سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا ! از تو دانش سودمند و روزی فراخ می خواهم . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ در دعایش ـ]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
من نمی آیم، دوستان می گویند فعلا نگو(چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 4:0 عصر )

ایران اکونومیست:: سید محمد خاتمی در حاشیه سومین دوره جایزه اخلاق و نیایش در آیینه هنر و پژوهش، در پاسخ به سوالی درباره نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: گفته اند نگو، من می‌خواهم بگویم نمی آیم، دوستان می گویند فعلا اعلام نکن والا تا الان گفته بودم.
خاتمی در حاشیه مراسم سومین دوره‌ جایزه‌ اخلاق و نیایش در آیینه که در موزه ملی قرآن برگزار شد، در برابر سئوال خبرنگاران مبنی بر اعلام زمان پاسخ به درخواست برخی از احزاب برای کاندیداتوری، به این جمله اکتفا کرد که شب ما را با این حرفها خراب نکنید.
وی گفت: ماه رمضان در فرهنگ اسلامی و دینی ما ماه خداست و ماهی است که در آن انسانیت انسان می‌تواند و باید به اوج خود برسد و جنبه معنوی و‌ الهی او بر جنبه مادی و حیوانی‌اش غالب می‌شود.
خاتمی افزود: در حال حاضر شاهد آن هستیم که قرآن از دو جهت در جفا قرار می‌گیرد؛ یکی از سوی کسانی که می‌خواهند حرمت انسان حفظ شود و معتقدند برای

این امر باید خدا را از عرصه کنار زد وبه گونه‌ای با مسایل قرآنی برخورد می‌کنند که در اصالت وحیانی قرآن تردید می‌کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: گروه دیگر معتقدند به خاطر پاسداشت عظمت پروردگار باید انسان را ذلیل کرد.
خاتمی گفت: نباید ناتوانی‌ها، دروغ‌ها، ریا‌کاری‌ها و ناراویی‌هایی که در جامعه رایج است را به قرآن نسبت داد، همچنین نباید اعتراض و انتقاد به حق را ضدیت باقرآن به حساب آورد زیرا در هر دو صورت جفا و ظلم به قرآن است.
رئیس بنیاد باران در ادامه با اشاره به میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع)، از وی به عنوان الگوی برجسته‌ انسانیت و سمبل انسانی که پیامبران برای ساختن او آمده بودند نام برد و گفت: امام حسن (ع) هم شجاع است و هم مظلوم.
خاتمی با اشاره به ویژگی‌های و شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زمان امام حسن (ع) گفت: ایشان مظهر اخلاق اسلامی ‌است، چه اخلاق اجتماعی و چه به عنوان یک حاکم، آنجایی که به مصلحت جامعه اسلامی‌است از حاکمیت کنار می‌رود.
وی تصریح کرد: اگر بداخلاقی‌ها و بی اخلاقی‌ها به نام ارزش‌ها صورت گیرد بزرگترین ستم به دین و دینداری است.
سید محمد خاتمی با اشاره به ارزش والای شب قدر گفت: در حالی که در بینش دینی ما شب زمان آرامش طبیعت و جسم است اما زمان جوشش و خیزش جان نیز هست و از اینجاست که یک شب بهتر از هزار ماه است و خدا بر بدی‌ها در شب قدر پرده می‌کشد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

دوم خرداد کاندیداى اجماعى ندارد(چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 2:12 عصر )
در پى ابراز نگرانى محمد خاتمى رئیس جمهور سابق در مورد اینکه در انتخابات آتى تنها کاندیداى چند حزب خاص باشد نمایندگان احزاب اصلاح طلب در مورد اینکه آیا خاتمى صرفاً کاندیداى سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت است یا همه اصلاح طلبان اعلام موضع کردند.
خاتمى فعلاً کاندیداى اصلاح طلبان نیست

