سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و آن حضرت را از فرموده رسول ( ص ) پرسیدند « پیرى را با خضاب بپوشانید و خود را همانند یهود مگردانید » گفت : ] او که درود خدا بر وى باد چنین فرمود : و شمار مرد دین اندک بود . اما اکنون که میدان اسلام فراخ گردیده و دعوت آن به همه جا رسیده ، هر کس آن کند که خواهد . [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
معرفی نامزد اصلاح طلبان در دهه فجر(جمعه 87 آذر 29 ساعت 5:44 عصر )
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز مناسبترین زمان را برای معرفی کاندیدای نهایی اصلاح طلبان جهت شرکت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دهه فجر دانست.
حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری، عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان این مطلب اظهارداشت: گمان من این است که اصلاح طلبان فعالیتهای رسمی انتخاباتی خود را از بهمن ماه و دهه فجر باید آغاز کنند همانطور که آقای خاتمی در سال 75 موضوع کاندیداتوری خود را در دهه فجر اعلام کرد.
وی ضمن اشاره به سخنرانی اخیر سید محمد خاتمی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران افزود: حضور وی در دانشگاه تهران طبق روال همیشگی رخ داد، اگر چه کسانی قصد داشتند اینچنین برداشت شود که حضور خاتمی در دانشگاه تهران با هدف انتخاباتی و برای اعلام موضوع کاندیداتوری صورت می گیرد ولی همانطور که شاهد بودیم چنین اتفاقی نیفتاد اما خواسته های انتخاباتی دانشجویان با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات ریاست جمهوری طبیعی بود.
موسوی لاری با بیان اینکه 16 آذر امسال متفاوت از سالهای گذشته بود تصریح کرد: امسال دانشجویان با تکریم شهدای 16 آذر و حساسیت خود نسبت به مسائل جامعه با یک نشاط جدیدی در سراسر کشور در عرصه حضور یافتند.

خاتمی در دانشگاه تهران دغدغه اش را نسبت به وجود موانع پیش رو گفت
وی سخن سید محمد خاتمی مبنی بر "معرفی فردی که حساسیت کمتری نسبت به وی وجود داشته باشد، برنامه داشته و جزو افراد معتدل باشد" که در پاسخ به درخواست دانشجویان برای کاندیداتوری وی مطرح شده بود را اینگونه تفسیر کرد: این سخن آقای خاتمی در پاسخ به درخواست دانشجویان برای کاندیداتوری وی اهمیت شرایط پیش روی او را بیان می کند و اینکه موانعی برای حضور برخی افراد در انتخابات وجود دارد که البته این موانع برای عده ای کمتر و برای عده ای اصلا وجود ندارد.
وزیر کشور خاتمی در دولت اصلاحات ادامه داد: جهتگیری خاتمی در پاسخ به درخواست دانشجویان و پیامش به آنان این بود که آنها باید به جای دعوت از رئیس جمهور سابق کشورمان به سمت شناسایی موانع پیش روی وی بروند و علت وجود آن را بررسی کنند.

نظر خاتمی برای آمدن منفی نیست

وی با بیان اینکه بر خلاف آنچه بعضا عنوان می شود برداشت بنده از پاسخی که خاتمی به درخواست دانشجویان داده این است که نظر وی برای آمدن منفی نیست گفت: هدف خاتمی این بوده که جریان دانشجویی و جامعه باید حداقل از موانع پیش روی او برای کاندیداتوری و اداره کشور مطلع باشند و بر اساس این موانع، خواستها و مطالبات خود را عنوان کنند تا در آینده برای تحقق آنها به مشکل بر نخورند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد که دو مانع پیش روی خاتمی وجود دارد، یکی موانع انتخاباتی و دیگری موانع تمشیت امور بعد از انتخابات. ما معتقدیم که در انتخابات متولیان امر باید قانونمداری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و از سویی هم فرصتهای تبلیغاتی به طور عادلانه در اختیار افراد قرار گیرد نه اینکه صدا و سیما نقش روابط عمومی فرد خاصی را بازی کند. البته در این صورت هر شخصی که رئیس جمهور شد دستگاهها و نهادهای اجرایی باید در راه اجرای هر چه بهتر امور کشور وی را یاری کنند.
وی با اشاره به انجام دیدارهای خود با سید محمد خاتمی اظهارداشت: اخیرا صحبتی با خاتمی درباره انتخابات نداشته ام اما علیرغم تمامی مشکلات و موانع پیش روی وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم خاتمی به حضور در این انتخابات متمایل تر است تا عدم حضور.

