سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانشمندان بنشیند، با من نشسته و هرکس با من بنشیند، گویی با پروردگارم نشسته است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
حمایت قاطع دختر امام(ره) از میرحسین(یکشنبه 88 اردیبهشت 13 ساعت 1:53 عصر )
دختر امام خمینی(ره) روز شنبه در دیدار جمعی از اعضای جمعیت زنان جمهوری اسلامی با مهندس میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از حمایت قاطع تشکل متبوعش از وی خبر داد.

زهرا مصطفوی، دبیر کل جمعیت زنان جمهوری اسلامی در سخنانی خطاب به میرحسین موسوی گفت: «شما مقید به اصول و اساس انقلاب اسلامی هستید و مبنایتان مبنای انقلاب است و با توجه به این‌که امام(ره) عین انقلاب بود، بنابراین همه وجود شما برگرفته از حضرت امام است. بر اساس همین معیارها این جمعیت تصمیم گرفت به حمایت شما اقدام و این حمایت را به طور علنی اعلام کند و معتقدیم مهندس موسوی در این دوران هم با همان قوت باقی خواهد ماند».

فرزند امام راحل، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، به موسوی گفت: «سابقه‌ای که با شما و به ویژه خانم دکتر رهنورد داشتیم را از یاد نمی‌بریم. ما شما را به عنوان نخست‌وزیر موفق دوران جنگ به خاطر داریم و به عنوان کسی که یک مقلد واقعی حضرت امام(ره) بودید و در بحران جنگ به شکلی توانمند برخورد و معیشت مردم را اداره کردید، به یاد داریم و این یکی از نکات مثبت شماست که در خاطره‌ها باقی مانده است».

مصطفوی هم‌چنین با بیان این‌که در دوران سکوتی که مطلق هم نبود چیزی خلاف این مسائل نشنیدیم و بنابراین همان خاطره‌های خوب هنوز هم به قدرت خود باقی است، اظهار کرد: «بر اساس همین معیارها این جمعیت تصمیم گرفت که به حمایت از شما اقدام کند».

وی در عین حال گفت: «البته قشر جوان کمتر به این نقاط قوت اشراف دارد ولی تا حدودی هم آشنایی دارد و امیدواریم در سخنرانی‌های بعدی و اعلام نظرات و مواضع این آشنایی بیشتر و بیشتر هم بشود».

مصطفوی هم‌چنین با بیان این‌که اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی دامنه وسیعی دارد، ادامه داد: «مهم این است که انسان بتواند در عین حال که اصولگراست، اصلاح طلب هم باشد و در عین حال که اصلاح طلب است اصولگرا باشد».

مصطفوی اضافه کرد: «به عنوان مثال آقای کروبی حتی در بحرانی‌ترین شرایط و یا زمانی که رییس مجلس ششم بودند، دوران سختی را گذراندند؛ چرا که برخی افراطیون در قدرت حضور داشتند، اما ایشان هیچ‌گاه از اصول خود کنار نرفتند و این نقطه قوت ایشان است؛ البته ما به دلایل دیگری حمایت از شما را اعلام کردیم و این بدان معنا نیست که نقاط قوت دیگران را فراموش کنیم».

بر اساس این گزارش در ابتدا مهندس میرحسین موسوی هم با تشکر از برپایی این جلسه اظهار کرد: «من فعالیت‌های این جمعیت را شنیده‌ام و به نظرم یکی از نهادهایی است که خوب دوام آورده است».
وی با اشاره به قرارداشتن در آستانه انتخابات افزود: «در حال حاضر در صدر جامعه بحث انتخابات مطرح است و صرف نظر از اینکه نتیجه چه خواهد شد، این مساله درباره موضوع زنان در جامعه موجب خیر و برکت خواهد بود».
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

