سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آگاهترین مردم به خود، بیمناکترین آنها از پروردگارش است [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
کروبی و خاتمی به درد رئیس جمهوری نمی خورند(یکشنبه 87 مهر 7 ساعت 2:29 عصر )
کارگزاران:  کروبی و خاتمی به درد رئیس جمهوری نمی خورند
 
رئیس دفتر سیاسی کارگزاران گفت: آقایان خاتمی و کروبی دارای ویژگی های مثبتی هستند اما ویژگی های لازم و کافی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری را ندارند و من نتیجه مطلوبی در این باره نمی بینم.
محمد هاشمی در گفت وگو با شهروند امروز همچنین با بیان اینکه «من فکر نمی کنم آقای روحانی نماینده جناح اعتدالگرا و عملگرا باشد» حزب کارگزاران و آقای هاشمی را به عنوان «عملگرایان» معرفی کرد و گفت: جناح راست و چپ هر کدام 20 درصد رای مردم را دارند. در سال 76، 40 تا 45 درصد مردم طرفدار عملگرایان بودند. وقتی کارگزاران به حمایت از آقای خاتمی برخاست آن 20درصد جناح چپ هم افزوده شد. این چنین بود که آقای خاتمی پیروز انتخابات شد. الان هم شرایط مثل سال 76 است و اگر انتخابات آزاد باشد پیروزی با عملگرایان است.
محمد هاشمی درباره تمایل آقای هاشمی رفسنجانی به حاکم شدن عملگرایان گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری دولت نهم ایشان اعلام کردند که لازم است یک جبهه اعتدال تشکیل شود این پیشنهاد در واقع بیان این نکته بود که چنین اتفاقی رخ دهد. اما آن پیشنهاد با استقبال برخی احزاب اصلاح طلب رو به رو نشد. اگر چه کارگزاران یا حزب اعتدال و توسعه به این پیشنهاد روی خوش نشان دادند ولی چون همه احزاب وارد این موضوع نشدند، داستان خود به خود منتفی شد. حتی برخی از احزاب جناح راست نیز انگیزه ورود به این داستان را نداشتند. کسی هم دیگر پیگیری نکرد و خود ایشان هم موضوع را پس از طرح، دنبال نکردند.
رئیس دفتر سیاسی کارگزاران همچنین با اظهار اینکه «در دولت اصلاحات، مفهوم آزادی مشخص نبود و این موضوع مترادف شد با بی بند و باری» گفت: اتفاق دیگر حرمت شکنی ها بود. تحت همین عنوان آزادی بیان حرمت افراد شکسته شد و حتی از افراد حقیقی و حقوقی گذر کرد و به مقامات رسید. مثلاً یک نشریه دانشجویی راجع به حضرت امام زمان«عج» مطالبی نوشت.
وی اضافه کرد: اتفاق دیگر در دولت سابق عنایت خاص به مسائل سیاسی و کم توجهی به مسائل اقتصادی بود. این اعتدال نبود، معیشت مردم فراموش شده بود. به همین علت امروز با هر کسی صحبت می کنید در خصوص دولت اصلاحات، یاد مسائل سیاسی و گفت وگوهای تمدن ها می افتد نه مسائل اقتصادی و رفع مشکلات مردم. مثلاً حادثه تحصن در مجلس ششم از مصادیق تندروی بود. مسائل ملی را نباید فدای مسائل حزبی کرد.
با وجود این نقدها، محمد هاشمی خواستار تشکیل دولت ائتلافی با جریان اصلاحات شد و در عین حال درباره حزب کارگزاران هم گفت: حزب در زمینه معرفی کاندیدا کوتاهی و کم کاری کرده است... روزنامه حزب باید زیرنظر دفتر سیاسی فعالیت کند یا خطوط سیاسی را از دفتر بگیرد در حالی که الان این گونه نیست. من هم در دفتر فعال نیستم
  

