سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از هنگام بعثتم تا روز قیامت، شفیع هر آن دوتنی هستم که در راه خدا با یکدیگر، دوستی و برادری می کنند. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
نامه مدیر مسئول روزنامه یاس نو به احمدی نژاد(یکشنبه 88 اردیبهشت 27 ساعت 11:22 عصر )
در پی جلوگیری از انتشار روزنامه ی یاس نو از سوی معاون وزیر ارشاد، مدیر مسوول این روزنامه طی نامه ای مراتب اعتراض شدید خود را به رئیس دولت نهم اعلام داشت.

 متن نامه ی محمد نعیمی پور به محمود احمدی نژاد در پی می‌آید:


جناب آقای محمود احمدی نژاد
رئیس محترم دولت نهم
با سلام


در آستانه اوج گرفتن رقابت‌های انتخاباتی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت جنابعالی در اقدامی غیر قانونی و در نقض آشکار قانون اساسی و قانون مطبوعات اقدام به جلوگیری از انتشار دوره جدید روزنامه یاس نو به بهانه رونوشت ارسالی نامه تجدید نظرخواهی دادستان تهران نسبت به حکم صادره علیه این روزنامه نموده است.
اقدام معاون مطبوعاتی و دبیر هیأت نظارت که حتی هیچ نشانی از تصمیم یا مصوبه هیأت نظارت بر مطبوعات در آن نیست تنها در چارچوب یک سوءاستفاده صریح از موقعیت شغلی و یک هماهنگی سیاسی برای بر هم زدن فضای سالم رقابت‌های انتخاباتی معنا پیدا می‌کند و البته امیدواریم که جنابعالی به عنوان کاندیدای بالفعل انتخابات که به سبب مسئولیت قانونی که دارید باید پاسخگوی اقدامات مجموعه دولت باشید از این رفتار غیرقانونی بی‌اطلاع بوده باشید.
ماده چهارم قانون مطبوعات اشعار دارد بر اینکه هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند و متخلف از این ماده به شرط داشتن شاکی به حکم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دوسال ودر صورت تکرار به انفصال دایم از خدمات دولتی محکوم خواهد شد. اقدام معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد که به نظر می‌رسد بدون هماهنگی با شخص وزیر ارشاد دولت جنابعالی نمی‌توانست صورت گرفته و صرفا برای خالی نبودن عریضه به نامه دادستان تهران که در آن هیچ حکم قضایی به چشم نمی خورد استناد شده است، کاری غیرقانونی و عجیب است.
برای ما جای تأسف است که وزارتخانه و هیأتی که علی‌القاعده باید حامی روزنامه‌ها باشد خود پیشقدم و مصر بر بستن مطبوعات شده است.
جنابعالی می دانید که روزنامه یاس نو یکی از روزنامه‌هایی است که با وجه انتقادی نسبت به وضعیت کنونی کشور و در زمره منتقدان عملکرد جنابعالی و دولت نهم و رویکرد حمایتی از جناب آقای مهندس موسوی دوره جدید انتشار خود را آغاز کرده است و برخورد غیر قانونی، شتاب‌زده و جهت‌دار وزارت ارشاد دولت جنابعالی با این روزنامه نشان‌دهنده اراده‌ای نگران کننده در اردوگاه انتخاباتی منتسب به شماست که منتقد و رقیب سیاسی را برنمی‌تابد و گویا تصمیم گرفته است با ایجاد محدودیت‌های فزاینده برای رقبای انتخاباتی روند تکرار دوران ریاست جمهوری شما را تسهیل نماید.
این اقدام بدعتی غیرقابل گذشت در جمهوری اسلامی است و هیچ سابقه نداشته است که در موعد انتخابات حتی در زمانی که کشور در معرض سخت‌ترین حملات دشمن متجاوز بود دولت به خود اجازه دهد با بستن روزنامه‌ منتقدان خود را سرکوب نماید.
از جنابعالی که در پیشگاه کلام خداوند و ملت شریف سوگند خورده‌اید مجری قانون اساسی و حافظ حقوق شهروندان باشید و علی القاعده در آستانه انتخاباتی که شما یک طرف آن هستید باید پایبندی به این سوگند عینی تر و روشن‌تر باشد، انتظار می‌رود از این اقدام ابراز برائت نموده مدیران خود را از تضییع حقوق ملت برحذر دارید. سکوت شما در برابر این اقدام غیرقانونی می تواند حاکی از رضایت خاطر شما از آن باشد که امیدوارم این چنین نباشد و در انتظار اقدام عملی شما در این جهت خواهم بود.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]