سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با بی رغبتی به آنچه در دست مردم است، با آنان اظهار دوستی کن، تا دوستی شان را به دست آوری . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
نامه مدیر مسئول روزنامه یاس نو به احمدی نژاد(یکشنبه 88 اردیبهشت 27 ساعت 11:22 عصر )
در پی جلوگیری از انتشار روزنامه ی یاس نو از سوی معاون وزیر ارشاد، مدیر مسوول این روزنامه طی نامه ای مراتب اعتراض شدید خود را به رئیس دولت نهم اعلام داشت.

 متن نامه ی محمد نعیمی پور به محمود احمدی نژاد در پی می‌آید:


جناب آقای محمود احمدی نژاد
رئیس محترم دولت نهم
با سلام


در آستانه اوج گرفتن رقابت‌های انتخاباتی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت جنابعالی در اقدامی غیر قانونی و در نقض آشکار قانون اساسی و قانون مطبوعات اقدام به جلوگیری از انتشار دوره جدید روزنامه یاس نو به بهانه رونوشت ارسالی نامه تجدید نظرخواهی دادستان تهران نسبت به حکم صادره علیه این روزنامه نموده است.
اقدام معاون مطبوعاتی و دبیر هیأت نظارت که حتی هیچ نشانی از تصمیم یا مصوبه هیأت نظارت بر مطبوعات در آن نیست تنها در چارچوب یک سوءاستفاده صریح از موقعیت شغلی و یک هماهنگی سیاسی برای بر هم زدن فضای سالم رقابت‌های انتخاباتی معنا پیدا می‌کند و البته امیدواریم که جنابعالی به عنوان کاندیدای بالفعل انتخابات که به سبب مسئولیت قانونی که دارید باید پاسخگوی اقدامات مجموعه دولت باشید از این رفتار غیرقانونی بی‌اطلاع بوده باشید.
ماده چهارم قانون مطبوعات اشعار دارد بر اینکه هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند و متخلف از این ماده به شرط داشتن شاکی به حکم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دوسال ودر صورت تکرار به انفصال دایم از خدمات دولتی محکوم خواهد شد. اقدام معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد که به نظر می‌رسد بدون هماهنگی با شخص وزیر ارشاد دولت جنابعالی نمی‌توانست صورت گرفته و صرفا برای خالی نبودن عریضه به نامه دادستان تهران که در آن هیچ حکم قضایی به چشم نمی خورد استناد شده است، کاری غیرقانونی و عجیب است.
برای ما جای تأسف است که وزارتخانه و هیأتی که علی‌القاعده باید حامی روزنامه‌ها باشد خود پیشقدم و مصر بر بستن مطبوعات شده است.
جنابعالی می دانید که روزنامه یاس نو یکی از روزنامه‌هایی است که با وجه انتقادی نسبت به وضعیت کنونی کشور و در زمره منتقدان عملکرد جنابعالی و دولت نهم و رویکرد حمایتی از جناب آقای مهندس موسوی دوره جدید انتشار خود را آغاز کرده است و برخورد غیر قانونی، شتاب‌زده و جهت‌دار وزارت ارشاد دولت جنابعالی با این روزنامه نشان‌دهنده اراده‌ای نگران کننده در اردوگاه انتخاباتی منتسب به شماست که منتقد و رقیب سیاسی را برنمی‌تابد و گویا تصمیم گرفته است با ایجاد محدودیت‌های فزاینده برای رقبای انتخاباتی روند تکرار دوران ریاست جمهوری شما را تسهیل نماید.
این اقدام بدعتی غیرقابل گذشت در جمهوری اسلامی است و هیچ سابقه نداشته است که در موعد انتخابات حتی در زمانی که کشور در معرض سخت‌ترین حملات دشمن متجاوز بود دولت به خود اجازه دهد با بستن روزنامه‌ منتقدان خود را سرکوب نماید.
از جنابعالی که در پیشگاه کلام خداوند و ملت شریف سوگند خورده‌اید مجری قانون اساسی و حافظ حقوق شهروندان باشید و علی القاعده در آستانه انتخاباتی که شما یک طرف آن هستید باید پایبندی به این سوگند عینی تر و روشن‌تر باشد، انتظار می‌رود از این اقدام ابراز برائت نموده مدیران خود را از تضییع حقوق ملت برحذر دارید. سکوت شما در برابر این اقدام غیرقانونی می تواند حاکی از رضایت خاطر شما از آن باشد که امیدوارم این چنین نباشد و در انتظار اقدام عملی شما در این جهت خواهم بود.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

