سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا سوگند، آن که دنیا را دوست دارد و باجز ما دوستی می کند، خدا را دوست ندارد . هرکه حقّ ما رابشناسد و ما را دوست بدارد، در حقیقت، خداوند ـ تبارک وتعالی ـ را دوست داشته است . [.امام صادق علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
پیشنهاد انتخاباتی احمدی نژاد به لاریجانی(دوشنبه 87 مهر 8 ساعت 9:1 عصر )
به گزارش ایرنا حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از پیشنهاد دعوت احمدی‌نژاد از لاریجانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم خبر داد.
 
وی گفت: رئیس جمهوری در سخنان خود در این نشست از حضور داوطلبان مختلف در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی استقبال کرد و خطاب به علی لاریجانی از وی خواست که در این رقابت‌ها حضور یابد.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی و کروبی توافق کردند/ حضور همزمان "شیخ" و "سید" ممکن است به(دوشنبه 87 مهر 8 ساعت 8:56 عصر )
 یک فعال سیاسی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد که سید محمد خاتمی و مهدی کروبی توافق کرده اند که تنها یک نفر از آنان در انتخابات حضور داشته باشد.
وی که نخواست نامش ذکر شود به خبرنگار عصرایران گفت: اخیرا دیدار هایی به صورت شخصی با آقای خاتمی انجام شده و نتایج این دیدار ها امیدواری برای حضور او در انتخابات ریاست جمهوری را بالا برده است.
این چهره برجسته جریان اصلاح طلب تاکید کرد: آقای خاتمی هنوز تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده اما فضا نسبت به گذشته برای حضور ایشان در انتخابات مساعد تر شده و خود آقای خاتمی هم مثل گذشته حضور خود را رد نمی کند.
وی با اشاره به توافقی که بین خاتمی و کروبی برای حضور تنها یک نفر از آنان در انتخابات انجام شده است بیان داشت:خاتمی و کروبی پذیرفته اند که تنها یک نفر ، آن هم کسی که بیشترین اقبال نسبت به او وجود دارد وارد عرصه انتخابات شود و مکانیسمی نیز برای تعیین میزان مقبولیت نامزد ها در بین مردم طراحی شده است.
او در عین حال خاطرنشان کرد: البته دیدگاه غالب در بین جریان اصلاح طلب این است که حضور همزمان آقای کروبی و خاتمی ،که به "شیخ" و "سید" معروف اند، در انتخابات نه تنها ضعف نیست بلکه ممکن است به شکست احمدی نژاد منجر شود چون حضور کروبی باعث شکسته شدن رای احمدی نژاد خواهد شد.
این فعال سیاسی ادامه داد: رای کروبی و احمدی نژاد هر دو از بین توده ها است و با توجه به پولکی بودن شعار های این دو ، حضورشان در کنار هم باعث تقسیم آرای توده ها در بین این دو می شود و این در نهایت به نفع تمام می شود
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

احمدی نژاد: منتقدان دولت در اقلیت محض اند(دوشنبه 87 مهر 8 ساعت 1:43 عصر )
خبرنگار نیویورک تایمز: من سفرهای زیادی به ایران داشته‌ام و کم ایران نبوده‌ام. من مردمی را می‌شناسم که به اندازه دو نفر، دو شغله کار می‌کنند و از وضع اقتصادی واقعاً عصبانی هستند. با آن‌ها که صحبت می‌کنی، این موضوع چیزی است که شدیداً بخاطرش دولت را سرزنش می‌کنند.

احمدی‌نژاد: شما نگران نباشید، یک چند ماه حوصله کنید، نظرات مردم در انتخابات منتشر خواهد شد. ما دائماً با مردم در تماس هستیم و با هم زندگی می‌کنیم. یک سفر با من بیایید، نظرات مردم را از نزدیک بشنوید. در ایران خیلی آزادی کامل هست. مردم راحت صحبت می‌کنند. (...) شما زیاد نگران نباشید.

در ادامه این مصاحبه، رییس‌جمهور احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که "چرا ایران که یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان نفت در دنیا ست، 40 درصد بنزین موردنیازش را از خارج از کشور وارد می‌کند؟ این مساله‌ دیگری است که مردم بابت‌اش ناراضی‌اند. چرا در این زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌کنید؟ مثلاً سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌ها" با تعجب گفت: «آیا واقعاً مردم از این بابت ناراحت‌اند؟»(...)«ما هفت پالایشگاه جدید در دست احداث داریم».

احمدی‌نژاد در ادامه صحبت‌ها افزود: «روابط دولت و مردم در ایران یک روابط کاملاً دوستانه است و همه مردم از دولت‌شان حمایت می‌کنند. البته عده‌ای هم هستند انتقاد دارند. یا مخالف‌اند. این‌ها همه جا هست. این‌ها اقلیت محض هستند».

