سزاوارترین مردم به خدمت، دانشمند است . [عیسی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
حمله صریح به احمدی نژاد و اصلاح طلبان در اولین حضور رضایی(یکشنبه 88 اردیبهشت 13 ساعت 1:52 عصر )
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و چهارمین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اولین کنفرانس خبری خود پس از ورود صریحا به احمدی نژاد و اصلاح طلبان حمله کرد و گفت: مسیر احمدی نژاد رو به پرتگاه و اصلاحات، بازگشت به گذشته است.
رضایی با بیان اینکه احساس تکلیف از اینجا برمی‌آید که ملت به سمت دوراهی است، افزود: اگر مسیر احمدی‌نژاد ادامه یابد به سمت پرتگاه خواهیم رفت و اگر به سمت گذشته ادامه یابد به شکست مواجه می‌شویم.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبیین علل شکست اصلاح‌طلبان گفت: مهمترین علت این است که افرادی که خود مسئول بوده‌اند، اکنون از قانون می‌گریزند. در اصلاحات هیچ برنامه‌ای پیدا نکرده‌ام.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: گفتمان ما توحیدی ـ انسانی است. انسانیت از زاویه اسلامی آنچنان ارزش بالایی دارد که اگر یک نفر کشته شود انگار همه بشریت را از بین برده است.
وی افزود: هولوکاست انسانی که قرآن کریم نیز به آن اشاره دارد به این معناست که اگر یک نفر به ناحق کشته شود به معنی از بین بردن بشریت است.
محسن رضایی ضمن انتقاد از عملکرد صداو سیما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات از محمود احمدی نژاد در یکی از وزارتخانه ها استفاده خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محسن رضایی داوطلب نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد تعامل ایران با آمریکا و نقش ویژه رضایی در این تعامل در دوره جنگ افغانستان گفت: من با آمریکاییها تعامل نداشتم، ما در دوره های مختلف چند تست داشتیم که به نتیجه نرسید. به نظر می رسد هیچ مرد قدرتمندی در آمریکا نیست که بتواند برای مسئله ایران و آمریکا طرح مشخص ارائه کند.
وی افزود: شجاع ترین فرد آمریکاییها ریگان بود که مک فارلین را مامور کرد تا با ایران مذاکره کند. ما آن وقت تست کردیم و تقاضای وسائلی برای جنگ کردیم ، اما تست جواب منفی داد زیرا آنها پای اسرائیلی ها را به میان باز کردند و چون اسرائیل برای ما خط قرمز بود موضوع منتفی شد ، یا مثلا در آزادسازی گروگانها تست ما جواب مثبت نداد. ما در افغانستان با آمریکا همراهی نکردیم، ما فقط در دوره جنگ افغانستان به دوستان خود توصیه کردیم که مانع کشتار مردم کابل شوند و این به معنای همراهی با آمریکاییها تفسیر شد.
رضایی در پاسخ به این سئوال که فرق شما با احمدی نژاد چیست گفت: من با هیچ کس مشکل شخصی ندارم حتی آنهایی که به من اهانت می کنند. من با آقای احمدی نژاد تفاوت فکری و اعتقادی دارم یعنی انحرافاتی را در اطراف ایشان می بینم که مضر به حال ایشان است. دومین اختلاف من با احمدی نژاد مسئله مدیریت است ولی من از ایشان در یکی از وزارتخانه ها استفاده خواهم کرد.
وی در مورد ایده دولت ائتلافی نیز گفت: من این طرح را از 4 سال قبل دنبال می کنم. دولت باید تیمی باشد و از سلیقه های شخصی جلوگیری شود. ما قبل از مطرح شدن خاتمی یا میر حسین موسوی به دنبال این بودیم که رقابت را بین احمدی نژاد و اصولگرایان منتقد برگزار کنیم که اصلاح طلبان به صحنه آمدند و این رقابت را بر هم زدند. وقتی خاتمی کنار رفت فرصت بهتری برای ما فراهم شد و البته آمدن میر حسین هیچ تاثیری بر این موضوع نگذاشت.
رضایی تصریح کرد: من معتقدم اصولگرایی اصیل می تواند ایران را به توسعه و پیشرفت برساند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که آیا با حضور ناظران بین المللی در انتخابات موافقید، گفت: ما در هر انتخابات بیش از هزار خبرنگار، تحلیل گر و انواع متخصص علوم سیاسی را در ایران داریم و همواره از این حضور استقبال کرده ایم ، اگر این ناظران با هدف زیر سئوال بردن انتخابات به صحنه بیایند قابل قبول نیست اما اگر بخواهند حضور باشکوه ملت ایران را ببینند این بحث دیگری است. باید دید هدف آنها از حضور در ایران چیست، اگر این حضور بر اساس اعتماد، صداقت و همکاری باشد مشکلی نخواهد بود.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد نحوه تبلیغات و اعلام حضور خود در انتخابات گفت: بعضی ها سه چهار ماه وقت دارند بعضی ها 4 سال وقت داشتند اما من تقریبا 40 روز وقت دارم و با توکل به خدا، ملت هوشمند ایران به صحنه می آیند.
رضایی افزود: همیشه بین من و ملت ایران یک اعتماد عمیقی وجود داشته است هم در دوره جنگ و هم در دوران بعد از آن.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آرای ملت به خودم را مقدس می دانم و کمیت آن برای مهم نیست و من از هر سه کاندیدا رای خواهم گرفت و حوزه مشترک رای با هر سه کاندیدا دارم.
