سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا درحلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
من نمی آیم، دوستان می گویند فعلا نگو(چهارشنبه 87 شهریور 27 ساعت 4:0 عصر )

ایران اکونومیست:: سید محمد خاتمی در حاشیه سومین دوره جایزه اخلاق و نیایش در آیینه هنر و پژوهش، در پاسخ به سوالی درباره نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: گفته اند نگو، من می‌خواهم بگویم نمی آیم، دوستان می گویند فعلا اعلام نکن والا تا الان گفته بودم.
خاتمی در حاشیه مراسم سومین دوره‌ جایزه‌ اخلاق و نیایش در آیینه که در موزه ملی قرآن برگزار شد، در برابر سئوال خبرنگاران مبنی بر اعلام زمان پاسخ به درخواست برخی از احزاب برای کاندیداتوری، به این جمله اکتفا کرد که شب ما را با این حرفها خراب نکنید.
وی گفت: ماه رمضان در فرهنگ اسلامی و دینی ما ماه خداست و ماهی است که در آن انسانیت انسان می‌تواند و باید به اوج خود برسد و جنبه معنوی و‌ الهی او بر جنبه مادی و حیوانی‌اش غالب می‌شود.
خاتمی افزود: در حال حاضر شاهد آن هستیم که قرآن از دو جهت در جفا قرار می‌گیرد؛ یکی از سوی کسانی که می‌خواهند حرمت انسان حفظ شود و معتقدند برای

این امر باید خدا را از عرصه کنار زد وبه گونه‌ای با مسایل قرآنی برخورد می‌کنند که در اصالت وحیانی قرآن تردید می‌کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: گروه دیگر معتقدند به خاطر پاسداشت عظمت پروردگار باید انسان را ذلیل کرد.
خاتمی گفت: نباید ناتوانی‌ها، دروغ‌ها، ریا‌کاری‌ها و ناراویی‌هایی که در جامعه رایج است را به قرآن نسبت داد، همچنین نباید اعتراض و انتقاد به حق را ضدیت باقرآن به حساب آورد زیرا در هر دو صورت جفا و ظلم به قرآن است.
رئیس بنیاد باران در ادامه با اشاره به میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع)، از وی به عنوان الگوی برجسته‌ انسانیت و سمبل انسانی که پیامبران برای ساختن او آمده بودند نام برد و گفت: امام حسن (ع) هم شجاع است و هم مظلوم.
خاتمی با اشاره به ویژگی‌های و شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زمان امام حسن (ع) گفت: ایشان مظهر اخلاق اسلامی ‌است، چه اخلاق اجتماعی و چه به عنوان یک حاکم، آنجایی که به مصلحت جامعه اسلامی‌است از حاکمیت کنار می‌رود.
وی تصریح کرد: اگر بداخلاقی‌ها و بی اخلاقی‌ها به نام ارزش‌ها صورت گیرد بزرگترین ستم به دین و دینداری است.
سید محمد خاتمی با اشاره به ارزش والای شب قدر گفت: در حالی که در بینش دینی ما شب زمان آرامش طبیعت و جسم است اما زمان جوشش و خیزش جان نیز هست و از اینجاست که یک شب بهتر از هزار ماه است و خدا بر بدی‌ها در شب قدر پرده می‌کشد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]