سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرزند مرده تواند خفت ، و مال ربوده دیده بر هم نتواند نهفت . [ و معنى آن این است که او بر کشته شدن فرزند شکیبایى دارد و بر ربوده شدن مال طاقت نیارد . ] [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
حملات تازه مداح احمدینژاد به خاتمی(سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 7:11 عصر )
حاج‌منصور ارضی، مداح مسجد ارگ تهران که از حامیان تندرو احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، در مداحی‌های ماه رمضان امسال خود هم به استقبال انتخابات آتی ریاست ‌جمهوری رفته و خطابه‌های توهین ‌آمیزی علیه آقای خاتمی داشته است. 
بر اساس نوشته کارگزاران، این مداح قبلاً هم بارها سخنرانی‌های هتاکانه‌ای را علیه خاتمی، منتقدان دولت و حتی افرادی چون هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی ایراد کرده بود. 

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

کارگزاران: خاتمی و کروبی هر دو کاندیدای شوند(سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 6:47 عصر )
روزنامه کارگزاران ارگان رسمی این حزب در سرمقاله امروز خود با عنوان "خاتمی یا کروبی"، پیشنهاد کرد از جبهه اصلاحات هم خاتمی و هم کروبی همزمان کاندیدا شوند.
به گزارش فارس، مهران کرمی سردبیر روزنامه کارگزاران ارگان رسمی این حزب در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان "خاتمی یا کروبی" پیشنهاد کرد که از جبهه اصلاحات هم خاتمی و هم کروبی همزمان با کاندیدا شوند.
کرمی در این یادداشت می‌نویسد: ذهنیت دوگانه‌اندیش و خیر و شر گرای ایرانی، این روزها مصروف دوگانه کروبی - خاتمی است که کدامیک پرچم اصلاح‌طلبان را در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به دست گیرند. گروهی از اصلاح‌طلبان که به دوگانه اصلاح‌طلب و اصولگرا پایبندی بیشتری نشان می‌دهند، به انتخاباتی دو قطبی می‌اندیشند که در شکل منطقی و نه الزاما واقعی آن، احمدی‌نژاد در راس قطب اصولگرا و خاتمی در راس قطب اصلاح‌طلب قرار می‌گیرد تا در آن صورت با توجه به سوءتدبیر در مدیریت کلان سه سال گذشته کشور و انتقاداتی که از هر سو بر دولت کنونی وارد است، محمد خاتمی یک بار دیگر به ریاست‌جمهوری برگزیده شود.
وی در ادامه می‌افراید: اینان معتقدند که خاتمی نامزد جریان اصلی اصلاحات و با پشتوانه قوی مردمی است که فرد دیگری نمی‌تواند این هر دو را نمایندگی کند. گروه دیگر که بیشتر در حزب اعتماد ملی متمرکز است، به مدیریت و البته بیشتر از آن اطرافیان سیدمحمد خاتمی از حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب انتقاد دارند و با توجه به سابقه حمایت کروبی از خاتمی در خرداد 76، رئیس‌جمهور دوران اصلاحات را مدیون دبیرکل خود می‌دانند که باید حق نمک را ادا کنند تا شیخ اصلاحات، اصلاح‌طلبان را در رقابت با نامزد اصولگرایان نمایندگی کند.
سردبیر روزنامه کارگزاران با طرح این پرسش که آیا همچون بخشی از اصلاح‌طلبان باید به این قائل شویم که خاتمی گزینه‌ نهایی اصلاح‌طلبان باشد و هر که مقابل او قرار بگیرد، اصلاح‌طلب نیست، می‌نویسد: یا اینکه به ادبیات طیف مقابل بخواهیم به هر ضرب زوری نامزد خود را به سایر گروه‌های اصلاح‌طلب بقبولانیم بی‌آنکه تحلیلی کارشناسانه و واقع‌بینانه از امکان‌ پیروزی او به دست دهیم یا راه‌های دیگری که بیشتر نگاهی سلبی دارد تا پیشنهاد عملی و سازنده برای راهگشایی.
سرمقاله نویس ارگان حزب کارگزاران سازندگی در ادامه به ترسیم وضعیت کنونی اردوگاه اصلاح‌طلبان می‌پردازد و معتقد است: حزب اعتماد ملی از پیش عزم خود را بر حضور حزبی در انتخابات و معرفی مهدی کروبی جزم کرده و با توجه شخصیت دبیرکل این حزب، کمترین احتمال کناره‌گیری وی به نفع سیدمحمد خاتمی است. در سوی مقابل هم دوگانه مشارکت و مجاهدین کمترین انعطافی نسبت به حضور کاندیدایی غیر از خاتمی و به‌ویژه کروبی از خود بروز نمی‌دهند. حزب کارگزاران سازندگی هم اگرچه گوشه چشمی به حضور خاتمی در انتخابات دارد، ولی نمی‌خواهد میان دو قطبی خاتمی- کروبی دست به انتخاب بزند اما در عین حال در تلاش برای قانع کردن کروبی برای کناره‌گیری به نفع خاتمی ناکام مانده است.
کرمی معتقد است: حضور توامان کروبی و خاتمی برخلاف اظهارنظرهای رایج با توجه به پایگاه رای این دو و ویژگی‌های شخصیتی‌شان می‌تواند گزینه مکمل اصلاح‌طلبان باشد. پایگاه آرای خاتمی از نظر فکری بیشتر طیف خاکستری جامعه و گروه‌های پیشرو را نمایندگی می‌کند که در انتخابات‌های اخیر حضور کمرنگی داشته‌اند و از نظر اجتماعی و اقتصادی نیز طبقات متوسط شهری، جوانان، روشنفکران و البته اقلیت‌های قومی و مذهبی را دربر می‌گیرد.
وی می‌‌نویسد: پایگاه آرای کروبی بیشتر در مناطق پیرامونی حاشیه‌نشین و عمدتا مناطق غرب و جنوب غربی کشور گسترده است. از این جهت مهدی کروبی دارای پایگاه مشترک آرا با محمود احمدی‌نژاد است و با توجه به قطعی بودن حضور احمدی‌نژاد در انتخابات می‌توان گفت که حضور کروبی چندان آسیبی به پایگاه رای خاتمی نخواهد زد و متقابلا کناره‌گیری خاتمی هم چیزی بر آرای کروبی نخواهد افزود.
مهران کرمی در پایان آورده است: حسن دیگر حضور دو اصلاح‌طلب به‌ویژگی شخصیتی و شجاعت و صراحت کروبی برمی‌گردد که می‌تواند به صیانت بیشتر از آرا در انتخابات کمک کند. از طرف دیگر، حضور این دو دست‌کم در مرحله اول انتخابات از دوقطبی شدن آن و بسیج همه نیروهای اصولگرا در پشت احمدی‌نژاد جلوگیری می‌کند و در طیف اصولگرا هم شاهد تعدد نامزدها خواهیم بود. از این جهت اصلاح‌طلبان به جای آنکه نیروی خود را مصروف خنثی کردن همدیگر و دادن فضا به رقیب اصولگرا کنند، بهتر است با خودداری از تخریب چهره نامزدهای اصلاح‌طلب به حضوری قوی در انتخابات 22 خرداد 88 بیندیشند و با اعتماد به نفس بیشتری در این راه دشوار گام بردارند.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

