سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی بردباری، نشانه فراوانی دانش است . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
پیشنهاد انصراف احمدی نژاد از انتخابات(سه شنبه 88 اردیبهشت 22 ساعت 2:53 عصر )

ارگان مطبوعاتی محسن رضایی، کاندیدای اصول گرای انتخاباتی ریاست جمهوری، به محمود احمدی نژاد دیگر کاندیدای اصول گرای انتخابات پیشنهاد داده از عرصه انتخابات انصراف دهد!

روزنامه فرهنگ آشتی در سرمقاله خود با تشریح برخی سیاست های دولت نهم و انتقاد از آنها، نتیجه گرفته است که بهتر است احمدی نژاد از انتخابات انصراف دهد.

رئیس شورای سیاست گذاری این روزنامه نوشته است: نتیجه آنکه آقای احمدی‌نژاد با آگاهی از این اصل مهم که «هرکسی را بهر کاری ساختند» و با عنایت به این فرمول که «کناره‌گیری از قدرت موجب محبوبیت دائمی می‌شود» شایسته‌تر و خداپسندانه‌تر آن است که در راستای به هدر نرفتن هرچه بیشتر سرمایه‌های مادی و انسانی کشور که از اصول مسلم منافع ملی هر کشوری به شمار می‌رود و با علم به اینکه زمانی که گذشت دیگر برنمی‌گردد، بهتر است با اعلام انصراف خود از کاندیداتوری در انتخابات دهم ریاست جمهوری، از آرزوی کسب قدرت دوباره نهاد اجرایی کشور صرف‌نظر کند تا هم اصولگراها «مجبور» به حمایت از او نباشند و هم اصل حیاتی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات که مورد نظر ویژه مقام معظم رهبری و ضامن بقای نظام جمهوری اسلامی ایران است تحقق یابد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

لغو سفر استانی احمدینژاد با تذکر شورای نگهبان(دوشنبه 88 اردیبهشت 21 ساعت 6:43 عصر )
برخی منابع غیررسمی، علت لغو آخرین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان سمنان و دیدار از شهر رباط‌کریم را تذکر شورای نگهبان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار «آینده» و به نقل از این منابع، دکتر احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه، قصد داشت شصتمین و آخرین سفر استانی خود را به استان سمنان انجام داده و در روز دوشنبه نیز در شهر رباط‌کریم سخنرانی کند که شورای نگهبان با اعلام این که انجام سفر پس از کاندیداتوری، استفاده از امکانات دولتی در انتخابات محسوب می‌شود با انجام این سفر و سخنرانی در رباط‌کریم مخالفت کرده است.



براین اساس دکتر احمدی‌نژاد همانند بقیه کاندیداهای ریاست‌جمهوری می‌تواند با استفاده از اموال و امکانات غیردولتی برنامه های انتخاباتی خود را برگزار نماید.

گفتنی است روز گذشته علی جهانبخشی، فرماندار شهرستان رباط‌کریم، با اعلام لغو سفر به رباط کریم، ضمن تقدیر و تشکر از مردم فهیم شهرستان رباط‌کریم به دلیل استقلال پرشور از سفر رئیس‌جمهور و همچنین اقدام به آذین‌بندی‌های گوناگون به دلیل سفر دکتر احمدی‌نژاد، اعلام کرد: زمان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به شهرستان رباط کریم متعاقبا اعلام می‌شود
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مومنی: دولت از کارنامه خود خجالت می‏کشد(دوشنبه 88 اردیبهشت 21 ساعت 6:41 عصر )
مشاور اقتصادی میر حسین موسوی با بیان اینکه طبق آمار دولت نهم در جلسات استانی در هر 90 و چند ثانیه مصوبه ای را تصویب می کند ، به عدم انتشار گزارشات عملکرد دولت در سالهای اخیر علی رغم تاکید قانون اشاره کرد و گفت دولت خجالت می کشد که کارنامه خود را آشکار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد مومنی که در نقد بررسی سیاست های اقتصادی دولت نهم که در دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران در جمع دانشجویان سخن می گفت ، محور بودن علم در فرآیندهای تصمیم گیری، قانون، برنامه، اخلاق و ارائه گزارشات آزاد اطلاعات را منشاء موفقیت اقتصاد یک کشور دانست.

