سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر اندازه حکمت قوی گردد، شهوت ضعیف شود . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
بادامچیان: مصلحت نیست خاتمی بیاید(پنج شنبه 87 مهر 18 ساعت 1:2 عصر )
بادامچیان با بیان اینکه ترسی از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ندارد، گفت: اصلاح‌طلبان به‌ دلیل نداشتن حرف جدید مدت‌ها است که تمام شده‌اند.
فارس: قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: مصلحت نیست خاتمی وارد انتخابات شود، زیرا اگر خاتمی بیاید، کروبی نیز وارد میدان انتخابات می‌شود و رای او را می‌شکند.

اسدالله بادامچیان چهارشنبه ‌شب در دیدار با اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بیان داشت: هرگز نباید حاصل تلاش‌های انقلاب و آزادی‌های موجود محدود شود و باید همه در صحنه سیاسی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به بحث کاندیداتوری کروبی برای انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: کروبی شخصیتی انقلابی است که در نهضت امام خمینی(ره) حضور داشته و با ‌موتلفه ‌قبل از انقلاب در ارتباط بوده است و حتی تا قبل از به ‌قدرت رسیدن اصلاح‌طلبان در مجموعه موتلفه حاضر می‌شد و سوابق خود را با موتلفه حفظ کرده ‌است.

وی ادامه داد: نگاه کروبی با اصلاح‌طلبان ساختارشکن متفاوت است و با دیدگاه‌های آنان هم‌خوانی ندارد.

وی با اشاره به مخالفت‌های اصلاح طلبان با کروبی در مجلس ششم خاطرنشان کرد: برخی اصلاح‌طلبانی که دور کروبی در اعتماد ملی جمع شده‌اند، اعتقادی به کروبی ندارند و مجبورند با وی کار کنند.

نماینده تهران ادامه داد: اعضای کارگزاران سازندگی نیز اصلا اصلاح‌طلب نیستند و تفکر و آرمان‌های آنان با اصلاح‌طلبان هم‌خوانی ندارد.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان فرد رای‌آوری به ‌جز خاتمی ندارند، گفت: اصلاح‌طلبان حرف جدیدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارند و با شعارها و حرف‌های قدیمی خود قادر به کسب رای مردم نیستند.

بادامچیان با بیان اینکه ترسی از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ندارد، گفت: اصلاح‌طلبان به‌ دلیل نداشتن حرف جدید مدت‌ها است که تمام شده‌اند.

نماینده تهران با ابراز علاقه از حضور تمامی جناح‌های کشور در صحنه سیاسی کشور خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان برای حضور در صحنه سیاسی باید نام خود را تغییر دهند و دارای حرف جدید در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه کاندیداتوری خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری حق اوست، گفت: بر اساس اصل آزادی در جمهوری اسلامی خاتمی حق دارد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود و کسی حق بازداشتن وی از کاندیداتوری را ‌ندارد.

قائم‌مقام موتلفه با پیش بینی شکست اصلاح طلبان در انتخابات خاطرنشان کرد: شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری این دوره را مانند شکست ناطق‌نوری از خاتمی در دوره هفتم پیش‌بینی می‌کنم.

وی ادامه داد: کروبی قطعا در انتخابات ریاست جمهوری رای نمی‌آورد و خاتمی نیز در صورت کاندیداتوری یا رای نمی‌آورد که سبب لطمه به اعتبار تنها شخص رای‌آور اصلاح طلبان می‌شود و یا با رای ضعیف انتخاب می‌شود که در این صورت هم به ‌دلیل نداشتن حسن ظن مردم در مسئولیت خود موفق نمی‌شود.

بادامچیان ادامه داد: مصلحت نیست خاتمی وارد انتخابات شود، زیرا اگر خاتمی بیاید، کروبی نیز وارد میدان انتخابات می‌شود و رای او را می‌شکند.

وی ادامه داد: کارگزاران سازندگی به خاتمی پیشنهاد کاندیدا نشدن در انتخابات ریاست جمهوری این دوره و حضور قوی در انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری را داده است.

