سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سالمند از اینکه نزد جوان بنشیند و از او دانش آموزد، خجالت نکشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
اصولگرایان به یک نسبت از حضور خاتمی و موسوی احساس خطر می کنند(چهارشنبه 87 آبان 29 ساعت 3:13 عصر )
عضو شورای دفتر مرکزی حزب مردم‌سالاری تاکید کرد:« یقینا اصولگرایان به همان نسبتی که از حضور سید محمد خاتمی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احساس خطری می کنند از حضور احتمالی آقای میرحسین موسوی هم احساس خطر می کند.»
یکبار دیگر درآستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دیگر در کشور نام میرحسین موسوی به عنوان کاندیدای بالقوه اصلاح طلبان مطرح شده است و در روزهای اخیر اخبار متعددی مبنی بر حضور احتمالی ایشان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده است این در حالی است که گروهای عمده اصلاح طلب همچنان به دنبال متقاعد کردن سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری هستند. با این حال برخی دیگر از گروهای اصلاح طلب هم همچنان نیم نگاهی به حضور میر حسین موسوی در انتخابات دارند و به نوعی او را بر خاتمی ترجیح می دهند.
درهمین حال آرش حبیبی عضو شورای دفتر مرکزی حزب مردم‌سالاری در خصوص حضور احتمالی میر حسین موسوی در انتخابات در گفتگو با «فرارو» گفت:«همانطورکه پیش از این نیز اعلام کرده بودیم آقای میرحسین موسوی همچنان کاندیدای اول حزب مردم‌سالاری است.»
وی با بیان اینکه مواضع حزب مردمسالاری کاملا مشخص است گفت:« کاندیدای اول حزب مردم‌سالاری میرحسین موسوی است و اگر ایشان به هر علت حضور در رقابت‌ها را نپذیرفت، نامزد حزب سید محمد خاتمی خواهد بود و اگر خاتمی نیز کاندیداتوری را قبول نکند، گزینه ما برای انتخاب ریاست جمهوری کروبی خواهد بود.»
حبیبی درباره فضایی عمومی جامعه جهت استقبال از میر حسین موسوی گفت:« یقینا با توجه به سابقه مفید و موثر آقای میرحسین موسوی در دولت دفاع مقدس ایشان در ذهن مردم یک شخصیت ماندگاری است و حضور احتمالی ایشان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می تواند گرمی خاصی را فضایی انتخابات ایجاد کند.
وی افزود:«مطمئنا همان پتانسیلی که آقای سید محمد خاتمی در خرداد 76 داشتند و توانستند آرای میلیونی را کسب کنند با فضا سازی مناسب آقای مهندس میرحسین موسوی می توانند با استقبال گسترده مواجه شوند.»
عضو شورای دفتر مرکزی حزب مردم‌سالاری در خاتمه گفت:« آقای میرحسین موسوی همچنین از توان بالای برای ایجاد اجماع در گروه های اصلاح طلب برخوردارهستند که در صورت حضور احتمالی آنهم در غیاب آقای خاتمی، ایشان با استقبال گسترده گروهای اصلاح طلب مواجه خواهند شد

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

انتقاد دبیرکل مؤتلفه از شعار محمد خاتمی(چهارشنبه 87 آبان 29 ساعت 3:12 عصر )
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از سید محمد خاتمی گفت: شعار نجات ایران همان شعار اپوزیسیون خارج از کشور است و این شعار شایسته آقای خاتمی و دوم خردادیها برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری نیست.
به گزارش از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: آقای خاتمی عملا وارد فعالیت انتخابات ریاست جمهوری شده است. این دومین صدایی است که از جبهه دوم خرداد برای مشارکت در انتخابات آینده شنیده می‌شود. تفاوت این دو صدا با توجه به شعارهای آنان قابل تامل است. ورود آقای خاتمی در انتخابات آینده جای کسی را تنگ نمی‌کند باید از آن استقبال کرد و طبیعی است که یک ضلع رقابت باشد. 
حبیبی با اشاره به تبیین مبانی نظری اصلاحات توسط آقای خاتمی اظهار داشت: تبیین مبانی نظری اصلاحات کار بسیار خوبی است،ای کاش این کار 10سال زودتر انجام می‌شد تا بی‌مهری به مقدسات اسلامی در مطبوعات آن زمان پدید نمی آمد و حوادث تلخی چون 18تیر  1378رخ نمی‌داد. 


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

نامزدهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری(سه شنبه 87 آبان 28 ساعت 2:18 عصر )
به گزارش "نواندیش" برغم تاکید سران این جناح بر تلاش برای اقدام هماهنگ در انتخابات ریاست جمهوری ، چهره های سرشناس دیگر احتمال تعدد نامزدها را رد نکرده اند تا جایی که یکی از چهره های اصولگرا اعلام کرد این جناح به اندازه دانه های یک تسبیح دارای گزینه برای شرکت در انتخابات است.