انتقاد ابطحی از تخریب خاتمی(سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 2:6 صبح )
محمدعلی ابطحی از پخش شبنامه علیه خاتمی در نماز جمعه قم انتقاد کرد. معاون پارلمانی خاتمی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت؛ کار رقبای آقای خاتمی به جایی رسیده است که اکنون در ارگان رسمی خود او را به ترور و قتل تهدید می کنند. ابطحی با اشاره به خواست عموم جامعه برای بازگشت سیدمحمد خاتمی به عرصه قدرت گفت؛ خاتمی برای آمدن به عرصه انتخابات با چند مشکل روبه رو است که این مشکلات را می توان به سه دسته قبل از آمدن، در حین آمدن و بعد از آمدن تقسیم کرد. وی تغییر نوع گفتار خاتمی از حالت تدافعی به تهاجمی را استراتژی رئیس جمهور سابق برای آماده کردن جامعه جهت حضور در انتخابات دانست و افزود؛ توقع جامعه این است که در انتخابات اتفاق جدیدی رخ دهد. ابطحی در پایان، بحث های مطرح شده توسط رقبای خاتمی مبنی بر رد صلاحیت وی را ناشی از ترس اصولگرایان تندرو از پیروزی خاتمی دانست.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

رسایی: هجمه حسن روحانی علیه دولت نتیجه عکس خواهد داد(دوشنبه 87 شهریور 25 ساعت 5:44 عصر )
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات تند اخیر حسن روحانی علیه دولت، اظهار داشت: اگر آقای روحانی قصد و غرض انتخاباتی دارد، بداند که هجمه هایش علیه دولت نتیجه عکس خواهد داد و عقل سیاسی حکم می‌کند که چنین موضعی اتخاذ نشود.