‌بادامچیان بحث مطرح‌کردن ‌کاندیداتوری عبدالله نوری در انتخابات را یک بازی سیاسی برشمرد و گفت: اگر گروهی بخواهد با مردم بازی کند، مردم به او رای نمی‌دهند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

کروبی: نظرسنجی را قبول ندارم!(پنج شنبه 87 مهر 18 ساعت 1:0 عصر )

دبیر کل حزب اعتماد ملی در واکنش به طرح هواداران خاتمی که پیشنهاد کرده بودند نامزد مقبول اصلاح طلبان از طریق نظرسنجی معلوم شود اعلام کرد: «نظرسنجی را ده شاهی قبول ندارم، همان ده شاهی که در سابق حتی یک آب خوردن هم به آدم نمی دادند؛ آنچه که در یک جامعه مسموم سیاسی به عنوان نظرسنجی ارایه می شود را قبول ندارم.»

حجت الاسلام کروبی با اشاره به تأکید برخی اصلاح طلبان بر لزوم وحدت در جبهه اصلاحات، توضیح داد: این وحدت چگونه باید ایجاد شود؟ من هنوز تصمیم به آمدن نگرفته ام اما اگر زمانی تصمیم بر این شد که بیایم، گروهی نمی تواند به من بگوید که آقا شما نیایید و فلانی بیاید. این کارها معنا ندارد زیرا ما کار حزبی و تشکیلاتی می کنیم و این حق را به افرادی مانند آقای عارف و دیگران هم می دهیم.
وی در بخش دیگری از گفت وگو درباره دلایل شکست اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری نهم تصریح کرد: آن دفعه خودمان باعث شدیم که رأی نیاوردیم که این دفعه باید توبه کنیم. آن سال، خودمان مسایلی مانند عبور از خاتمی، بحث انسداد و یا رفراندوم را مطرح کردیم که موجب دلسردی مردم شد.
وی در پاسخ به این سؤال که شورای حکمیت اصلاح طلبان باید از چه افرادی تشکیل شود، تصریح کرد: این شورا می تواند شامل عناصر سیاسی مانند آقایان محتشمی پور، موسوی خوئینی ها، نجفی، مرعشی و افراد دیگری از عقلا و معتمدین باشد که بنشینند و تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.
دبیر کل حزب اعتماد ملی در مورد استراتژی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آتی پیش بینی کرد: در جناح اصولگرا، ریش سفیدان به نحوی وارد می شوند که مشکلی پیدا نشود. آنها هم اختلاف دارند اما آنگونه که می خواهند، می شود. آنها طوری سمت و سو داده می شوند که می دانند چه کار کنند. برای این انتخابات هم ممکن است سه یا چهار نفر از آن جناح کاندیدا شوند اما اوضاع به سمتی می رود که آن فردی را که می خواهند بشود.
کروبی تصریح کرد: انتخابات بسیار دشوار و پیچیده ای پیش روی ماست زیرا رقابت جدی در این دوره برقرار است.
به خاتمی گفتم ما کار حزبی خودمان را می کنیم
دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به دیدار اخیر خود با خاتمی اظهار داشت: در این دیدار گفتم ما در صدد هستیم کار حزبی خود را دنبال کنیم.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

عبدالله نوری: خاتمی رای لازم را دارد(چهارشنبه 87 مهر 17 ساعت 8:5 عصر )
وزیر سابق کشور ‌‏در ‌‏دوران اصلاحات با تاکید بر اینکه خاتمی رای لازم را درافکار عمومی دارد، اظهار داشت: مساله اصلی این است که آیا خاتمی حاضر است برای دستیابی به برنامه‌ها و اهدافش ایستادگی کند یا خیر.
به گزارش‌"‏ایلنا"، عبدالله نوری در دیدار با هسته مرکزی "پویش دعوت از خاتمی" گفت: علی‌رغم محدودیت اطلاعات ما و عدم دسترسی‌مان به منابع قابل اعتماد به دلیل گزارشات ضد و نقیض در مسائل گوناگون کشور و پیچیدگی شرایط، آنچه مسلم به نظر می‌رسد این است که کشور به سمت و سوی خوبی حرکت نمی‌‏کند و اگر کسی بتواند در جهت تغییر وضعیت نامطلوب و نامساعد موجود کشورگام بردارد، باید به وظیفه ملی خود عمل کند.
 وزیرسابق‌‏کشورادامه داد: به نظرم‌‏خاتمی، تنها درشرایطی مناسب است بیاید‌‏که قاطعانه‌تر اقدام کند و از پیش اعلام نماید که به فلان تعداد اهداف ولو حداقلی می‌خواهد دست یابد و بر سر این اهداف، ایستادگی و پایداری خواهد کرد، از آن‌ها عقب نخواهد نشست و طبق وعده عمل خواهد نمود. به عنوان مثال حرکت در جهت نیل به دموکراسی واقعی و اجتناب از پذیرش یک شبه‌دموکراسی تحمیلی از جمله این اهداف می‌تواند باشد. 
وی گفت: به باور من خاتمی اگر بخواهد، می‌تواند این‌گونه باشد و با ایستادگی و قاطعیت بیشتر به اهداف تعیین‌شده خود برسد، اگر خاتمی بیاید و محکم بایستد، انشاء‌الله در انتخابات و پس از آن موفق خواهد شد. 
نوری افزود: اگر خاتمی اهداف مشخصی را تعیین نکند و یا آمادگی ایستادن بر سر آرمان‌ها، برنامه‌ها و اهداف تعیین‌شده خود را نداشته باشد، احتمال ناکامی ایشان حتی پس از پیروزی در انتخابات افزایش می‌یابد و به نظرم بهتر است، نیاید. 
عبدالله نوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: من هم مثل بسیاری دیگر فکر می‌کنم که آقای خاتمی رأی لازم را دارد، تنها نگرانی من مثل خود خاتمی مربوط به بعد از انتخابات است،مساله اصلی خاتمی باید این باشد که آیا حاضر است برای دستیابی به برنامه‌ها و اهدافش ایستادگی کند یا نه؛ وگرنه به باور من دیگر نگرانی‌ها و دغدغه‌ها از اهمیت کمتری برخوردارند. 
بر اساس این گزارش، در ابتدای دیدار اعضای هسته مرکزی «پویش دعوت از خاتمی» به طرح دیدگاه‌ها و دلایل خود در دفاع از آمدن خاتمی پرداختند وگزارشی از فعالیت‌های دوازده‌گانه خود برای افزایش احتمال نامزدی خاتمی ارائه کردند.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

