سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم سه گونه اند : دانشمند و دانشجو و بی سر و پایان بیهوده . [امام صادق علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
رفراندوم برای حضور مادام العمر احمدی نژاد(سه شنبه 87 دی 3 ساعت 10:25 عصر )
به گزارش خبر نیوز ، دکتر مهدی خزعلی در یادداشت خود بیان کرد: اواخر دوران 8 ساله هاشمی بود که مهاجرانی از تغییر قانون اساسی برای امکان کاندیدا شدن دور سوم هاشمی سخن گفت! آنروز این موضوع از سوی رهبری و هاشمی رد شد، البته مهاجرانی فقط یک معاون رئیس جمهور بود و شاید بسیار ناشیانه به رئیس خود عرض ارادت کرده بود!
در محضر پدر بودم، معظم له فرمودند: دور بعدی هم احمدی نژاد رئیس جمهور است و باید برای دور سوم او فکری کرد اگر در یک رفراندوم سه چهارم مردم رای دهند امکان کاندیداتوری او در دور سوم نیز هست!
این سخن از شخصیتی که سابقه عضویت 20 ساله شورای نگهبان قانون اساسی را در کارنامه خود دارد بسیار متفاوت است با اظهار نظر مهاجرانی !
در نظر داشته باشیم در پایان دوران هاشمی جناح قدرت لحظه شماری می کرد برای پایان هاشمی ! اما امروز قدرت با تمام توان و برهنه و عریان از احمدی نژاد دفاع می کند، در تمام نطق ها و تمام نماز جمعه ها ، این روزها به بهانه سفرهای استانی ، صدا و سیما دربست در اختیار ستاد انتخاباتی قدرت است!
این گونه که به مشام می رسد، با توجه به آشفتگی اصلاح طلبان و ماموریت برخی از رجال به اصطلاح اصلاح طلب در ایجاد شکاف در صفوف اصلاح طلبان، سناریوی قدرت برای انتخابات دهم بی نقص است، باید به فکر انتخابات یازدهم بود و نگران تغییر قانون اساسی برای حضور مادام العمر احمدی نژاد!
 

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

هفت دلیل مظلومیت خاتمی(دوشنبه 87 دی 2 ساعت 12:16 عصر )
سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران از جمله چهره های سیاسی تاریخ معاصر ایران است که از دیدگاه افکار عمومی مظلو م است . هنوز بسیارند ایرانیانی که با دیدن چهره خاتمی اشک از چشمانشان جاری می شود . نمونه بارز ابراز احساسات به سید محمد خاتمی را  در دانشگاه تهران شاهد بودیم . دانشجویانی که از روشنفکران و نخبگان ایرانی محسوب می شوند چه احساساتی برای دیدن رئیس جمهور سابق کشورشان به خرج دادند . احساساتی که شاید دانشجویان برای هیچ رئیس جمهور دیگری خرج نکنند . این ابراز احساسات پاک و صادقانه دلایل متفاوتی دارد . اما در این یادداشت قصد پرداختن به همه آن دلایل را نداریم . تنها قصد ما این است که به مظلومیت خاتمی به عنوان یکی از دلایل محبوبیت وی بپردازیم .

مظلومیت سید محمد خاتمی دلایل متعددی دارد که شاید خیلی از آنها که مدعی حمایت از وی هستند نیز قادر به درک این مظلومیت نباشند . در این یادداشت به طور مختصر به    دلیل آن اشاره می کنیم :


1-         سید محمد خاتمی مظلوم است چون وقتی نامزد ریاست جمهوری شد ، کسی نمی خواست او رئیس جمهور شود جز مردم . حتی شورای نگهبان در اطلاعیه ای که برای اعلام اسامی نامزدهای انتخابات منتشر کرد ، نام خاتمی را در انتهای جدول گذارد و اعلام کرد دلیل این اقدام کم بودن رای خاتمی در میان اعضای شورای نگهبان بوده است . این اولین بار بود ، کسی که کمترین رأی را در شورای نگهبان به دست آورده بود ، بیشترین رأی را از مردم بگیرد . بسیاری از دیگر کسانی که قانوناًحق دخالت در انتخابات نداشتند در این انتخابات دخالت کردند ، تنها برای اینکه خاتمی پیروز نشود . مردم ایران شب نامه های منتشر شده در آن دوران را هرگز فراموش نمی کنند . شب نامه هایی که فحشنامه بهترین نامی بود که در شأنشان بود . اما خاتمی در میان اشک های و دعای مردم رئیس جمهور شود و همه آنها که نمی خواستند خاتمی رئیس جمهور شود دچار بحت و حیرت شدند . حتی بعضاض بیه قول خودشان گیج شدند .