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

اعلام برنامه انتخاباتی کروبی به زودی(یکشنبه 87 مهر 7 ساعت 2:21 عصر )
مهدی کروبی: برنامه های انتخاباتی ام را به زودی اعلام می کنم
مهدی کروبی از اعلام برنامه های ستادهای انتخاباتی حزب اعتماد ملی در آینده نزدیک خبر داد.
دبیر کل حزب اعتماد ملی  گفت: جلسات رایزنی با دوستان و چهره های مختلف سیاسی همچنان ادامه دارد و همین دو سه شب اخیر در محافلی که حضور پیدا می کنم از آنها می خواهم که نظر خود را درباره حضور در انتخابات اعلام کنند؛ زیرا به طور جدی به دنبال تصمیم گیری هستم که خیلی مردم را معطل نکنیم.
وی افزود: خیلی ها امید می دهند و چند نفری هم می گویند که نباید حضور یابم، ما هم همچنان رایزنی هایمان را ادامه می دهیم.
دبیر کل اعتماد ملی در خصوص روابط خود با سید محمد خاتمی اظهار داشت: آقای خاتمی با ما بسیار صمیمی است و فکر نمی کنم در آینده اختلافی ایجاد شود.
کروبی در پاسخ به سؤالی در خصوص رایزنی با سران جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب برای اجماع در جبهه اصلاحات گفت: با آنها هیچ گفت وگویی نداشتم و بنای گفت وگو هم ندارم. در واقع نماینده های آنها با نماینده حزب اعتماد ملی در جلسات آقای موسوی خوئینی ها شرکت می کنند و مواضع خود را اعلام می کنند.
وی در مورد شروع فعالیت های ستادهای انتخاباتی حزب اعتماد ملی گفت: در آینده نزدیک نظر قطعی خود را درباره حضور در انتخابات و پس از آن برنامه های ستادهای انتخاباتی را اعلام می کنم.
کروبی اظهار داشت که تا پایان ماه مبارک رمضان به جمع بندی می رسد.
در همین حال یک عضو ارشد حزب اعتماد ملی اعلام کرد که کروبی در آینده نزدیک و در یک کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، تصمیم خود را اعلام می کند. شنیده ها همچنین حاکی است کروبی قصد برگزاری نخستین کنگره حزب اعتماد ملی آنهم با حضور شخصیت های مختلف حزبی از خارج کشور را دارد.
در همین حال حائری رئیس دفتر حقوقی کروبی در خصوص احتمال کاندیداتوری محمد خاتمی در انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: تمام کنش ها و واکنش های اطرافیان آقای خاتمی و موضع گیری های مستقیم و غیر مستقیم ایشان، مؤید تصمیم برای عدم حضور در انتخابات آتی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری است.
از سوی دیگر خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم گفت: در جریان اصلاح طلبی تاکنون احتمال ورود هیچ کس در انتخابات آینده ریاست جمهوری قوی تر از احتمال حضور مهدی کروبی نیست و کروبی تاکنون تنها نامزد جریان اصلاح طلب است.
وی افزود: امیدواری برای ورود کروبی از همه قوی تر است چرا که وی زمانی را برای اعلام نظر خود اعلام کرده و گفته است تا مهرماه نظرم را می دهم اما افراد مطرح دیگر تاکنون مسأله ای مطرح نکرده اند.
خباز با بیان اینکه «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از سوی عده کمی از اصلاح طلبان نمایندگی دارند»، اظهار داشت: تعدادی از آنان در دفتر مجمع روحانیون مبارز جمع می شوند که از حزب اعتماد ملی هم دو نفر می روند و راه های همگرایی را بررسی می کنند اما این گروه هنوز وارد بحث بر روی فرد نشده است.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

حمایت همه جانبه ازکاندیداتوری احمدینژاد درانتخابات ریاست جمهوری(شنبه 87 مهر 6 ساعت 8:48 عصر )

همایش شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی مناطق 30 گانه استان تهران بزرگ برگزار و در آن حمایت همه جانبه این شورا از کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)دکتر محمد لاریجانی رییس هیات اجرایی نیروهای انقلاب اسلامی در این همایش با بیان این که شورای هماهنگی بعد از شورای اول شهر تهران توسط تعدادی از دلسوزان نظام و مسئولین گذشته نظام اسلامی‌مان در مناطق تهران تشکیل شد، اولین موفقیت این شورا را پیروزی در انتخابات شورای دوم شهر تهران عنوان کرد وگفت:« این روند باعث شد تا عزیزان اصولگرا با رای قاطع وارد شورای شهر شوند.»

