سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تنگنا و سختی، دوستیِ درست، آشکارمی شود . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
نظرسنجی انتخاباتی صدا و سیما / نتایج ناخوشایند بود ، منتشر نمی ش(پنج شنبه 87 آذر 7 ساعت 3:37 عصر )
موضوع نظرسنجی صورت گرفته توسط صدا و سیما، این روزها به بحث داغ محافل سیاسی و جناحی تبدیل شده است.
شنیده ها حاکی است چندی پیش سازمان صدا و سیما یک نظرسنجی سراسری درباره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در کل کشور انجام داده که نتایج آن برای برخی گروه های سیاسی، چندان خوشایند نبوده است.
گفته می شود این نظرسنجی به حدی گسترده بوده و در آن از نیروهای مجرب استفاده شده که حدود 2 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
هر چند منابع سازمانی صدا و سیما اطلاعاتی از نتایج این نظرسنجی منتشر نکرده اند اما بر اساس اطلاعات به دست آمده، سید محمد خاتمی (55تا 60درصد)و محمود احمدی نژاد(25 تا 28درصد)، دو نفر نخست این نظرسنجی هستند و سایر چهره های اصلاح طلب، اصولگرا و میانه رو که جزو کاندیداهای بالقوه هستند، با فاصله زیادی پایین تر از این دو قرار دارند.
اما نکته جالب اینجاست که نتایج این نظرسنجی به دلیل آنکه با انتظارات برخی جناح ها همخوانی ندارد، انتشار نیافته و به احتمال قوی در آینده نیز منتشر نخواهد شد.
با این حال جریان هایی که از نتایج این نظرسنجی مطلع شده اند ، این روزها در صدد بازتعریف سیاست های انتخاباتی خود بر مبنای واقعیت های جاری افکار عمومی که در این نظرسنجی بازتاب داشته ، هستند.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی نماینده گفتمان مجاهدین و مشارکت(پنج شنبه 87 آذر 7 ساعت 1:15 عصر )
مهر: رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در تشریح مواضع انتخاباتی جناح اصلاح طلب، گفتمان کروبی را تجدید نظرطلبی و گفتمان خاتمی را گفتمان سازمان مجاهدین و مشارکت خواند.
آخرین آرایش انتخاباتی گروههای سیاسی همچنین مواضع آمریکا با حضور محمد کاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی و حمیدرضا ترقی معاون امور بین الملل این حزب و محمد اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در کانون فصلی حزب موتلفه بررسی شد.
انبارلویی دراین نشست درباره آرایش سیاسی در جریان اصلاح طلب و اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت : در حال حاضر گفتمانهای مختلفی در میان اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود دارد و چون اصلاح طلبان فعالیتهای اجرایی در دستشان نیست نسبت به اصولگرایان زودتر به صحنه انتخابات وارد شده اند.
انبارلویی افزود : آقای کروبی به عنوان یکی از نیروهای موثر جریان اصلاح طلب در حال حاضر با گفتمان تجدید نظرطلبی در درون اصلاح طلبان و با شعار تغییر و خود انتقادی وارد میدان انتخابات شده است.
وی ادامه داد : خاتمی نیز که اصلی ترین نامزد در میان اصلاح طلبان است با گفتمان سازمان مجاهدین و مشارکت که گفتمان اصلی دوم خرداد را نمایندگی می کنند وارد صحنه انتخابات شده و دلیل اینکه کاندیدا شدن خود را رسما اعلام نمی کند این است که نیروهای مخالف خاتمی نقدهای خود را مطرح می کنند و آقای خاتمی نیز برای اینکه بتواند این نقدها را مدیریت کند حضور خود به عنوان کاندیدا را رسما اعلام نمی کند.
رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه افزود : رهبران اضلاع مختلف اصولگرایان در حال حاضر به دنبال پیداکردن فرمول همگرایی و وحدت هستند تا گفتمانهای موجود دراضلاع مختلف این جریان را مدیریت کنند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

احمدی نژاد شانس انتخاب شدن ندارد(چهارشنبه 87 آذر 6 ساعت 12:37 عصر )
«پیش بینی ها حاکی از این است که قالیباف و احمدی نژاد کاندیدای اصلی اردوگاه اصولگرایان و کروبی و خاتمی نیز کاندیدای اصلی جبهه اصلاح طلبان خواهند بود»
احمد خورشیدی، دبیر کل جمعیت خدمتگزاران و از روسای ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در دوره قبل با بیان این جمله به خبرنگار اصلاحات گفت: می توان گفت که در انتخابات آتی از هر جبهه ما شاهد دو کاندیدای اصلی و دو کاندیدای فرعی خواهیم بود. چنانچه از دیدگاه من دو کاندیدای فرعی اصولگرایان به غیر از قالیباف و احمدی نژاد ، دانش جعفری و مظاهری هستند و با توجه به تحلیل های سیاسی احتمال می رود که تا آخر انتخابات نیز دو کاندیدای اصلی اصولگرایان در صحنه باقی بمانند و بعید می دانم که با رقابت جدی که میان این دو نفر دیده می شود، هیچ کدام از آنها حاضر به کناره گیری به نفع طرف مقابل خود شوند.
وی ادامه داد: بحث عبور از احمدی نژاد نیز در راستای همین انتخابات شکل گرفت و توسط کسانی مطرح شد و طبیعی است که با توجه به آزادی های فکری که میان احزاب ما به وجود آمده است اینگونه بحث ها مطرح شود. اما من اعتقاد دارم که باید اسم "عبور از احمدی نژاد" را به "حاکم شدن یک فرد انقلابی تر و قوی تر به جای نیروی ضعیف تر"تغییر داد.
خورشیدی همچنین با بیان اینکه انتخابات این دوره با انتخابات دوره های پیش تفاوت زیادی دارد افزود: یکی از تفاوت های این دوره با دوره های پیش این است که با توجه به کاندیداهای درجه اول احتمالی که در انتخابات حضور پیدا می کنند، شرایطی به وجود آمده است که تا به حال در هیچ دوره دوم ریاست جمهوری دیده نشده است . آنهم این که اگر شخصی در دوره دوم ریاست جمهوری خود از اقبال مردمی خوب و پرشوری برخوردار باشد هیچ گاه هیچ کاندیدای درجه اولی اعلام حضور نمی کنند. کمااینکه در دوره خاتمی و هاشمی نیز شاهد این قضیه بودیم.
وی خاطرنشان کرد: اما متأسفانه عملکرد احمدی نژاد در دوره اول ریاست جمهوری خود به گونه ای ناموفق بود که رقبای وی با ارزیابی شرایط و تحلیل های سیاسی خود به این نتیجه رسیده اند که وارد عرصه انتخابات شوند و از این دیدگاه از نظر من احمدی نژاد هیچ شانسی برای انتخاب دوباره ندارد
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

آقای خاتمی سخن گفتن کافیست عمل کنید(چهارشنبه 87 آذر 6 ساعت 12:35 عصر )
به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی" خبرگزاری فارس، محمدرضا یزدان پناه، روزنامه نگار دوم خردادی و نویسنده وبلاگ "بوی خاک" در یکی از پست‌های اخبر وبلاگ خود موضوعی را با عنوان "آقای خاتمی! سخن گفتن کافیست، عمل کنید" مطرح کرده است
برپایه این گزارش در این وبلاگ می‌خوانیم

بی‌گمان وقتی از فردی به نام سیدمحمد خاتمی سخن می‌گوییم، یکی از نخستین نکاتی که به اذهان متبادر می‌شود، سخنرانی‌ها و بیانات فراونی است که رئیس جمهور پیشین کشورمان از هنگام تبلیغات انتخاباتی خود پیش از دوم خرداد 76 تا همین روزها درباره مفاهیمی مانند اصلاحات، دموکراسی، مردم‌سالاری دینی، گفت‌وگوی تمدن‌ها، تاریخ، فلسفه، حقوق بشر، کرامت انسان، دین و .... انجام داده است.