حمله صریح به احمدی نژاد و اصلاح طلبان در اولین حضور رضایی(یکشنبه 88 اردیبهشت 13 ساعت 1:52 عصر )
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و چهارمین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اولین کنفرانس خبری خود پس از ورود صریحا به احمدی نژاد و اصلاح طلبان حمله کرد و گفت: مسیر احمدی نژاد رو به پرتگاه و اصلاحات، بازگشت به گذشته است.
رضایی با بیان اینکه احساس تکلیف از اینجا برمی‌آید که ملت به سمت دوراهی است، افزود: اگر مسیر احمدی‌نژاد ادامه یابد به سمت پرتگاه خواهیم رفت و اگر به سمت گذشته ادامه یابد به شکست مواجه می‌شویم.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبیین علل شکست اصلاح‌طلبان گفت: مهمترین علت این است که افرادی که خود مسئول بوده‌اند، اکنون از قانون می‌گریزند. در اصلاحات هیچ برنامه‌ای پیدا نکرده‌ام.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: گفتمان ما توحیدی ـ انسانی است. انسانیت از زاویه اسلامی آنچنان ارزش بالایی دارد که اگر یک نفر کشته شود انگار همه بشریت را از بین برده است.
وی افزود: هولوکاست انسانی که قرآن کریم نیز به آن اشاره دارد به این معناست که اگر یک نفر به ناحق کشته شود به معنی از بین بردن بشریت است.
محسن رضایی ضمن انتقاد از عملکرد صداو سیما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات از محمود احمدی نژاد در یکی از وزارتخانه ها استفاده خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محسن رضایی داوطلب نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد تعامل ایران با آمریکا و نقش ویژه رضایی در این تعامل در دوره جنگ افغانستان گفت: من با آمریکاییها تعامل نداشتم، ما در دوره های مختلف چند تست داشتیم که به نتیجه نرسید. به نظر می رسد هیچ مرد قدرتمندی در آمریکا نیست که بتواند برای مسئله ایران و آمریکا طرح مشخص ارائه کند.
وی افزود: شجاع ترین فرد آمریکاییها ریگان بود که مک فارلین را مامور کرد تا با ایران مذاکره کند. ما آن وقت تست کردیم و تقاضای وسائلی برای جنگ کردیم ، اما تست جواب منفی داد زیرا آنها پای اسرائیلی ها را به میان باز کردند و چون اسرائیل برای ما خط قرمز بود موضوع منتفی شد ، یا مثلا در آزادسازی گروگانها تست ما جواب مثبت نداد. ما در افغانستان با آمریکا همراهی نکردیم، ما فقط در دوره جنگ افغانستان به دوستان خود توصیه کردیم که مانع کشتار مردم کابل شوند و این به معنای همراهی با آمریکاییها تفسیر شد.
رضایی در پاسخ به این سئوال که فرق شما با احمدی نژاد چیست گفت: من با هیچ کس مشکل شخصی ندارم حتی آنهایی که به من اهانت می کنند. من با آقای احمدی نژاد تفاوت فکری و اعتقادی دارم یعنی انحرافاتی را در اطراف ایشان می بینم که مضر به حال ایشان است. دومین اختلاف من با احمدی نژاد مسئله مدیریت است ولی من از ایشان در یکی از وزارتخانه ها استفاده خواهم کرد.
وی در مورد ایده دولت ائتلافی نیز گفت: من این طرح را از 4 سال قبل دنبال می کنم. دولت باید تیمی باشد و از سلیقه های شخصی جلوگیری شود. ما قبل از مطرح شدن خاتمی یا میر حسین موسوی به دنبال این بودیم که رقابت را بین احمدی نژاد و اصولگرایان منتقد برگزار کنیم که اصلاح طلبان به صحنه آمدند و این رقابت را بر هم زدند. وقتی خاتمی کنار رفت فرصت بهتری برای ما فراهم شد و البته آمدن میر حسین هیچ تاثیری بر این موضوع نگذاشت.
رضایی تصریح کرد: من معتقدم اصولگرایی اصیل می تواند ایران را به توسعه و پیشرفت برساند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که آیا با حضور ناظران بین المللی در انتخابات موافقید، گفت: ما در هر انتخابات بیش از هزار خبرنگار، تحلیل گر و انواع متخصص علوم سیاسی را در ایران داریم و همواره از این حضور استقبال کرده ایم ، اگر این ناظران با هدف زیر سئوال بردن انتخابات به صحنه بیایند قابل قبول نیست اما اگر بخواهند حضور باشکوه ملت ایران را ببینند این بحث دیگری است. باید دید هدف آنها از حضور در ایران چیست، اگر این حضور بر اساس اعتماد، صداقت و همکاری باشد مشکلی نخواهد بود.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد نحوه تبلیغات و اعلام حضور خود در انتخابات گفت: بعضی ها سه چهار ماه وقت دارند بعضی ها 4 سال وقت داشتند اما من تقریبا 40 روز وقت دارم و با توکل به خدا، ملت هوشمند ایران به صحنه می آیند.
رضایی افزود: همیشه بین من و ملت ایران یک اعتماد عمیقی وجود داشته است هم در دوره جنگ و هم در دوران بعد از آن.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آرای ملت به خودم را مقدس می دانم و کمیت آن برای مهم نیست و من از هر سه کاندیدا رای خواهم گرفت و حوزه مشترک رای با هر سه کاندیدا دارم.
