سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نه بخدایى که از قدرت او درمانده شبى سیاه به سر بردیم که روزى سپیدى را در پى خواهد داشت ، چنین و چنان نبوده است . [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
از طرح کروبی برای اجماع تا دیدار با خاتمی(یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 4:38 عصر )
یک منبع اگاه گفت در جلسه ای که مهدی کروبی اسحاق جهانگیری محمد علی نجفی صفدر حسینی و چند نفر دیگر از چهره های سرشناس اصلاح طلب حضور داشتند دبیر کل حزب اعتماد ملی طرحی را برای اجماع اصلاح طلبان درباره یک نامزد در انتخابات آینده ارائه کرد . این نشست که در منزل یکی از اصلاح طلبان درباره چگونگی اجماع اصلاح طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری برگزار شد مهدی کروبی در تشریح طرح خود از همه افرادی که داوطلب انتخابات هستند خواسته است این موضوع را شفاف اعلام کنند تا با ارزیابی شرایط و زمینه های واقعی رای آوردن هر یک از آنان کسی که بیشتر از دیگران احتمال پیروزی دارد در عرصه بماند و بقیه کنار بروند وی همچنین افزود کروبی گفته است در این طرح باید همه گروه ها و احزاب اصلاح طلب و دیگر نامزدها متعهد شوند از فرد منتخب حمایت کنند از سوی دیگر خبر می رسد که اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای رایزنی با خاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده به دیدار وی می روند .در این دیدار که قرار است این هفته انجام شود شرایط کنونی کشور و انتخابات آینده ریاست جمهوری بررسی می شود . اعضای شورای هماهنگی در دیدار با خاتمی از وی برای داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری دعوت می کنند همچنین سه شنبه این هفته ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از سازمان مجاهدین انقلاب به مجمع نیروهای خط امام منتقل می شود.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی: اظهارات تند، حسابنشده و پر هزینه که دیپلماسی فعال نیست(یکشنبه 87 شهریور 31 ساعت 2:42 صبح )

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق در آستانه روز جهانی «گفتگوی تمدن‌ها» به دفاع از تئوری خود پرداخت و تاکید کرد «جنگ طلبان چه در این سوی دنیا و چه آن سوی دنیا با نظریه گفتگوی تمدنها مخالف هستند، تندروهای دنیای اسلام که نمونه آن را در ایران داریم، معتقدند که گفت وگوی تمدنها ممکن نیست و باید جنگ کنیم».

به گزارش بازتاب آنلاین خاتمی طی مصاحبه‌ای باسایت اینترنتی بنیاد باران که روز شنبه منتشر شد در واکنش به انتقادات جریان حامی محمود احمدی‌نژاد که ادعا می‌کنند ایده گفتگوی تمدن‌ها ایران را در موضع انفعال قرار داد، گفت: «خوب بالاخره حرف زدن هزینه‌ای ندارد. خیلی حرف‌ها زده می‌شود، دروغ‌هایی گفته می‌شود و ادعاها مطرح می‌شود که در مورد آن وجدان جامعه و تاریخ قضاوت می‌کند که کدام سیاست در موضع عزت ملت ایران بوده است و کدام سیاست‌ها منافعی را برای مردم در بر نداشت. البته نمی خواهم به انگیزه‌ها رجوع کنم تصورم این است که همه حتی آنهایی که حرف‌های بی اساس می‌زنند، قصد خیر دارند، اما نمی دانند که حرف‌های آنها چه هزینه‌ای دارد».
خاتمی با اشاره به اظهارات آقای احمدی‌نژاد درباره نابودی اسرائیل تاکید کرد: «دو سال قبل حرف‌هایی زده شد که در همان زمان سردمداران اسرایل گفتند این بزرگترین هدیه‌ای بود که به اسراییل داده شد، گرچه ظاهر قضیه حرف‌های تند وتیز و ضد اسراییلی و ضد غربی بود و با قصد خیرهم بیان شد، اما بهترین هدیه برای تثبیت اسراییل به شمار می‌رود».
وی افزود: ما معتقد بودیم و سعی کردیم ایران به عنوان کشوری که کانون انقلاب بوده، کانون استقلال خواهی، آزادی طلبی و پیشرفتخواهی باشد و در مقابل مطامع بیگانگان هم بایستد، و شیوه‌هایی که مناسب وضعیتش هست را انتخاب کند، اگر سیاست تنش زدایی را در عرصه سیاست خارجی انتخاب کردیم به معنی سازش نبود و در راستای دفع مخاطرات و هزینه‌ها از کشور بود، بدون اینکه هزینه‌ای را پرداخت کنیم یا از اصول و منافع تنزّل کنیم.
خاتمی ادامه داد: «دراینجا لازم می‌دانم خاطره‌ای را نقل کنم دو سال قبل که به آمریکا سفر کردم یک سخنرانی دردانشگاه‌هاروارد داشتم که دوستان بسیار نگران بودند، چون در آنجا یهودیان زیادی حضوردارند وثبت نام برای شرکت درمراسم سخنرانی ازطریق اینترنت و آزاد انجام شده بود وهیچ گزینشی انجام نشد و حتی تعدادی ازآنها با کلاهای مخصوص یهودیان درجمع حاضر شدند و در مقطعی که مصادف باطرح مسأله هولوکاست از جانب ایران بود سوال‌های تندی را نیز مطرح کردند، اما بعد از این جلسه یکی ازنویسنده‌های معروف بوستون گلاب که یکی از روزنامه‌های معروف بوستون است و خیلی مخالف سفرمن به آمریکا بود، نوشت که خیلی برای ما شگفت انگیز و درد آوربود که خاتمی به اینجا آمد به شدت از آمریکا انتقاد کرد، برایش کف زدند، به شدت به اسراییل وصهیونیست حمله کرد، مورد تشویق قرار گرفت و از حزب الله به شدت دفاع کرد باز هم مورد تشویق قرارگرفت و ما فقط دعا می‌کنیم آدم‌های مثل او که بسیار خطرناک هستند، برسر قدرت نیایند. آیا این انفعال است؟ آیا این که نماینده ملت ایران برود و حرف‌هایی را بزند و محکم هم حرف بزند و کمترین هزینه را ازجیب ملت نپردازد، انفعال است؟ آیا موضعگیری‌های تند و تیز و حساب نشده‌ای که هزینه فراوان برای ایران داشته باشد و به هیچ یک از اهدافش نرسد و صرفا ملت با پرداخت هزینه‌هایی در وضعیتی قرار بگیرد که زندگی برایش سخت تر شود و به تولید، اشتغال و بازارش لطمه بخورد و امید به زندگی کم شود دیپلماسی فعال است؟».


