سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که مصیبتهاى خرد را بزرگ داند ، خدا او را به مصیبتهاى بزرگ مبتلا گرداند . [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
تشکیل ستاد ملی جوانان حامی خاتمی(دوشنبه 87 شهریور 25 ساعت 5:37 عصر )
ستادی با عنوان "ستاد ملی جوانان حامی خاتمی" با صدور بیانیه ای و به منظور دعوت از سید محمد خاتمی برای حضور در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام موجودیت کرد.

به گزارش برنا، در بخشی از این بیانیه افزون بر نقد شرایط کشور خاتمی بهترین گزینه برای تشکیل دولتی با مولفه های اصلاح طلبی دانسته شده است .

موسسان این ستاد در بیانیه خود با اشاره به اینکه حضور محمد خاتمی  در شرایط کنونی اجتناب ناپذیر است ابراز امیدواری کرده اند با اغاز به کار ستادهای ملی زمینه مناسبی برای حضور خاتمی ایجاد شود .

در این بیانیه اضافه شده است ستاد جوانان حامی خاتمی در سراسر کشور فعالیت خواهد کرد

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی برای آمدن 4 ملاحظه دارد(دوشنبه 87 شهریور 25 ساعت 1:12 عصر )

خاتمی اکنون در جمع بندی های خود برای کاندیداتوری به درصد بالای 50 و 60 رسیده است به ویِژه پس از آن که میرحسین موسوی و عبدالله نوری ،‌به او گفتند که خودشان قصد کاندیداتوری ندارند ولی قطعاً از خاتمی حمایت خواهند کرد.

عصرایران - احتمال کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی بیشتر شده است و او در حال آخرین رایزنی ها برای اتخاذ تصمیم نهایی است.
یک منبع نزدیک به جبهه اصلاحات با اعلام این مطلب به خبرنگار عصر ایران گفت: خاتمی در یکی دو ماه اخیر دیدار های متعددی با چهره های اصلاح طلب و صاحبنظران سیاسی واستادان دانشگاه ها داشته است که تنها برخی از آنها مانند ملاقات او و عبدالله نوری و میرحسین موسوی   رسانه ای شده است .
خاتمی در این دیدارها،‌نظرات اشخاص زیادی را دریافت داشته که عمدتاً بر آمدن وی تأکید داشته اند هر چند که برخی افراد نیز به او توصیه کرده اند به جای آن که در اردوگاه اصلاحات ، وظیفه اجرایی بر عهده گیرد  ، بهتر است لیدر و رهبر فکری این جریان باشد.
وی افزود:‌ خاتمی اکنون در جمع بندی های خود برای کاندیداتوری به درصد بالای 50 و 60 رسیده است به ویِژه پس از آن که میرحسین موسوی و عبدالله نوری ،‌به او گفتند که خودشان قصد کاندیداتوری ندارند ولی قطعاً از خاتمی حمایت خواهند کرد.
با این حال ،‌ چهار ملاحظه باعث شده است خاتمی ، همچنان به سبک،سنگین کردن موضوعه ادامه دهد:
1- خاتمی از حجم بزرگ تخریب ها که انتظار می رود علیه او شکل بگیرد ،‌ نگران است و می کوشد  به گونه ای ماجرا را پیش ببرد که تا حد امکان ،‌فضای رقابتی ، آلوده نشود.
2- او در حال بررسی این موضوع با همفکری وزرای سابقش هست که آیا وضعیت کشور به گونه ای هست که در صورت رئیس جمهور شدن ،‌ بتواند به نحو آبرومندانه ای مملکت داری کند یا آن که صرفاً‌ وارث مشکلات خواهد شد؟
3- خاتمی هنوز بر روی این گزینه تأمل دارد که آیا بهتر نیست به جای این که خود رأساً کاندیدا شود ،‌ از کروبی حمایت کند که هم احتمال تخریبش کمتر است ،‌هم با زبان توده ها آشناست و هم این که سوابقش نشان می دهد برای تحقق اهداف اصلاح طلبانه ،‌ از رک گویی ، دعوا و در افتان با کانون های قدرت ابایی ندارد؟
4- خانواده خاتمی ،‌ چندان با ریاست جمهوری او موافق نیستند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مشارکتی ها دنبال براندازی نظام هستند(دوشنبه 87 شهریور 25 ساعت 1:9 عصر )
شنیده شده که مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی که کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری نیز هست در جمعی خصوصی و دربین برخی مسئولین دولت خاتمی گفته  که مشارکتی‌ها به دنبال انقلاب مخملین و براندازی نظام هستند.
بنابر شنیده های خبرنگار البرز در این دیدار   از کروبی خواسته شده که در راستای پیروزی بر حامیان دولت نهم در انتخابات ریاست جمهوری دهم کاندیدا شود.
کروبی هم اظهار داشت:  جمع کثیری از فعالان سیاسی اصلاح طلب همچون غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران که به جمهوری اسلامی علاقمندند، از وی خواسته‌اند که در انتخابات آتی وارد میدان شود.
کروبی در این دیدار به صراحت علام کرده مشارکتی‌ها با کاندیداتوری او در ریاست دهم مخالفند و چون مایل نیستند یک پیرو خط امام سکاندار مدیریت اجرایی شده وکشور را به سوی تعالی پیش برد از سوی دیگر آنها  دنبال انقلاب مخملین و براندازی نظام هستند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