وی اظهار داشت : جمهوری اسلامی می تواند انسانی ترین محیط را در جهان ایجاد کند و نباید اجازه داد آزادیهای مشروع با هر شعاری خدشه دار شود.اگر من رئیس جمهور شوم اجازه نخواهم داد کسی با سوءاستفاده از سایتها و روزنامه هایش هر روز بحث ترور افراد را مطرح کند. در ایران آزادی با دین مغایرت ندارد. آزادی با زندگی من عجین شده است من هیچ وقت در مقابل ثمره خودم نخواهم ایستاد.
رضایی گفت: هیچ کس حق ورود به حریم خصوصی مردم را ندارد و ما امروز باید محیطی پر از نشاط و حقوق شهروندی ایجاد کنیم.
وی درپاسخ به سئوالی در مورد استفاده از زنان در کابینه احتمالی خود گفت: این موضوع باید در کابینه ائتلافی بحث شود و بسترها برای آینده فراهم گردد ، واقعیت این است که بسترهای کافی برای حضور بانوان در صحنه وجود ندارد.
رضایی در پاسخ به این سئوال که شما در دوره قبل از صحنه رقابتها کنار رفتید و بعضی ها می گفتند این به خاطر عدم وجود پایگاه مردمی است، چگونه است که در این دوره به صحنه آمده اید.
وی گفت: من در آن دوره تکلیفی داشتم اما عدم شفافیت صحنه و حضور همزمان 8 کاندیدا باعث شده بود که شکل رقابت و اصولا صورت مسئله دموکراسی پاک شود و انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات شورای شهر تبدیل شود و لذا سنگین تر دیدم که کنار بروم تا دیگران نتیجه را درو کنند، امروز با همان دغدغه ها و در شرایط جدید به صحنه آمده ام.
رضایی در پاسخ به سئوالی در مورد ایده تشکیل دو دولت مستقل در فلسطین و اسرائیل گفت: این طرح شکست خورده ای است، اجرایی نمی شود و نیازی به مخالفت ندارد . باید طرحهای نویی برای مسئله فلسطین مطرح کرد که بر اساس اصولی چون دموکراسی و انسانیت مطرح شود.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده داد در صورت انتخاب به مقام ریاست جمهوری، اتاق فکری از همه گروههای ارزشی و اصولگرا و کارآمد تشکیل خواهد داد و حتی مخالفین خود را هم در آن شرکت خواهد داد.
وی با رد احتمال کناره گیری در انتخابات گفت : همه می دانم که من وقتی به احساس تکلیف برسم ثبات قدم خواهم داشت، علت تاخیرم این بود که می خواستم همه موانع را پشت سر بگذارم. من دولت ائتلافی را ابزاری برای ظرفیت سازی برای مدیریت کشور می دانم.
رضایی در مورد احتمال حمایت بسیج و سپاه از وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت : من همیشه قانون را رعایت کرده ام و هیچ گاه از دوستان نیروهای مسلح نخواسته ام که در فعالیتهای سیاسی به من کمک کنند، وقتی از سپاه بیرون آمدم حتی یک خودرو هم از آنجا نیاوردم. فعلا مستقل آمده ام و اینکه چه گروههایی از من حمایت کنند در هفته های آتی مشخص خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا در کمیته صیانت از آرا عضویت خواهید یافت، گفت: من کار خود را مستقل انجام خواهم داد. 30 تا 40 هزار ناظر به وزارت کشور معرفی خواهم کرد، من هنوز به این نتیجه نرسیده ام که بحث صیانت از آرا ضرورت داشته باشد البته شاهد رفتارهای خوبی نیستیم، متاسفانه رسانه ملی رفتار خوبی ندارد در صورتی که در دوره های قبل رفتار مناسبی داشت.
وی ادامه داد : من امروز به شدت از رفتار رسانه ملی گله مند هستم چون ما شاهد تبلیغات یک طرفه هستیم. انتظار داریم که رسانه ملی بهتر عمل کند.
داوطلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر من به جای برخی از دوستان بودم به جای اینکه همچنان به سفر بروم و خود را نیازمند تبلیغات بدانم این 4 ، 5 ماه را در کنار زن و بچه ام می ماندم و به مدیریت کشور می رسیدم.
رضایی در مورد راه حل مشخص پیرامون بهبود رابطه با آمریکا گفت: رهبری سقف جدیدی برای روابط جدید با آمریکا زدند و گفتند اگر آمریکا تغییر کند ما هم تغییر می کنیم البته لازم نیست که ما منتظر بشویم که آنها طرح بدهند، من طرحی دارم که خطوط کلی آن را بعدا خواهم گفت.
رضایی اظهار داشت: من نوعی از جدایی دین از سیاست را در دولت فعلی می بینم که بسیار خطرناک است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید پایگاه رای خود را در کجا می دانید، اظهار داشت: پایگاه رای من مردم ایران هستند و برنامه های من هم برای همین مردم است چون اگر دیگران می توانستند مشکلات مردم را حل کنند قطعا نیاز نبود که بنده پا به صحنه بگذارم. بعد از این هم رای من بسته به این خواهد بود که چقدر بتوانم مردم را از برنامه های خود مطلع کنم.
رضایی ادامه داد: گروه دومی که پایگاه رای من را تشکیل می دهند اصولگرایانی هستند که حاضر نیستند گرایش های سیاسی را به اعتقادات خود ترجیح دهند. از سویی همرزمان بنده در دوران دفاع مقدس و خانواده های دوران جنگ نیز بخشی از آراء من را تشکیل می دهند ضمن اینکه قومیت ها هم در رای بنده بی تاثیر نخواهند بود. منطقه زاگرس مرکزی نیز به عنوان یکی از پایگاه های رای من در انتخابات ریاست جمهوری دهم محسوب می شود.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