سفرهای خاتمی در حمایت از میرحسین(شنبه 88 اردیبهشت 26 ساعت 8:5 عصر )
در روزهای آتی آقای خاتمی برای حمایت از آقای مهندس موسوی به چند استان بزرگ کشور سفر خواهند کرد.

 به گزارش خبرنگار قلم‌نیوز، محسن امین‌زاده رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان حامی میرحسین در همایش معتمدین و روسای ستادهای انتخاباتی سراسر کشور مهندس موسوی با تاکید بر اینکه این اجتماع نشان می‌دهد که قدم‌های مهمی در ماه‌های اخیر برای پیروزی برداشته شده گفت: حضور امروز شما نشانه‌ی اعتقاد شما به تغییر است. ما همه با هم میثاق بستیم برای ایجاد تغییر و استقرار دولت کارآمد، ‌توسعه‌گرا، قانون‌مدار، سالم و صادق. ما با شما و با آقای خاتمی آغاز کردیم و همراه ایشان راه را با آقای مهندس موسوی ادامه خواهیم داد.


وی افزود: کار بسیار دشواری در پیش داریم که قدم اول و مهم سازماندهی است، شاید بهتر بود که فرصتی داشتیم و ستاد منسجمی را راه‌اندازی می‌کردیم اما امروز هم با این وجود باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کنیم. با در نظر گرفتن اینکه ساختار چند ستادی مشکلات خاص خود را دارد اما مهم این است که همه زیر این چتر بزرگ گرد آییم.


امین زاده تاکید کرد: هرچه به روزهای انتخابات بیشتر نزدیکتر می‌شویم حساسیت کار ما بالاتر می‌رود و راه پیروزی ما افزایش مشارکت مردمی است و به دلیل آنکه رفتار رسانه‌ی ملی به گونه‌ای است که ترجیح می‌دهد مشارکت چندان بالا نباشد اولین تلاش ما باید ایجاد موج و افزایش مشارکت مردم در انتخابات باشد.


وی در پایان گفت: ما همراه آقای خاتمی در کنار آقای مهندس موسوی خواهیم بود و تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نه چندان دور پیروزی آقای مهندس موسوی را جشن بگیریم. آقای خاتمی هم اعلام کرده اند که هر کاری که از دست‌شان بر بیاید برای پیروزی آقای مهندس موسوی خواهند کرد و در روزهای آتی ایشان برای حمایت از آقای مهندس موسوی به چند استان بزرگ کشور سفر خواهند کرد


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

نمونه های تخریب علیه دولت!(شنبه 88 اردیبهشت 26 ساعت 3:12 عصر )
خبرآنلاین گزارش داد:

در میان اظهارات نامزدهای انتخاباتی، انتقادات و تخریبهایی علیه دولت صورت گرفته که به نمونه هایی از آن اشاره می شود

1- متأسفانه امروز هزینه مدیریت در کشور ما خیلی بالاست و بیش از 60 درصد اعتبارات ما صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود که بیشتر آن هم صرف مخارج مصرفی‌ می‌شود.

2- مراکز علمی، فرهنگی و دینی اصیل ما مورد غفلت قرار گرفته‌اند و متأسفانه در سالهای اخیر شاهد آثار این غفلت بوده‌ایم.

3- امروزه متأسفانه 80 درصد صنعت در اختیار دولت قرار دارد. امروز این که فرصت‌ها باید در اختیار مردم قرار گیرد، به خصوصی‌سازی و آن هم به فروش اموال دولتی تعبیر شده و قطعاً با خصوصی‌سازی واقعی که همان آزاد شدن انرژی مردم است، مغایرت دارد.