وی ادامه داد: در الگوی تصمیم گیری اقتصادی متاسفانه طی 4 سال گذشته به این 5 محور توجه نشده است .

مومنی افزود : برخی تصمیمات دولت نهم شگفت انگیز است چرا که هفته گذشته مسئولان ریاست جمهوری با افتخار آماری را اعلام می کردند که طبق آن در سفرهای استانی در هر 90 و چند ثانیه مصوبه داشته اند این در حالی است که دوستان فکر می کنند که باید این موضوع را اعلام کنند . حال سئوال اینجاست که چطور می شود که در جمع چندین نفری آن هم ظرف مدت کمتر از 100 ثانیه مصوبه ای را به تصویب رساند.

مشاور اقتصادی میر حسین موسوی با تاکید بر اینکه اگر فرض بر این باشد این مصوبات نیز به طور کارشناسی در دستگاه های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته باشد باز این سئوال وجود دارد که آیا در این تصمیمات اقتصادی جنبه های امنیتی، پولی ومالی دیده می شود و یا تنها از منظر دستگاه خاص به آن نگاه می شود و حتی اگر پشتوانه کارشناسی داشته باشد باز هم یک مطالعه تک بعدی است.

مومنی تصریح کرد: رویه ای که در طول چند سال گذشته ما در اقتصاد دیدیم غم انگیزترین و خسارت بارترین رویه های تجربه شده در تاریخ کشور است این در حالی است که 50 و چند اقتصاد دان پیش بینی کرده بودند که چنین اتفاقاتی در کشور خواهد افتاد. اتفاقاتی که حق کشور ما نیست.

مشاور اقتصادی میر حسین موسوی ادامه داد: تیمی که در حال حاضر در دولت فعالیت می کند و خود را اصولگرا می نامد باید با روش های اخلاقی و موازین علمی به این سئوالات پاسخ دهد نه اینکه پاسخ ندهد و یا بی احترامی کند چرا که در حال حاضر بدترین نوع دفاع از اصولگرایی در این دوره را شاهدیم.

مومنی ادامه داد: آن چیزی که در فرآیندها حائز اهمیت است این است که دولت بر اساس قانون به انتشار آمار رسمی اطلاعات بپردازد، اما وقتی دولت این میزان سهل انگاری می کند، نتیجه اش این می شود که همه ظرفیتهای انسانی کشور که باید به کمک دولت بیایند تا گرفتاری ها از پیش رو برداشته شود از کار بیفتد، آیا این کار بی منطقی نیست؟

مشاور اقتصادی میر حسین موسوی تصریح کرد: ما میلیاردها تومان صرف تجهیز دانشگاه ها می کنیم که دانشمندانی بیرون بیایند تا مشکلات جامعه را حل کنند ، حال مگر نباید اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهیم ؟

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه آخرین گزارشی که از عملکرد دولت ارائه شده سال 85 بوده است ولی بر اساس قانون برنامه دولت باید هر 6 ماه یک بار روند تحقق اهداف چشم انداز را منتشر کند که تا به امروز حتی یک گزارش منتشر نشده است ، این امر بیانگر این است که دولت خجالت می کشد که کارنامه خود را آشکار کند.

مومنی در ادامه سخنان خود خطاب به حاضران گفت: دولت ملزم است که از وضعیت ذخیره ارزی را گزارش دهد که اگر این کار صورت نگیرد ، عمل خلاف قانون که همان خلاف شرع است صورت گرفته و خلاف بعدی دولت این است که خلاف گویی می کند.

مشاور اقتصادی میر حسین موسوی همچنین با اشاره به اقتصاد کوپنی در دوران نخست وزیری میر حسین موسوی گفت: افراطی ترین اقتصادهای دنیا حتی لیبرال ها در زمان جنگ از شیوه سهمیه بندی استفاده کرده اند. ما در دوران دفاع مقدس با استفاده از شیوه سهمیه بندی شاهد مرگ حتی یک فرد از قحطی نبودیم ، آیا این امر یک افتخار نیست.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

سواستفاده انتخاباتی از بسیج،اوج حرمت شکنی(دوشنبه 88 اردیبهشت 21 ساعت 6:40 عصر )
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:

در اوج روزهای نفس گیر در لحظه های تنهائی و مظلومیت ملت دلیرمردانی در نهایت صداقت و در عنفوان جوانی که گاهی حتی موئی بر صورت معصومشان نروئیده بود با ورود به صحنه های دفاع از کیان اسلام و انقلاب و کشور موازنه قوا را به نفع اسلام برهم زدند و ماشین جنگی دشمن را زمین گیر نموده و با شهامت مثال زدنی خود نه تنها دشمنان را که حتی دوستان را هم دچار حیرت کردند.

