سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و بر پلیدیى که در پارگین بود گذشت و فرمود : ] این چیزى است که بخیلان در آن بخل مى‏ورزیدند . [ و در روایت دیگرى است که فرمود : ] این چیزى است که دیروز بر سر آن همچشمى مى‏کردید . [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
معرفی نامزد اصلاح طلبان در دهه فجر(جمعه 87 آذر 29 ساعت 5:44 عصر )
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز مناسبترین زمان را برای معرفی کاندیدای نهایی اصلاح طلبان جهت شرکت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دهه فجر دانست.
حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری، عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان این مطلب اظهارداشت: گمان من این است که اصلاح طلبان فعالیتهای رسمی انتخاباتی خود را از بهمن ماه و دهه فجر باید آغاز کنند همانطور که آقای خاتمی در سال 75 موضوع کاندیداتوری خود را در دهه فجر اعلام کرد.
وی ضمن اشاره به سخنرانی اخیر سید محمد خاتمی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران افزود: حضور وی در دانشگاه تهران طبق روال همیشگی رخ داد، اگر چه کسانی قصد داشتند اینچنین برداشت شود که حضور خاتمی در دانشگاه تهران با هدف انتخاباتی و برای اعلام موضوع کاندیداتوری صورت می گیرد ولی همانطور که شاهد بودیم چنین اتفاقی نیفتاد اما خواسته های انتخاباتی دانشجویان با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات ریاست جمهوری طبیعی بود.
موسوی لاری با بیان اینکه 16 آذر امسال متفاوت از سالهای گذشته بود تصریح کرد: امسال دانشجویان با تکریم شهدای 16 آذر و حساسیت خود نسبت به مسائل جامعه با یک نشاط جدیدی در سراسر کشور در عرصه حضور یافتند.

خاتمی در دانشگاه تهران دغدغه اش را نسبت به وجود موانع پیش رو گفت
وی سخن سید محمد خاتمی مبنی بر "معرفی فردی که حساسیت کمتری نسبت به وی وجود داشته باشد، برنامه داشته و جزو افراد معتدل باشد" که در پاسخ به درخواست دانشجویان برای کاندیداتوری وی مطرح شده بود را اینگونه تفسیر کرد: این سخن آقای خاتمی در پاسخ به درخواست دانشجویان برای کاندیداتوری وی اهمیت شرایط پیش روی او را بیان می کند و اینکه موانعی برای حضور برخی افراد در انتخابات وجود دارد که البته این موانع برای عده ای کمتر و برای عده ای اصلا وجود ندارد.
وزیر کشور خاتمی در دولت اصلاحات ادامه داد: جهتگیری خاتمی در پاسخ به درخواست دانشجویان و پیامش به آنان این بود که آنها باید به جای دعوت از رئیس جمهور سابق کشورمان به سمت شناسایی موانع پیش روی وی بروند و علت وجود آن را بررسی کنند.

نظر خاتمی برای آمدن منفی نیست

وی با بیان اینکه بر خلاف آنچه بعضا عنوان می شود برداشت بنده از پاسخی که خاتمی به درخواست دانشجویان داده این است که نظر وی برای آمدن منفی نیست گفت: هدف خاتمی این بوده که جریان دانشجویی و جامعه باید حداقل از موانع پیش روی او برای کاندیداتوری و اداره کشور مطلع باشند و بر اساس این موانع، خواستها و مطالبات خود را عنوان کنند تا در آینده برای تحقق آنها به مشکل بر نخورند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد که دو مانع پیش روی خاتمی وجود دارد، یکی موانع انتخاباتی و دیگری موانع تمشیت امور بعد از انتخابات. ما معتقدیم که در انتخابات متولیان امر باید قانونمداری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و از سویی هم فرصتهای تبلیغاتی به طور عادلانه در اختیار افراد قرار گیرد نه اینکه صدا و سیما نقش روابط عمومی فرد خاصی را بازی کند. البته در این صورت هر شخصی که رئیس جمهور شد دستگاهها و نهادهای اجرایی باید در راه اجرای هر چه بهتر امور کشور وی را یاری کنند.
وی با اشاره به انجام دیدارهای خود با سید محمد خاتمی اظهارداشت: اخیرا صحبتی با خاتمی درباره انتخابات نداشته ام اما علیرغم تمامی مشکلات و موانع پیش روی وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم خاتمی به حضور در این انتخابات متمایل تر است تا عدم حضور.

