یا دانشمند باش یا دانشجو یا شنونده و یادوستدار و پنجمی مباش که هلاک می گردی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
جبهه اصولگرایان حامی میرحسین موسوی اعلام موجودیت کرد(شنبه 88 اردیبهشت 12 ساعت 11:36 عصر )
از سوی اصولگرایان منتقد دولت جبهه اصولگرایان حامی میرحسین موسوی اعلام موجودیت کرد.

در بیانیه این گروه آمده است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی، تداوم حرکت انبیا در مسیر ساختن جامعه انسانی و تربیت انسان‌ها است و جمهوری اسلامی، حاصل مبارزات تاریخی علمای صالح و انسان‌های تربیت شده در دامن مکتب انسانی اسلام محسوب می‌شود. پیدایی و تداوم حیات این نظام اسلامی که ثمره خون هزاران شهید سرافراز و فداکاری هزاران ایثارگر و جانباز و پایمردی صدها هزار رزمنده انقلابی است،‌ مدیون هدایت و تدبیر امام خمینی (ره) است که مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام و مشخصاً اصل مترقی ولایت فقیه، مردم را به صحنه مبارزات اجتماعی کشاند و در عصر حاشیه‌نشینی دین،‌ اسلام را به متن زندگی اجتماعی مردم آورد و با اراده و خواست آنان، نظام سیاسی منحصر به فردی را پدید آورد. ویژگی بارز این نظام نوظهور سیاسی،‌ پیوند زدن دین و سیاست و هم‌سو کردن اراده مردم با خواست الهی است. در این الگوی منحصر به فرد، مردم مسلمان، ‌اراده تعیین‌کننده خود را به صورت آزادانه و آگاهانه،‌ در چارچوب ارزش‌ها و احکام دین، هدایت می‌کنند و  به ارزش‌های اعتقادی و اسلامی خویش، پایبند می‌مانند.

بر این اساس، مسئولان و صاحبان قدرت، از صدر تا ذیل، با اراده و نظر مردم، برگزیده می‌شوند و دائماً تحت نظارت آنان قرار دارند و امکان تغییر مدیران و مسئولان با خواست مردم، همیشه وجود دارد. طبعاً این تغییر و تحول و چرخش قدرت میان نخبگان برگزیده مردم، در جریان انتخابات میسر می‌شود که یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین آن،‌ انتخابات ریاست‌جمهوری است.

اینک در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و در یکی از شرایط حساس تاریخی کشورمان قرار داریم و به نظر می‌رسد که ضرورت حضور مردم در این صحنه تعیین‌کننده، مضاعف شده است. حساسیت این وضعیت، عمدتاً به این دلیل است که جریان عمومی اصول‌گرا، باید دست به گزینش نامزد مورد نظر خود برای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بزند در حالی که از عملکرد نامزد موجود راضی نیست. در میان نیروهای سیاسی موسوم به اصول‌گرا، جمعی به تداوم وضع موجود تن داده‌اند و این در حالی است که پیش از این، تندترین انتقادها را متوجه دولت و شخص رئیس‌جمهور می‌دانستند.

این گروه از اصولگرایان که شمار زیادی از چهره ها وگروههای مطرح اصولگرا  را در برمی گیرد طی سه سال گذشته اقدامات غیرقانونی و بی‌توجهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در موارد متعدد در کنار بی‌اعتنایی به نظرات مراجع معظم تقلید به ویژه در مواردی چون عملکرد و سخنان ابهام‌آمیز رحیم مشایی درباره رژیم صهیونیستی ، بی اعتنایی در قضیه کردان از انتخاب وی برای وزارت کشور تا جریان استیضاح در مجلس و پرداخت پول به نمایندگان، نداشتن الگو و تئوری اقتصادی، تعطیلی نهادهای تصمیم‌گیر جمعی از جمله شوراهای عالی،‌ تصمیمات غیرکارشناسانه و بی‌توجهی به نظرات دلسوزان، محدود شدن دامنه نیروهای اصول‌گرا در دولت به طیفی خاص و استفاده نکردن از ظرفیت عظیم اصول‌گرایان کارآمد و توانمند،‌تمکین نکردن به توافقات میان دولت و مجلس و دور زدن عملی نمایندگان در مقاطع گوناگون، طرح وعده‌های غیرواقعی برای مردم، فرافکنی علیه نهادهای قانونی کشور به ویژه مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی، انحراف عملکرد فاحش از بودجه‌های مصوب، انتخاب مدیران ضعیف و برکناری مدیران توانمند، بلاتکلیفی در اقتصاد، نقدناپذیری و ده‌ها اشکال دیگر، از جمله انتقادهایی بود که در 4 سال گذشته از سوی اصول‌گرایان،‌ متوجه دولت می‌شد. چنین به نظر می‌رسد که با وجود این همه اشکالات اساسی، ‌حمایت اصرار بر القای چنین تفکری در حاکمیت توجیهی ندارد.