آنها همواره ناشناخته بودند زیرا خود اصرار داشتند ناشناخته و گمنام بمانند اما پیر جماران بردست و بازوی آنها بوسه زد و اعلام کرد که به این بوسه ها افتخار می کند و فریاد برآورد که آوازه شهرت و پایداری این دلاوران گمنام بسیجی در کاخهای شرق و غرب نیز پیچیده است . امام خمینی افتخار می کرد که خود نیز بسیجی است و آرزو می کرد که خدا او را با بسیجیان محشور فرماید.

ما آوازه بسیجیان را نه فقط در جریان رشادت آنها در جبهه ها شنیدیم و شاهد بودیم بلکه از میان سفاکی ها و کینه توزی های دشمن علیه بسیجی ها نیز دریافتیم کما اینکه جلاد بغداد صدام جنایتکار در آخرین ساعات زندگی پرننگ و نکبت خود از رشادتهای دلیرمردان بسیجی ما خطاب به اشغالگران آمریکائی سخن گفته و اعتراف کرد که تنها این جماعت جان برکف و مخلص بودند که توانستند رعشه بر اندام سردار نگون بخت قادسیه بیندازند. آنان جانانه جنگیدند شجاعانه مقاومت کردند و از هیچ قدرتی نهراسیدند.

اگرچه فضائل و خصائل و برجستگی های بسیج این لشکر مخلص خدا را دشمنان ما بهتر از ما بیان کرده اند ولی بی انصافی است که پس از مشاهده آنهمه رشادتها و از خودگذشتگی های به یادماندنی قدر و منزلت بسیج را پاس نداریم و از موضع قدرناشناسی آنها را وارد صف بندیهای سیاسی نمائیم و به « ابزار قدرت » تبدیل کنیم و از وجود ارزشمندشان « استفاده ابزاری » نمائیم . روا نیست مقام و منزلت والای بسیج و بسیجی را آماج اهداف سیاسی قرار دهیم و عزت و عظمت بسیج و بسیجی را در دعواهای سیاسی زیر سئوال ببریم .

این اوج حرمت شکنی و نهایت اهانت به مقام و منزلت بسیجی است که این عزیزان مجاهد فی سبیل الله را وارد صحنه های زورآزمائی رقبای سیاسی کنیم .

همواره دعوت از بسیج باید در جهت تلاش برای تقویت اقبال عمومی جامعه نسبت به اصل مشارکت مردم در انتخابات باشد نه در جهت تحمیل عقیده به نفع این یا آن شخص و این یا آن گروه و جناح . باید بسیجیان مخلص برای حراست و پاسداری از صندوقها و رای مردم و صحت انتخابات و دقت در اجرا و نظارت بر روند انتخابات به کار گرفته شوند که از دیگران بر حفظ و حراست از اینهمه حساسیت و پاسخگوئی به آنهمه دلواپسی ها اولی هستند و صداقتشان بر دل می نشیند و پایمردی و استقامت و اراده و ایمانشان پیشاپیش در طول دهه های گذشته به اثبات رسیده است و همگان به آن ایمان و یقین دارند. ما بسیج را ارزان بدست نیاورده ایم که آنرا ارزان در مسابقات سیاسی « حراج » کنیم .

بسیج یک « تشکل فراجناحی » و یک ساختار ارزشی مافوق گروههای سیاسی است که عزت و اعتبار خود را عمدتا از همین زاویه کسب و حفظ کرده و نشان داده است که تابع اشخاص و احزاب و گروهها و جناحها نیست بلکه براساس ارزشها و آرمانها شکل گرفته و در طول دوران پرخیر و برکت انقلاب اسلامی بر همین اساس به حرکت خداپسندانه اش ادامه داده و امروز در قله های عزت و افتخار و اعتماد مردم و نظام قرار گرفته است .