کاندیدا نخواهم شد(دوشنبه 87 شهریور 25 ساعت 1:8 عصر )
فرارو: سید محمد خاتمی در دیدار با عبدالله نوری کاندیدا نشدن خود را در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فاش کرد.
به گزارش یک منبع آگاه نزدیک به عبدالله نوری، خاتمی به عنوان محتمل ترین کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، هفته گذشته د یدار با وزیر اسبق کشور اعلام کرد که به طور قطع در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد.
این منبع آگاه که نخواست نامی از وی برده شود افزود که رییس جمهوری سابق کاندیدا نشدن خود را به زودی اعلام خواهد کرد.
به گفته وی پس از آنکه خاتمی تصمیم قطعی خود را برای کاندیدا نشدن گرفته است به تکاپوی تازه به جهت معرفی کاندیدای واجد شرایط برای اصلاح طلبان افتاده است.
خاتمی پس از دیدار با عبدالله نوری دیدار با میرحسین موسوی را برای رایزنی انتخاباتی در دستور کار قرار داده است.
رییس جمهوری سابق چندی پیش درجمع نخبگان و فعالان سیاسی خوزستان گفته بود که" اگر قرار باشد در انتخابات حضور پیدا نکنم به طور واضح و شفاف دلایل آن را برای مردم اعلام خواهد کرد".
اصلاح طلبان که پس از پایان دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی در رقابت های انتخاباتی برابر اصولگرایان توفیقی را به دست نیاورده و همواره این عرصه را به اشکال مختلف واگذار کرده اند؛ چشم امید به حضور دوباره رییس جمهوری سابق داشتند تا به واسطه محبوبیت وی در سطح جامعه، پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری تضمین کنند.
به عقیده ناظران، در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها کاندیدایی که می توانست اجماعی حداکثری را در جبهه اصلاحات به وجود آورد، سید محمد خاتمی بود که در صورت غیبت او در این دوره از انتخابات ، احتمال تعدد کاندیداها در این جبهه افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که بی تردید احزاب عمده و جنجالی اصلاح طلب همچون جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی حاضر نخواهند شد که پشت سر مهدی کروبی وارد عرصه انتخاباتی شوند.
بر این اساس کاندیداهای دیگراصلاح طلبان همچون محمدرضاعارف که در انتظار دریافت تصمیم خاتمی بودند پای در میدان رقابت خواهد گذاشت. این درحالی است چنین کاندیداهایی همچون کروبی از توان کمی برای ایجاد اجماع در جبهه اصلاحات برخوردراند. از این روی نیز خاتمی رایزنی های انتخاباتی را با عبدالله نوری و میر حسین موسوی آغاز کرده است.
همچنین شرایط مشابهی نیز در صورت غیبت خاتمی، در اردوگاه اصولگرایان رقم خواهد خورد، چرا که محمود احمدی نژاد تنها در صورت حضور خاتمی به جهت تضمین موفقیت، کاندیدای واحد اصولگرایان خواهد بود. در صورت غیبت خاتمی به سبب انتقادات جدی که اصولگرایان نسبت به عملکرد چهار ساله دولت احمدی نژاد دارند ، بی تردید هر طیف و گروهی کاندیدای خود را برای انتخابات معرفی خواهد کرد و به این ترتیب اصولگرایان علاوه بر رقابت با اصلاح طلبان بای در جبهه ی خود نیز به رقابت بپردازند.
بر این اساس ، به طور قطع غیبت خاتمی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عواقبی را به همراه دارد که مهمترین آن این است که انتخابات از حالت دو قطبی خارج شده و به حالت چند قطبی تبدیل خواهد شد.
در هر حال تا انتخابات ریاست جمهوری آینده حدود نه ماه دیگر مانده است و این احتمال وجود دارد که تصمیم خاتمی برای حضور پیدا نکردن در انتخابات تاریخ مصرفی کوتاه مدت داشته باشد و همانطور که وی بنا نداشت در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری هفتم و هشتم حضور پیدا کند و در آخرین لحظات به واسطه درخواست مکرر احزاب و گروهای سیاسی قدم به عرصه رقابت گذاشت این بار نیز با دریافت تقاضا ها در تصمیم خود تجدید نظر کند.
با این حال اما ، با توجه به هشت سال ریاست جمهوری تلخ و مظلومانه اش، آقای خاتمی اگر بداند که در صورت پیروزی ، برخی چهره های تندرو و به تعبیر برخی مخالفان ، درد سر ساز همچنان در پشت سر او و به نام او وارد ستیز با رقبای لجوج خواهند شد، قطعا نامزد نخواهد شد تا بار دیگر ، خود و کشور را در زحمت و التهاب نبیند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

در دیدار خاتمی با میرحسین موسوی چه گذشت؟(دوشنبه 87 شهریور 25 ساعت 1:3 عصر )
به گزارش "جهان" در حالیکه سید محمد خاتمی دیدار اخیر خود با میر حسین موسوی را غیر انتخاباتی خوانده بود، پیگیری های خبرنگار "جهان" از حکایت دیگری خبر می دهد.
 
برپایه این گزارش خاتمی در مشورت با میرحسین موسوی اعلام می دارد که شخصاً علاقه ای به حضور در انتخابات ندارد ولی به شدت از طرف برخی اصلاح طلبان زیر فشار است.
 میرحسین موسوی هم پیشنهاد می کند که خاتمی از کسانی که به او اصرار می کنند بخواهد به سه سوال پاسخ دهند و اگر پاسخهای آنها قانع کننده بود درباره آمدن یا نیامدن در عرصه انتخابات تصمیم گیری کند.
 این سه سوال به این قرار است:
 1. اصرار کنندگان پاسخ دهند که چرا خاتمی باید بیاید؟
2. در صورت آمدن آیا رای خواهد آورد؟
3. این گروهها در صورت پیروزی خاتمی چه برنامه ای برای اداره کشور دارند؟
 گفتنی است میرحسین موسوی معتقد است در حال حاضر هیچکدام از گروههای اصلاح طلب برنامه ای برای اداره کشور ندارند و این از نقاطی است که می تواند جریان اصلاح طلبی را با چالش مواجه کند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]