عضو شوراى مرکزى مجمع نمایندگان ادوار مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: جبهه اصلاحات بهتر از خاتمى کسى را ندارد، بنابراین به نفع همه اصلاح طلبان است که برسر کاندیداتورى خاتمى اجماع کنند که البته این کار هنوز صورت نگرفته است.محمد رضا بهمنى افزود: هنوز تصمیم نهایى در رابطه با کاندیداتورى خاتمى اتخاذ نشده است.همچنین عضو شوراى مرکزى حزب کارگزاران گفت: خاتمى نامزد همه گروه هاى عضو شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات است و همه احزاب عضو شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات رایزنى هاى خود را با وى براى قبول کاندیداتورى آغاز کرده اند.هدایت آقائى افزود: حزب کارگزاران تصمیم گرفته است اگر خاتمى کاندیدا شود، تنها از کاندیداتورى وى حمایت کند و وى را بر دیگر نامزد ها ارجحیت دهد.
کاندیداى حزب ما کروبى است
رئیس شاخه روحانیون حزب اعتماد ملى نیز در ادامه تصریح کرد: همانطور که کروبى دبیر کل حزب اعتماد ملى بارها تأکید کرده، براى چندمین بار مى گوییم حزب ما در انتخابات پیش روى ریاست جمهورى دهم کاندیداى حزبى دارد.سید على میرهادى افزود: مشخصه حزب اعتماد ملى در هر انتخاباتى معرفى نامزد حزبى و ورود به عرصه انتخابات با تابلوى حزب است، لذا قطعاً در انتخابات ریاست جمهورى ، نامزد حزبى خواهیم داشت.
وى خاطرنشان کرد: در انتخابات آتى خوشبختانه مواضع اکثر گروه هاى جبهه اصلاحات در مورد خاتمى مشخص شده است و متأسفانه ایشان این بار کاندیداى چند حزب خاص هستند و با گذشت زمان نیز مطمئن باشید ظاهرى بودن حمایت برخى گروه ها از رئیس جمهور سابق نیز روشن خواهد شد.
خاتمى تنها کاندیداى مشارکت و مجاهدین است
همچنین رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان جوان گفت: خاتمى تنها کاندیداى حزب مشارکت و مجاهدین است نه همه گرو ه هاى اصلاح طلب.محمد فومنى افزود: خاتمى مورد حمایت همه گروه هاى اصلاح طلب نیست و مورد اجماع اصلاح طلبان نخواهد بود.وى با تأکید بر این که بهتر است فردى بیاید که همه بتوانند روى آن اجماع کنند، اظهار داشت: احزاب دور و بر خاتمى تنها تصمیم گیرنده براى ورود به عرصه انتخابات هستند و حضور وى منوط به حمایت آنان است نه احزاب دیگر، لذا بهتر است فردى کاندیدا شود که همه اصلاح طلبان بر روى آن اجماع داشته باشند.
همه اصلاح طلبان توافق ندارند
همچنین در این رابطه رئیس ستاد انتخاباتى جبهه آزادى گفت: تا کنون تنها حزب مشارکت و سازمان مجاهدین به صورت رسمى، خاتمى را براى کاندیداتورى معرفى و حمایت کرده اند و قطعاً همه اصلاح طلبان بر کاندیداتورى خاتمى توافق نکرده اند.
مجید محتشمى افزود: جناح هاى اصلاح طلب در شرایط کنونى مختار هستند تا کاندیداهاى خود را براى انجام رقابت فشرده معرفى نمایند و نباید بعضى از احزاب کاندیداى خاصى را بر دیگر گروه ها تحمیل کنند.
هر حزبى حق دارد کاندیداى خود را خود معرفى کند
همچنین اسماعیل حق پرستى گفت: در حال حاضر جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین نباید کاندیداى خود، یعنى خاتمى را بر سایر گروه ها تحمیل کنند و شعار «یا خاتمى یا هیچکس» را در جبهه اصلاحات سر دهند چرا که ممکن است خاتمى کاندیداى همه گروه هاى اصلاح طلب نباشد.عضو شوراى مرکزى حزب اسلامى کار افزود: این برخورد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین برخورد بسته اى است و مطلوب جبهه اصلاحات نیست، چرا که همه نامزدها در جبهه اصلاحات حق کاندیداتورى دارند.وى تصریح کرد: در حال حاضر همه گروه ها و احزاب در جبهه دوم خرداد براى خود نامزد دارند، لذا مشارکت و مجاهدین نامزد خود را بر دیگران تحمیل نکنند و اجازه دهند که همه گروه ها کاندیداى خود را معرفى کنند و در مرحله بعدى با هم به سمت گفتمان پیش روند تا به نامزد واحد برسند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