علاوه بر محمود احمدی نژاد رییس جمهور کنونی که هوادارانش فعالیت های انتخاباتی را آغاز کرده اند ، زمزمه هایی درخصوص احتمال حضور برخی از چهره های این جناح نیز به گوش می رسد :

*علی اکبر ناطق نوری رییس اسبق مجلس : این چهره متنفذ و با قدرت اصولگرا پس از شکست در انتخابات دوم خرداد 76 گفته بود حاضر نیست دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت کند اما بسیاری از اصولگرایان سنتی و روحانیون امیدوار هستند تا ناطق نوری وارد انتخابات ریاست جمهوری شود. برخی چهره های میانه رو نیز از حضور ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده اند اما تا این لحظه او همچنان بر عهد خویش است.

* محمد باقر قالیباف شهردار تهران : قالیباف یکی از کاندیداهای اصلی و احتمالی بخش زیادی از اصولگرایان در انتخابات آتی (به شرط عدم حضور سید محمد خاتمی) خواهد بود. وی که در انتخابات گذشته نتوانسته بود برغم جهش اولیه ، به دور دوم راه یابد امید بسیار دارد تا این بار بتواند سایر رقبای خویش را در جناح اصولگرا کنار بزند.

* غلامعلی حداد عادل رییس پیشین مجلس : از گذشته شایعات حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح بوده است و وی آنرا رد یا تایید نکرده است.

*علی لاریجانی رییس مجلس : برغم شایعات مطرح او گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد. البته رییس مجلس نیز قبل از انتخاب شدن به عنوان نماینده قم و سپس تصدی مسوولیت رییس مجلس گفته بود علاقه ای به نامزدی در انتخابات مجلس و پس از آن تمایلی به ریاست مجلس ندارد.

* پورمحمدی وزیر کشور دولت نهم : وی احتمال کاندیداتوری را رد نکرده است و مواضع اخیر او شایعات حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری دهم را تقویت می کند.

* سید محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم : شایعات درخصوص کاندیداتوری این وزیر قدرتمند دولت نهم از مدتها پیش مطرح بود. این شایعات با درخواست جمعی از کارگران از جهرمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تقویت شد. البته وزیر کار با رد نکردن نامزدی، اعلام نظر در خصوص کاندیداتوری را به زمانی مناسب موکول کرد.

*علی اکبر ولایتی وزیر اسبق امورخارجه : برخی اعتقاد دارند در صورت عدم حضور سید محمد خاتمی ، ولایتی نیز وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. وزیر اسبق خارجه در این خصوص هیچ واکنشی نشان نداده است.

*محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام : وی در انتخابات دوره نهم جزو نامزدهای نهایی بود و اعلام کرده بود به هیچ قیمتی از انتخابات کنار نخواهد رفت. اما در واپسین لحظات او کنار کشید و امروز نیز برای حضور در انتخابات " شرط " گذاشته است.

* طهماسب مظاهری رییس بانک مرکزی دولت نهم : شایعه نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از برکناری اش از سمت ریاست بانک مرکزی مطرح شد تا جاییکه منابع خبری حتی از تشکیل ستادهای انتخاباتی وی خبر دادند. البته مظاهری این خبرها را تکذیب کرده است.

*عزت الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما : افزایش فعالیت های مختلف ضرغامی و طرح بیش از حد او در رسانه ملی شایعه نامزدی وی را مطرح کرد. وی تاکنون در قبال این شایعات هیچ واکنشی نشان نداده است اما سایت نزدیک به محسن رضایی از فعالیت های انتخاباتی او خبر داده است.

*حسن روحانی : در هر انتخاباتی بحث حضور دبیرسابق شورایعالی امنیت ملی مطرح می شود اما در آخرین دقایق او کنار می رود. حامیان او که بیشتر به جریان اعتدال نزدیک هستند ، گفته اند در صورت حضور سید محمدخاتمی ، حسن روحانی در انتخابات شرکت نمی کند.

به گزارش نواندیش ، علاوه بر نامزدهای فوق از احمد توکلی ، عبدالله جاسبی رحیم صفوی ، چمران و ... نیز بعنوان افرادی که احتمال کاندیداتوری آنها در انتخابات ریاست جمهوری دهم می رود ، یاد می شود. بهرحال آنچه محتمل به نظر می رسد تعدد کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات آینده ریاست جمهوری است. که در صورت اطمینان این جناح از وضعیت اصلاح طلبان ، حتی عبور آنان از احمدی نژاد دور ذهن نخواهد بود.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