لاریجانی همچنین موفقیت اصولگرایان در انتخابات مجلس هفتم، ریاست جمهوری نهم و همین طور شورای سوم شهر را نتیجه‌ی رویکرد مطلوب شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی دانست و گفت:« انشاءالله با انسجام بیشتر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای ورود بهتر به انتخابات ریاست جمهوری دهم فعالیت خواهیم کرد.»

وی با بیان این که این تشکیلات، تشکیلاتی مردمی است و برآمده از مردم و با اعتقاد به چهار اصل نظام، اسلام، انقلاب اسلامی و امام و رهبری است گفت:« انسجام میان شورای هماهنگی باعث شد که در مرداد امسال انتخابات هیات اجرایی برگزار و طی آن هفت نفر به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب شوند. ضمن اینکه ما امسال موفق شدیم در تهران دفتر مرکزی افتتاح کنیم.»

رییس هیات اجرایی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر این که این تشکیلات وابسته به هیچ حزب و گروه خاصی نیست، خاطرنشان کرد:« یکی از فعالیت‌های اساسی و زیربنایی ما غیر از بسیج مناطق تهران،‌ ملزم کردن مسئولین مناطق از طرف هیات اجرایی برای پیگیری کار سازماندهی مجدد مناطق است که در همین راستا در شورای مرکزی مقرر شد که اسامی هفت نفر هیات اجرایی را به عنوان هیات اجرایی تهران برای پویایی بیشتر در برگزاری انتخابات دهم ارائه دهیم تا به این ترتیب عزیزان اصولگرا در مرحله‌ی دیگری از امتحان در نظام سربلند بیرون بیایند.»

مرتضی آقا تهرانی نیز در این همایش تاکید کرد: « باید دقت کنیم که تنها به خدای متعال وابستگی داشته باشیم و برای ما مهم کسب رضایت خدا باشد و بر طبق خوشایند این و آن عمل نکنیم.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود:« باید حق را بشناسیم و ببینیم حق با چه کسی است و در این راستا معیار را بزرگی، کوچکی و سوابق افراد ندانیم.»

این نماینده مجلس هشتم خاطر نشان کرد:« برخی فکر می‌کنند که چون عده‌ای به دنبال سیاست بازی رفته‌اند باید آن‌ها هم به دنبال سیاست بازی بروند این درحالی است که سیاست باید به عنوان یک مدار باشد در غیر این صورت می‌توان فردی را لگدمال و یا لجن‌مال کرد.»

وی در ادامه مصادیقی از ظلم را عنوان کرد و گفت:« اگر قرار باشد از کسی تجلیل شود اما از او کمتر و یا بیشتر از آنچه که باید تجلیل شود، این ظلم است اگر توهینی به کسی صورت بگیرد این ظلم است و این که اگر باید به کسی رای دهیم، اما به او رای ندهیم دچار ظلم شده‌ایم.»

وی همچنین دروغگویی، دورویی و نشر دادن اخبار دروغ را نیز از مصادیق ظلم برشمرد وگفت:« پول،‌ ریاست و مقام باید در کنار خدا قرار داده شود درغیر این صورت اشکال دارد و این خود ظلم است.»

مرتضی آقاتهرانی تصریح کرد:« یک فرد ظالم نمی‌داند که این نظام چقدر ارزشمند است بنابراین می‌خواهد به هر کسی تنها مثلا به خاطر ظاهرش رای بدهد. عده‌ای نیز تنها به دنبال حفظ ریاست‌شان هستند و هرکس روی کار آمد طرفدار او می‌شوند.»

وی تاکید کرد:« ما باید بر اساس یک تشخیص و نیت درست به آن کسی که بتواند مقام ولایت را شاد کرده و اصول را مراعات کند رای داده و از او حمایت کنیم.»