2-         خاتمی مظلوم است چون وقتی رئیس جمهور شد با لبخند به سراغ همه آنها که به او تاخته بودند رفتند و شاخه گلی از دوستی و نجابت تقدیمشان کرد . حتی از شکایت خود علیه فحاشان و متقلبان و جاعلان و اهانت کنندگان گذشت . تا فضای جامعه به جای تیرگی و دشمنی رو به صلح و آرامش و دوستی برود . اما آنها هرگز قدر این نجابت و انسانیت و معرفت را ندانستند. مدتی را سپری کردند تا از گنگی و گیجی در آیند و سپس هر کاری کردند تا مردم را از رأی دادن به خاتمی پشیمان کنند .


3-         خاتمی مظلوم است چون مخالفانش جواب خوبی او را با دشنام و اهانت و کارشکنی دادند . برخی از آنها که در جناح رقیبش بودند و هیچگاه موقعیتی میان مردم نداشتند ، تمام تلاش خود را به کار بستند که دولت خاتمی را بنی صدریزه کنند . حتی یکی از آنها در مراسمی دعا کرد که قیمت نفت از 7 دلار هم پایین تر بیاید تا دولت خاتمی سقوط کند! در رسانه هایشان برای خاتمی توطئه کردند ، در تریبون هایی که باید عدالت را رعایت می کردند ، بی عدالتی کردند و او را سخت مورد حملات ناجوانمردانه قرار دادند . وزرایش را زدند ، مشاورش را ترور کردند ، چنان روحیه ای به تروریست دادند که با خنده و خوشحالی و افتخار از ترور مشاور خاتمی سخن گفت . پوسترهای جعلی در سفرهای استانی اش پخش کردند و  سپس خودشان در اعتراض به همان پوسترها کفتن پوشیدند . شاید اگر کسی بخواهد رفتار ناجوانمردانه برخی از سیاسیون را در دوران ریاست جمهوری خاتمی به رشته تحریر در آورد مصداق واقعی مثنوی هفتاد من می شود . اما بد هم نیست کسانی برای ثبت در تاریخ و عبرت آیندگان چنین کننند .


4-         خاتمی مظلوم است چون برغم همه این ناملایمات ، کارشکنی ها و ناجوانمردی ها کار خودش را با نهایت دقت و عقلانیت انجام داد و بزرگترین پروژه های آباداتی ایران را بنا نهاد . اما نه صدا و سیما مایل بود که چهره ای کارآمد از رئیس جمهور مغضوب تندروها را نشان دهد و نه عده ای از مخالفانش تصمیم داشتند از تریبون های خود منصفانه سخن بگویند . پس باز هم مردم دیدند که خاتمی کار کرد و عده ای فقط او را تخریب کردند . مردم دیدند که در این کشور کارها تقسیم شده بود . کار کردن و آبادانی و عمران از خاتمی ، بد گویی و تهمت و دروغگویی و تخریب از برخی رقبای بی انصاف .


5-         خاتمی مظلوم است چون برخی از آنها که همان زمان مدعی حمایت از خاتمی بودند و واقعاً هم می خواستند حامی وی باشند بدون دیدن این همه موانع و مشکلاتی که پیش روی خاتمی بود ، تصمیم به عبور از وی گرفتند . آنها موانع را ندیدند ، آنها کارشکنی ها را ندیدند ، آنها واقعیات را ندیدند ، آنها عبور آرام و تدریجی از وضعیت گذشته را ندیدند اما فاصله با آرمانها را دیدند . اینگونه بود که خاتمی و حضورش در قدرت برای آنها تبدیل شد به استخوان لای زخم و به او فشار آوردند که از حاکمیت خارج شود . مردم اما می دیدند که خاتمی چگونه از چند سو تحت فشار است . هم از سوی آنها که نمی گذارند خاتمی کار کند ، هم از سوی آنها که می خواهند خاتمی بیشتر کار کند . اما خاتمی کار می کرد و کار می کرد و کار .


6-         خاتمی مظلوم است برای اینکه می تواند کشور را از مشکلات فعلی نجات دهد و مردم هم این را می خواهند اما همان رقبایی که آن دوران کارشکنی می کردند باز هم کارشکنی و فحاشی و اهانت و دروغ پردازی را شروع کرده اند . آنها باز هم نمی خواهند خاتمی بیاید . آنها باز هم به خاتمی اهانت می کنند . بازهم رسانه های شان را از مرزهای اخلاق و ارزش گرایی عبور می دهند و تنها به خاطر برخورداری از سهم بیشتر از ثروت و قدرت دست به هر اقدامی می زنند تا خاتمی را وادار کنند که نباید . مردم می دانند که به خاتمی نیاز دارند و می بینند که چگونه برای آمدنش مانع تراشی می شود .