اظهارات خاتمی آب به آسیاب جریان افراطی می ریزد(چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 2:8 عصر )
روزنامه رسالت در سرمقاله دیروز خود که به قلم صالح اسکندری نگاشته شده بود، از اظهارات اخیر سیدمحمد خاتمی علیه دولت نهم شدیداً انتقاد کرد و نوشت: «خاتمی اخیراً در دیدار جمعی از هواداران خود در خوزستان با اتخاذ مواضع تندی علیه دولت!! از دوم خردادی ها خواست تا از حالت تدافعی بیرون بیایند و حالت تهاجمی به خود بگیرند.
بدون تردید منظور رئیس جمهور سابق کشورمان تدارک یک فضای ستیزآلود و رادیکال در آستانه رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری دهم نیست اما ناخواسته این دست اظهارات آب به آسیاب جریان افراطی می ریزد که در دوره آقای خاتمی شعارهایی نظیر حاکمیت دوگانه، عبور از حاکمیت، خروج بر حاکمیت و حتی عبور از خاتمی را سر دادند. کسانی که با تعمیق شکافها و گسلهای دوم خرداد، کشور را در یک دوره هشت ساله با بن بست سیاسی مواجه کردند.»
آفتاب یزد: احمدی نژاد، امیرکبیر دوم ایران است
روزنامه دوم خردادی آفتاب یزد روز گذشته در ستون روی خط آفتاب خود درخصوص عملکرد دولت نهم چنین نوشت:« اینکه در دولت های گذشته، طرح های این دولت، مطرح بوده دلیلی نمی باشد، مهم این است که دولت نهم با استقامت، جسارت و شجاعت اجرای طرح سهام عدالت را که طرح بزرگی بود به مرحله اجرا درآورد و اکثر ملت ایران شاهد آن می باشد، دوماً در ابعاد مختلف سیاست داخلی و خارجی که ویژگی های بسیار تحسین برانگیز دولت عدالت محور در به تصویب رساندن حق مسلم استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای با کمک ملت ایران و ایستادن در مقابل ابرقدرت های جهان به خصوص آمریکا و اسرائیل، سوماً اجرای طرح تحول اقتصادی در جهت کمک و یاری به دهک های پایین جامعه که مقام معظم رهبری از دولت ایشان به عنوان دولت کار و تلاش نام برد پس دست به دست هم داده با انتخاب مجدد ایشان که امیرکبیر دوم ایران می باشد در آینده، ایرانی آباد خواهیم داشت.»

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

با آمدن کروبی، خاتمی خود را کنار می کشد(سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 7:21 عصر )
راه چمنی در گفت و گو با ایسکانیوز:
نماینده جناح اصلاحات کروبی خواهد بود// با آمدن کروبی، خاتمی خود را کنار می کشد
تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: رییس شورای عالی حزب همبستگی با بیان اینکه بعید می دانم خاتمی خواهان رقابت با کروبی باشد، اعلام کرد: از جناح اصلاحات، کروبی در انتخابات ریاست جمهوری حاضر خواهد شد.
محمدرضا راه چمنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، با بیان اینکه اصلاح طلبان در دوره هشت ساله دولت اصلاحات، مطالبات مردم را به صورت کامل مد نظر قرار می دادند، افزود: ولی به چه میزان این امر را در عمل به کار می گرفتند، جای بحث دارد.
وی با بیان اینکه جریان اصلاحات بر تمامی زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه واقف بود، تصریح کرد: اصلاح طلبان تمامی تلاش خود را در جهت تحقق نیازها و خواسته های مردم به کار گرفته بودند.
این فعال سیاسی ادامه داد: بر همین اساس اصلاح طلبان به هر شکل باید در انتخابات آینده به تفاهم و اجماع بر سر گزینه واحد برسند تا اعتماد هر چه بیشتر مردم را نیز به خود جلب کنند.
راه چمنی معتقد است: اگر حزبی بر آوردن کاندیدای خود مصمم است و در این راستا نیز تا آخر ایستادگی می کند، سایر احزاب باید ایثار کرده، لج بازی ها را خاتمه دهند و به نفع آن حزب کناره گیری کنند.
وی به اعلام کاندیداتوری کروبی برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص کشور که طبیعتا کروبی بهتر از هر کسی می تواند آن را اداره کند، سایرین باید ضمن احترام کروبی و حزب اعتماد ملی از آن ها حمایت کنند.
رییس شورای عالی حزب همبستگی بر قدرت تعامل کروبی با سلائق مختلف در راستای ایجاد دولت وحدت ملی تاکید و خاطر نشان کرد: کروبی شیخ اصلاحات و چهره محور است و بر همین اساس دیگران باید خود را با کروبی تطبیق دهند و مصلحت نیز در همین است.
وی در ادامه به فعالیت های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جهت ایجاد اجماع اشاره کرد و با بیان اینکه این شورا با توجه به ترکیب خاص خود از عهده این کار بزرگ بر نمی آید و نمی تواند معجزه ای را انجام دهد، بر ضرورت ایجاد پارلمان اصلاحات تاکید کرد.
این فعال سیاسی افزود: عدم مدیریت صحیح حماسه دوم خرداد از معضلات امروز به حساب می آید که باید تعریف این مدیریت واحد از سوی پارلمان اصلاحات محقق شود.
وی عنوان کرد: اگر اصلاح طلبان به اجماع برسند، فضای جامعه نیز برای پیروزی آن ها مناسب است ولی در صورت چند کاندیدایی شدن، پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از آن جناح رقیب خواهد بود
.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