4- من پس از مطالعه و تحقیق و بررسی همهجانبه به این نتیجه رسیدم که کشور را بسیار بهتر از وضع موجود آن می‌توان اداره کرد و به همین دلیل تصمیم گرفتم وارد عرصه انتخابات شوم و به نفع کسی نیز کنار نخواهم رفت.

5- علیرغم زحمات مدیرانی که در طی سالهای گذشته مسئولیت اجرایی کشور را برعهده داشته‌اند، چون تلاشهای آنها با محور عدالت انجام نپذیرفته است شاهد گسترش فقر و فساد و تبعیض بوده‌ایم.

6- در چند سال اخیر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی روز به روز در حال افزایش بوده‌اند آیا این وضعیت حاکی از آن نیست که دامنه فقر و تبعیض روز به روز بیشتر شده است؟

7- اینکه یک کارمند عالیرتبه 20 برابر یک کارمند معمولی حقوق می‌گیرد حاکی از افزایش شدید فاصله طبقاتی است و با این روند نمی‌توان به چشم‌انداز مطلوب 20 ساله رسید.

8- افرادی هستند که به خاطر ارتباطات خود در سیستم اداری کشور از امتیازات ویژه‌ای برخوردارند و در این میان بعضی‌ها اصلاً به وجود تبعیض اعتقاد ندارند، قطعاً باید این گونه گریز‌گاهها را بست تا عدالت برقرار شود.

9- صدها میلیارد تومان از پول بیت‌المال صرف خرید ساختمانهای مجلل دستگاهها در تهران شده است که بسیاری از این ساختمانها غیرضروری است و با فروش آنها و خرید ساختمانهای ارزان‌تر در شهرستانها، هم بازدهی امور بیشتر می‌شود و هم منابع مالی برای رفع مشکلات جوانان و مردم فراهم می‌آید.

10- امروز متأسفانه با وجود خدمات دولت و هزینه کردن‌های بسیار، کشور دچار فقر، فساد و تبعیض است.

11- اگر دولت پول ندارد، سازمانها و شرکتهای دولتی، هزینه برجهای دهها میلیارد تومانی را از کجا تأمین می‌کنند و چرا سالانه دهها میلیون دلار از بودجه عمومی برای سفرهای خارجی هزینه می‌شود. ما منابع به اندازه کافی در اختیار داریم اما از آنها به طور مناسبی استفاده نمی‌شود.

12- مگرنه این است که دولت آتی باید نقایص و نقاط ضعف دولت‌های گذشته را برطرف کند پس چرا با طرح موضوع انحرافی نامزدها، به صورتی زیرکانه فضا و فرصت نقد دولت را از این مردم سلب کردند.

13- تورم مهار گسیخته اقتصادی فشار سنگینی را بر مردم وارد می‌کند و این در حالی است که به نظر می‌رسد دولت از آثار این تورم مصونیت دارد و همه‌ آسیب‌ها متوجه مردم است، زیرا شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی گران‌ترین ساختمان‌های شمال تهران را خریداری می‌کنند و خاصه خرجی از کیسه بیت‌المال نیز به یک رویه‌ عادی در نظام اداری و اجرایی تبدیل شده است.

14- اصلاح امور، مبارزه با فقر و فساد و پیشرفت کشور، بدون حضور مردم، امکان‌پذیر نیست فقط با اداره، دفتر و دستک، نمی‌توان کاری از پیش برد.

******

آنچه در بالا خواندید، نقد‌های مهدی کروبی یا مهندس موسوی یا محسن رضایی نیست، سخنان دکترمحمود احمدی‌نژاد است که در اردیبهشت و خرداد 84 - در دوران تبلیغات انتخاباتی - مطرح شده است!!!
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

حمایت قاطع خاتمی از میرحسین موسوی(شنبه 88 اردیبهشت 26 ساعت 2:22 عصر )

سیّد محمد خاتمی در مصاحبه اختصاصی با شماره این هفته چلچراغ به حمایت قاطع از میرحسین موسوی پرداخته است.

