سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستیِ دنیای پست را از قلبم برکَن که از آنچه نزد توست، باز می دارد و مانع جستجوی وسیله رسیدن به تو می گردد و نزدیک شدن به تو را از یاد می بَرَد. [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
میرحسین بیاید، کروبی هم انصراف می دهد/ خاتمی نمی آید(یکشنبه 87 مهر 28 ساعت 3:32 عصر )
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت : احساس شخصی من این است که اگر میرحسین موسوی احساس تکلیف کند و به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم وارد صحنه شود، حتی مهدی کروبی هم به نفع وی از کاندیداتوری در این انتخابات انصراف خواهد داد.

حجت الاسلام محمدباقر ذاکری، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهارداشت: بسیاری از صحبت هایی که آقای خاتمی تاکنون گفته اند به این معناست که وی قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم را ندارد و ارزیابی ما هم این است که رئیس جمهور سابق کشورمان به عنوان کاندیدا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد.

خاتمی نمی آید

وی افزود: اگرچه عده ای به دنبال آن هستند تا نظر سید محمد خاتمی را برای حضور در انتخابات جلب کنند اما سخنانی که وی دیروز درباره اختیارات رئیس جمهور ایراد نمود به این معناست که وی نخواهد آمد.

ذاکری درباره احتمال کاندیداتوری میرحسین موسوی در صورت عدم حضور خاتمی در انتخابات آینده، تصریح کرد: با شناخت دیرینه ای که از میرحسین موسوی داریم ، اگر شرایط کل کشور به صورتی باشد که گروه‌ها بر ضرورت ورود وی به عرصه انتخابات تاکید داشته و خود او احساس تکلیف کند؛ می توانیم میرحسین موسوی را کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بدانیم؛ در غیر این صورت او همچون دوره های قبلی نخواهد آمد.

میرحسین در صورتی می آید که احساس تکلیف کند

وی ادامه داد: آمدن میرحسین موسوی به عرصه انتخابات با سایر چهره های سیاسی و کاندیداهای احتمالی متفاوت است؛ چون وی تنها در صورتی کاندیدا خواهد شد که در کل کشور خواهان حضور او در این عرصه باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره اینکه در صورت کاندیداتوری میرحسین موسوی آیا او هم در چرخه شورای حکمیت اصلاح طلبان به منظور معرفی کاندیدای نهایی این طیف مورد بررسی قرار خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: هنوز شورای حکمیتی شکل نگرفته است که بخواهیم سوابق و توانایی های کاندیدایی را در آن بررسی کنیم.

همه به نفع میرحسین کنار می روند

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: اگر میرحسین راضی به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم باشد و به این عرصه  ورود پیدا کند احساس شخصی بنده این است که تمامی چهره ها و کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان، حتی مهدی کروبی به نفع وی کنار خواهند رفت.

کروبی به نفع هیچ کدام از اصلاح طلبان کنار نمی رود

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت عدم حضور میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری، مطمئنا آقای کروبی به نفع هیچ کدام از کاندیداهای اصلاح طلب کنا نخواهد رفت.  


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی با 20 درصد رای هم رئیس جمهور میشود(یکشنبه 87 مهر 28 ساعت 3:29 عصر )

عبدالله رمضان زاده ، رئیس سازمان جوانان حامی خاتمی، در حاشیه مراسم نشست مجمع عمومی گروه 88 که در مشهد برگزار شد در گفتگو با خبرگزاری مهرافزود: به دلیل سختی و پیچیدگی که برای آینده کشور پیش بینی می شود انسانهای با درایت در انتخابات سال 88 دچار شک و تردید شده‌اند.

سخنگوی دولت خاتمی گفت: تمامی نظر سنجیها  حاکی از این است که روز به روز آراء موافق با خاتمی نسبت به سایر کاندیداها فزونی می یابد و طبق بررسی‌های دقیق انجام گرفته حتی اگر 20 درصد آراء به وی اختصاص یابد رئیس جمهوری خاتمی، حتمی است.

وی تصریح کرد: اگر با وجود تمام تقاضاها خاتمی نپذیرفت ما باید به جمع آوری بیشتر از 20 درصد رای برای رئیس جمهوری قدرتمند دیگری تلاش کنیم.

رمضان زاده با اشاره به کمرنگ شدن نظام ارزشی در کشور تصریح کرد: در نظام کارآمد کشور کاندیدایی با عدالت و اخلاق نیاز است تا صلاحیت رفع مشکلات مردم را دارا باشد. در کشوری که مدعی مهد علم و تاریخ و اندیشمندان پر افتخار است، نباید برخی مقامات مسئول مدارک مهم علمی را کاغذ پاره بنامند.