بر مبنای نپذیرفتن تداوم وضع موجود،‌ ضرورت است عرصه تازه‌ای در مقابل مردم و نیروهای اصول‌گرا گشوده شود و فضای سیاسی متفاوتی در مقایسه با وضع موجود،‌ پدید آید. با این هدف، «جبهه اصولگرایان حامی میرحسین موسوی» اعلام موجودیت می کند. ظهور این جبهه انتخاباتی، از بعد تحلیلی بر محورهای زیر تکیه دارد:

1- اصول‌گرایی، جریان عام انقلاب است و همه نیروهای معتقد به اسلام، انقلاب، خط امام، ولایت فقیه و قانون اساسی را در بر می‌گیرد.
2- اصول‌گرا در ذات خود، اصلاح‌طلب است. اصول‌گرایی، ضامن تداوم انقلاب و اصلاح‌طلبی،‌ ضامن پویایی انقلاب است.
3- اصول‌گرایان با مجموعه ای از نیروهای سیاسی مدعی اصلاح‌طلبی که در صدد تجدید نظر در مسیر اصلی انقلاب بوده و اقدامات ساختارشکنانه را پی می‌گرفتند و دوران انقلابی‌گری را پایان‌یافته تلقی کرده و فاصله گرفتن از اصول انقلابی و آرمان‌های اسلامی را طلب می‌کردند، مرز روشنی دارند و با آنان مخالفند.

4- اصول‌گرایی با ناکارآمدی سازگار نیست و صرف طرح مواضع اصولی و آرمان‌گرایانه برای اصول‌گرا بودن،‌ کفایت نمی‌کند. ناکارآمدی عملی،‌ به تضعیف آرمان‌ها می‌انجامد همان‌گونه که کارآمدی و عملکرد مؤثر و قابل دفاع، تقویت آرمان‌ها و ارزش‌ها را هم به همراه دارد.
5- مهندس میرحسین موسوی، چهره‌ای انقلابی است که اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی را در کنار هم مطلوب می‌داند. وی از مدیران موفق نظام در 8 سال دفاع مقدس است و کوله‌باری از تجارب مدیریتی را با شخصیت متعادل سیاسی و فرهنگی خود، همراه کرده است. موسوی، نگاه فراگیر و فراجناحی دارد و از همه نیروهای توانمند نظام فارغ از مرزکشی‌های رایج سیاسی، می‌تواند بهره گیرد. او مدیر دوران «بحران» است نه وفور و طبعاً در شرایط کنونی که با بحران اقتصادی جهانی و پیامدهای داخلی آن و کاهش منابع درآمدی مواجهیم، به نگاه استراتژیک موسوی و تجربه مدیریت در بحران او بیشتر نیازمندیم.

6- میرحسین موسوی، نامزد مستقل و فراگیر انتخابات ریاست‌جمهوری است و نباید اختصاصاً کاندیدای اصلاح‌طلبان تلقی شود. حمایت از سر اعتقاد یا از سر ناچاری گروه‌های اصلاح‌طلب از میرحسین موسوی را باید نشانه ظرفیت بالای نخست‌وزیر مخلص دوران امام در آوردن نیروهای سیاسی متعدد به زیر چتر انقلاب دانست و آن را مثبت ارزیابی کرد. ما یقین داریم که پیروزی مهندس میرحسین موسوی به معنای شکست اصول‌گرایی، بازگشت نیروهای افراطی اصلاح‌طلب به صحنه اجرایی کشور را به همراه ندارد بلکه به تعدیل فضای عمومی جبهه اصلاح‌طلبان منجر خواهد شد.

7- نزدیک کردن مواضع خدمت نیروهای انقلاب به یکدیگر، هم موجب رضایت الهی است و هم نیاز شرایط کنونی کشور و ما بر این باوریم که میرحسین موسوی در این مسیر گام برمی‌دارد و پیروزی ایشان در انتخابات، گام بلندی در این مسیر خواهد بود.
8- ما مطمئن هستیم که در تعامل میرحسین موسوی با رهبری،‌ کمترین خللی وجود ندارد و میرحسین موسوی با اعتقاد کامل به اصل ولایت فقیه و ولایت رهبر معظم انقلاب، به صحنه آمده است. بزرگ‌نمایی اختلافات مدیریتی میان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در دوران امام و تعمیم آن به وضعیت موجود یعنی جایگاه رهبری و ریاست‌جمهوری، غیرمنطقی و غلط است و صرفاً با هدف سیاسی مطرح می‌شود.

سرانجام این که «جبهه اصول‌گرایان حامی میرحسین موسوی»، منکر دستاوردهای مثبت دولت کنونی نیست و با شعارها و گفتمان انقلابی – اسلامی آن کاملاً هم‌نوا است اما در کارآمدی این دولت،‌ اشکالات اساسی را وارد می‌داند و در واقع برای تحقق همین آرمان‌ها و در بستر همین گفتمان مشترک، به ایجاد دولتی کارآمد، توانمند، قانون‌مدار، پایبند به تصمیمات کارشناسانه و جمعی به دست نخست‌وزیر مخلص و موفق دوران امام می‌اندیشد. در این راستا، دست مساعدت و همکاری همه اصول‌گرایان را می‌فشاریم و آرزو می‌کنیم که در فردای پیروزی مهندس میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری، -که بسیار محتمل است- همه اصول‌گرایان نیز احساس خوش موفقیت و پیروزی را در کام خود احساس کنند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]