سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! . . . در دیده ام نور و در دینم بینش بنه . [امام صادق علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
کشور نیازمند اعتبار خاتمی است(شنبه 87 مهر 13 ساعت 9:21 صبح )
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد؛ مطمئناً خاتمی از سر راحت طلبی از زیر بار مسوولیت شانه خالی نخواهد کرد. به گزارش «ایلنا»، مجید انصاری در گفت وگویی با اشاره به احتمال حضور محمد خاتمی در انتخابات آینده گفت؛ اگر قرار باشد ما به زور بخواهیم برای خاتمی انگیزه ایجاد کنیم، این انگیزه ایجاد نمی شود. خاتمی بیش از ما دلش برای کشور می سوزد و همه مسائل و مشکلات را هم می داند. وی افزود؛ بخشی که ما می توانیم در آن نقش ایفا کنیم، انتقال خواست مردم و واقعیت های جامعه و انعکاس علاقه مردم به خاتمی و ایجاد یک انسجام در درون جبهه اصلاحات است تا او مطمئن باشد بعد از انتخابات یارانی دارد که کمکش می کنند. همچنین می توانیم با روشنگری به برخی شبهاتی که این روزها القا می شود و نامهربانی ها و بی انصافی هایی که از طریق برخی رسانه های وابسته به قدرت نسبت به خاتمی صورت می گیرد، پاسخ دهیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد؛ ما باید با روشنگری های لازم، زمینه را برای داوری عادلانه و منصفانه مردم فراهم کنیم. به هر حال بخشی از کار انتخابات به آماده سازی ذهنی جامعه مربوط می شود که این کار را می توانیم برای خاتمی انجام دهیم و مردم را به مقایسه دوره فعلی و دوره اصلاحات فرا بخوانیم تا بتوانند تصمیم صحیح را اتخاذ کنند. وی تاکید کرد؛ مطمئناً خاتمی از سر راحت طلبی از زیر بار مسوولیت شانه خالی نخواهد کرد. وی محاسباتی دارد و بر مبنای محاسبات خودش با خدایش و وجدانش تصمیم خواهد گرفت، ولی در این تصمیم گیری توجه به این نکته ضروری است که امروز کشور ما در شرایطی قرار گرفته است که اگر روند کنونی تغییر پیدا نکند و نهادینه شود، معلوم نیست فرصت اصلاح مجدد پیش بیاید یا نه. انصاری با بیان اینکه تجربه نشان داده، شخصیت هایی که محبوب مردم هستند اگر به هر دلیلی در حاشیه قرار بگیرند به تدریج اثرگذاری خودشان را در جامعه از دست می دهند، اظهار داشت؛ نمونه بارز این موضوع، عزیز ما میرحسین موسوی است. بالاخره گفته می شود که ایشان ذخیره یی است برای کشور. وقتی این ذخیره به کار مردم نیاید چه فایده یی برای کشور دارد؟
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

کروبی: خاتمی برای کاندیداتوری تردید دارد(پنج شنبه 87 مهر 11 ساعت 9:47 عصر )
دببر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به تردید خاتمی برای حضور در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از اعلام نظر درباره حضور خود در پایان مهر ماه خبر داد.
حجت الاسلام کروبی ظهر امروز در حاشیه دیدار با اصلاح طلبان استان زنجان در پاسخ به خبرنگار مهر با عنوان اینکه ورود چهره های جدید در جناح اصولگرا بیشتر امکاندپذیر است افزود: هم اکنون بحثهای مختلفی در خصوص معرفی گزینه های انتخابات ریاست جمهوری امکانپذیر است و امکان دارد یک دفعه روی شخص دیگری غیر از گزینه های کنونی به اجماع برسند و همه به آن سمت حرکت کنند.

وی در خصوص اصلاح طلبان یادآورشد: نمی دانم چه کسانی می خواهند وارد عرصه شوند اما من هنوز برای آمدن یا نیامدن به عرصه انتخابات دهم فکر می کنم و آقای عارف نیز تا آنجا که مطلعم گفته اند اگر آقای خاتمی نیاید من هم می آیم.