حزب الله؛ احمدی نژاد کاندیدا نشود(سه شنبه 87 مهر 16 ساعت 10:35 صبح )
دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب الله با توصیه به احمدی نژاد مبنی بر کاندیدا نشدن در انتخابات ریاست جمهوری دهم از توقف بررسی روی سیدمحمد خاتمی تا زمان تعیین تکلیف احتمال کاندیداتوری وی از یکسو و نامه نگاری با 8 نامزد احتمالی انتخابات آینده از سوی دیگر خبر داد. به گزارش مهر، «حسین کنعانی مقدم» دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب الله دیروز در نشستی مطبوعاتی با بیان اینکه به طور قطع احمدی نژاد در بررسی های شورای راهبردی ائتلاف حزب الله به عنوان کاندیدا مطرح نخواهد شد، گفت؛ عملکرد دولت خاتمی و احمدی نژاد مشخص است و درباره آقای خاتمی هم تا تعیین تکلیف وی بررسی ها را متوقف کرده ایم.
کنعانی مقدم از محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، حسن روحانی، محمد هاشمی، عزت الله ضرغامی، مهدی کروبی و عبدالله جاسبی به عنوان افرادی نام برد که شورای راهبردی ائتلاف حزب الله ضمن پیش بینی احتمال کاندیداتوری آنان از این افراد درخواست کرده است برنامه های خود برای اداره کشور و همچنین افراد مورد نظر کابینه خود را ارائه دهند تا در بررسی های خود به این موضوع بپردازند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

پیش بینی سه قطبی شدن انتخابات(دوشنبه 87 مهر 15 ساعت 4:34 عصر )
دبیر اجرایی ائتلاف فراگیر اصولگرایان پیش بینی کرد؛ «انتخابات ریاست جمهوری دهم سه قطبی خواهد بود؛ طرفداران احمدی نژاد، اصولگرایانی که از کاندیدای دیگری حمایت می کنند و اصلاح طلبان.» 

«علی دورانی» به ایسنا گفت؛ «با توجه به تجارب و نوع عملکردها می توان پیش بینی کرد طرفداران آقای احمدی نژاد زیر بار مکانیسم وحدت بخش نخواهند رفت و بدون توجه به آن وارد عرصه انتخابات خواهند شد. چهار سال قبل نیز در ابتدا در قالب شورای هماهنگی حرکت کردند ولی بعد از آن از شورا خارج و بدون توجه به مکانیسم اصولگرایان وارد عرصه شدند.»
 
دبیر اجرایی ائتلاف فراگیر اصولگرایان افزود؛ «با توجه به این امر که ممکن است انتخابات دومرحله یی شود و با توجه به اینکه آرای مردم به سمت اصولگرایان است، در مرحله دوم شاهد رقابت بین احمدی نژاد و دیگر کاندیداهای اصولگرایان خواهیم بود.»
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]