وی اظهار داشت : جمهوری اسلامی می تواند انسانی ترین محیط را در جهان ایجاد کند و نباید اجازه داد آزادیهای مشروع با هر شعاری خدشه دار شود.اگر من رئیس جمهور شوم اجازه نخواهم داد کسی با سوءاستفاده از سایتها و روزنامه هایش هر روز بحث ترور افراد را مطرح کند. در ایران آزادی با دین مغایرت ندارد. آزادی با زندگی من عجین شده است من هیچ وقت در مقابل ثمره خودم نخواهم ایستاد.
رضایی گفت: هیچ کس حق ورود به حریم خصوصی مردم را ندارد و ما امروز باید محیطی پر از نشاط و حقوق شهروندی ایجاد کنیم.
وی درپاسخ به سئوالی در مورد استفاده از زنان در کابینه احتمالی خود گفت: این موضوع باید در کابینه ائتلافی بحث شود و بسترها برای آینده فراهم گردد ، واقعیت این است که بسترهای کافی برای حضور بانوان در صحنه وجود ندارد.
رضایی در پاسخ به این سئوال که شما در دوره قبل از صحنه رقابتها کنار رفتید و بعضی ها می گفتند این به خاطر عدم وجود پایگاه مردمی است، چگونه است که در این دوره به صحنه آمده اید.
وی گفت: من در آن دوره تکلیفی داشتم اما عدم شفافیت صحنه و حضور همزمان 8 کاندیدا باعث شده بود که شکل رقابت و اصولا صورت مسئله دموکراسی پاک شود و انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات شورای شهر تبدیل شود و لذا سنگین تر دیدم که کنار بروم تا دیگران نتیجه را درو کنند، امروز با همان دغدغه ها و در شرایط جدید به صحنه آمده ام.
رضایی در پاسخ به سئوالی در مورد ایده تشکیل دو دولت مستقل در فلسطین و اسرائیل گفت: این طرح شکست خورده ای است، اجرایی نمی شود و نیازی به مخالفت ندارد . باید طرحهای نویی برای مسئله فلسطین مطرح کرد که بر اساس اصولی چون دموکراسی و انسانیت مطرح شود.
نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده داد در صورت انتخاب به مقام ریاست جمهوری، اتاق فکری از همه گروههای ارزشی و اصولگرا و کارآمد تشکیل خواهد داد و حتی مخالفین خود را هم در آن شرکت خواهد داد.
وی با رد احتمال کناره گیری در انتخابات گفت : همه می دانم که من وقتی به احساس تکلیف برسم ثبات قدم خواهم داشت، علت تاخیرم این بود که می خواستم همه موانع را پشت سر بگذارم. من دولت ائتلافی را ابزاری برای ظرفیت سازی برای مدیریت کشور می دانم.
رضایی در مورد احتمال حمایت بسیج و سپاه از وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت : من همیشه قانون را رعایت کرده ام و هیچ گاه از دوستان نیروهای مسلح نخواسته ام که در فعالیتهای سیاسی به من کمک کنند، وقتی از سپاه بیرون آمدم حتی یک خودرو هم از آنجا نیاوردم. فعلا مستقل آمده ام و اینکه چه گروههایی از من حمایت کنند در هفته های آتی مشخص خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا در کمیته صیانت از آرا عضویت خواهید یافت، گفت: من کار خود را مستقل انجام خواهم داد. 30 تا 40 هزار ناظر به وزارت کشور معرفی خواهم کرد، من هنوز به این نتیجه نرسیده ام که بحث صیانت از آرا ضرورت داشته باشد البته شاهد رفتارهای خوبی نیستیم، متاسفانه رسانه ملی رفتار خوبی ندارد در صورتی که در دوره های قبل رفتار مناسبی داشت.
وی ادامه داد : من امروز به شدت از رفتار رسانه ملی گله مند هستم چون ما شاهد تبلیغات یک طرفه هستیم. انتظار داریم که رسانه ملی بهتر عمل کند.
داوطلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر من به جای برخی از دوستان بودم به جای اینکه همچنان به سفر بروم و خود را نیازمند تبلیغات بدانم این 4 ، 5 ماه را در کنار زن و بچه ام می ماندم و به مدیریت کشور می رسیدم.
رضایی در مورد راه حل مشخص پیرامون بهبود رابطه با آمریکا گفت: رهبری سقف جدیدی برای روابط جدید با آمریکا زدند و گفتند اگر آمریکا تغییر کند ما هم تغییر می کنیم البته لازم نیست که ما منتظر بشویم که آنها طرح بدهند، من طرحی دارم که خطوط کلی آن را بعدا خواهم گفت.
رضایی اظهار داشت: من نوعی از جدایی دین از سیاست را در دولت فعلی می بینم که بسیار خطرناک است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید پایگاه رای خود را در کجا می دانید، اظهار داشت: پایگاه رای من مردم ایران هستند و برنامه های من هم برای همین مردم است چون اگر دیگران می توانستند مشکلات مردم را حل کنند قطعا نیاز نبود که بنده پا به صحنه بگذارم. بعد از این هم رای من بسته به این خواهد بود که چقدر بتوانم مردم را از برنامه های خود مطلع کنم.
رضایی ادامه داد: گروه دومی که پایگاه رای من را تشکیل می دهند اصولگرایانی هستند که حاضر نیستند گرایش های سیاسی را به اعتقادات خود ترجیح دهند. از سویی همرزمان بنده در دوران دفاع مقدس و خانواده های دوران جنگ نیز بخشی از آراء من را تشکیل می دهند ضمن اینکه قومیت ها هم در رای بنده بی تاثیر نخواهند بود. منطقه زاگرس مرکزی نیز به عنوان یکی از پایگاه های رای من در انتخابات ریاست جمهوری دهم محسوب می شود.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]