حمید رسایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان خط مشیی که رهبر معظم انقلاب تدوین کرده‌اند و تخریب‌کنندگان و منتقدین دلسوز را از هم جدا نموده اند، اظهار داشت: حسن روحانی با ژست تخریب کنندگی وارد شده است.

وی افزود: در تمامی بیانات روحانی چیزی جز ایراد، اتهام، تهاجم و حمله به دولت وجود ندارد و به هیچ عنوان به فعالیت‌هایی که در طول این چند سال دولت انجام داده، اشاره‌ای نشده است.

رسایی با اشاره به اینکه تمامی اظهارات روحانی، تخریبی و برخی نیز اتهام بود، اضافه کرد: این اظهارات واقعیت خارجی نداشته و نشان می‌دهد این جریان، جبهه بندی خود را بیش از اینکه به منظور تنویر افکار عمومی انجام داده باشد برای تخریب افکار عمومی تشکیل داده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همچنین شاهد بودیم که آقای خاتمی گفته است که اصلاح طلبان باید حالت از تدافعی به حالت تهاجمی درآیند.

رسایی گفت: اصلاح طلبان با توجه به اینکه ? ??سال حاکمیت در اختیارشان بوده و بسیاری از عرصه‌های مدیریتی در اختیار آنها بوده است، همواره باید پاسخگوی دوره خود باشند.

وی گفت: حسن روحانی هم یک شخصیت روحانی و عضو جامعه روحانیت مبارز است، به همین دلیل بهتر است بر اساس خط مشی جامعه روحانیت حرکت کند و نقد منصفانه را نسبت به دولت اعمال کند و در کنار بیان تذکرات و نکاتی که لازم می‌داند اشاره‌ای هم به خدمات دولت داشته باشد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

دور تازه نامه اقتصاددانان به احمدی نژاد(دوشنبه 87 شهریور 25 ساعت 5:40 عصر )
برخی اقتصاددانان دوم خردادی از جمله تعدادی از مسئولین ارشد اقتصادی دولتهای قبلی، در حال تنظیم نامه‌ای علیه فعالیتهای اقتصادی  دولت نهم قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم هستند.
به گزارش رجانیوز به نقل ازفارس، این اقتصاددانان که به جریان سیاسی دوم خرداد وابسته هستند و در سالهای گذشته نیز دو نامه انتقادی خطاب به رئیس جمهور نوشته بودند، در روزهای اخیر در حال جمع‌آوری امضاء برای تدوین نامه دیگری به رئیس جمهور هستند.
با توجه به محتوای نامه های قبلی اقتصاددانان به رئیس جمهوری به نظر می رسد این نامه نیز صرفا" انتقادی و بدون ارائه راهکار و بیان نقاط قوت دولت باشد.ضمن اینکه متولیان اصلی تنظیم این نامه ها کسانی هستند که در دولتهای قبلی پستهای کلیدی در مدیریت اقتصادی کشور داشتند و در ایجاد مشکلات ساختاری اقتصاد ایران نقش ایفا کرده اند.
برخی کارشناسان معتقدند این تکاپو به دنبال شفاف شدن برنامه‌های اقتصادی دولت به خصوص انتشار گزارشها و مطالعات کارشناسی محورهای طرح تحولات اقتصادی و عزم دولت در اجرای آن صورت می‌گیرد.
در هفته‌های اخیر انتشار گزارشها و جزئیات بیشتری از برنامه‌های اقتصادی دولت به خصوص انتشار گزارش عملکرد اقتصادی کشور در سال 85 که حاکی از موفقیت نسبی دولت در دستیابی به اهداف برنامه چهارم بود و نیز عزم دولت بر اجرای بدون شتاب هدفمند کردن یارانه‌ها موجب شده است تا فشار انتقادات علیه برنامه‌های اقتصادی دولت افزایش یابد.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]