سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جز جانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
کروبی: از من خواسته اند در انتخابات حضور پیدا کنم(شنبه 87 مهر 6 ساعت 9:57 صبح )

خبرگزاری آریا- مهدی کروبی با اشاره به آنکه همچنان در حال رایزنی و بررسی شرایط موجود برای تصمیم‌‌گیری درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری است، تصریح کرد: در حال مشورت با افراد و گروه‌های مختلف هستم تا نقطه نظرات آنها را در این زمینه مورد ارزیابی قرار دهم.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سحام نیوز، دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که انتظار شما از اصلا‌ح‌طلبان در جهت حمایت از نامزدی جنابعالی چیست، اظهار داشت: البته بسیاری از این عزیزان استقبال کرده‌اند، عده‌ای مخالف بودند، برخی درخصوص نحوه حضور مطالبی مطرح کردند ولی باید بگویم من از گروهی انتظار حمایت ندارم، جامعه ما جامعه آزادی است و نمی‌توان نظرات را تحمیل کرد، اگر هم انتظاری داشته باشم، رعایت قانون و اخلا‌ق انتخاباتی است.

کروبی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 افزود: شما در آن مقطع دیدید عده‌ای از تشکل خودمان از من حمایت کردند و عده‌ای نیز از کاندیدا‌های دیگری حمایت کردند. ‌

وی افزود: من خود را مدیون هیچ تشکل و گروهی نمی‌دانم، بلکه مدیون ملتم. ‌

 کروبی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در پاسخ به سوالی درباره حضور همزمان وی و خاتمی در انتخابات گفت: من از آقای خاتمی خبر ندارم که چه تصمیمی دارد، تنها می‌دانم جمعی از ایشان خواسته‌اند، همان‌طور که جمعی از من از داخل حزب و حتی خارج از حزب این‌طور خواسته‌اند چراکه 4 سال پیش روزنامه و حزبی نداشتم اما مجموعه‌ای از سراسر کشور که علا‌قه‌مند بودند از من خواستند در انتخابات حضور پیدا کنم. الا‌ن نیز همان‌طور است و باید بگویم بدون هیچ تعارفی و به جد در حال مشورت هستم و هم با افراد سیاسی باشهرت و بانشان مشورت خواهم کرد و هم مردم عادی تا به جمع‌بندی درستی برسم.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

با طناب کروبی می توان ته چاه رفت(جمعه 87 مهر 5 ساعت 9:5 عصر )

الیاس حضرتی در گفتگو با اعتماد به بررسی نامزدی حجت الاسلام مهدی کروبی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری پرداخت.
به گزارش «فردا»، وی در این گفتگو با بیان برخی ویژگی های شخصیتی کروبی می گوید: آقای کروبی شخصیت بی نظیری است که خصوصیات اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی اش در بین تمامی شخصیت های کشور بی نظیر است، اصلاً با این خصوصیات نفر دومی پیدا نمی شود.
عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی می گوید: همه فعالان سیاسی از همه جناح ها معتقدند آقای کروبی به لحاظ سابقه فعالیت انقلابی جزء 4-3 نفری است که از سال 1342 همراه در تمامی مراحل مبارزه همواره امام بود.
حضرتی در ادامه می افزاید: ایشان به لحاظ مردمی بودن، سخاوتمند بودن و داشتن مرزبندی سیاسی و تفکر سیاسی کم نظیر است. تمام افرادی که دارای حقوق شهروندی هستند حتی اگر مخالف درجه یک او باشند و به او مراجعه کنند با تمام توان در جهت حل وفصل مشکلاتشان گام بر می دارد.
وی در ادامه تاکید می کند: من بارها گفته ام تنها کسی که می شود با طنابش به ته چاه رفت آقای کروبی است.
حضرتی در پاسخ به اینکه با توجه به عدم حمایت اصلاح طلبان دیگر از آقای کروبی، آیا حضور آقای کروبی در عرصه انتخابات باعث بروز اختلافات در اردوگاه اصلاح طلبان نمی شود؟ می گوید: نه تنها موجب اختلاف نخواهد شد بلکه موجب اتحاد هم می شود. در حوزه اصلاح طلبی ما به یک روند دموکراتیک واضح اعتقاد داریم. دوستان ما در احزاب مختلف از قبل شخصیت هایی را به عنوان کاندیدا معرفی کردند، اعتماد ملی هم کاندیدای خودش را معرفی کرده است. ما در واقع در اردوگاه اصلاح طلبان دو خط را باهم دنبال می کنیم، خط اول اجماع و رسیدن به کاندیدای واحد است و خط دوم هر کدام از احزاب شخصیتی را درون حزبشان یا خارج از حزب خود احساس می کنند که برای کاندیدا شدن مناسب است معرفی می کنند و بعد در مسیر 8-7 ماهه که به انتخابات داریم نهایتاً به کاندیدای واحد خواهیم رسید، چون غیر از این راه دیگری نداریم.
عضو اعتمادملی در خصوص اینکه آیا حضور همزمان کروبی و خاتمی و تقابل آنها در انتخابات موجب ریزش نیرو در اعتماد ملی نمی شود؟ می افزاید: مطمئن باشید چنین واقعه یی را هیچ گاه مشاهده نخواهید کرد که آقای کروبی و خاتمی باهم در عرصه انتخابات حاضر شوند. خاتمی نه تنها سرمایه عظیم برای اصلاح طلبان بلکه برای کل نظام و انقلاب اسلامی است. جزء نادر کسانی است که تراوش و تولید اندیشه و فکر دارد. خوب فکر می کند و نظریه پرداز عالی است. خاتمی می تواند مبانی نظری (نظریه حکومتی امام خمینی(ره)) را به بهترین شکل تبیین و ترسیم کند. شخصیتی نجیب، مومن، صادق و سالم است.
حضرتی در ادامه می افزاید: این ویژگی های زیبا و توانمند با کروبی کامل می شود و زیباترین تصویر از خط، اندیشه و راه امام در «خاتمی« کروبی» تجلی پیدا می کند. ایشان در هر کشوری بود حلوا حلوایش می کردند و او را به عنوان یک سرمایه گرانقدر نگه می داشتند. تعدادی از گروه های سیاسی دنبال آقای خاتمی هستند تا ایشان را جهت حضور در انتخابات راضی کنند ولی تا به حال پاسخ نداده اند.
وی در ادامه تاکید کرد: قطعاً شما بدانید امکان اینکه آقای کروبی و خاتمی هر دو نیایند وجود دارد ولی امکان اینکه این دو تا با هم بیایند وجود ندارد و امکان اینکه یکی بیاید و یکی نیاید نیز وجود دارد. در واقع ما تحقق اندیشه امام را در خاتمی به علاوه کروبی به زیباترین شکل ممکن می بینیم، اینها مکمل یکدیگر هستند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