انتخاب کاندیدای شاخص مشکل اصلاح طلبان را حل می کند
موسوی لاری درباره نظر مهدی کروبی برای حضور در انتخابات و اینکه دیگر به نفع هیچ کاندیدایی از طیف اصلاحات کنار نخواهد رفت یادآور شد: اگر کاندیدای شاخص اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود مشکلی برای کنار رفتن سایر کاندیداهای اصلاح طلب از او و حمایت وی وجود نخواهد داشت ضمن اینکه معتقدیم هر گروه یا حزب سیاسی می تواند فعالیتهای حزبی خود را در جهت تقویت طیف متبوعش در انتخابات انجام دهد.
وی اضافه کرد: از ابتدا هم میان اصلاح طلبان قرار بر این بود که در بهمن ماه کاندیدای مطرح این طیف انتخاب شود و تا آن موقع هر کاندیدایی که زمینه حضور خود را فراهم می بیند موضوع کاندیداتوری اش را مطرح کند تا در نهایت با در نظر گرفتن ساز و کار معین کاندیدای نهایی اصلاح طلبان مشخص شود. امروز نظر آقای کروبی این است که به نفع کسی کنار نرود و نظر برخی کاندیداها هم این است که فعلا موضوع کاندیداتوری خود را اعلام نکنند اما ممکن است در آینده با در نظر گرفتن شرایط و گرایش مردمی هر کاندیدایی نظر خود را تغییر دهد و خود را با شرایط وقف دهد.

میر حسین، کروبی، خاتمی، عارف، روحانی و مهرعلیزاده کاندیداهای بالقوه اصلاح طلبان

این عضو کارگروه اصلاح طلبان همچنین از میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سید محمد خاتمی و محمدرضا عارف به عنوان گزینه های اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم نام برد و خاطرنشان کرد: این افراد مورد تائید تمامی افراد تصمیمگیرنده هستند و هیچکس روی نام هیچکدام از آنها به عنوان کاندیدا نظر منفی ندارد، اما باید دید که در نهایت نظر شخصی این افراد درباره حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا چیست تا درباره حضور هر یک از آنها به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان تصمیمگیری کرد.
وی افزود: البته افراد دیگری همچون آقایان روحانی و مهرعلیزاده هم به عنوان کاندیدا مطرح هستند ولی هنوز هیچکدام از افرادی که نام برده شدند جز آقای کروبی موضوع کاندیداتوری خود را اعلام نکرده اند که در نهایت باید منتظر ماند و دید که با مطرح شدن نام افراد دیگر کدامیک از آنها به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم مطرح خواهد شد.

انتخاب از طریق "نخبگان و احزاب" و "نظر سنجی علمی" مکانیزمهای انتخاباتی اصلاح طلبان
این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در پایان با اشاره به مکانیزم مورد نظر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم اعلام کرد: دو بحث برای انتخاب مکانیزم اصلاح طلبان در تعیین کاندیدا از گذشته مطرح بود تا بر این اساس گرایش و میزان رای مردم به هر کدام از کاندیداهای مطرح اصلاح طلب مشخص شود تا در نهایت با استفاده از آن کاندیدای نهایی این طیف انتخاب شود. بر این اساس روش انتخاب از طریق نخبگان و احزاب و انجام نظر سنجی علمی مردمی از تمامی اقشار جامعه در دستور کار قرار دارد.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]