سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به دنیا رغبت ورزد و آرزویش در آن دراز گردد، خداوند دلش را به اندازه رغبتش به آن کور می کند [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
کروبی: تحت هیچ شرایطی از صحنه کنار نخواهم رفت(یکشنبه 87 آذر 24 ساعت 10:54 عصر )
به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی در جلسه اخیر شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تشریح فضای سیاسی کشور خاطرنشان کرد که تصمیم خود را برا ی حضور در انتخابات گرفته‌ایم و در این خصوص دیگر مذاکره‌ای نخواهیم داشت.
وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک اعیاد سعیدقربان و غدیر به باز خوانی چگونگی ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم پرداخت و با اشاره به دعوت شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، شخصیت‌ها، چهره‌های سیاسی و گروه‌های مختلف از وی جهت حضور در این انتخابات اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان در یک مراسم افطاری که جمعی از مسوولان دوران اصلاحات و فعالان سیاسی حضور داشتند، پیشنهاد شد که کاندیداهای مختلف وارد عرصه شوند و به کار و فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی بپردازند. با گذشت زمان میزان اقبال مردمی و همین طور موانع راه مشخص می‌کند که چه کسی دارای وضعیت مناسب‌تری نسبت به دیگران است، با این روند حرکت به سمت همگرایی با کاندیدای واحد تقویت می‌شود و در همان جلسه قریب به اتفاق حاضرین در تایید این مدل پیشنهادی صحبت کردند.
وی افزود: بر همین مبنا نماینده‌ای از طرف حزب به کار گروه فرستادیم و در کار گروه موضوع منشور ائتلاف و شورای حکمیت مطرح شد که مورد تایید اعضا قرار گرفت؛ بنابر گفته نماینده حزب - آقای گرامی مقدم - که بارها در مصاحبه ها نیز عنوان کرده است در همان پیش‌نویس که به عنوان منشور ائتلاف عنوان شد، تاریخ اعلام نامزدی افراد 20 آذرماه مقرر گردید که حتی نظر شخصی من اول آذر ماه بود. چهاردهم آذر ماه در گردهمایی حزب کارگزاران برای اولین بار به تاریخ 20 آذر ماه اشاره کردم، تا امروز هیچ کاندیدایی از جریان اصلاحات نه اعلام آمادگی کرده است و نه گفته شورای حکمیت را قبول دارد.
دبیرکل حزب اعتمادملی با اشاره به حجم فعالیت‌های انتخاباتی در سطح کشور تاکید کرد: ما در شرایطی هستیم که هیچ امکاناتی نداریم و رقبای ما دارای امکانات فراوانی هستند اگر می‌خواهیم وارد شویم باید جدی و با تمام قدرت حضور پیدا کنیم، شما مطمئن باشید رقبا همه توان خود را به کار بسته‌اند و وارد عرصه انتخابات شده‌اند و نه نگران شایعه‌سازان هستند و نه دغدغه امکانات دارند.
وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: البته بعد از انتخابات -هرچه سرنوشت آن باشد - تمام آن‌چه را که در این ایام رخ داده را تشریح خواهم کرد.
وی افزود: از ورود هر عزیز و بزرگواری که وارد انتخابات شود، استقبال می‌کنیم. ما از این‌که همه افراد به طور جدی وارد رقابت‌ها شوند، استقبال می‌کنیم. از دوستان و عزیزان و از کسانی که در حزب و یا خارج از حزب ابراز محبت کرده‌اند صمیمانه خواهش می‌کنم از هرگونه تخریب و تضعیف خودداری کنند، به هیچ وجه وارد عرصه‌های خلاف اخلاق سیاسی نشوند. تنها و تنها به کار سازنده بپردازند. اکنون پس از همه فراز و نشیب‌ها وارد صحنه شده‌ایم و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هستیم. امروز اعلام می‌کنم با فرض حضور یا عدم حضور هر عزیز دیگری همچو آقایان هاشمی، خاتمی، میرحسین موسوی و نوری تحت هیچ شرایطی از صحنه کنار نخواهم رفت برای این‌که اگرها مطرح نشود، برای این‌که تزلزل به وجود نیاید، برای این‌که نیروها معطل نشوند به عزیزان می‌گویم هیچ مانعی در تصمیم من نخواهد بود چون شرایط به گونه‌ای است که هرگونه اما و اگر جز تزلزل چیز دیگری نصیب نخواهد کرد. پس شما مطمئن باشید من در هر صورت در صحنه خواهم ماند و منتظر مذاکره و مباحث این چنینی نخواهم بود و دیگر وارد گفت‌وگوها نمی‌شویم.
به گزارش ایسنا به نقل از سحام نیوز دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسوولان استان‌ها که جمعی از آن‌ها در جلسه حضور داشتند اظهار کرد: از نیروهای غیرحزبی که ابراز محبت نموده‌اند، بخواهید اگر عزیزی تردید دارد تصمیم‌گیری خود را در زمان مناسب انجام دهد و در صورت رسیدن به جمع‌بندی شفاف و صریح فرض خود را بر آن بگذارد که همه افراد بالقوه و بالفعل وارد صحنه انتخات شده‌اند تا تصمیم خود را بگیرند.
وی افزود: بحث آمدن یا نیامدن موضوعی است که تا دهه سوم فروردین ماه سال آینده زمان می‌برد. در انتخابات نمی‌توان تاریخ برای کسی اعلام کرد. ما نمی خواهیم نیروها بلاتکلیف باشند خیلی از توهین‌ها و تخریب‌ها را برای وحدت تحمل کردیم اما اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که راهی جز این نداریم.
وی تصریح کرد: ان‌شاءالله انتخابات سالم پرشکوه و آزادی داشته باشیم و هرچه مردم انتخاب کنند مورد استقبال ماست. در حین آن‌که به یاری خدا برای پیروزی تلاش می‌کنیم.
کروبی در پایان سخنان خود از هم حزبی‌های خود خواست که ضمن افزایش فعالیت‌ها، فعالیت‌های خود را منسجم‌تر کنند.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی: در دانشگاه اعلام کاندیداتوری نمیکنم(شنبه 87 آذر 23 ساعت 1:9 عصر )

