سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که میان خود و خدا را به صلاح دارد ، خدا میان او و مردم را به صلاح آرد ، و آن که کار آخرت خود درست کند ، خدا کار دنیاى او را سامان دهد ، و آن که او را از خود بر خویشتن واعظى است ، خدا را بر او حافظى است . [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
پیام آن «ون» برای اصولگرایان حامی احمدینژاد(شنبه 88 اردیبهشت 19 ساعت 11:37 عصر )
روز گذشته، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور کنونی کشورمان به همراه یک ون با همراهانش به ستاد انتخابات کشور رفت تا در صورت رأی دوباره مردم ایران در چهار سال آینده هم، آنان را از خدمات خود بهره‌مند کند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در این ون دوازده نفره، علاوه بر احمدی‌نژاد و محافظانش، غلامحسین الهام، مجتبی هاشمی ثمره، مسعود زریبافان، مهدی کلهر، علی سعیدلو و بالاخره اسفندیار رحیم مشایی حاضر بودند تا رئیس‌جمهور به حامیان و منتقدانش، صراحت این پیام را بدهد که احمدی‌نژاد دوره دهم، تفاوت چندانی با احمدی‌نژاد دوره نهم ندارد.



بنا بر این گزارش، این حلقه شش نفره که در چهار سال گذشته، بسیاری از تصمیمات راهبردی برای مردم ایران در جمع آنها گرفته می‌شد، همان‌هایی بودند که در سال 84 و دوران تنهایی احمدی‌نژاد، او را یاری کردند و احمدی‌نژاد هم که به نمک‌شناسی از یارانش شهره است، روز گذشته نشان داد در چهار سال آینده هم از وجود این یاران همراه بهره‌مند خواهد شد.

این در حالی است که در چهار سال گذشته، بسیاری از چهره‌های بعضا توانمند اصولگرا، همچون مصطفی پورمحمدی، داود دانش جعفری، ابراهیم شیبانی، طهماسب مظاهری، وزیری هامانه، ناظمی اردکانی، طهماسبی، محمد رحمتی، پرویز کاظمی که از بیرون این حلقه به کابینه «همراه» پیوسته بودند، به تدریج از دولت کنار گذاشته شدند و احتمالا در دور دوم ریاست جمهوری احتمالی او هم چند وزیر دیگر با دولت احمدی‌نژاد خداحافظی خواهد کرد.

پافشاری احمدی‌نژاد بر این حلقه شش نفره، در حالی است که بخش اعظم انتقادها به احمدی‌نژاد، به ویژه انتقادهایی که از اردوگاه اصولگرایان مطرح می‌شد، به اثرگذاری‌های اعضای همین تیم بر تصمیمات دولت بود که هزینه‌های گزافی هم بر دولت نهم تحمیل کرد.

غلامحسین الهام که مطالب مشعشع همسرش این روزها از جمله عوامل توفیق رقبای احمدی‌نژاد به شمار می‌رود، هرچند از ریاست دفتر رئیس‌جمهور کنار گذاشته شد، اما مشاغل او از سخنگویی دولت گرفته تا ریاست ستاد قاچاق کالا و ارز و عضویت در شورای نگهبان و وزارت دادگستری، سوژه همیشگی نقد دولت و نیز نقطه تقابل مجلس اصولگرای هفتم با دولت بود.

علی‌ سعیدلو، چهره‌ای بود که به دلیل پخش مطالبی درباره اتهام ارتباط با مافیای نفتی، هیچ گاه نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد و ناگزیر در پست معاونت اجرایی رئیس‌جمهور فعالیت کرد.
مسعود زریبافان، رئیس‌ ستاد دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات گذشته، مدت‌ها به دلیل دارا بودن دو پست عضویت در شورای شهر و دبیری هیأت دولت مورد نقد قرار گرفت، هرچند او از دیگران متواضعتر بود و فردی جانشین او به عنوان دبیر هیأت دولت شد و عضویت وی در شورای تهران هم با انتخابات دور سوم پایان پذیرفت.



همچنین محتبی ثمره هاشمی که بسیاری از ابتکارات احمدی‌نژاد همچون نامه‌های متعدد به سران کشورهای غربی نظیر جورج بوش، آنگلا مرکل و نیکلا سارکوزی، ناشی از توصیه‌های او عنوان شد، هم‌اکنون استعفا داده و سکان ستاد احمدی‌نژاد را در اختیار دارد.

صرف‌نظر از مهدی کلهر که تنها به نحوه آرایش و برخی سخنان غیرمنتظره‌‌اش انتقاد می‌شود، حضور اسفندیار رحیم مشایی در این ون استراتژیک، پیام صریحی برای منتقدان حامی احمدی‌نژاد و اصولگرایانی به همراه داشت که همچنان در آرزوی برکناری او از سوی رئیس‌جمهور هستند! غافل از این که به رغم سوژه‌هایی همچون مجلس ویژه ترکیه، سی‌دی پایان دوران اسلامگرایی، دوستی با مردم اسرائیل و سرانجام غایله اخیر سازمان حج و توصیه صریح مراجع تقلید درباره کنار گذاشتن او، احمدی‌نژاد بیدی نیست که با این بادها بلرزد و همواره حامی یارانش خواهد بود و اصولگرایانی که حامی ناخواسته رییس جمهور کنونیند، در دور آینده نباید انتظار تغییر داشته باشند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]