وی ادامه داد: «ما مشکلی نداریم در ایران داریم زندگی می‌کنیم با مردم‌مان. (...) این بحث‌هایی که شما می‌کنید بیشتر بحث‌های سیاسی خارج از ایران است. داخل ایران این حرف‌ها نیست».
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی: هنوز برای نامزدی تصمیم نگرفته ام(دوشنبه 87 مهر 8 ساعت 12:3 عصر )
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی گفت: خود را متعلق به این نظام می‌دانم و به نظامی که هزینه‌های جانی و معنوی و مادی زیادی برای دستیابی به آن و حفظ آن داده شده‌است، به لحاظ اخلاقی و دینی متعهدم.
به گزارش روابط عمومی دفتر حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی؛ وی در دیدار اعضای هسته مرکزی «پویش (کمپین) دعوت از خاتمی» افزود: من به این نظام هنوز امیدها بسته‌ام و به همین دلیل و به خاطر تعهدی که به آن دارم، انتقاداتی که به آن دارم را بیان می‌کنم و در اصلاح آن به عنوان یک ایرانی می‌کوشم.
وی ادامه داد: اما معتقدم اصلاحاتی که از آن دم می‌زنیم باید ضوابط، چارچوب‌ها، اهداف و روش‌های روشن و مشخصی داشته‌باشد تا کسانی که می‌خواهند به آن بپیوندند بدانند اصلاحاتی که ما می‌گوییم چیست؟ امیدوارم هرچه زودتر در این زمینه گام موثر برداشته شود.
رییس جمهور سابق کشورمان گفت: این‌که تاکنون برای حضور در انتخابات به تصمیم نهایی نرسیده‌ام به این دلیل است که معتقدم پیش از آن باید به چند پرسش بنیادین پاسخ گفت؛ باید بررسی کرد که آیا می‌توان بدون ورود به قدرت، اصلاحات را در جامعه و کشور نهادینه کرد یا برای پیشبرد اصلاحات در جامعه و ایجاد تغییرات ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی لزوماً باید در قدرت نیز حضور داشت؟ همچنین باید پرسید که ما چه تاثیری در روند به نفع آرمان‌های انقلاب و مصالح و خواست مردم می‌توانیم داشته باشیم؟ حال چه با ورود به قدرت و چه خارج از آن؟
وی افزود: همچنین باید ببینیم که در ایران امروز چه گروه‌هایی مرجعیت دارند؟ روشنفکران، روحانیت، سیاستمداران و دیگر گروه‌های اجتماعی به چه میزان در این جامعه نفوذ دارند؟ و برای افزایش مرجعیت هر یک از این گروه‌ها چه می‌توان کرد؟ و مهم تر از این‌که چه کسی بهتر است نامزد انتخابات شود،این است که چگونه باید بیاید؟ و بر فرض پیروزی در انتخابات، چه برنامه‌ای باید داشته باشد و اساساً در شرایط کنونی با ورود به قدرت چه کارهایی می‌تواند بکند؟
خاتمی در پایان گفت: ما اعتبار و آبروی خود را مدیون انقلاب و مردم هستیم و هر کجا باشیم باید آن را در خدمت مردم بگذاریم.
در ابتدای این دیدار اعضای هسته مرکزی «پویش ضمن دعوت از خاتمی» به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند، گزارشی از فعالیت‌های دوازده‌گانه خود برای افزایش احتمال نامزدی خاتمی ارائه و اظهار امیدواری کردند که خاتمی هرچه زودتر و هرچه مصمم‌تر برای ورود به عرصه انتخابات مجاب شود.
این اعضا تاکید کردند: هدف از فعالیت‌های آن‌ها قانع شدن خاتمی برای نامزدی در انتخابات و رساندن صدای جامعه و طیف وسیع‌تری از نخبگان به گوش خاتمی است و نه این‌که خاتمی را زیر فشار قرار دهند که بیاید.
در پایان این دیدار، اعضای هسته مرکزی «پویش دعوت از خاتمی» نماز ظهر و عصر را به امامت وی اقامه کردند
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

اعلام زودهنگام خلاف مشی اصولگرایان است(یکشنبه 87 مهر 7 ساعت 3:45 عصر )
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری اعلام تصمیم شورای هماهنگی نیروهای انقلاب تهران مبنی بر حمایت از نامزدی احمدی نژاد در انتخابات را زود هنگام و جدا کننده راه این تشکل از جبهه بزرگ اصولگرایی خواند
به گزارش مهر ابوالقاسم رئوفیان در مورد اعلام موضع حمایتی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب مناطق سی گانه تهران در انتخابات آینده که شب گذشته در بیانیه ای رسمی مطرح شد، تصریح کرد: به نظر می رسد این اعلام زودهنگام بوده است و شورای هماهنگی مناطق تهران با این اعلامیه راه خود را از جبهه بزرگ اصولگرائی جدا کردند و چنانچه معتقد به اجماع و تلاش در جهت تحقق این استراتژی بودند قطعا از این اعلام زود هنگام منصرف می شدند .
وی با بیان اینکه نمی توان دم از اجماع زد اما به طور مستقل اعلام نظرکرد ، تصریح نمود : بنده این اقدام را منطبق با مسیر رسیدن و دستیابی به اجماع نمی دانم .
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان تاکید کرد : انتظار این است که طیف های مدعی اصولگرائی در جبهه اصولگرایان به گونه ای رفتار کنند که این باور پدید آید حرکت ها منطبق با شعارها می گیرد .
رئوفیان با بیان انیکه هیچکدام ازاعضای شورای هماهنگی نیروهای انقلاب درجبهه پیروان خط امام و رهبری عضو نیستند، تصریح کرد : اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری حق تحفظ دراین ارتباط را ندارند و برمبنای اساسنامه جبهه پیروان خط امام و رهبری اعضا و تشکل های عضو در انتخابات های مهم ازجمله انتخابات ریاست جمهوری باید از تصمیم جبهه پیروان تبعیت کنند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]