سید محمد خاتمی گفت: روز دوشنبه در دانشگاه تهران اعلام کاندیداتوری نخواهم کرد.


به گزارش فارس حجت الاسلام سید محمد خاتمی رئیس بنیاد باران صبح امروز در حاشیه همایشه «نفت، توسعه و دموکراسی» در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا قصد دارید در سخنرانی روز دوشنبه در دانشگاه تهران برای انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کنید، گفت: خیر .
وی در خصوص اتکای اقتصاد کشور به نفت گفت: فکر می‌کنم با توجه به تعهدات و نگاهی که اکنون به نفت است پائین آمدن قیمت نفت برای کشورمان ایجاد مشکل خواهد کرد.
 وی افزود: اما این پائین آمدن قیمت نفت می‌تواند منشا خیر باشد. زیرا بلاخره تکیه خود را به نفت در بودجه عمومی کمتر می‌کنیم.
 رئیس بنیاد باران در خصوص عملکرد دولت اصلاحات در کاهش اتکا به بودجه نفت گفت: یکی از مهمترین کارکردهای ما در این زمینه افتتاح صندوق ذخیره ارزی بود اما متاسفانه چون سالها بودجه کشور ما متکی به نفت بود، نمی‌توان یک شبه این اتکا را قطع کرد. اما در دولت اصلاحات سعی کردیم که سال به سال و بخصوص در برنامه چهارم توسعه این اتکا را به حداقل خود برسانیم.
 خاتمی گفت: معتقدم اکنون به هر دلیلی که شاید ناشی از وجود مشکلی بوده است یا دلایلی دیگر داشته اتکای به نفت بیشتر شده است.
 وی در خصوص طرح دولت وحدت ملی نیز گفت: من که این طرح را ارائه نکردم اما معتقدم مطرح کنندگان طرح دولت وحدت ملی قصد خیر داشته‌اند حال اینکه عملی شود یا خیر بحثی دیگری است.
 خاتمی که در برابر پرسش خبرنگاران مبنی بر اعلام کاندیداتوری پاسخی نمی داد در جواب سوالی در خصوص وضعیت نفت در دولت اصلاحات گفت: زمانی که در سال 79 قیمت نفت به کمتر از 9 دلار رسید ما ناچار شدیم که بودجه کشور را با 11 میلیارد دلار تدوین کنیم و با اینکه دوران بسیار سختی را پشت سر می گذاشتیم اما اتفاقا رشد اقتصادی ، حرکت به سوی خود کفایی به خصوص در زمینه گندم، جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی که آثار آن را در عسلویه می‌بینید، از همان دوره آغاز شد.
 رئیس بنیاد باران گفت: باید سعی کنیم که سرمایه زیر زمینی نفت را به سرمایه‌ای دائم و پویا و بر روی زمین تبدیل کنیم.
 وی اتکای بودجه عمومی دولت به نفت را وحشتناک توصیف کرد و در برابر پرسش خبرنگاری در خصوص پترو پارس گفت: همانطور که همگان می دانند این اواخر پرونده پتروپارس بسته شد و مشخص شد که همه آن سر و صداها بیخود بوده است و همه متهمان تبرئه شده‌اند.
 وی پترو پارس را یکی از افتخارات کشور دانست و گفت: این شرکت می توانست قدرت ملی و افزایش و موجب کاهش اتکای کشور به شرکت های نفتی خارجی شود.
 خاتمی در پایان تاکید کرد: به لطف خدا با رای قاطع قوای قضایی پرونده پترو پارس مشخص و بسته شد.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مظلوم ترین شهر جهان(جمعه 87 آذر 22 ساعت 11:22 صبح )