انصار حزب الله چشمان خاتمی و احمدی نژاد را مقایسه کرد!(سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 7:14 عصر )

 

ما که دعا می کنیم صلاحیت همه نامزدهای جبهه دوم خرداد در انتخابات سال بعد تایید شود تا حضرات اطمینان خاطر پیدا کنند که مردم دیگر به کسانی که چشم شان به جای کار شبانه روز، از فرط تماشای بازی فوتبال، پف کرده باشد، نه فقط رای نمی دهند که بر سینه شان دست رد هم می زنند.

 

در پی مطرح شدن احتمال کاندیداتوری سید محمد خاتمی در انتخابات آتی ریاست جمهوری، "یالثارات"- ارگان مطبوعاتی انصار حزب الله- در مطلبی تحت عنوان "چشم ها برای چه پف می کند؟" به انتقاد از عملکرد رییس جمهور سابق پرداخت و پیش بینی کرد که مردم دست رد به سینه خاتمی خواهند زد.

متن این نوشتار - بدون هیچ پیش داوری- در زیر می آید:

این روزها کسانی که برای به صحنه آوردن جناب خاتمی شبانه روز تلاش می کنند به گونه ای از رییس جمهور سابق سخن می گویند و فضایل وی را در بوق و کرنا می کنند که تو گویی با آمدن خاتمی نه فقط ایران که اوضاع کل جهان ختم به خیر خواهد شد و جهان دیگر روی غم و ناراختی را نخواهد دید.
طرفه حکایتی است؛ از ریاست جمهوری خاتمی تنها سه سال گذشته و مردم هنوز دوران اصلاحات را از یاد نبرده اند. اگر در دولت اصولگرا سعی دولت بر مهار گرانی است و حداقل کسی منکر نقایص موجود نمی شود لیکن در دولت اصلاحات، مشکلات معیشتی مردم، هفتمین دغدغه ایشان خوانده می شد و مردم، لشکر قابلمه به دست جناح راست خوانده می شدند.

اگر در دولت عدالت محور، مردم مناطق محروم هم مثل ساکنین شهرهای بزرگ دارای شان و منزلت هستند در دولت خاتمی، حقوق شهروندی تنها در قشر متوسط و بالاتر جامعه خلاصه می شد. (آن هم فقط در حد شعار و عمدتا برای حقوق فضایی و فانتزی و نامشروع و غیرقانونی نظیر حق مخالفت با خدا!!!)

اگر در دولت فعلی سهام سودآور و اقتصادی به توده مردم تعلق گرفته، در دولت گذشته به بهانه خصوصی سازی، اختصاصی سازی رواج گرفت و آقازاده ها ویژه خواری دوران سازندگی را با قدرت بیشتری ادامه دادند.