فعالیت چند مسئول دولتی در ستاد انتخاباتی آقای احمدینژاد(یکشنبه 88 اردیبهشت 13 ساعت 1:50 عصر )
با وجودی که آقای دکتر احمدی نژاد صرف هرگونه امکانات و منابع دولتی برای کارهای انتخاباتی خود را اکیدا منع کرده و مدیران دولتی را از صرف وقت برای کارهای انتخاباتی نهی شدیدا نهی می کنند، اما چند مسئول دولتی در ساعات کاری در ستاد مردمی انتخاباتی دکتر احمدی نژاد دیده شده اند.

به گزارش الف، در اولین نشست خبری مسئولان ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از دکتر احمدی‌نژاد، آقایان میثم نیلی وعلی منصوری به ترتیب به عنوان مسئول کمیته سیاسی و مسئول طرح و برنامه این ستاد معرفی شدند. این درحالی است هر دوی این افراد، از جمله مشاوران جوان در دولت فعلی محسوب و معرفی شده‌اند و آقای میثم نیلی علاوه بر داشتن سمت مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران هم هست.

با وجود معرفی آقایان نیلی و منصوری به عنوان مسئولان ستاد مرکزی انتخاباتی آقای احمدی نژاد، تاکنون خبری از استعفای این دو از سمت های دولتی شان منتشر نشده است.
 
میثم نیلی و علی منصوری در کنار هاشمی ثمره، رسایی و زارعی
نشست خبری مسئولان ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از دکتر احمدی‌نژاد – سه شنبه 88.2.8

مجتبی ثمره هاشمی، رئیس ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از دکتر احمدی‌نژاد، پیش از این برای دوری از هرگونه شائبه ای، ابتدا از سمت خود به عنوان مشاورعالی رئیس جمهور استعفا داد و سپس ریاست ستاد را به عهده گرفت.

با توجه به تاکید و حساسیت بجای رئیس جمهور عزیز برای پرهیز مدیران و مسئولان دولتی از اختصاص وقت اداری خود به امور انتخاباتی، انتظار می رود مسئولان محترم ستادهای
انتخاباتی ایشان از جمله دو برادر عزیز یاد شده، اسعفای خود را از سمتهای دولتی محوله اعلام فرمایند تا شائبه ای در این خصوص پیش نیاید.

ضمنا یادآوری می شود اینکه در دولتهای قبل برخی وزرا و مدیران دولتی در زمان انتخابات در ستادهای انتخاباتی روسای جمهور مسئولیت و فعالیت داشته اند، دلیل موجهی برای صرف وقت اداری مسئولان و کارکنان دولت در ستاد انتخاباتی رئیس جمهور فعلی و نامزدهای دیگر تلقی نمی شود.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مهاجری:هیچ دولتی این قدر به رهبری بی اعتقاد نبوده(شنبه 88 اردیبهشت 12 ساعت 11:38 عصر )
مسیح مهاجری در یکی از بی سابقه ترین سخنرانی های انتقادی خود خواستار رد صلاحیت محمود احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان شد ودلیل آن را هم دروغگویی های شخص رییس دولت نهم دانست. مسیح مهاجری سخنان تند و بی سابقه خود راعصر روز چهارشنبه در دیدار باهسته مرکزی نسیم 88 بیان کرد.

به نوشته جمهوریت در این دیدار اعضای نسیم ابتدا به بیان دغدغه ها و مشکلات ناشی از عملکرد دولت نهم پرداختند و دلایل حمایت خود از مهندس موسوی را در انتخابات ریاست جمهوری دهم بیان کردند.