رئیس سازمان جوانان حامیان خاتمی همچنین ادامه داد: با وجود این درآمد چشمگیر کشور از محصولات نفتی در سالهای اخیر نرخ تورم افزایش یافته اما این صعود تورم در گفته های مسئولین سیر نزولی عنوان شده است.

رمضان زاده تغییر 11 نفر از اعضای کابینه تا کنون را نشانه عدم ثبات دولت ارزیابی کرد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

تلاش خاتمی برای راهاندازی شبکه ماهوارهای(یکشنبه 87 مهر 28 ساعت 3:28 عصر )
سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران در گفت وگو با روزنامه اعتماد از تلاش خود برای راه اندازی شبکه ای ماهواره ای سخن می گوید. این در حالی است که مهدی کروبی نیز در این راه تلاش زیادی انجام داد اما موفق به انجام طرح خود نشد.
به گزارش «فردا» به نقل از روزنامه اعتماد سید محمد خاتمی در این گفتگو از تهیه طرح شبکه ماهواره یی و عدم اجرای آن به دلیل هزینه بالا گفت و افزود: این طرح به میلیون ها دلار پول نیاز دارد تا راه بیفتد. گرچه من معتقدم اگر راه بیفتد پس از دو سه سال می تواند خودکفا شود. ما در زمینه مادی مشکلاتی داریم.
وی در ادامه گفت: من نمی خواهم از هر راهی این امکانات را به دست بیاورم. راه های مشروعی وجود دارد که می کوشیم از این راه ها امکانات مالی را تقویت کنیم. البته راه های دیگری هم وجود دارد که من به هیچ وجه دنبال آن نمی روم. نه اینکه منت قدرت هایی را داشته باشم که بخواهند کمک کنند و بعد توقعاتی داشته باشند یا راه هایی که خدای نکرده شفاف نباشد. البته کسانی که اعلام آمادگی کرده اند برای کمک به مرکز گفت وگوی تمدن ها انسان های شایسته و شریفی هستند که حتماً امکانات مطلوب و مشروعی هم دارند. به همین دلیل است که ما کند و گام به گام پیش می رویم و امیدوارم در آینده با امکانات بیشتری حرکت کنیم.
بنا بر این گزارش؛ سید محمد خاتمی همچنین امکانات را محدود به رسانه نمیداند و در این باره معتقد است: چون ایجاد مراکز تربیتی و آموزشی هم در دستور کار ما قرار دارد. با این حال ما به دنبال امکانات برای امر تبلیغی و اطلاع رسانی که به قول شما یکی از امورش شبکه ماهواره یی و سایر امور اطلاع رسانی است هستیم. البته سایت ما که در ایران و ژنو مشترک است، فعال است. همان طور که گفتم ما امکاناتمان محدود است و نمی خواهیم امکاناتمان را به هر طریقی به دست بیاوریم.
رییس بنیاد باران با بیان این مطلب که گفت وگوی تمدن ها با مذاکرات سیاسی اشتباه می شود یادآور شد: این دو متفاوت از هم است. مذاکرات سیاسی یک عالم دیگر است و محور آن سیاستمداران هستند. در گفت وگوی تمدن ها بیشتر نمایندگان فرهنگ ها و تمدن ها هستند که با هم گفت وگو می کنند.نمایندگان نیز مانند هنرمندان، روشنفکران و صاحبان اندیشه هستند. البته گفت وگوی تمدن ها می تواند اثر سیاسی داشته باشد. ذهن ها را به هم نزدیک کند و سوءتفاهمات را از بین ببرد.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