دیدگاه فکری و نظری خاتمی درباره این مفاهیم و جایگاه آنها در اندیشه سیاسی او به گونه‌ای بوده که به عنوان مثال رئیس جمهور پیشین حتی اگر در اعتراض به ردصلاحیت‌ نامزدهای نمایندگی مجلس هم سخنرانی کرده، به جای آنکه مخالفت خود را با ادبیاتی سیاسی ابراز دارد، صرفاً به بیان مواردی مانند حق انتخاب آزادانه انسان از منظر دین و آرای بنیانگذار انقلاب اسلامی بسنده کرده است.
تصور نمی‌کنم از میان فعالان سیاسی ـ اجتماعی امروز ایران و حتی جهان که پیگیر مسائل داخلی کشورمان هستند، کسی وجود داشته باشد که از نگاه خاتمی به این مسائل اطلاعی نداشته باشد و نداند وقتی رئیس جمهور پیشین از مفهومی به نام اصلاحات سخن می‌گوید، دقیقاً به چه چیزی اشاره می‌کند؛ و صدالبته تعریفی که خاتمی از اصلاحات، دموکراسی، حقوق بشر و.... ارائه می‌دهد، علیرغم نقدهایی که به آنها وارد است (و کم هم نیست)، تعریفی اصولی و قابل نقد و بررسی است که لااقل در مقیاس دین اسلام، نزدیک‌ترین تعریف به مفاهیم مشابه در فلسفه و سیاست مدرن غرب است.
دقیقاً به همین دلایل هم هست که وقتی قرار می‌شود سیدمحمد خاتمی 12 سال پس از دوم خرداد 76، به تبیین مبانی نظری اصلاحات بپردازد، مخاطب را حیرت‌زده می‌کند! به راستی اگر قرار است خاتمی امروز به تبیین نظری مفهوم اصلاحات بپردازد پس آنچه تاکنون انجام می‌داده چه بوده است؟ آیا خود او می‌تواند ادعا کند که در میان آن همه سخنرانی و همایش و کنفرانسی که در سال‌های اخیر در آنها شرکت کرده و سخن گفته، اصلاحات مدنظرش را تعریف نکرده است؟
از سوی دیگر، باید به این نکته کلیدی نیز اشاره کرد که خاتمی با تمام احترامی که دارد، تنها بخشی از جریان اصلاح‌طلبی در ایران است و اگر قرار باشد تعریفی از اصلاحات ارائه شود (که بی‌گمان مهمترین ضرورت اصلاح‌طلبان است) این مهم باید در مکانیسمی جمعی انجام شود نه تنها توسط خاتمی.
واقعیت این است که جامعه اصلاح‌طلبی ایران اعم از نخبگان و کنشگران آن، به خوبی از معنا و مفهوم اصلاحات مدنظر خاتمی آگاهند؛ حقوق بشر، کرامت انسان، دموکراسی، آزادی و دیگر ارزش‌های مشابه آنها در ایران امروز بیشتر به شوخی شباهت دارند، نوبت عمل کردن است.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

به خاتمی بگوئید نیاید(یکشنبه 87 آذر 3 ساعت 2:42 عصر )
کیهان نوشت: دبیرکل حزب اعتماد ملی تصریح کرد: من تا آخر انتخابات، در صحنه حضور خواهم داشت و به نفع هیچ کس کنار نمی روم.
حجت الاسلام والمسلمین «مهدی کروبی» که در آخرین ساعات روز جمعه میهمان غرفه کیهان در نمایشگاه مطبوعات بود، با اعلام این موضوع، یادآور شد: البته ما پیشنهاد شورای حکمیت را داده ایم و اگر این شورا با بررسی دقیق و کارشناسی به نتیجه ای رسید، همه موظف باشند که آن را بپذیرند.
خبرنگار کیهان پرسید: پس اگر مثلاً این شورا به نتیجه ای غیر از شما رسید حاضرید به نفع او کنار بروید؟ کروبی پاسخ داد: شما این طور نتیجه نگیرید بلکه اولاً بهتر است که همه ]گروههای اصلاح طلب[ نامزدهای خود را اعلام کنند مثل ما که اعلام کرده ایم، ثانیاً هم قبول کنند که نتیجه حکمیت را بپذیرند. ثالثاً کارهایی باید بشود، از جمله اینکه هم اوضاع عمومی جامعه، هم مقبولیت نامزدها و هم موانع احتمالی مدنظر قرار گیرد تا بعد بشود یک تصمیم قاطع گرفت.