در قسمتی از این مصاحبه امده است:

"شما اگر از مردم دم بزنید،اما مردم احساس حرمت نکنند،اگر از عدالت دم بزنید،اما فاصله های طبقاتی روز به روز زیادتر شود،اگر از قدرت و قوام ملّت ایران نام ببرید،اما ملّت تان روز به روز در جهان منزوی تر شود و بیشتر از هر زمان دیگر تحت فشار قرار گیرد،نه تنها این زیان ها به مردم وارد شده،بلکه یک نوع بدبینی نسبت به ارزش ها و آرمان ها پیدا می شود.من معتقدم که این زیان ها یه میزان فراوانی ایجاد شده و ما در وضعیت مناسبی قرار نداریم."

همچنین در قسمتی دیگر از این مصاحبه وی در جواب این سوال که" آیا رای به موسوی ،رای به خاتمی است؟" پاسخ داده است:

"قطعاًََ پیروزی آقای مهندس میرحسین موسوی را پیروزی خود می دانم"


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

آخرین راند از بازی «اجماع چپانی» و یک رسوایی تازه(شنبه 88 اردیبهشت 26 ساعت 1:51 عصر )
با تکذیب خبرسازی جدید سایت‌های حامی دولت درباره حمایت صریح حداد عادل از کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد؛ تازه‌ترین تلاش جناح موسوم به رایحه خوش خدمت برای القای حمایت یکپارچه اصولگرایان از آقای احمدی‌نژاد شکست خورد.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ یک روز پس از آن که دو سایت خبری نزدیک به دولت از حمایت صریح دکتر غلامعلی حداد عادل از کاندیداتوری محمود احمدی نژاد خبر دادند، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با تکذیب غیرمستقیم این خبر تاکید کرد که در انتخابات ریاست ‌جمهوری از فرد خاصی حمایت نمی‌کند.

تکذیبیه معنادار حداد عادل در حالی است که قبلاً، خبرسازی‌های هنگ رسانه‌ای حامی دولت درباره حمایت سایر چهره‌های شاخص اصولگرا از آقای احمدی‌نژاد نیز با واکنش صریح این افراد مواجه شده بود. علی لاریجانی، محمد باقر قالیباف، مصطفی پورمحمدی، احمد توکلی و محسن رضایی از جمله چهره‌های شاخص اصولگرا هستند که تاکنون حمایت خود از محمود احمدی‌نژاد را با صراحت تمام تکذیب کرده و خبرسازی‌های رسانه‌های منسوب به دولت را دروغ دانسته‌اند. در تمام این موارد، رسانه‌های نزدیک به دولت با انتشار گزارش‌هایی از حمایت این افراد از محمود احمدی‌نژاد خبر داده بودند که این خبرسازی‌ها بلافاصله با واکنش چهره‌های مزبور مواجه و رسماً تکذیب شد.

خبرنگار شهاب‌نیوز می‌افزاید: رسانه‌های حامی دولت مشابه این بازی را در قبال دو تشکل عمده و زیربنایی اصولگرا یعنی «جامعه روحانیت مبارز» و «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» نیز تکرار کردند. به این صورت که با انتشار اخباری مدعی حمایت اجماعی این دو تشکل مذهبی ـ سیاسی از کاندیداتوری آقای احمدی‌نژاد شدند، با این حال اظهارات بعدی اعضای شاخص این دو نهاد اصولگرا نشان داد که این اخبار نیز جعلی بوده است و اکثریت اعضای جامعه روحانیت و جامعه مدرسین مخالف حمایت علنی از کاندیداتوری آقای احمدی‌نژاد هستند. 

فراکسیون بزرگ اصولگرایان مجلس نیز دیگر نهاد موثری است که تاکنون به رغم فشارهای شدید نمایندگان نزدیک به دولت، از صدور بیانیه در حمایت از کاندیداتوری آقای احمدی‌نژاد خودداری کرده و در سکوتی معنادار فرو رفته است. با آن که حامیان دولت (اعضای جریان رایحه خوش خدمت) در این زمینه تا مرز تلاش برای پایین کشیدن علی لاریجانی از کرسی ریاست مجلس پیش رفته و از انواع روش‌ها برای فشار بر نمایندگان استفاده کردند؛ اما این تاکتیک‌ها حداقل تاکنون به نتیجه نرسیده است.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]