انتخاب کاندیدای شاخص مشکل اصلاح طلبان را حل می کند
موسوی لاری درباره نظر مهدی کروبی برای حضور در انتخابات و اینکه دیگر به نفع هیچ کاندیدایی از طیف اصلاحات کنار نخواهد رفت یادآور شد: اگر کاندیدای شاخص اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود مشکلی برای کنار رفتن سایر کاندیداهای اصلاح طلب از او و حمایت وی وجود نخواهد داشت ضمن اینکه معتقدیم هر گروه یا حزب سیاسی می تواند فعالیتهای حزبی خود را در جهت تقویت طیف متبوعش در انتخابات انجام دهد.
وی اضافه کرد: از ابتدا هم میان اصلاح طلبان قرار بر این بود که در بهمن ماه کاندیدای مطرح این طیف انتخاب شود و تا آن موقع هر کاندیدایی که زمینه حضور خود را فراهم می بیند موضوع کاندیداتوری اش را مطرح کند تا در نهایت با در نظر گرفتن ساز و کار معین کاندیدای نهایی اصلاح طلبان مشخص شود. امروز نظر آقای کروبی این است که به نفع کسی کنار نرود و نظر برخی کاندیداها هم این است که فعلا موضوع کاندیداتوری خود را اعلام نکنند اما ممکن است در آینده با در نظر گرفتن شرایط و گرایش مردمی هر کاندیدایی نظر خود را تغییر دهد و خود را با شرایط وقف دهد.

میر حسین، کروبی، خاتمی، عارف، روحانی و مهرعلیزاده کاندیداهای بالقوه اصلاح طلبان

این عضو کارگروه اصلاح طلبان همچنین از میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سید محمد خاتمی و محمدرضا عارف به عنوان گزینه های اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم نام برد و خاطرنشان کرد: این افراد مورد تائید تمامی افراد تصمیمگیرنده هستند و هیچکس روی نام هیچکدام از آنها به عنوان کاندیدا نظر منفی ندارد، اما باید دید که در نهایت نظر شخصی این افراد درباره حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا چیست تا درباره حضور هر یک از آنها به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان تصمیمگیری کرد.
وی افزود: البته افراد دیگری همچون آقایان روحانی و مهرعلیزاده هم به عنوان کاندیدا مطرح هستند ولی هنوز هیچکدام از افرادی که نام برده شدند جز آقای کروبی موضوع کاندیداتوری خود را اعلام نکرده اند که در نهایت باید منتظر ماند و دید که با مطرح شدن نام افراد دیگر کدامیک از آنها به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم مطرح خواهد شد.

انتخاب از طریق "نخبگان و احزاب" و "نظر سنجی علمی" مکانیزمهای انتخاباتی اصلاح طلبان
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در پایان با اشاره به مکانیزم مورد نظر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم اعلام کرد: دو بحث برای انتخاب مکانیزم اصلاح طلبان در تعیین کاندیدا از گذشته مطرح بود تا بر این اساس گرایش و میزان رای مردم به هر کدام از کاندیداهای مطرح اصلاح طلب مشخص شود تا در نهایت با استفاده از آن کاندیدای نهایی این طیف انتخاب شود. بر این اساس روش انتخاب از طریق نخبگان و احزاب و انجام نظر سنجی علمی مردمی از تمامی اقشار جامعه در دستور کار قرار دارد.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

