رئیس دولت نهم دوربین‌های تلویزیونی شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بارها چهره احمدی‌نژاد را در حین این بازی پربیننده نشان داد و این حرکت به خصوص بعد از گل اول تیم‌ملی فوتبال ایران افزایش یافت.

در عین حال، برخی هواداران دولت نهم با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی تلاش کردند تا حضور احمدی‌نژاد در ورزشگاه آزادی را موجب روحیه بخشی به بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران نشان دهند.

بلافاصله بعد از آنکه مسعود شجاعی گل اول تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر رساند، هواداران دولت نهم با ساختن پیامکی همچون «برکت حضور دکتر احمدی‌نژاد ایران را به گل رساند، الله اکبر» تلاش کردند تا این گل را به حضور احمدی‌نژاد نسبت دهند.

جالب آنکه بعد از دریافت گل تساوی، تلویزیون که بارها چهره احمدی‌نژاد را نشان می‌داد به هیچ‌وجه تصویر رئیس دولت نهم را نشان نداد.

گفتنی است، بسیاری از تحلیلگران معتقدند همزمان با نزدیک شدن به 22 خرداد احمدی‌نژاد که در مقام رئیس جمهوری فعلی به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دهم حضور دارد، برنامه‌های تبلیغاتی وی به منظور رای آوردن در انتخابات ریاست جمهوری دهم افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد و صدا و سیما نیز در این راه کمک شایانی به رئیس دولت نهم خواهد کرد.

فارس هم در یکی از خبرها با تیتر «تماشاگران به شدت احمدی‌نژاد را تشویق کردند»، نوشت:«محمود احمدی نژاد از دقیقه 30 و به صورت سرزده وارد ورزشگاه آزادی شد تا از نزدیک دیدار تیم‌های فوتبال ایران و عربستان را تماشا کند. تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی پس از ورود رئیس جمهوری وی را به شدت مورد تشویق قرار دادند. علاوه بر احمدی نژاد، علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهوری، علی اکبر جوانفکر مشاور وی و محمد علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی در ورزشگاه آزادی حضور یافتند.»

این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری نوشت:«رئیس‌جمهور پس از ورود به ورزشگاه آزادی در جایگاه تماشاگران حضور یافت تا ضمن تشویق تیم ملی فوتبال کشورمان، بازی حساس تیم ملی برابر عربستان که پل صعود تیم ملی به جام جهانی است را از نزدیک نظاره‌گر باشد. احمدی نژاد پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور ایران، همواره علاقه ویژه اش به فوتبال را به رخ کشیده و در این مدت تا به حال دو بار در تمرینات تیم ملی حضور یافته و سه بازی نه چندان حساس این تیم را از نزدیک تماشا کرده است.

این بار اما برای بازی حساس برابر عربستان، احمدی‌نژاد برنامه خود را طوری چید که یکی از هزاران ایرانی‌ای باشد که آمدند تا پیروزی تیم ملی محبوب شان را در آزادی نظاره کنند.»
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

چرخش سایتهای حامی خاتمی به سوی میرحسین موسوی(پنج شنبه 88 فروردین 6 ساعت 10:59 عصر )
تنها باگذشت ده روز از کناره گیری خاتمی سایتهای خبری متمایل به وی به طرز محسوسی تغییر موضع داده اند.

به گزارش پایگاه خبری قلم به نقل از خبرآنلاین، سایتهایی که تا آخرین روزسال 1387 نیز نسبت به موسوی موضعی تند داشتند و وی را از جرگه اصولگرایان خارج می دانستند بتدریج موضع ملایمتری اتخاذ کرده و اخبار مربوط به وی را پوشش می دهند.

از سوی دیگر این گزارش حکایت دارد در دید و بازدیدهای نوروزی علاوه بر چهره های شاخص اصلاح طلب، تشکلهای مرکب از جوانانی که برای تبلیغ خاتمی ایجاد شده بودند از موضع خود نسبت به میرحسین عدول کرده و نوعی طرفداری از وی را نشان می دهند.

در عین حال برخی اعضای سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت همچنان از موضعگیری علنی در مورد موسوی پرهیز می کنند. ناظران معتقدند این رفتار سیاسی نشان دهنده نوعی سردرگمی در بخش اقلیت جناح دوم خرداد است.

از سویی گفته می شود یرخی از احزاب جناح اصلاح طلب قصد دارند حمایت از موسوی را به بعد از دیدار با وی و گرفتن قول مساعد مبنی بر حضور در دولت آینده موکول کنند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]