سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی، میوه فروتنی است . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
مومنی: دولت از کارنامه خود خجالت می‏کشد(دوشنبه 88 اردیبهشت 21 ساعت 6:41 عصر )
مشاور اقتصادی میر حسین موسوی با بیان اینکه طبق آمار دولت نهم در جلسات استانی در هر 90 و چند ثانیه مصوبه ای را تصویب می کند ، به عدم انتشار گزارشات عملکرد دولت در سالهای اخیر علی رغم تاکید قانون اشاره کرد و گفت دولت خجالت می کشد که کارنامه خود را آشکار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد مومنی که در نقد بررسی سیاست های اقتصادی دولت نهم که در دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران در جمع دانشجویان سخن می گفت ، محور بودن علم در فرآیندهای تصمیم گیری، قانون، برنامه، اخلاق و ارائه گزارشات آزاد اطلاعات را منشاء موفقیت اقتصاد یک کشور دانست.

وی ادامه داد: در الگوی تصمیم گیری اقتصادی متاسفانه طی 4 سال گذشته به این 5 محور توجه نشده است .

مومنی افزود : برخی تصمیمات دولت نهم شگفت انگیز است چرا که هفته گذشته مسئولان ریاست جمهوری با افتخار آماری را اعلام می کردند که طبق آن در سفرهای استانی در هر 90 و چند ثانیه مصوبه داشته اند این در حالی است که دوستان فکر می کنند که باید این موضوع را اعلام کنند . حال سئوال اینجاست که چطور می شود که در جمع چندین نفری آن هم ظرف مدت کمتر از 100 ثانیه مصوبه ای را به تصویب رساند.

مشاور اقتصادی میر حسین موسوی با تاکید بر اینکه اگر فرض بر این باشد این مصوبات نیز به طور کارشناسی در دستگاه های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته باشد باز این سئوال وجود دارد که آیا در این تصمیمات اقتصادی جنبه های امنیتی، پولی ومالی دیده می شود و یا تنها از منظر دستگاه خاص به آن نگاه می شود و حتی اگر پشتوانه کارشناسی داشته باشد باز هم یک مطالعه تک بعدی است.

مومنی تصریح کرد: رویه ای که در طول چند سال گذشته ما در اقتصاد دیدیم غم انگیزترین و خسارت بارترین رویه های تجربه شده در تاریخ کشور است این در حالی است که 50 و چند اقتصاد دان پیش بینی کرده بودند که چنین اتفاقاتی در کشور خواهد افتاد. اتفاقاتی که حق کشور ما نیست.

مشاور اقتصادی میر حسین موسوی ادامه داد: تیمی که در حال حاضر در دولت فعالیت می کند و خود را اصولگرا می نامد باید با روش های اخلاقی و موازین علمی به این سئوالات پاسخ دهد نه اینکه پاسخ ندهد و یا بی احترامی کند چرا که در حال حاضر بدترین نوع دفاع از اصولگرایی در این دوره را شاهدیم.

مومنی ادامه داد: آن چیزی که در فرآیندها حائز اهمیت است این است که دولت بر اساس قانون به انتشار آمار رسمی اطلاعات بپردازد، اما وقتی دولت این میزان سهل انگاری می کند، نتیجه اش این می شود که همه ظرفیتهای انسانی کشور که باید به کمک دولت بیایند تا گرفتاری ها از پیش رو برداشته شود از کار بیفتد، آیا این کار بی منطقی نیست؟

مشاور اقتصادی میر حسین موسوی تصریح کرد: ما میلیاردها تومان صرف تجهیز دانشگاه ها می کنیم که دانشمندانی بیرون بیایند تا مشکلات جامعه را حل کنند ، حال مگر نباید اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهیم ؟

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه آخرین گزارشی که از عملکرد دولت ارائه شده سال 85 بوده است ولی بر اساس قانون برنامه دولت باید هر 6 ماه یک بار روند تحقق اهداف چشم انداز را منتشر کند که تا به امروز حتی یک گزارش منتشر نشده است ، این امر بیانگر این است که دولت خجالت می کشد که کارنامه خود را آشکار کند.

مومنی در ادامه سخنان خود خطاب به حاضران گفت: دولت ملزم است که از وضعیت ذخیره ارزی را گزارش دهد که اگر این کار صورت نگیرد ، عمل خلاف قانون که همان خلاف شرع است صورت گرفته و خلاف بعدی دولت این است که خلاف گویی می کند.

مشاور اقتصادی میر حسین موسوی همچنین با اشاره به اقتصاد کوپنی در دوران نخست وزیری میر حسین موسوی گفت: افراطی ترین اقتصادهای دنیا حتی لیبرال ها در زمان جنگ از شیوه سهمیه بندی استفاده کرده اند. ما در دوران دفاع مقدس با استفاده از شیوه سهمیه بندی شاهد مرگ حتی یک فرد از قحطی نبودیم ، آیا این امر یک افتخار نیست.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]