ادامه حملات زنجیره ای انصار حزب الله به علی لاریجانی: "شیطان بزر(پنج شنبه 87 آذر 28 ساعت 3:26 عصر )
در پی برگزاری همایش سی سال قانونگذاری در ایران که به دعوت علی لاریجانی و با حضور چهره های اکثر جریان های سیاسی کشور از اصولگرایان تا ملی مذهبی ها برگزار شد ، حمله به رئیس مجلس ، در دستور کار جریان موسوم به انصار حزب الله قرار گرفته است.
به گزارش عصرایران ، ارگان رسانه ای انصار حزب الله - که در قاموس سیاسی ایران به "تندروی" شهره است - در روزهای اخیر ، بخش عمده ای از اخبار و تحلیل های خود را به مطالبی علیه لاریجانی اختصاص داده است که از جمله می توان به زیر سوال بردن دیدارهای لاریجانی با علمای قم اشاره کرد که طی آن کوشیده اند ، سفر لاریجانی به قم و دیدار بات مراجع وعلما را اقدامی «برای کسب وجهه و مشروعیت و تداوم رفتار  تجدیدنظرطلبانه‌ای» قلمداد کنند که «علی لاریجانی به نام اصولگرایی پیشه نموده است.»
ارگان انصار حزب الله همچنین با حمله به برادران لاریجانی افزود:این دو برادر انسان را به یاد آن دسته از فرزندان علما در دوره مشروطه می اندازد که حاصل کارشان غربزده کردن و وابسته کردن کشور بود. آنها گاهی از یک مهره حمایت می کنند تا در زمان خود ضربه کاری به اسلام بزند. انسان تعجب می کند که این آقا(علی لاریجانی)با آن شعارهای انتخاباتی چرا از قم کاندیدا شد.
ارگان رسانه ای انصار حزب الله همچنین به نامه 70 سناتور آمریکایی به لاریجانی در 7 ماه پیش اشاره کرده که در آن سناتور های آمریکایی به لاریجانی به مناسبت انتخابش به ریاست مجلس تبریک گفته اند.
سپس انصار حزب الله با حمله به لاریجانی از او خواسته است کخ توضیح دهد چرا آمریکایی ها به او «نامه ننگین تبریک» و از ریاستش بر مجلس شاد شده اند؟! و افزوده است:  وی باید پاسخ دهد، دلیل خوشایندی نمایندگان شیطان بزرگ از رئیس‌شدن ایشان چیست؟ آیا به اقدامات وی در شورای امنیت ملی، نزدیک شدن وی به حسن روحانی و حمایت‌هایش از محکوم هسته‌ای در اواخر مسؤولیتش در آن شورا ارتباطی دارد؟...در نهایت، نمایندگان کنگره امریکا در آقای لاریجانی چه زمینه‌ای دیده‌اند که نامه در مورد ارتباط امریکا با ایران را، به وی نوشته‌اند؟
ارگان رسانه ای انصار حزب الله ، پس از این حملات چند هفته ای و انتشار یادداشت های به قلم افرادی مثل فاطمه رجبی علیه لاریجانی بحث سرنگونی لاریجانی از ریاست مجلس را به میان آورده و در مطلبی با تیتر "توصیه به اصولگرایان؛ تجدید نظر در تداوم ریاست لاریجانی بر مجلس" نوشته است:
« نه تنها "دولت مدرن" ، که رفتار این روزهای علی لاریجانی نیز نسبتی با اصول و اصولگرایی ندارد. کافی است برای اثبات این مدعا عملکرد او در یک ماه اخیر بازخوانی شود.
 
1- مدیریت او بر مجلس به گونه‌ای بوده است که آیت الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان لزوم اولویت‌بندی دستور کار مجلس می‌گوید: شما باید از وساوس نفسانی دوری کنید و برای قشر محروم و پابرهنه‌ها دل بسوزانید و به دولت برای رسیدگی به آنها کمک کنید. اولویت را به فرهنگ اسلام بدهید؛ چرا که فرهنگ اسلام باید زنده بماند. باید در کاهای خود اولویت‌بندی کنید و وقت خود را به مسایل کم‌ارزش صرف نکنید.
مردم ملاحظه کنند مصوبات مجلس برای نشر فرهنگ اسلام، رفاه محرومین و اولویت‌های کاری این مجلس چه بوده است.

 2- لاریجانی خواهان بررسی نامه کنگره آمریکا برای گشودن باب مذاکره می‌شود. امری که نیازی به توضیح ندارد. برادر او هم برای توجیه این سیاست راهی دانشگاه شریف شده و به ایراد سخن می‌پردازد.
 