وی در پاسخ به این سؤال که: پس این احتمال وجود دارد که پس از مشخص شدن موارد فوق، شما به نفع شخص مقبولتر کنار بروید که کروبی اظهار داشت: هر چیزی احتمال دارد، چه بسا حتی اگر هیچ اصلاح طلب دیگری هم نامزد نشود، من کنار بروم اما الان صریحاً می گویم که مصمم هستم باشم.
دبیرکل اعتماد ملی تاکید کرد: اصل مهم این است که همه تلاش کنیم انتخابات جاندار و پرنشاطی داشته باشیم که البته لازمه اش این است که فضا آماده شود.
کروبی افزود: من معتقدم نباید سخت گیری کنیم که فلانی بیاید یا فلانی نباید بیاید. در حقیقت نباید کاری کنیم که در مردم سرخوردگی ایجاد شود چه بهتر که همه در انتخابات حاضر شوند.
وی درباره این پیشنهاد خبرنگار ما که چه اشکالی دارد در جبهه اصلاحات هم شما، هم آقای خاتمی، هم آقای مهندس موسوی و دیگران و در جبهه اصولگرایان هم افراد مختلف با گرایشهای گوناگون نامزد شوند تا مردم بهترین گزینش را از بین همه انجام دهند، گفت: با این پیشنهاد کاملاً موافقم و فکر می کنم اگر چنین اتفاقی بیفتد، 8 نفر هم از هر دو جناح نامزد شوند، یکی از پرشورترین انتخاباتهای ریاست جمهوری سالهای پس از انقلاب را خواهیم داشت.
کروبی در پاسخ به این پرسش که برخی زورآزمایی فعلی شما و آقای خاتمی را نوعی «جنگ زرگری» تلقی می کنند، اظهار داشت: والله، بالله، نه زورآزمایی است و نه جنگ زرگری؛ من با آقای خاتمی دوستم، با میرحسین دوستم، با بقیه دوستان اصلاح طلب دوستم، با آقایان اصولگرا هم دوستیم، مسئله این است که ما بعد از انتخابات قبلی، حزبی تشکیل دادیم که حالا این حزب ما را به عنوان دبیرکل انتخاب کرده و همین حزب هم ما را به عنوان نامزد مقبولتر، شناخته و معرفی کرده است به اعتبار اینکه از قبل ترها در صحنه بوده ایم. با این حال فکر می کنم مانع آمدن همدیگر نشویم، به نفع آنها ] اصلاح طلبان[ هم نیست که مانع آمدن ما بشوند.
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی این شایعه را که هاشمی رفسنجانی به خاتمی پیام داده که وارد میدان شو، من کروبی را از آمدن منصرف می کنم، تکذیب کرد اما افزود: اگر هم چنین چیزی به من بگویند می گویم برو با او صحبت کن که نیاید!
وی افزود: کسی نباید در این انتخابات برای دیگری تعیین تکلیف کند.
کروبی باز هم در پاسخ به سؤالات مکرر خبرنگاران دیگری که در غرفه کیهان حاضر شده بودند و از او درباره احتمال کناره گیری از رقابتها در صورت آمدن سیدمحمد خاتمی سؤال کردند، تصریح کرد: هر کس بیاید من کناره گیری نخواهم کرد، نه فقط خاتمی.
دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره نقاط ضعف و قوت دکتر احمدی نژاد و دولت نهم گفت: به نظر من تصمیمات عجولانه و کار کارشناسی نشده و حذف فراوان نیروهای مجرب از نقاط ضعف احمدی نژاد است البته بنویسید که دیگران هم در زمان ریاست جمهوری خود این حذف نیروها را داشته اند اما نه تا به این حد. اما نقطه قوت ایشان و دولت نهم پرکاری، تلاش، ارتباط خوب با مردم و رفتن در میان آنهاست که باید قدردان این صفات خوب ایشان باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین کروبی در پایان به مدیرمسئول کیهان سلام رساند و گفت: کیهان در این ماهها خیلی منصف تر و معتدل تر شده است.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<   <<   6   7      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]