محمد خاتمی: اشغالگری فلسطین نهایت ظلم و بد اخلاقی زمان ماست(جمعه 87 مهر 5 ساعت 9:0 عصر )

 خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد باران گفت: اشغالگری فلسطین و سرکوب صاحبان واقعی این سرزمین نهایت ظلم و بد اخلاقی زمان ماست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد خاتمی با حضور در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران درباره مسأله فلسطین گفت: شاید درگذشته اینکه اشغال منشأ مشروعیت باشد رایج بود، ولی در دنیای جدید و مدرن با همه ادعایی که می‌شود اینکه یک قومی بیاید یک سرزمینی را اشغال کند، افراد صاحب آن سرزمین را سرکوب کند وبیرون بریزد، بطوریکه امروز بیش از 4 میلیون نفر انسان فلسطینی دور از خانواده هایشان زندگی می کنند و بعد نظامی بر پایه این اشغال تأسیس شود، نهایت بداخلاقی زمان ما و ظلمی و ستمی که هست را می رساند.
وی افزود: متأسفم که دنیای قدرتمند نه تنها این مسأله را تأیید، بلکه به شدت از رژیمی که در آنجاست حمایت می‌کند و این حق زیر پا گذاشته شده را نادیده می گیرد.
خاتمی تصریح کرد:ما به عنوان انسان،به عنوان طرفداران حقوق بشر، به عنوان کسانیکه مخالف هرگونه ظلم و تبعیض هستیم و به عنوان مسلمان و به خصوص با توجه به اینکه اکثریت قاطع این مردم مسلمان هستند، البته این ستم در مورد مسیحی ها و یهودی ها هم قابل قبول نیست، باید به این امر اعتراض بکنیم و وجدان بشر امروز را در مقابل این ظلم بیدار نگه داریم تا انشالله به لطف خداوند در سراسر دنیا شاهد باشیم که ظلم از بین می رود.
خاتمی در پاسخ به این سوال که چرا هر ساله شاهد افزایش حضور مردم در راهپیمایی روز قدس هستیم نیز گفت:مردم ما مساله استقلال، آزادی، ایجاد یک نظام مبتنی بر خواست مردم را تجربه کرده‌اند و به نظرم روز به روز هم فشار بر ملت فلسطین بیشتر می‌شود و آن آرمانی که مردم دارند سبب می‌شود در عرصه حضور داشته باشند، به خصوص امروز که معتقدیم مردم فلسطین در غزه و حتی در نوار غربی تحت سخت ترین فشارها هستند و سختی زیادی را تحمل می کنند، مردم ما وجدان بیداری دارند و دلشان می خواهد طرفداری خودشان را از آنها اعلام کنند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