3- لاریجانی با ترتیب دادن جلسه‌ای که باید آن را یک «نمایش سیاسی» دانست، مخالفان  اصولگرایی، خط امام(ره) و قانون اساسی را به مجلس دعوت می‌کند. اصلا مجلس کدام کشور 30 سالگی خود را در 28 سالگی جشن می گیرد؟
جالب آنکه او در میتینگ سیاسی خود در قزوین که پس از انتقادات اخیر از او برپا شد، می‌گوید: نباید توهم تؤطئه داشت. همچنین می‌گوید: دوستان انقلاب باید هوشیار باشند و با کوچکترین مسئله‌ای به جان هم نیفتند، ما باید با بیگانگان سخت باشیم نه دوستان خودمان.
آیا بررسی نامه کنگره آمریکا که آقای لاریجانی آن را وعده می‌دهد، نیز اقتضاء «سختی با دشمن» است؟!
اصولگرایان مجلس مطمئن باشند تداوم رفتاری که رئیس منتخب و مذبذب آنان پیشه نموده است، اعتماد مردم به آنان را خدشه‌دار خواهد کرد؛ چراکه آنان با کسی عقد اخوت نبسته‌اند و قاطبه اصولگرایان مجلس نیز در برابر رفتار لاریجانی موضعی شفاف اتخاذ نکرده‌اند. لذا پیشنهاد می‌شود همانگونه که صلاحیت آقای کردان مجددا بررسی گردید و اقدامی اصولگرایانه نامیده شد، صلاحیت آقای لاریجانی برای ریاست مجلس نیز مجددا بررسی گردد.»

نکته جالب توجه این که انصار حزب الله در شرایطی ادعای پیروی از رهبری را دارد که تندترین حملات و اهانت ها را متوجه نمایندگان و مقامات منصوب رهبری مانند علی لاریجانی و هاشمی رفسنجانی می کند .
لاریجانی ، نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و هاشمی هم به حکم رهبرانقلاب ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

نامه سرگشاده 1600 دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف به محمود احمدی نژاد(پنج شنبه 87 آذر 28 ساعت 1:5 عصر )
در پی دعوت مسئولین دانشگاه صنعتی شریف از محمود احمدی نژاد برای حضور و سخنرانی در این دانشگاه بیش از 1600 دانشجوی این دانشگاه با امضای نامه ای خواستار پاسخ گویی شفاف رئیس جمهوری در قبال عملکرد سه ساله دولت نهم در صورت حضور در جمع دانشگاهیان شدند.

شایان ذکر است که مسئولین دانشگاه اعلام کرده اند که به تشکل های دانشجویی و شورای صنفی دانشگاه به عنوان نماینده دانشجویان اجازه طرح پرسش به صورت شفاهی داده خواهد شد .

متن نامه بدین شرح است:
اینجا دانشگاه شریف است آقای احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد!
اینجا دانشجویان به هنگام سخنرانی در پشت درهای دانشگاه خود نگاه داشته نخواهند شد. اینجا مخاطب هرسخنرانی دانشجویان واقعی شریف هستند، نه شنوندگان همیشه حاضر و همیشه موافقی که با اتوبوس آورده می شوند.

اینجا رییس دانشگاه هنوز منتخب اعضای هیات علمی دانشگاه است نه منتصب دولت. اینجا اساتید هنوز بالاجبار بازنشسته نشده اند. اساتید دانشکده اقتصاد اینجا از برترین اقتصاددانان کشور هستند و سه سال است که به طور کامل از سیستم تصمیم گیری اقتصادی کشور کنار گذاشته شده اند و نتایج فاجعه آمیز این اقدام امروز بیش از هر زمانی قابل مشاهده است.

آقای احمدی نژاد!
حال که در سال آخر ریاست جمهوری خود تصمیم گرفته اید به دانشگاه شریف بیایید، دانشجویان انتظاری جز پاسخ گویی شفاف ندارند. پاسخ به سه سال ناامنی و پلیسی کردن فضای جامعه تحت عناوینی چون حفظ امنیت اجتماعی، پاسخ به پادگانی کردن فضای دانشگاه ها با زمزمه انقلاب فرهنگی دوم، پاسخ به اخراج، تعلیق و ستاره دار کردن صدها دانشجو به بهانه نداشتن صلاحیت عمومی تحصیل، پاسخ به انزوای کامل ایران در جامعه جهانی با طرح مسایل و اظهار نظرهای نامربوط و در نهیات پاسخ به خم شدن کمر جامعه زیر بار تورم چهل درصدی با نام عدالت محوری.

آقای احمدی نژاد!
اینجا برترین دانشگاه صنعتی و علمی کشور است و اظهار نظرهای غیرکارشناسانه در آن جایگاهی ندارد، اینجا حرمت دانشجویان و دانشگاهیان مقدس است و پاسخ های نامربوط و استهزا آمیز که در سه سال گذشته بارها تکرار شده است گوش شنوایی نخواهد داشت.