میر حسین، کاندیدای خاتمی!(شنبه 87 مهر 27 ساعت 8:43 عصر )
سید محمد خاتمی که اخیرا در پاسخ به اصرار برخی گروههای سیاسی برای کاندیداتوری، از معرفی نامزد "محبوب و کارآمدی" برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود، بزودی عدم حضور رسمی خود را اعلام خواهد کرد. 
خبرگزاری مهر از منابع آگاه کسب اطلاع کرد، حجت الاسلام سید محمد خاتمی طی روزهای آتی رسما عدم حضور خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری را اعلام می کند.
بر اساس این گزارش، سید محمد خاتمی همچنین به دوستان و اطرافیانش قول داده است که میرحسین موسوی را به نامزدی در انتخابات دهم ریاست جمهوری راضی کند تا اصلاح طلبان خلاء کاندیدای محبوب نداشته باشند. مقبولیت میر حسین در میان مقامات ارشد نظام و نیز مردم نیز از جمله دلایل خاتمی برای معرفی میر حسین موسوی عنوان شده است.
گفتنی است خاتمی اخیرا در پاسخ به اصرار برخی گروههای سیاسی برای کاندیداتوری، ازمعرفی نامزد " محبوب و کارآمدی" برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود.
میرحسین موسوی از سال 68-1360 و دوران دفاع مقدس نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران بود . در انتخابات سال 1376 و 1384 نیز گروههای اصلاح طلب از او خواستند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود که وی با صدور بیانیه ای و ذکر استدلال خود این پیشنهاد را نپذیرفت.
در عین حال هنوز از واکنش میر حسین موسوی به اظهارات سید محمد خاتمی خبری منتشر نشده است.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی نمی آید ، کروبی می ماند(شنبه 87 مهر 27 ساعت 8:42 عصر )
شهروند امروز : «من فکر نمی کنم که خاتمی کاندیدا شود. احتمالش بسیار کم است». این جمله فائزه هاشمی است. دختر هاشمی رفسنجانی 10 سال است که سکوت کرده بود و در خصوص مسایل سیاسی ایران اظهار نظر نمی کرد. در زمستان سال 78، برخی از اصلاح طلبان ـ طیف مشارکت و مجاهدین انقلاب ـ نسبت به سیاست های هاشمی رفسنجانی خرده گرفتند و انتقادات بسیاری از او در رسانه های خود رواج دادند. در آن ایام هاشمی رفسنجانی و فائزه هر دو کاندیدای انتخابات مجلس ششم بودند. اما افزایش انتقادات یاران خاتمی از خانواده هاشمی و انتشار برخی اخبار جلسات درونی حزب کارگزاران باعث شد که فائزه هاشمی نتواند در انتخابات مجلس پیروز شود. از آن زمان او سکوت خود را آغاز و ارتباط خود را با اصلاح طلبان قطع کرد.
پس از این اتفاق چندین بار سیدمحمد خاتمی به قصد دلجویی، فائزه هاشمی را به دفتر خود دعوت کرد اما خواسته های خاتمی بی جواب ماند و فائزه حاضر به دیدار با خاتمی نشد. در کنار فاصله گرفتن از اصلاح طلبان، او انزوای سیاسی خود را نیز آغاز کرد و در امور ورزش بانوان نقش آفرین شد. از آن تاریخ نه حاضر شد با کسی گفتگو کند و نه خود به سیاست ورزی غلطید. ترجیح داد تحصیلات خود را تکمیل و راه دیگری را برای خود برگزیند. اکنون ده سال از آن تاریخ می گذرد. او که به کنفرانس دانشگاه لویس ایتالیا رفته بود، با یک نشریه ایتالیایی زبان به گفتگو نشست.
«ایل مانیفستو» به نقل از فائزه هاشمی آورده است که «به نظر نمی رسد مهدی کروبی رییس سابق مجلس و دبیر کل سابق مجمع روحانیون مبارز کنار بکشد». اشاره فائزه هاشمی به فشارهایی است که برخی از اصلاح طلبان به کروبی وارد می‏کنند تا کروبی به نفع سیدمحمد خاتمی کناره گیری کند تا به زعم آنها خاتمی با فراغ بال بیشتری در انتخابات حاضر شود.
این وضعیت البته در چهار سال پیش رخ داد. مهدی کروبی هنگامی که اعلام کاندیداتوری کرد، برخی از اعضای حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب به او فشار آوردند تا کروبی در مقابل مصطفی معین، نامزد آن دو حزب، صحنه را خالی کند. اما کروبی در صحنه ماند. نتیجه انتخابات شگفت آور بود. معین نفر پنجم انتخابات شد و نتوانست به دور دوم راه پیدا کند اما کروبی از شانس بالایی برخوردار شد و خبرهای اولیه حاکی از آن بود که در کنار هاشمی رفسنجانی به دور دوم انتخابات راه پیدا می کند. این همه چیز یکی دو ساعت مانده به صبح تغییر کرد. از سوی نهادهای مسوول ساعت هشت روز بیست و هشت خرداد 1384 اعلام شد که اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به دور دوم رفتند.
اکنون فائزه هاشمی می گوید: بسیاری معتقدند که اشتباه بزرگ اصلاح طلبان در انتخابات بزرگ سال 2005 این بود که چهار کاندیدا معرفی کردند اما اینطور هم نیست که با معرفی یک کاندیدا به پیروزی می رسیدند.
او در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان برای برای به دست آوردن رای مردم، چه تمهیداتی را در نظر دارند؟ می‏گوید: مسلما بحثهای ده سال پیش را از سرنخواهیم گرفت. گمان می کنم که اولویت امروز با مسایل اقتصادی، گرانی موجود در زندگی مردم است. تورم غیرقابل تحمل است. بیکاری افزایش پیدا کرده و بحث فقط باید در محور ایجاد تغییرات و برخورد با این مشکلات باشد. هنر سیاست این است که وعده های صحیح و قانع کننده بدهیم که بتوانیم به آن عمل کنیم نه اینکه در قبال امتیازهای مادی رای جمع کنیم.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]