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی می‏آید/ اولین سفر از کردستان(شنبه 87 شهریور 30 ساعت 3:15 عصر )
شنیده ها حاکی از سفر قریب الوقوع سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان به استان کردستان است.
                    
بر اساس گزارشی که باشگاه خبرنگاران مخابره کرده است، خاتمی 25 مهر مـاه همراه بـا کادر اصلاح طلب خود برای تبلیغات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به کردستان سفر می کند.
براساس این شنیده ها عبـدالله رمضان زاده سخنگوی دولـت خاتمی و استاندار اسبق کردستان مسئولیت برنامه های سفر خاتمی را در کردستان برعهده دارد.
از چند روز گذشته اصـلاح طلبان کردستانی در صدد هستند تـا مردم را برای سفر خاتمی به کردستان آماده کنند.
از محل تجمع و سخنرانی خاتمی در کـردستان اطلاعی در دست نیست و روز 25 مهر نیز هیچ مناسبت خاصی در تقویم استان کردستان ندارد.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

دفتر سید محمد خاتمی اعلام کرد: خاتمی هنوز هیچ تصمیمی برای حضور ی(شنبه 87 شهریور 30 ساعت 2:44 صبح )
دفتر سیدمحمد خاتمی اعلام کرد وی هنوز هیچ تصمیمی برای حضور یا عدم حضور در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نگرفته است.

 دفتر رییس‌جمهور سابق کشورمان همچنین، تصریح کرد: آن چه در خبرهای روزهای اخیر درباره عدم کاندیداتوری آقای خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم آمده، نادرست است و آن را تکذیب می‌کنیم.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

آزادی بیان میراث خاتمی برای جامعه ایران(جمعه 87 شهریور 29 ساعت 2:34 عصر )
ایلنا: یک عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ایران اسلامی گفت: آزادی بیان ارث خاتمی برای جامعه ایران بود.

علی مزروعی  در خصوص سخنان اخیرسخنگوی دولت مبنی بر اینکه منتقدین و مخالفان به حد کافی از خجالت دولت درآمدند، گفت: فکر می‌‏کنم آقای الهام به دلیل مشغله‌‏های کاری فراوان، گذشته را از یاد برده است.

وی تصریح کرد: گویا آقای الهام فراموش کرده است که در دوران اصلاحات، چه انتقاداتی را به دولت روا می‌‏داشت.

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با بیان اینکه فضای باز وآزادی بیان دستاورد دولت اصلاحات است، اظهار داشت: در زمان دولت اصلاحات، رسانه‌‏هایی مانند صداوسیما و مطبوعات مخالف، هر چه خواستند، بیان کردند که این انتقادات و تخریب‌‏ها را در دوران دولت نهم شاهد نبودیم.

نماینده مجلس ششم افزود: آزادی بیان، ارثی است که از زمان خاتمی در جامعه باقی مانده و منحصر به دولت نهم نیست


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]