آقای احمدی نژاد!
اینجا شریف است و شریف باقی خواهد ماند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی: نمیگویم نه(سه شنبه 87 آذر 26 ساعت 7:26 صبح )

دانشگاه تهران و سیدمحمد خاتمی سال‌ها بود که چنین فضایی را تجربه نکرده بودند؛ روزی که دانشکده فنی دانشگاه تهران پس از مدت‌ها حال و هوایی به خود گرفت که تنها در روزهای منتهی به دوم‌خرداد 76 آن را حس کرده بود. دیروز سیدمحمد خاتمی برای سومین‌بار پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش به جمع دانشجویان دانشگاه تهران و دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها که با مشقت فراوان خود را به سالن شهیدچمران وارد کرده بودند، آمد و خاطرات تلخ و شیرین گذشته را با آنها مرور کرد. ازدحام جمعیت و حضور دانشجویان در محل سخنرانی خاتمی تا جایی بود که مسوولان انتظامات دانشگاه تهران برای حفظ امنیت جانی حاضران در سالن شهیدچمران و راهروها و سالن‌های جنبی دانشکده فنی که به وسیله مانیتور شاهد مراسم بودند، ناچار به بستن درهای متعدد ورودی به این دانشکده شدند. حضور گسترده دانشجویان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با 10 روز تاخیر توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌‌پزشکی تهران برگزار شد، باعث شد تا گنجایش دو هزار و 500 نفره سالن شهیدچمران، بیش از دو برابر ظرفیت خود، پر شود و این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی مانند کمبود هوا و گرمای فوق‌العاده برای حاضران شد.

 دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها از ساعت 9 صبح دیروز تا 14، شعارهای مختلفی در حمایت از خاتمی، انتقاد از دولت نهم و برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان و نهاد دانشگاه در سه سال و نیم اخیر سر دادند.

این در حالی بود که همزمان با قطعی شدن روز بیست‌و‌پنجم آذر برای حضور خاتمی در دانشگاه تهران، رسانه‌های متعدد جریان حاکم با انتشار اخبار و بیانیه‌های جعلی و غیرواقعی، تلاش فراوانی را برای رودررو نشان دادن دانشجویان با خاتمی و تبدیل این جلسه به مراسم محاکمه رئیس‌جمهور سابق انجام دادند که حمایت گسترده و پرشور دانشجویان از خاتمی که بارها باعث قطع شدن سخنان او شد، این پروژه را با شکست مواجه کرد. در چنین فضایی که یادآور روزهای پرخاطره دوم‌خرداد بود، سیدمحمد خاتمی به میان دانشجویان آمد و سخنان خود را آغاز کرد.

 


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

کاندیداهایی جز خاتمی در فضای آزادتر(دوشنبه 87 آذر 25 ساعت 10:55 صبح )
به گزارش ایسنا، سید مصطفی تاج زاده که به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کرج به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: متاسفانه در انتخابات با هفت‌خوانی رو به رو هستیم که گذشتن از آن دشوار شده است. اگر انتخابات صددرصد مطلوب بود، نامزدهای دیگری داشتیم که ‌ترجیح می‌دادیم آنها را معرفی کنیم و از خاتمی ‌درون جامعه بهره‌مند شویم.

وی خوان اول را رد صلاحیت‌ها خواند و افزود: دومین مشکل محدودیت احزاب قانونی است و بحث سوم صدا و سیماست که اخیرا اصرار است که رسانه ملی نامیده شود، در حالی که به عقیده ما سخنگوی یک جناح است.

وی افزود: این موارد و موارد دیگر باعث شده چاره‌ای جز رجوع به خاتمی ‌نداشته باشیم. وی اکنون در حال تامل است که در صحنه حاضر شود یا نه ؟ اگر خاتمی ‌به این نتیجه برسد که در انتخابات حاضر شود یقینا با برنامه حاضر خواهد شد.

اعظم طالقانی نیز طی سخنانی اظهارعقیده کرد: آقای احمدی‌نژاد در شرایط کنونی مسائلی را مطرح می‌کند که در اوایل انقلاب و شروع یک تحول در ادامه کشور مطرح می‌شد، در حالی که وی به عنوان مدیر اجرایی کشور باید وظایف اولیه خود را به انجام برساند. طالقانی آنچه را شیوع رفتار پوپولیستی در جامعه خواند، نگران‌کننده دانست و افزود:‌ نباید به مردم وعده‌های غلط داد و نیز نباید از ناآگاهی علمی و کارشناسی مردم سوءاستفاده کرد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]