کروبی: از تصمیم خاتمی خبر ندارم(جمعه 87 مهر 5 ساعت 7:54 عصر )
ایسنا: کروبی گفت از تصمیم خاتمی برای انتخابات مطلع نیست.
مهدی کروبی با حضور در راهپیمایی روز قدس در پاسخ به سوالی درباره حضور همزمان وی و خاتمی در انتخاب گفت: «من از آقای خاتمی خبر ندارم که چه تصمیمی دارد، تنها می‌دانم جمعی از ایشان خواسته‌اند، همان‌طور که جمعی از من از داخل حزب و حتی خارج از حزب این‌طور خواسته‌اند؛ چرا که چهار سال پیش روزنامه و حزبی نداشتم اما مجموعه‌ای از سراسر کشور که علاقه‌مند بودند از من خواستند در انتخابات حضور پیدا کنم. الان نیز همان‌طور است و باید بگویم بدون هیچ تعارفی و به جد در حال مشورت هستم و هم با افراد سیاسی باشهرت و بانشان مشورت خواهم کرد و هم مردم عادی تا به جمع‌بندی درستی برسم.»
کروبی هم‌چنین درباره این‌که چه زمانی نتیجه‌ قطعی را اعلام خواهد کرد؟ گفت:« شاید چند روزی بعد از ماه مبارک رمضان آری یا نه قطعی ما مشخص شود.»

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

احمدی نژاد باز هم رای می آورد(جمعه 87 مهر 5 ساعت 12:31 صبح )

با نقد دولت هاشمی، خاتمی بر سر کار آمد و با نقد دولت خاتمی، آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شد و حالا باید ببینیم که چه کس دیگری می‌‏تواند جایگزین وی شود...وی با بیان اینکه باید بدانیم چه دولتی می‌‏تواند کشور را از مشکلات کنونی رهایی دهد، ادامه داد: دیگر زمان اداره کشور با روش آزمون و خطا به پایان رسیده است.

 

به گزارش خبر نیوز، محسن رضایی با اعتقاد بر این که در صورت حضور دوباره کاندیداهای متعدد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آتی بار دیگر محمود احمدی نژاد در رقابت با آنها پیروز خواهد شد، پیشنهاد داد تا کاندیداهای احتمالی این طیف با تشکیل کابینه ائتلافی شانس پیروزی خود را افزایش دهد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با حضور گروه های سیاسی و رسانه ای حامی خود ، اظهار داشت: اگر آرایش کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری دهم همچون آرایش کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری گذشته باشد بار دیگر آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور دهم انتخاب خواهد شد.
وی بر این اساس پیشنهاد کرد تا کاندیداهای احتمالی اصولگرایان همچون محمد باقر قالیباف، غلامعلی حدادعادل، علی لاریجانی، احمد توکلی، حسن روحانی با تشکیل کابینه ائتلافی وارد عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری آتی شوند و کابینه‌‏ای تشکیل دهند که در آن تمامی این بزرگان حضور داشته باشند.
رضایی در پاسخ به اینکه آیا برای انتخابات ریاست جمهوری آتی کاندیدا خواهید شد یا نه؟ اظهار داشت: هنوز در این زمینه تصمیم نگرفتم و در حال حاضر بنا ندارم که کاندیدا شوم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارزیابی فضای انتخاباتی کشور از لزوم مدیریت پیشگام در آینده سخن گفت و افزود: پیش رو بودن و پیشگامی در عرصه سیاسی کشور به معنی ارایه نقدهای تندتراز دیگران نیست بلکه چنین مدیریتی در گرو برآورد دقیق از فضای عمومی جامعه و عبور از این فضا برای دستیابی به توسعه بیشتر در آینده کشور است.
وی با بیان اینکه باید بدانیم چه دولتی می‌‏تواند کشور را از مشکلات کنونی رهایی دهد، ادامه داد: دیگر زمان اداره کشور با روش آزمون و خطا به پایان رسیده است. چرا که در قالب این آزمون و خطاها، تخریب‌‏هایی صورت می‌‏گیرد و در آن هیچ خبری از اقدامات اثباتی این که چگونه کشور را اداره کنیم تا به توسعه دست یابیم، نیست.
رضایی خاطرنشان کرد: با نقد دولت هاشمی، خاتمی بر سر کار آمد و با نقد دولت خاتمی، آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شد و حالا باید ببینیم که چه کس دیگری می‌‏تواند جایگزین وی شود. اما تا کی باید با نقد گذشته به سوی آینده پیش رویم ؟و مردم تا کی منتظر بمانند تا نتیجه نقدها به ثمر بنشیند ؟اگر چه نقد گذشته موثر است اما در بلندمدت برنامه‌‏ای به دست نمی‌‏دهد.
به گفته وی، نقد گذشته در صورتی مثمرثمر خواهد بود که مانع استفاده از فرصت‌‏های جدی پیرامونی در فضای عمومی و سیاسی کشور نشود.
وی در پایان افزود: اگر چه در گذشته اشتباهات زیادی رخ داده است اما خدمات بسیاری به نسبت این اشتباهات نیز انجام شده که در مقایسه جمع نقاط مثبت بیشتر بوده است از این رو باید بیش از آن که به گذشته نگاه کنیم، توجه‌‏مان متوجه فضای آینده کشور باشد تا با جمع بندی دقیقی خودمان را برای این فضا آماده کنیم.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]