در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین مهاجری با اشاره به قابل پیش بینی نبودن نتیجه انتخابات در ایران گفت: مردم گاهی تصمیمات عجیبی می گیرند. هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چه کسی رای می آورد و اگر هم من بخواهم بگویم که نتیجه چه خواهد شد خودم هم به آن اعتمادی ندارم. مگر این که میل خود را بگویم که بله من دوست دارم مهندس موسوی رییس جمهور شود.


وی ضمن طرح این مساله که مهندس موسوی به دلیل دوری بیست ساله از مسائل اجرایی برای نسل جوان چندان شناخته شده نیست گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که در این مدت سعی کرده اند از آقای احمدی نژاد یک قدیس بسازند و این مساله در برخی اقشار مثل خانه داران، کارگران و روستایی‌ها وجود دارد. روی این اقشار کار زیادی باید صورت بگیرد.


مدیر‌مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه افزود: مهندس موسوی رای بالقوه بالایی دارند، یعنی زمینه‌های بسیار خوبی دارند که برای ایشان در جامعه رای درست شود و البته فرصت بیست روزه تبلیغات از رادیو و تلویزیون و صحبت هایی که انجام می دهند و هم چنین افراد موجهی که از طرف ایشان برای صحبت فرستاده می شود می توان این رای بالقوه را بالفعل کرد.


این مشاور رییس جمهور سابق با طرح این سوال که "چرا احمدی نژاد نه؟" گفت: مسائل اقتصادی که در صحبت های دوستان هم به آن اشاره شد، مهم است اما زیربنا نیست. آن چه زیربناست و به ارزش ها برمی گردد، "صداقت" است و در مکتب دولت فعلی دروغ گفتن مستحب مؤکد و واجب است؛ یعنی به شدت و بدون هیچ ابایی دروغ می‌گویند. ما تا قبل از این دولت در سطح ریاست جمهور دروغ نداشتیم.

البته یک سری دروغ ها واجب بود آن هم مختص دوران جنگ بود، به این معنا که برای جنگ روانی تعداد کشته ها و اسیران دشمن را بیشتر می گفتند و از این دست مسائل، غیر از این چیز دیگری نبود چراکه آن‌ها در مکتب امام پرورش یافته بودند و صداقت داشتند. مثلا شهید بهشتی مجسمه صداقت و پاکی بودند. اما این دولت با دروغ و فریب تا این جا مانده است و این برای ملت ما که انقلاب اش یک انقلاب فرهنگی و ارزشی بود و همه چیز در آن باید برحسب ارزش ها و معنویت باشد، بزرگ ترین خسران است.

مهاجری با برشمردن دروغ هایی که این دولتیان فعلی گفته است اظهار داشت: یکی از دروغ هایی که شاید عوام متوجه نشوند اما خواص می فهمند "ادعای پیروی از ولایت فقیه" است. ما در طول این سی سال دولتی نداشتیم که تا این حد نسبت به رهبری و مراجع تقلید بی اعتقاد باشد و البته از آن طرف سنگ آن را هم به سینه بزند.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به تخریب های صورت گرفته علیه شخصیت های نظام گفت: یکی از کارهای خلافی که توسط این دولت و یا عوامل اش صورت گرفت، تخریب چهره های خدمتگزار این نظام بوده است. این ها قلم دادند دست یک عده افراد فحاش که هرچه می خواهند بگویند و بنویسند و هر دورغ و تهمتی را بگویند.


همین الان آقای مهندس موسوی که تا چند ماه قبل کسی چیزی علیه او نمی‌گفت در این مدت چه قدر به او توهین کرده اند. علت چیست؟ جرم اش این است که در دوران دفاع مقدس خیانت کرده است؟ به ملت خیانت کرده است؟ پول بیت المال را خورده است؟ خیر! همه می دانند جناب مهندس موسوی هم از نظر دست و هم دامن پاک پاک بوده است. این انسانی که این همه مورد تحسین حضرت امام بوده است چرا باید علیه او این طور موضع‌گیری شود؟ صرفا به خاطر این‌که خواسته از حق قانونی خودش استفاده کند و کاندیدا شود.

این‌ها می گویند اصلا کسی حق ندارد در مقابل ما بایستد و هرکس چنین کند باید او را نابود کرد. حرف این‌ها یک چیز است: من، من و نه هیچ کس دیگر.

خب این دقیقا نقطه مقابل ارزش‌ها و آزادی و استقلال ماو آن چیزهایی است که برای اش انقلاب کردیم. نقطه مقابل آرمان‌هایی است که به خاطرش شهید دادیم، جانباز دادیم و آن همه زجر کشیدیم.