در حالی که اینروزها انتخاب باراک اوباما موجب جلب توجه افکار جهانی گردیده و بیشتر خبرگزاریهای دنیا اخبار خود را متوجه انتخابات آمریکا و سیاستهای رئیس جمهور منتخب ایالات متحده کرده اند رژیم صهیونیستی با استفاده از این فرصت با تنگ نمودن محاصره غزه این شهر را در آستانه یک فاجعه انسانی بزرگ قرارداده است.

این محاصره غیر انسانی به حدی است که فلسطینیان ساکن نوار غزه از نبود مواد ضروری روزانه و خدمات اساسی در این منطقه به شدت رنج می‌برند و حتی کارکنان و امداد رسانان سازمان‌های بین‌المللی نیز برای یاری مردم غزه اجازه ورود به این منطقه را ندارند.

از یک هفته قبل آب، برق، سوخت و حتی دارو در غزه قطع شده است، نانوایی ها و بیمارستان ها کار نمی کنند و کاروان های کمک رسانی بین المللی (آنروا) در مرزی که دشمن آن را بسته، بلاتکلیف هستند.

در حالی که هزاران نوزاد گرسنه فلسطینی در موقعیت بی غذایی و بی دارویی با اوضاعی دردناک دسته ‌و پنجه نرم می‌کنند و در انتظار رسیدن محموله شیر خشک بودند مقامات اسرائیلی محموله ی را که حامل شیر خشک به ارزش چند هزار دلار بود را نابود کردند.

ممانعت ناشی از ورود سوخت به غزه باعث گردید برق این شهر قطع و متعاقب آن همه تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان‌های نوار غزه از کار بازمانده اند و به اینخاطر هرلحظه امکان توقف فعالیت‌های درمانی بیمارستانها وجود دارد و جان ده‌ها بیمار خوابیده بر تخت بیمارستان‌ها در معرض خطر است.

با انسداد مبادی ورودی و خروجی غزه از سوی نظامیان اسراییلی یک تراژدی انسانی در تمام ابعاد آن در حال خلق شدن است اما آنچه از همه بیشتر دردآور است این است دولت مصر بعنوان یک کشور مسلمان و عرب مرز خود را با غزه بسته است کشوری که با غزه مرز مشترک دارد - با توجه به فجایعی که بر مردم مظلوم غزه می رود هنوز واکنشی در قبال فجایع غزه از خود نشان نداده است و حتی راه ورود مواد حیاتی به این شهر را بسته است.

گویی مصر هم که داعیه زعامت جهان عرب را دارد خود را همگام با صهیونیست کرده و شریک قتل و عام مردم غزه گردیده است.

