سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و آنگاه که از خبّاب یاد کرد فرمود : ] خدا بیامرزاد خبّاب پسر أرتّ را . به رغبت اسلام آورد و از روى فرمانبردارى هجرت کرد و به گذران روز قناعت ، و از خدا راضى بود و مجاهد زندگى نمود . [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
احمدی‏نژاد بازهم نفت در آستانه انتخابات را سر سفره می‏آورد!(دوشنبه 88 اردیبهشت 28 ساعت 3:24 عصر )
رئیس‌جمهور از طرح ویژه دولت برای انتشار اوراق مشارکت و توزیع سود صنعت نفت میان همه ایرانیان جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور صبح دوشنبه در حاشیه همایش مدیران صنعت نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های دولت در عرصه نفت، از افتتاح فاز 10 پارس جنوبی و 7 فاز دیگر عسلویه به عنوان نمونه نام برد.

وی افزود: در ابتدای کار دولت نهم تولید گاز کشور در حدود 300 میلیون متر مکعب بود که هم اکنون آمار تولید گاز به 520 میلیون متر مکعب رسیده که تنها بخشی از این گاز تولیدی در صنعت مصرف شده و برخی دیگر نیز به درون چاه ها تزریق خواهد شد که جهشی در خصوص تولید گاز محسوب می شود.

احمدی نژاد ادامه داد: در سایر بخش ها نیز همچون بخش پالایش و استخراج نفت نیز سرمایه گذاری های بسیار قابل توجهی صورت گرفته که می توان در چارچوب آن به افزایش میزان تولید نفت اشاره کرد که هم اکنون به حدود 4 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است و برای اولین بار این رکورد در بعد از انقلاب به دست آمد.

رئیس جمهور همچنین گفت : تا قبل از انقلاب، شرکت های خارجی بخش اصلی سود تولید نفت کشور را به خود اختصاص می دادند در حالی که هم اکنون صنعت نفت کشور به طور کامل توسط شرکت های داخلی مدیریت می شود؛ در زمان جنگ تحمیلی هم ز تمام شرکت های خارجی بحث فعالیت در صنعت نفت ایران را رها کردند و امروز صنعت نفت یک صنعت متکی به خود و کاملا داخلی است.

وی تصریح کرد: باتوجه به آنچه گفته شد ما به زودی می توانیم برای رسیدن به ارقام بالاتر در زمینه های مختلف پالایش فرآورده‌های نفتی متمرکز شویم البته این به معنای آن نیست که ما حتما ظرفیت تولید خود را به نهایت حد ممکن می رسانیم، بلکه این استعداد و امکان در صنعت نفت کشور وجود دارد تا ما به رقمی معادل 5 میلیون بشکه در روز دست پیدا کنیم.

احمدی نژاد ادامه داد: امروز 66 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنعت نفت از منابع داخلی انجام شده و این ابتکار حاصل همکاری بانک مرکزی و شرکت ملی نفت بوده است که منابع لازم برای توسعه صنعت نفت کشور از داخل تأمین شود و قدم جدیدی در راه توسعه صنعت نفت محسوب می شود.

رئیس جمهور همچنین طرح جدیدی که برای رساندن سود صنعت نفت به تمام اقشار ملت طراحی شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این طرح اوراق مشارکتی منتشر خواهد شد و سود صنعت نفت در اختیار تمام مردم و ایرانی های سراسر دنیا قرار خواهد گرفت؛ در واقع تمام ایرانی ها می توانند این اوراق مشارکت را خریداری کرده و در سود آن شریک شوند.

وی افزود: این طرح وابستگی ما را به دیگران برای تأمین منابع مالی مورد نیاز صنعت نفت کاهش می دهد و سود صنعت نفت را به طور کامل در اختیار مردم قرار می دهد.

احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سؤالی درباره قیمت نفت خاطرنشان کرد: بازار نفت بازاری غیر ثابت است و دائم در حال تلاطم است و هم اکنون نمی شود یک قیمت مشخص برای نفت تعیین کرد؛ زمانی می توان قیمتی ثابت برای نفت تعیین کرد که بازار به تعادلی مناسب برسد و فشارهای سیاسی نیز از روی آن برداشته شود.

رئیس جمهور با ابراز تاسف از تاثیرگذاری فشار کارتل‌ های بزرگ نفتی بر میزان قیمت نفت، ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که کشورهای نفتی جهان خود به طور مستقل قیمت نفت را تعیین کنند.

وی درباره نظر تهران در خصوص قیمت نفت گفت: با توجه به شرایط فعلی دنیا و همچنین نوسانات ارزهای بین المللی ما قیمت مناسب نفت را در حدود 80 تا 90 دلار در هر بشکه می دانیم.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]