سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ما را حقى است اگر دادند بستانیم و گرنه ترک شتران سوار شویم و برانیم هر چند شبروى به درازا کشد . [ و این از سخنان لطیف و فصیح است و معنى آن این است که اگر حق ما را ندادند ما خوار خواهیم بود چنانکه ردیف شتر سوار بر سرین شتر نشیند ، چون بنده و اسیر و مانند آن . ] [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
نوبخت: منتظر اعلام تصمیم خاتمی و روحانی هستیم(جمعه 87 مهر 26 ساعت 11:29 عصر )
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: «آقای کروبی باسوابق مبارزاتی در انقلاب و مدیریت شایسته‌ای که در مجلس ششم ارائه کردند معتمد مردم بودند و اعضای حزب اعتدال و توسعه برای ایشان احترام زیادی قائل هستند».
دکتر محمد باقر نوبخت در حاشیه کنگره حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، در رابطه با اعلام کاندیداتوری «مهدی کروبی» برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری افزود: «جناب آقای کروبی یکی از رجال مذهبی و سیاسی، و واجد ویژگی‌های تصریح شده در اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی برای ریاست جمهوری است».
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در خصوص کاندیدای مورد نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «منتظر تصمیم و اعلام نظر آقای خاتمی از مجموعه اصلاح‌طلبان و آقای دکتر روحانی از جریان اعتدالگرایان کشور هستیم».
این نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «اصلاح‌طلبان و اصولگرایان واقعیت‌های جامعه سیاسی ایران هستند و حذف و به حاشیه راندن هیچ کدام از این دو جریان فعال سیاسی از صحنه قدرت، نه ممکن و نه معقول است، زیرا برای توسعه و پیشرفت کشور نیازمند حضور شایسته همه این مجموعه‌ها هستیم لذا بهترین حالت برای دولت دهم، شرایطی است که یک رئیس جمهور توانا آنرا مدیریت نماید که بتواند با همه جریان‌های سیاسی و وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران و معتقد به قانون اساسی آن کار کند و برای همه مردم آزادی و رفاه بیافریند».
نوبخت تصریح کرد: «امروز رقابت اصلی و اولیه بین دو مجموعه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نیست بلکه رقابت یک جریان افراطی، کم مایه و پرمدعا، با همه است. به همین دلیل از سوی جریانات اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به درستی نقد می‌شود». 
وی یادآور شد که تحلیل فضای انتخاباتی کشور مبتنی بر تقابل میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مثل این است که تحلیل کنیم که امروز جنگ‌هایی که هر از گاه در جهان اتفاق می‌افتد ادامه جنگ بین متفقین و متحدین است!
وی افزود: «باید قبول کنیم که امروز مختصات و شرایط سیاسی کشور تغییر کرده است و باید برای آن تحلیل و تعریف جدیدی ارائه نمائیم».
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در خاتمه خاطرنشان کرد: «در این شرایط نقش شخصیت‌های فهیم و معتدل کشور که از توانایی‌های لازم برای ایجاد همگرایی و همکاری ملی برخوردارند در راستای تغییر و بهبود شرایط بیش از هر زمان، به ویژه در انتخابات آتی ریاست جمهوری پراهمیت خواهد بود
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی به آمدن نزدیک شده است(پنج شنبه 87 مهر 25 ساعت 5:3 عصر )
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه شواهد نشان می دهد که خاتمی به اعلام کاندیداتوری در انتخابات آتی نزدیک شده است تاکید کرد که کروبی و خاتمی هرگز همزمان کاندیدا نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مجید انصاری که پیش از ظهر امروز در حاشیه کنگره حزب اعتماد ملی در جمع خبرنگاران سخن می گفت ، درباره‌ احتمال اجماع اصلاح‌طلبان بر کاندیداتوری مهدی کروبی گفت: درباره احتمالات صحبت نمی‌کنیم، باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می‌شود. 

انصاری افزود: من تصمیم آقای خاتمی را نمی‌دانم اما با قرائن وشواهدی که شخصا دریافت کرده ام ، فکر می‌کنم خاتمی به آمدن نزدیک تر شده است.

وی ادامه داد : به اعتقاد من جبهه‌ اصلاحات در نهایت به کاندیدای واحدی خواهد رسید، اکنون بحث فرد مطرح نیست.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز با اشاره به حضور چهره های اصلاح طلب در کنگره حزب اعتماد ملی گفت : حضور ما در این کنگره برای تقدیر از اقدام شایسته‌ تشکیل حزب است و معتقدیم که حزب گرایی باید تقویت شود. اعتماد ملی هم از احزاب خوبی است که پا گرفته است و حضور ما برای اعلان پشتیبانی از یک کار تشکیلاتی در کشور است.

انصاری در پاسخ به خبرنگاری که از احتمال حضور همزمان و رقابت خاتمی و کروبی در انتخابات ریاست جمهوری دهم پرسید ، گفت : این دو ، رهبران و بزرگان جبهه اصلاحات هستند و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد ، قطعا مجموع اصلاح طلبان یک کاندیدا را به مردم معرفی می‌کنند.