به هرحال تاریخ هیچگاه از یاد نخواهد برد فاجعه غزه را و به درستی و بی رحمانه خواهد نوشت:"دولت مصر و اسراییل به طور مشترک مبادی شهرغزه را بستند و باعث قتل و عام کودکان بیگناه و مردمان بی دفاع این شهر گشتند.

                                                                                                                                           

                                                                                                                               http://nvasl.blogfa.com   


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

رفسنجانی:اصلاحطلبان با طرح وحدت ملی مخالفند(پنج شنبه 87 آذر 21 ساعت 11:35 صبح )

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسشی درباره‌ موانع اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در حاشیه همایش علمی کاربردی « اصل 44؛ موانع و راهکارها» گفت: به هر حال این اجلاس تشکیل شده تا موانع را تشخیص دهد. من فکر می‌کنم نه مجلس، نه دولت، نه مجمع تشخیص مصلحت نظام به وظایفشان خوب عمل نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در حاشیه این همایش که از سوی بسیج داشجویی دانشگاههای استان تهران، برگزار شده بود سخن می‌گفت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که پیرامون طرح وحدت ملی و طرح آن از سوی اصلاح‌طلبان پرسید، اظهار داشت: چیز جالبی است که این طرح به صورت عوامانه مطرح می‌شود. این طرح را اول آقای ناطق نوری مطرح کردند که جزء اصلاح‌طلبان نیستند. بعد هم آقای لاریجانی مطرح کردند که او هم جزء اصلاح‌طلبان نیست. بعد هم جامعه‌ روحانیت مبارز با خواست عسگراولادی، باهنر و حبیبی به میدان آمد.

وی ادامه داد: فقط وقتی آقای کرباسچی آن را قبول کرد، موج برگشت و گفتند اصلاح‌طلبان این را مطرح کرده‌اند؛ در حالی که اصلاح‌طلبان با این طرح مخالفند؛ زیرا این طرح معنایش این است که رییس‌جمهور اصول‌گرا و کابینه مشترک باشد، این طرح آقای ناطق است؛ آن را وارونه نکنید.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سوال دیگری درباره اوضاع غزه نیز تاکید کرد: من فکر می‌کنم کشورهای اسلامی حقیقتا گناه بزرگی را مرتکب می‌شوند. اسرائیل جنایات ضد بشری زیادی در آنجا انجام داده و دادگاه بین‌المللی کیفری نیز در این باره کوتاهی کرده است. در این باره جنایات ضد بشری در جریان است که باید در دادگاه بین‌المللی به آن رسیدگی شود


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

دست رد کرباسچی بر سینه کروبی(چهارشنبه 87 آذر 20 ساعت 12:27 عصر )
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی پیشنهاد مهدی کروبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم را برای پذیرفتن مسوولیت ریاست ستاد انتخاباتی او را رد کرده است.

به گزارش خبرنگار عصرایران، اخیرا پیشنهاد تصدی ریاست ستاد انتخاباتی مهدی کروبی با کرباسچی در میان گذاشته شده است اما کرباسچی تاکنون این پیشنهاد را رد و پذیرفتن آن را به آینده موکول کرده است.

بر اساس این خبر گفته می شود کرباسچی به دلیل شفاف نبودن وضعیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده و به خصوص معلوم نبودن حضور یا عدم حضور خاتمی در عرصه انتخابات این پیشنهاد را مسکوت نگه داشته است.

یکی از نزدیکان کرباسچی در این باره به خبرنگار ما گفت: کرباسچی از طرفی معتقد است که احتمال رای آوری خاتمی بسیار بیشتر از کروبی است و از طرف دیگر برنامه های کروبی را عملی تر و قابل اتکاتر از برنامه های خاتمی می داند و به همین دلیل با وجود علاقه شخصی به پیروزی کروبی در انتخابات تا زمان تعیین تکلیف حضور یا عدم حضور خاتمی در انتخابات آینده برای حمایت جدی از کروبی اقدام عملی نخواهد کرد.

در چند روز اخیر مطرح شده بود که کروبی برای پست معاون اولی خود در صورت رسیدن به پست ریاست جمهوری کرباسچی را در نظر دارد و کرباسچی نیز مطرح شدن این پیشنهاد را رد نکرده است.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]