اگر دلواپسی امروز ناشی از آن بود که مبادا منافقین و گروههای محارب در صفوف انقلاب و نظام رخنه کنند حتما در آنصورت نه تنها بسیج که حتی همه آحاد نیروهای انقلاب در هر مقام و موقعیتی بایستی وارد صحنه می شدند و از وقوع چنان فاجعه ای جلوگیری می کردند و حتی انگ هر نوع اتهام و شماتتی را هم به جان می خریدند ولی امروز که به لطف خدا و به برکت مجاهدات خستگی ناپذیر نیروهای مخلص انقلاب شاهد مقایسه میان نیروهای انقلاب برای انتخاب یک مسئول کارآمدتر یک مدیر لایق تر و یک مجموعه اجرائی شایسته تر هستیم دلیلی ندارد که از ارکان نظام و از پایگاه بسیج برای سنگین تر ساختن تصنعی یک طرف و وزین تر جلوه دادن تعمدی کفه ترازو به نفع این یا آن شخص آنچنان سواستفاده شود که فردا نتیجه هرچه باشد به « سو تدبیر » از آن یاد شود.

بسیج یک تشکل فراجناحی است که برای صیانت از اصل انقلاب و نظام رسالت دارد و هیچ شخص و گروه و جناحی حق ندارد این مجموعه مقدس را به نفع منافع خود مصادره نماید.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

نام مهندس موسوی در گروه پیمان، حسین رهجو بود(دوشنبه 88 اردیبهشت 21 ساعت 4:54 عصر )
روزنامه "اندیشه نو" در شماره امروز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه نوشت:

حالا پس از 35 سال کمتر کسی نام واقعی زهرا رهنورد را به یاد دارد و نیز کمتر کسی است که موسوی را با نام حسین رهجو بشناسد.

در همان سالها، جوان های نهضت آزادی و تعدادی از فعالان انجمن اسلامی پزشکان با هدایت دکتر حبیب الله پیمان جنبش مسلمانان مبارز را تشکیل دادند. به گفته دکتر پیمان در میان آن جوانان نام میرحسین موسوی هم دیده می‌شد. او با نام مستعار حسین رهجو فعالیت می‌کرد.

او آن روزها را به خوبی به یاد دارد؛ « بحران تشکیلاتی و ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق و تقابلی که با اندیشه‌های شریعتی در حال شکل گیری بود، ما را به تشکیل این جنبش رسانده بود».

حمایت از مذهبی‌های سازمان مجاهدین خلق، پشتیبانی از اندیشه دکتر شریعتی و حمایت از جنبش توده‌ای مردم ایران که در حال شکل گیری بود، سه هدفی بود که این گروه پیگیری می‌کرد. به نظر می‌رسید زهره کاظمی که حالا دیگر همه او را به نام زهرا رهنورد می‌شناختند، فعال‌تر بود. خیلی ها سخنرانی او را در استادیوم امجدیه هنوز به خاطر دارند. زهرا رهنورد کتاب هایی می‌نوشت که مورد استفاده روشنفکران دینی و چپ‌های مذهبی آن موقع بود. اگرچه با پیروزی انقلاب و تشکیل حزب جمهوری اسلامی موسوی به حزب جمهوری اسلامی پیوست.

یکی دیگر از ویژگی‌های موسوی روحیه لطیف و شاعر مسلکی است که در اداره امور اجرایی کشور داشت. همسرش زهرا رهنورد هم در یکی از نوشته‌هایش که در همان سالها در «جنگ سوره» توسط حوزه هنری منتشر شد، تصویری از روحیه شاعر مسلک و حساس همسرش می‌دهد. البته او این روحیه را موجب امید به آینده می‌دانست؛ «در روزهایی که فشار و خفقان ستمشاهی به اوج خود رسیده و احساس یاس و ناامیدی در میان همه رواج یافته بود، یک روز سرد زمستانی همراهم (موسوی) از پنجره یک شاخه گل سرخ را در حیاط خانه مان به من نشان داد که خود را به زحمت از زیر برف بالا کشیده بود. رو به من گفت: «همیشه می‌توان در سردترین لحظات به آینده‌ای بهتر امید داشت. (نقل به مضون)»

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]