وی گفت : دراین رابطه سازوکارهای زیادی درکمیته مجمع روحانیون که احزاب عمده‌ اصلاح‌طلب هم حضور دارند در حال بررسی است و ما منتظر وفاق جمع می‌مانیم.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

ابطحی:سفر اخیر شخصیت‏ها به ایران به خاطر حرمت گذاری به خاتمی بود(پنج شنبه 87 مهر 25 ساعت 5:2 عصر )

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد کروبی به احترام خاتمی از عرصه انتخابات خارج شود، گفت:‌‏ هنوز خاتمی کاندیداتوری خود را اعلام نکرده است و تنها کروبی در جبهه اصلاحات این موضوع را اعلام کرد. باید منتظر بود تا ببینیم که آیا خاتمی در آینده کاندیدا خواهد شد یا نه و بعد به این سوال پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی ابطحی در حاشیه اولین کنگره حزب اعتمادملی درباره اینکه در نهایت از میان خاتمی و کروبی چه کسی کاندیدا خواهد شد،‌‏اظهار داشت: ‌‏پیش بینی من این است که رقابت به صورت جدی در جبهه اصلاحات تا آخر وجود نخواهد داشت یعنی مکانیزم‌‏هایی بوجود خواهد آمد که در آن مکانیزم‌‏ها جبهه اصلاحات کاندیدای واحدی خواهد داشت تا بتواند در عرصه انتخابات رقابت جدی کند.

ابطحی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از دیدار پرودی و خاتمی چیست؟ اظهار داشت: در انتخابات به جای رویکرد به دنیا باید رویکرد به داخل داشته باشیم و اینطور نیست که دیگران برای ما تصمیم بگیرند. ما در ایران هستیم و مردم باید تصمیم بگیرند و انتخاب کنند و هر کس را که امکان انتخاب شدن بیشتری دارد، برگزینند.

وی در مورد جلسات اخیر خاتمی با شخصیت‌‏های برجسته بین المللی اظهار داشت: این جلسات فرهنگی بود و خاتمی نقش میزبان را داشت. نمی‌‏توان انکار کرد که شخصیت‌‏هایی که سخت در ایران حضور می‌‏یابند به خاطر حرمت گذاری به خاتمی به ایران سفر کردند که موردپذیرش قرار گرفتن ملت از سوی جامعه جهانی نکته مهمی است.

ابطحی در پاسخ به سوالی دیگری در مورد وضعیت تحصیلی کردان و اینکه آیا مدرک کردان که جعلی است به انتخابات آسیب وارد نمی‌‏کند؟ گفت: از این عناوین و حضورها که به دلیل مختلف می‌‏توانند آسیب برسانند، تعداد بیشتری از کردان می‌‏توان یافت. اما مهم این است که جریان اصلاح‌‏طلبان سازمان‌‏دهی جدی برای جلوگیری از تخلفات و تقلبات تعیین کند و اینکه چقدر موفق باشد، هنوز روشن نیست.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در ادامه با بیان اینکه شاید برای رسیدن به وزارت کشور مدرک ضروری نباشد، خاطر نشان کرد: برای دولت بد است که نسبت به این امر یعنی بی‌‏اعتنایی به افکار عمومی درون جامعه و فضایی که کردان گیت در آن شکل می‌‏گیرد، بی‌‏اعتنا باشد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

قالیباف هشتمین شهردار برتر دنیا(سه شنبه 87 مهر 23 ساعت 2:20 عصر )
شهردار تهران از میان بیش از 800 شهردار جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا در سال 2008 برگزیده و معرفی شد

به گزارش مهر، سرانجام سایت انتخاب برترین شهردار جهان (www.worldmayor.com ) پس از بررسی های فراوان ، بر مبنای آرای شهروندان فهرست نهایی برترین شهرداران دنیا را منتشر کرد که نام دکتر محمدباقر قالیباف در رده هشتم این فهرست به چشم می خورد.

این سایت در مرحله نخست انتخاب برترین شهردار دنیا از بین بیش از 800 شهردار موفق شهرهای جهان ، نام 50 شهردار برتر را منتشر کرد و مقرر شد تا شهروندان و مردم سراسر دنیا ازطریق رای گیری اینترنتی 11 شهردار منتخب خود را انتخاب کنند . به این ترتیب رای گیری اینترنتی برای انتخاب برنده جایزه شهردار دنیا درسال 2008 ، از ژانویه تا پایان ژوئن سال جاری انجام گرفت و در این مدت بیش از 200 هزار نفر از سراسر جهان آرا و نظرات خود را درباره کسانی که شایسته دریافت جایزه شهردار دنیا بودند را اعلام کردند.

در این رای گیری از فهرست اولیه 50 نفره شهرداران دنیا، 11 نفر که بیشترین آرا را داشتند به فهرست نهایی راه یافتند که محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز یکی از آنها بود.

در ادامه این بررسی مدیران و کارشناسان سایت انتخاب برترین شهردار دنیا با تحقیق بر برنامه ها و عملکرد شهرداران یاد شده و آرای فوق بررسی های خود را آغاز کردند که سرانجام روز گذشته فهرست نهایی برترین شهرداران جهان اعلام شد .