وی در ادامه دیدار خود با نسل سومی‌های یاریگر میرحسین (نسیم) به انحلال سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و افزود: این باعث شد یک سری از درآمدها و ارز دولت در برخی جاهای نامعلوم هزینه شود و می بینیم که دیوان محاسبات هم در حال فاش کردن این مسائل است اما رییس دولت مصاحبه می کند و می گوید دولت پاک است و این مسائل دروغ است. مرتب هم مجلس و رییس مجلس مصاحبه می کنند و پاسخ او را می دهند و گزارش ارائه می کنند. خب این نشان می دهد که دولت دروغ می گوید و این تخلفات قابل انکار نیست.

مهاجری در ادامه گفت: این ها مسائلی به وجود آورده است که به نظر من شورای نگهبان در روز قیامت هیچ جوابی ندارد بدهد که چگونه این فرد را جزء رجال سیاسی کشور اعلام کرد یا اگر بخواهد برای این دوره هم این کار را تکرار کند. من اگر در شورای نگهبان بودم بدون هیچ تردیدی و با توجه به عملکرد و بی‌صداقتی اش اعلام می کردم احمدی نژاد به هیچ وجه شایستگی کاندیداتوری برای ریاست جمهوری آینده را ندارد.

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: متاسفانه جوی را ایجاد کرده اند که همه از ترس آبروی خود نتوانند حرف بزنند. با یکی از دوستان که دکترای اقتصاد دارد درباره سرمقاله ای که پیرامون نقد همایش ایرانیان خارج از کشور بود صحبت می کردم، به من گفت فقط شمایید که گویا جرات دارید و از این گونه مقالات انتقادی بنویسید. معنای حرف این است که این ها یک حالت وحشت در کشور ایجاد کردند و اگر کسی بخواهد حرفی علیه این‌ها بزند، بی‌آبروی اش می کنند. بالاخره روزنامه دارند مثل کیهان و ایران و ... و از آن طرف هم 20:30، این ها را دارند.

مسیح مهاجری با بیان این که همه ما مجموعه ای از ضعف‌ها و قوت‌ها هستیم ادامه داد: من در مدت سی سال معاشرتی که با مهندس موسوی داشتم، به نظر من ایشان خصوصیت‌هایی که یک رییس جمهور باید داشته باشد را در حد بالا دارند.


یکی از خصوصیات رییس جمهور مدیریت است که ایشان در دوران دفاع مقدس نشان دادند که در مدیریت بحران فردی قوی هستند. دومین لازمه تجربه است که ایشان صاحب تجربیات گرانبهایی از دوران مدیریت خود در جنگ هستند. خصوصیت دیگر آقای موسوی این است که همان طور که هست خود را معرفی می کند و خود را چیزی بیش از آن چه هست نشان نمی دهد. ایشان نه اهل دروغ است و نه ریا.

وی در ادامه با اشاره به علاقه شدید مهندس موسوی به روحانیت و مرجعیت شیعه و اظهارات علی مطهری درباره این که موسوی ضدروحانی است، گفت: این بزرگ‌ترین جفا به موسوی است. من نمی دانم چرا این فرد این حرف را زده است، چون آقای موسوی واقعا عاشق امام بود، فانی در شهید بهشتی بود. من به عنوان یک روحانی 30 سال است با ایشان رفاقت دارم و شهادت می دهم ایشان به اندازه سر سوزنی نسبت به روحانیت ضدیت ندارد. یک انسان به تمام معنا مذهبی است، از یک خانواده کاملا مذهبی و معتقد به نظام و جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های رییس جمهور صلابت توام با عقلانیت در مواضع خارجی است و ایشان در طول این سی سال نشان داده است که موضع‌گیری های ضداستکباری قوی و بسیار دقیق دارند. به هر حال با توجه به این ویژگی‌ها که در مهندس موسوی می بینم، ایشان شایسته ریاست جمهوری است.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

جبهه اصولگرایان حامی میرحسین موسوی اعلام موجودیت کرد(شنبه 88 اردیبهشت 12 ساعت 11:36 عصر )
از سوی اصولگرایان منتقد دولت جبهه اصولگرایان حامی میرحسین موسوی اعلام موجودیت کرد.