حامیان حسن روحانی آماده حمایت از نامزدی خاتمی(دوشنبه 87 آبان 27 ساعت 11:8 صبح )
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه اتحاد استراتژیک منتقدان، اجماع روی یک گزینه را امکان‌‏پذیر می‌‏کند، گفت: با فرض دوقطبی بودن انتخابات بین خاتمی و احمدی نژاد، خاتمی با رای قابل‌‏توجهی پیروز خواهد شد.
 غلامعلی دهقان در گفت‌‏وگو با خبرگزاری ایلنا، با بیان اینکه «همچنان حزب اعتدال و توسعه به حضور حسن روحانی در انتخابات دهم ریاست جمهوری می‌‏اندیشد»، اظهار داشت: در صورت ورود سید محمد خاتمی به عرصه انتخابات آتی، حزب اعتدال و توسعه از حضور وی در دو قطبی خاتمی- احمدی‌‏نژاد حمایت خواهد کرد و پیش‌‏بینی ما این است که در این فرض، خاتمی قطعا رای خواهد آورد.
 وی با بیان اینکه اگر خاتمی در عرصه انتخابات حاضر نشود، شاهد انتخابات چندقطبی خواهیم بود، تصریح کرد: مسلم است که شاهد حضور توأمان خاتمی و کروبی نخواهیم بود و بعید است که این دو شخصیت سیاسی و فکری کشور حضوری توأمان در این عرصه داشته باشند. به احتمال قریب به یقین، یکی از این دو شخصیت در انتخابات آتی حضور خواهد داشت. 
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه «در فرضیه چند قطبی بودن انتخابات، منتقدان باید تلاش کنند که یکی از گزینه‌‏های خود را به دور دوم بفرستند»، خاطرنشان کرد: پیش‌‏بینی می‌‏کنیم که حسن روحانی قطعا یکی از دو گزینه‌‏ای خواهد بود که در فرضیه انتخاباتی چند قطبی می‌‏تواند در دور دوم با احمدی‌‏نژاد رقابت کند و پیروزی از آن منتقدان خواهد بود.
 دهقان تاکید کرد: واقعیت این است که نظام و انقلاب بیش از گذشته به سیاستمدارانی چون روحانی و خاتمی در رأس قوه مجریه نیاز دارد که نگرش عقلانی و علمی در مدیریت و پیشبرد امور داشته باشد و به دور از عوام‌‏زدگی به منافع درازمدت نظام و مردم بیندیشد؛ علاوه بر این راهبردتعامل با جهان در حد امکان و تنازع با آن در حد ضرورت از منافع ملی کشور در عرصه بین‌‏المللی دفاع کند و در داخل نیز از ظرفیت‌‏های تمامی شایستگان در اصلاح امور بهره گیرد و بسط فرهنگی را بر قبض فرهنگی ترجیح دهد. 
وی تاکید کرد: در میان گزینه‌‏های مطرح برای انتخابات دهم ریاست جمهوری، دیدگاه‌‏های حسن روحانی و سید محمد خاتمی نشان می‌‏دهد که این دو شخصیت دارای شاخص‌‏های فوق‌‏الذکر هستند و حضور هر کدام از آنها فرصت مغتنمی برای منافع ملی ما خواهد بود. سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه «منتقدان منصف دولت باید بیش از گذشته به موضوع ائتلاف بیندیشند»، اظهار داشت: آنچه که تمامی منتقدان به آن معتقدند نفی سیاست‌‏های دولت نهم است و تضاد عمده‌‏ای که آنان با این رویکردها دارند. 

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

کاندیداتوری خاتمی به مرز قطعیت رسیده است(دوشنبه 87 آبان 27 ساعت 11:7 صبح )
کیهان: برخی از خبرها حکایت از آن دارد که طی 3-2 روز گذشته پروژه کاندیداتوری محمد خاتمی در دقیقه 90 کاملاً جدی شده و به مرز قطعیت رسیده است.
مطابق گزارش های رسیده اصلاح طلبان از خاتمی خواسته اند اعلام این تصمیم را تا دقیقه 90 (اواخر زمستان یا اوایل بهار آینده) به تأخیر اندازد.
مطابق این گزارش علت این درخواست آن است که اصلاح طلبان عقیده دارند با عدم اعلام قطعی کاندیداتوری خاتمی برخی اصولگرایان که به شرط عدم حضور خاتمی قصد کاندیداتوری دارند، نیامدن او را مسلم فرض کرده و وارد صحنه انتخابات می شوند.
با ورود این عده به عرصه انتخابات رقابت و فرایند تخریب به درون جریان اصولگرا منتقل می شود و در حالی که اصولگرایان به تخریب یکدیگر مشغول هستند خاتمی مصون از تخریب تا چند ماه مانده به انتخابات صبر می کند و آنگاه وارد صحنه می شود.
این گزارش حاکی است برخی اعضای سازمان مجاهدین عقیده دارند این بهترین استراتژی است چون علاوه بر اینکه اصولگرایان را به جان هم می اندازد و از نقد شدید خاتمی که نقاط ضعف فراوانی دارد جلوگیری می کند.
یکی از اعضای مرکزیت سازمان هشدار داده است که اگر خبر این تصمیم درز کرده و به گوش اصولگرایان برسد این پروژه قابلیت اجرا نخواهد داشت.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]