در این فهرست 11 نفره هلن زیله شهردار شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی به عنوان برترین شهردار دنیا معرفی شد.

بنابراین گزارش ترتیب انتخاب برترین شهرداران جهان به شرح زیر است :

1 - هلن زیله، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

2- المار لدرگربر، زوریخ، سوئیس

3- لئوپولدو ادواردو لوپز، چاکائو، ونزوئلا

4- فیل گوردون، فینیکس، آمریکا

5- اولریش مالی، نورنبرگ، آلمان

6- خیم نبوت، گوایاکیل، اکوادور

7- ماریدس فرناندو، ماریکینا، فیلیپین

8- محمدباقر قالیباف، تهران، ایران

9- گوران یوهانسون، گوتنبرگ، سوئد

10 - سالوادور گاندارا، ویا نووا، گواتمالا

11- خوزه فوگاکا، پورته آلگره، برزیل

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

نامه بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به سید(سه شنبه 87 مهر 23 ساعت 2:19 عصر )
 

به گزارش گروه سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، در این نامه آمده است: جناب آقای خاتمی! در اینکه شما چهره ای بین المللی ‏و شناخته شده در بین سیاستمداران هستید جای تردیدی وجود ندارد؛ چرا که شما هشت سال رئیس جمهور ‏ملتی بودید که همواره در عرصه های مختلف چشم جهانیان را به خود معطوف کرده و نقش اساسی در ‏تحولات جهان و به ویژه منطقه خاور میانه داشته اند، اما برگزاری این مراسم در این برهه وزمان و به این نحو باعث شد سوالاتی را که ذهن ما را مشغول کرده است، ‏مطرح کنیم.‏

در این نامه تصریح شده است: پس از اتمام دوره ریاست جمهوری شما، بارها به طرق مختلف از جنابعالی ‏تجلیل به عمل آمده است، با توجه به این مسئله آیا برگزاری این مراسم در آستانه ورود به فضای انتخاباتی، ‏چیزی جز رسیدن به اهداف سیاسی و انتخاباتی است؟ آیا این مراسم صرفا معرفی یزد به عنوان بستر تمدن ‏ساز است یا دنبال کردن اغراض سیاسی عده ای از اطرافیان شما؟

این نامه می افزاید: بی شک جنابعالی از مهمانان خارجی شرکت کننده در این مراسم بی اطلاع نیستید، کسانی ‏که در جامعه بین المللی شخصیتی شناخته شده نبوده و دعوت از آنها در این مراسم با توجه به وجود چهره ‏های مذهبی و مطرح داخلی جای بسی تامل دارد، افسوس ما آنجاست که در بین مدعوین خارجی افرادی به ‏نمایندگی از مراکزی چون «کلوپ مادرید» و «مرکز اسلو نروژ» مشاهده می شوند که نه تنها ماهیت فکری ‏آنها مشخص نیست، بلکه در مورد حامیان آنها نیز ابهامات و سوالات بسیاری مطرح است.‏

در این نامه یادآوری شده است: هزینه و مخارج میلیاردی این مراسم از کجا تامین شده است؟ آیا جای دیگری ‏برای صرف این پول (که امیدواریم از بیت المال نبوده باشد) در شهر و استان یزد وجود ندارد؟ اگر هدف ‏معرفی شهر یزد به عنوان بستر تمدن ساز است، آیا راه های دیگری برای صرف این هزینه در خدمت به ‏فرهنگ غنی مردم دارالعباده یزد وجود ندارد؟ مهم تر اینکه چرا جنابعالی به رغم آگاهی از مخالفت علما و ‏روحانیون برجسته یزد با برگزاری این مراسم و صرف چنین هزینه ای، مخالفتی از خود نشان ندادید؟

این نامه تاکید کرده است: مدتی است شاهدیم که عده ای از همراهان قدیمی، گرد شما آمده اند و خواهان ‏بازگشت شما به عرصه مدیریتی کشور هستند، آیا این افراد همان هایی نیستند که در اواخر دوره ریاست ‏جمهوری شما شعار «عبور از خاتمی» سردادند؟ آیا این تغییر رفتار آنها چیزی جز قدرت طلبی و استفاده ‏ابزاری از شخصیت شماست؟

این نامه آورده است: با روی کار آمدن دولت نهم، گفتمان عدالت خواهی که سال ها مقام معظم رهبری احیای ‏آن را مطالبه می کردند، در کشور غالب شد، حال سوال ما این است که آیا برگزاری مراسمی در تجلیل از ‏یک مقام سابق کشور با این کیفیت و با این هزینه در شان جامعه ای است که مردم و مسئولان آن و در راس ‏همه مقام معظم رهبری، پیگیر مطالبات عدالت خواهانه هستند؟
‏ ‏
دانشجویان دانشگاه یزد در پایان این نامه ضمن مغایر دانستن برگزاری این مراسم با شرایط و گفتمان حاکم بر ‏کشور، خواهان پاسخگویی جنابعالی در این باره شدند، با توجه به اینکه گرچه سوالات و انتقادات بسیاری از ‏خاتمی و عملکرد وی وجود دارد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]