محمدی دبیر این همایش نیز طی بیانیه‌ای حمایت همه جانبه شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی را از دولت اصولگرای نهم و شخص احمدی‌نژاد اعلام کرد


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)
بنای مذاکره با مشارکت و مجاهدین ندارم(شنبه 87 مهر 6 ساعت 2:43 عصر )

کروبی درخصوص رایزنی با سران جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با آنها هیچ گفتگویی نداشتم و بنای گفتگو هم ندارم.

فارس: مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی در خصوص رایزنی‌هایش برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: جلسات رایزنی با دوستان و چهره‌های مختلف سیاسی همچنان ادامه دارد و همین دو سه شب اخیر در محافلی که حضور پیدا می‌کنم از آنها می‌خواهم که نظر خود را درباره حضور در انتخابات اعلام کنند؛ زیرا به طور جدی به دنبال تصمیم گیری هستم که خیلی مردم را معطل نکنیم.
وی افزود: خیلی‌ها امید می‌دهند و چند نفری هم می‌گویند که نباید حضور یابم، ما هم همچنان رایزنی هایمان را ادامه می‌دهیم.
دبیرکل اعتماد ملی در خصوص روابط خود با سید محمد خاتمی اظهار داشت: آقای خاتمی با ما بسیار صمیمی است و فکر نمی‌کنم در آینده اختلافی ایجاد شود.
کروبی در پاسخ به سئوالی درخصوص رایزنی با سران جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب برای اجماع در جبهه اصلاحات گفت: با آنها هیچ گفت و گویی نداشتم و بنای گفت و گو هم ندارم. در واقع نماینده‌های آنها با نماینده حزب اعتماد ملی در جلسات آقای موسوی خوئینی ها شرکت می‌کنند و مواضع خود را اعلام می‌کنند.
وی در مورد شروع فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی حزب اعتماد ملی گفت: در آینده نزدیک نظر قطعی خود را درباره حضور در انتخابات و پس از آن برنامه‌های ستادهای انتخاباتی را اعلام می‌کنم


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

پیشنهاد جدید کروبی به اصلاح طلبان چه بود ؟!(شنبه 87 مهر 6 ساعت 2:31 عصر )
هفته گذشته در جلسه افطاری اصلاح طلبان به میزبانی اسحاق جهانگیری، مهدوی کروبی طرح جدید خود را برای ائتلاف اصلاح طلبان بیان کرد.
به گزارش «فردا» مهدی کروبی در مهمانی اصلاح طلبان طرح خود را در قالب یک سئوال اینگونه مطرح کرده است : «آیا ایرادی دارد نامزدهای جبهه اصلاحات همه با هم وارد فضای انتخابات شوند، با هم رقابت کنند و سپس بر اساس یک مکانیزم خاص و در یک زمان مشخص آنکه اقبال بیشتری داشت بماند و دیگران بروند؟»
در واکنش به این طرح؛ حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران دو شرط را برای اجرایی شدن طرح کروبی عنوان کرده است. وی اولا خواسته است این برنامه منحصر به دوکاندیدای خاتمی- کروبی نشود. همچنین باید توافق کرد که چگونه و تحت چه شرایطی به کاندیدای واحد رسید.
از سوی دیگر محمد علی نجفی نیز که نامش در معرض نامزدی انتخابات قرار دارد با استقبال از طرح کروبی تاکید کرده است که لازم نیست نامزدهای دیگر غیر از دو رقیب اصلی در جبهه اصلاح طلبان وارد این مکانیزم شوند. در این هنگام این الگو شبیه به رقابت های درون جناحی آمریکا می شود.
اما طرح کروبی بدون مخالف نیز نماند. مرعشی در بیان مخالفت مجید انصاری گفته است که این مکانیزم باعث تخریب نامزدها و جبهه بندی هواداران می شود.
گفتنی است هفته نامه شهروند امروز در حالی خبر از سومین طرح دبیرکل حزب اعتماد ملی برای ائتلاف نوع جدید اصلاح طلبان داده است که خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با ایرنا مدعی شده است که در جریان اصلاح طلبی تاکنون احتمال ورود هیچ کس در انتخابات آینده ریاست جمهوری قوی تر از احتمال حضور مهدی کروبی نبوده و کروبی تا کنون تنها نامزد جریان اصلاح طلب است.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]