7-         خاتمی مظلوم است چون همان هایی که زمان ریاست جمهوری خاتمی شعار عبور از وی را سر داده بودندتغییر راهبرد ! داده اند و می گویند خاتمی باید بیاید . آنها که می گفتند خاتمی باید از حاکمیت خارج شود امروز شعار می دهند خاتمی باید وارد حاکمیت شود . آنها که از سیاست لبخند خاتمی ابراز انزجار می کردند امروز می گویند باید بیاید چون لبخند می زند و راه را آشناست . خاتمی می داند که اگر بیاید هم ناجوانمردهای مقابل در مقابلش خواهند ایستاد چون گذشته و هم اینها که امروز می خوانندش که بیا . لذا می گوید کسی بیاید که موانع کمتری در مقابلش قرار دارد و کسی بیاید که حساسیت کمتری روی او هست . او خوب در این هشت سال ریاست جمهوری دوستان و رقبایش را شناخته است . اما هیچ کس باز هم به حرف او اهمیت نمی دهد . آنها که که خاتمی را نمی خواهند اصرار می کنند که نیا و پیام تلویحی می دهند که اگر بیایی بلای بدتری از قبل سرت می آوریم و آنها که می خواهند خاتمی را بدون در نظر گرفتن واقعیت ها بازهم شعاری آرمانی می دهند ؟ می گویند که اصلاح طلب فقط یکی است و او هم خاتمی و غیر از او هیچ کس نمی تواند رئیس جمهور شود و کار کند و .... این ها را مردم می بینند . خوب می دانند آنها که به خاتمی می گویند نیا برای این است که قدرت را از دست ندهند و آنها که می گویند بیا تنها قدرت را می خواهند . این وسط خاتمی باز هم تنهاست . بازهم کسی حرفش را نمی شنود . داستان 8 سال ریاست جمهوری او در حال تکرار است . باز هم او میان دو لبه این قیچی گیر افتاده است. او می داند که امروز یک عده می گویند نیا و عده ای می گویند بیا ولی فردای ریاست جمهوری همه اینها متحد می شوند که برو . چون در دوران ریاست جمهوری این اتفاق افتاد . همان روزهایی که افراطیون اصلاح طلب و افراطیون اصولگرا با هم یکصدا از خاتمی می خواستند که نماند  و مردم را تنها بگذارد. این نغمه ها برای خاتمی آشناست . برای مردم هم آشناست و خاتمی همچنان مظلوم است .


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

ورود رسمی عارف به عرصه انتخابات(یکشنبه 87 دی 1 ساعت 2:4 عصر )
محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات رسما آمادگی خود را برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که محمدرضا عارف، معاون اول خاتمی در دولت اصلاحات به عنوان دومین کاندیدای اصلاح طلبان پس از حجت الاسلام مهدی کروبی آمادگی خود را برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد اعلام کرد.

عارف علاوه بر اعلام رسمی کاندیداتوری خود در محافل اصلاح طلبان سفرهای استانی خود را نیز آغاز کرده است.

معاون اول دولت اصلاحات و عضو مجمع  تشخیص مصلحت نظام که حال می توان او را کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم دانست یکی از گزینه هایی است که سوابق وی در کارگروه اصلاح طلبان برای کاندیداتوری در حال بررسی است اعلام کرده است که در نهایت برای کاندیداتوری نهایی در انتخابات پیش رو تنها در صورت محقق  شدن شرایط تصمیمگیری خواهد کرد.

عارف در جمع اصلاح طلبان بار دیگر کاندیداتوری نهایی خود را در انتخابات ریاست جمهوری دهم منوط به عدم حضور سید محمد خاتمی در این انتخابات خوانده و گفته است که البته در صورت عدم حضور خاتمی بازهم به اجماعی که میان اصلاح طلبان بر اساس تصمیمات کارگروه حاصل می شود تمکین خواهد کرد.

محمدرضا عارف اولین فردی است که پس از کناره گیری از حضور در انتخابات مجلس هشتم موضوع کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری دهم مطرح شد که خود وی هم پس از طرح این موضوع آن را تائید کرد. 

تاکنون تنها حجت الاسلام مهدی کروبی و محمدرضا عارف برای کاندیاتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم اعلام آمادگی کرده اند و سوابق شخصیتهای دیگری از جمله میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی، حسن روحانی و محسن مهرعلیزاده نیز برای انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح طلبان که احتمالا در دهه فجر سال جاری معرفی خواهد شد در دست بررسی است.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]