اگر در دولت احمدی نژاد، مسوولی که در حل کردن مشکلات مردم، ساز ناهماهنگ می زند کنار گذاشته می شود در دولت خاتمی از سوءاستفاده از بیت المال، امیرکبیر می سازند تا زحمات وی در دوران تبلیغات انتخاباتی را جبران کرده باشند.

اگر در دولت ارزشی عمده وقت هیات دولت در جهت حل مشکلات آحاد مردم از سراسر کشور صرف می شود، طولانی ترین جلسه هیات دولت در زمان اصلاحات به آزاد کردن یک مفسد اقتصادی تعلق گرفت.

اگر در دولت اصولگرا انرژی هسته ای بی هیچ مسامحه ای پیش می رود و دست یابی به این دانش هر روز فتح دیگری در پی دارد در دولت قبلی سخن از نوشیدن جام زهر و تسلیم می رفت تا کار را به انکار استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بکشاند.

اگر در دولت کنونی اشتغال آفرینی باعث امیدواری در حل بحران بیکاری شده، در دولت گذشته بحران آفرینی جایی برای خلق فرصت های جدید شغلی باقی نمی گذاشت و جوانان مجبور بودند به جای سرکار رفتن، هزینه تئوری هایی همچون "فشار از پایین- چانه زنی در بالا" شوند و گوشت قربانی قائله هایی چون 18 تیر و قتل های زنجیره ای گردند و ...

اما با این همه گاه هست که از ظرایفی باریک تر از مو می توان به اشاراتی محکم و بیناتی استوار رسید.

در دولت اصلاحات، زمانی که موج نارضایتی از تورم افسار گسیخته، بیکاری، کم آبی، کم کاری مسوولین، سیاست بازی، دشمن دوستی، غائله آفرینی و رواج بی بند و باری فزونی گرفته بود، جناب ابطحی درباره اینکه چرا چشمان رییس جمهور پف کرده و خواب آلوده به نظر می رسد، در سایت خود چنین می نویسد که ظاهرا ایشان هم مثل من دیشب تا پاسی از شب مشغول تماشای مسابقه فینال فوتبال جام جهانی بودند و دیر خوابیده اند!!

این روزها نیز اما چشمان رییس جمهوری دیگر همواره خسته و خون نشسته به نظر می رسد و نه یک شب دو شب که همیشه. راز چشمان نگران و همیشه سرخ احمدی نژاد اما نه از تماشای مسابقات فوتبال که از شب و روز نشناختن در راه خدمت رسانی است، چه بسیار که وی تا ساعات یک و دو نیمه شب جلسه دارد در حالی که برنامه کاری فردایش از ساعت 6 صبح تنظیم شده و ... آری، این را حتی خود دوستان دوم خردادی نیز معترفند والا اینگونه نبود که برای کسب دوباره قدرت مجبور باشند چنین نامتعادل و غیرمنطقی علیه همدیگر شاخ و شانه بکشند.

ما که دعا می کنیم صلاحیت همه نامزدهای جبهه دوم خرداد در انتخابات سال بعد تایید شود تا حضرات اطمینان خاطر پیدا کنند که مردم دیگر به کسانی که چشم شان به جای کار شبانه روز، از فرط تماشای بازی فوتبال، پف کرده باشد، نه فقط رای نمی دهند که بر سینه شان دست رد هم می زنند.

البته صد هزار حیف و افسوس و آه که برخی از آقایان، بیشتر برای دشمن دوستی، صلاحیت دارند تا خدمت رسانی از طریق رسیدن به قدرت! این گناه ما نیست که شما با گفتار و رفتارتان بیشتر برای لشکر دشمن، صاحب صلاحیت هستید تا جبهه دوست، و باز این گناه ما نیست که شما بیشتر تشنه قدرتید نه تشنه خدمت.

شما چوب اعمال خود را می خورید؛ چوب کم کاری ها و کج کاری های خود را. و این انشقاق و اختلافی که بدان دچار آمده اید، تاوان آن همه بی خوابی های شماست که به جای خدمت صرف بی خیالی و لذت شد و ذلت را چند صباحی برای این ملک جایگزین عزت کرد. نه، شما صلاحیت کسب قدرت در نظام مقدس ما را ندارید والا ما بدمان نمی آمد، دگر بار مردم شما را با "نه" خود بدرقه کنند!   عصر ایران

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]