در بیانیه این گروه آمده است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی، تداوم حرکت انبیا در مسیر ساختن جامعه انسانی و تربیت انسان‌ها است و جمهوری اسلامی، حاصل مبارزات تاریخی علمای صالح و انسان‌های تربیت شده در دامن مکتب انسانی اسلام محسوب می‌شود. پیدایی و تداوم حیات این نظام اسلامی که ثمره خون هزاران شهید سرافراز و فداکاری هزاران ایثارگر و جانباز و پایمردی صدها هزار رزمنده انقلابی است،‌ مدیون هدایت و تدبیر امام خمینی (ره) است که مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام و مشخصاً اصل مترقی ولایت فقیه، مردم را به صحنه مبارزات اجتماعی کشاند و در عصر حاشیه‌نشینی دین،‌ اسلام را به متن زندگی اجتماعی مردم آورد و با اراده و خواست آنان، نظام سیاسی منحصر به فردی را پدید آورد. ویژگی بارز این نظام نوظهور سیاسی،‌ پیوند زدن دین و سیاست و هم‌سو کردن اراده مردم با خواست الهی است. در این الگوی منحصر به فرد، مردم مسلمان، ‌اراده تعیین‌کننده خود را به صورت آزادانه و آگاهانه،‌ در چارچوب ارزش‌ها و احکام دین، هدایت می‌کنند و  به ارزش‌های اعتقادی و اسلامی خویش، پایبند می‌مانند.

بر این اساس، مسئولان و صاحبان قدرت، از صدر تا ذیل، با اراده و نظر مردم، برگزیده می‌شوند و دائماً تحت نظارت آنان قرار دارند و امکان تغییر مدیران و مسئولان با خواست مردم، همیشه وجود دارد. طبعاً این تغییر و تحول و چرخش قدرت میان نخبگان برگزیده مردم، در جریان انتخابات میسر می‌شود که یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین آن،‌ انتخابات ریاست‌جمهوری است.

اینک در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و در یکی از شرایط حساس تاریخی کشورمان قرار داریم و به نظر می‌رسد که ضرورت حضور مردم در این صحنه تعیین‌کننده، مضاعف شده است. حساسیت این وضعیت، عمدتاً به این دلیل است که جریان عمومی اصول‌گرا، باید دست به گزینش نامزد مورد نظر خود برای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بزند در حالی که از عملکرد نامزد موجود راضی نیست. در میان نیروهای سیاسی موسوم به اصول‌گرا، جمعی به تداوم وضع موجود تن داده‌اند و این در حالی است که پیش از این، تندترین انتقادها را متوجه دولت و شخص رئیس‌جمهور می‌دانستند.

این گروه از اصولگرایان که شمار زیادی از چهره ها وگروههای مطرح اصولگرا  را در برمی گیرد طی سه سال گذشته اقدامات غیرقانونی و بی‌توجهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در موارد متعدد در کنار بی‌اعتنایی به نظرات مراجع معظم تقلید به ویژه در مواردی چون عملکرد و سخنان ابهام‌آمیز رحیم مشایی درباره رژیم صهیونیستی ، بی اعتنایی در قضیه کردان از انتخاب وی برای وزارت کشور تا جریان استیضاح در مجلس و پرداخت پول به نمایندگان، نداشتن الگو و تئوری اقتصادی، تعطیلی نهادهای تصمیم‌گیر جمعی از جمله شوراهای عالی،‌ تصمیمات غیرکارشناسانه و بی‌توجهی به نظرات دلسوزان، محدود شدن دامنه نیروهای اصول‌گرا در دولت به طیفی خاص و استفاده نکردن از ظرفیت عظیم اصول‌گرایان کارآمد و توانمند،‌تمکین نکردن به توافقات میان دولت و مجلس و دور زدن عملی نمایندگان در مقاطع گوناگون، طرح وعده‌های غیرواقعی برای مردم، فرافکنی علیه نهادهای قانونی کشور به ویژه مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی، انحراف عملکرد فاحش از بودجه‌های مصوب، انتخاب مدیران ضعیف و برکناری مدیران توانمند، بلاتکلیفی در اقتصاد، نقدناپذیری و ده‌ها اشکال دیگر، از جمله انتقادهایی بود که در 4 سال گذشته از سوی اصول‌گرایان،‌ متوجه دولت می‌شد. چنین به نظر می‌رسد که با وجود این همه اشکالات اساسی، ‌حمایت اصرار بر القای چنین تفکری در حاکمیت توجیهی ندارد.

بر مبنای نپذیرفتن تداوم وضع موجود،‌ ضرورت است عرصه تازه‌ای در مقابل مردم و نیروهای اصول‌گرا گشوده شود و فضای سیاسی متفاوتی در مقایسه با وضع موجود،‌ پدید آید. با این هدف، «جبهه اصولگرایان حامی میرحسین موسوی» اعلام موجودیت می کند. ظهور این جبهه انتخاباتی، از بعد تحلیلی بر محورهای زیر تکیه دارد:

1- اصول‌گرایی، جریان عام انقلاب است و همه نیروهای معتقد به اسلام، انقلاب، خط امام، ولایت فقیه و قانون اساسی را در بر می‌گیرد.
2- اصول‌گرا در ذات خود، اصلاح‌طلب است. اصول‌گرایی، ضامن تداوم انقلاب و اصلاح‌طلبی،‌ ضامن پویایی انقلاب است.
3- اصول‌گرایان با مجموعه ای از نیروهای سیاسی مدعی اصلاح‌طلبی که در صدد تجدید نظر در مسیر اصلی انقلاب بوده و اقدامات ساختارشکنانه را پی می‌گرفتند و دوران انقلابی‌گری را پایان‌یافته تلقی کرده و فاصله گرفتن از اصول انقلابی و آرمان‌های اسلامی را طلب می‌کردند، مرز روشنی دارند و با آنان مخالفند.

4- اصول‌گرایی با ناکارآمدی سازگار نیست و صرف طرح مواضع اصولی و آرمان‌گرایانه برای اصول‌گرا بودن،‌ کفایت نمی‌کند. ناکارآمدی عملی،‌ به تضعیف آرمان‌ها می‌انجامد همان‌گونه که کارآمدی و عملکرد مؤثر و قابل دفاع، تقویت آرمان‌ها و ارزش‌ها را هم به همراه دارد.
5- مهندس میرحسین موسوی، چهره‌ای انقلابی است که اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی را در کنار هم مطلوب می‌داند. وی از مدیران موفق نظام در 8 سال دفاع مقدس است و کوله‌باری از تجارب مدیریتی را با شخصیت متعادل سیاسی و فرهنگی خود، همراه کرده است. موسوی، نگاه فراگیر و فراجناحی دارد و از همه نیروهای توانمند نظام فارغ از مرزکشی‌های رایج سیاسی، می‌تواند بهره گیرد. او مدیر دوران «بحران» است نه وفور و طبعاً در شرایط کنونی که با بحران اقتصادی جهانی و پیامدهای داخلی آن و کاهش منابع درآمدی مواجهیم، به نگاه استراتژیک موسوی و تجربه مدیریت در بحران او بیشتر نیازمندیم.

6- میرحسین موسوی، نامزد مستقل و فراگیر انتخابات ریاست‌جمهوری است و نباید اختصاصاً کاندیدای اصلاح‌طلبان تلقی شود. حمایت از سر اعتقاد یا از سر ناچاری گروه‌های اصلاح‌طلب از میرحسین موسوی را باید نشانه ظرفیت بالای نخست‌وزیر مخلص دوران امام در آوردن نیروهای سیاسی متعدد به زیر چتر انقلاب دانست و آن را مثبت ارزیابی کرد. ما یقین داریم که پیروزی مهندس میرحسین موسوی به معنای شکست اصول‌گرایی، بازگشت نیروهای افراطی اصلاح‌طلب به صحنه اجرایی کشور را به همراه ندارد بلکه به تعدیل فضای عمومی جبهه اصلاح‌طلبان منجر خواهد شد.

7- نزدیک کردن مواضع خدمت نیروهای انقلاب به یکدیگر، هم موجب رضایت الهی است و هم نیاز شرایط کنونی کشور و ما بر این باوریم که میرحسین موسوی در این مسیر گام برمی‌دارد و پیروزی ایشان در انتخابات، گام بلندی در این مسیر خواهد بود.
8- ما مطمئن هستیم که در تعامل میرحسین موسوی با رهبری،‌ کمترین خللی وجود ندارد و میرحسین موسوی با اعتقاد کامل به اصل ولایت فقیه و ولایت رهبر معظم انقلاب، به صحنه آمده است. بزرگ‌نمایی اختلافات مدیریتی میان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در دوران امام و تعمیم آن به وضعیت موجود یعنی جایگاه رهبری و ریاست‌جمهوری، غیرمنطقی و غلط است و صرفاً با هدف سیاسی مطرح می‌شود.

سرانجام این که «جبهه اصول‌گرایان حامی میرحسین موسوی»، منکر دستاوردهای مثبت دولت کنونی نیست و با شعارها و گفتمان انقلابی – اسلامی آن کاملاً هم‌نوا است اما در کارآمدی این دولت،‌ اشکالات اساسی را وارد می‌داند و در واقع برای تحقق همین آرمان‌ها و در بستر همین گفتمان مشترک، به ایجاد دولتی کارآمد، توانمند، قانون‌مدار، پایبند به تصمیمات کارشناسانه و جمعی به دست نخست‌وزیر مخلص و موفق دوران امام می‌اندیشد. در این راستا، دست مساعدت و همکاری همه اصول‌گرایان را می‌فشاریم و آرزو می‌کنیم که در فردای پیروزی مهندس میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری، -که بسیار محتمل است- همه اصول‌گرایان نیز احساس خوش موفقیت و پیروزی را در کام خود احساس کنند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]