حجت الاسلام کروبی وضعیت شخص سید محمد خاتمی را برای انتخابات ریاست جمهوری دور دهم وضعیتی همراه با تردید دانست و گفت: آقای خاتمی برای آمدن تردید دارند.

وی در عین حال بیان داشت: حضور چهره گمنام در طیف اصلاح طلبان بعید است و این احتمال وجود دارد که اگر من خودم وارد عرصه انتخابات نشدم یک چهره حزبی بیاوریم که شهرت نداشته باشد اما گمنام نیست.

دبیرکل حزب اعتماد ملی  افزود: احتمال حضور افراد گمنام در انتخابات منتفی نیست ولی میزان آوردن رای توسط آنها جای بحث دارد.

حجت الاسلام کروبی زمان اعلام قطعی نظر خود راجع به آمدن یا نیامدن به عرصه رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری را پایان ماه جاری عنوان کرد.

آسیب شناسی علل ناکامی اصلاح طلبان در انتخاباتهای گذشته

وی در ادامه با تاکید بر لزوم آسیب شناسی عدم موفقیت اصلاح طلبان در برخی انتخابات دوره های گذشته افزود: ما در گذشته موفق بودیم ولی خودمان موفقیت مان را بهم زدیم و هم اکنون سرنوشت انتخابات مبهم است.

حجت الاسلام کروبی با عنوان اینکه فضای انتخاباتی باید فضای، فضای سالم و دور از سمپاشی باشد تاکید کرد: اگر اتفاق خاصی نیفتد و سمپاشی در صحنه انتخابات صورت نگیرد اصلاح طلبان موفق خواهند شد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی یادآورشد: در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری علیرغم برگزاری انتخابات توسط دولت اصلاح طلب هر چهار کاندیدای مطرح اصلاح طلبان از روند برگزاری انتخابات انتقاد داشتند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

رقبای زیادی دور و بر احمدی نژادند(پنج شنبه 87 مهر 11 ساعت 1:8 عصر )
رضا فیاض زاهد استاد دانشگاه و تحلیگر مسائل سیاسی مدعی شد احمدی نژاد ستاره اقبالش در بعضی از حوزه های اجتماعی و سیاسی و بین المللی در حال افول است و این برای بعضی از سیاستمداران مترصد فرصت فضای خوبی را فراهم می کند. وی گفت به نظر می رسد که در ماه های آینده شاهد چالش هایی بین احمدی نژاد و دیگر شخصیت های اصول گرا با شیم . وی ادامه داد در مجادلات موجود بین اصول گرایان و احمدی نژاد تنها لاریجانی قرار ندارد بلکه احمدی نژاد با حداد عادل هم مرز بندی دارد به یک شکلی با ناطق نوری هم مرز بندی جدی دارد و از سخنان چند وقت پیش الهام سخنگوی دولت علیه ضرغامی می شود فهمید که آن ها با ضرغامی هم مرز بندی دارند و این به به خواستگاه سیاسی ایشان و دیگر رقبای اصولگرا بر می گردد .وی گفت اکنون رقبای زیادی دور و بر احمدی نژادند که به این فکر باشند شانس خودشان را برای ریاست جمهوری امتحان کنند زاهد که با صدای آلمان گفتگو می کرد تصریح کرد علی رغم داغ بودن میدان رقابت ریاست جمهوری بعید می دانم افکار عمومی در ایران خیلی به این مجادلات توجه کند چرا که جامعه ایران مدتی است راه خودش را می رود و برخی از احزاب و سیاستمداران هم راه خودشان را می پیمایند. وی افزود جامعه ایران غیر سیاسی شده است گرفتاری های روزمره برای مردم توانی برای پرداختن به حوزه هایی مثل سیاست باقی نگذاشته است .

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی: نیامدن به معنای نبودن درصحنه نیست(سه شنبه 87 مهر 9 ساعت 2:30 عصر )
سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه کاندیدا نشدن در انتخابات به معنی عدم حضور در عرصه نیست، گفت: خیال نکنیم مشکلات فقط با یک فرد حل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمد خاتمی شب گذشته در دیدار با جمعی از اقشار مختلف مردم استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فطرت اصلاح طلبی در میان مردم لزوم تبیین اصول اصلاح طلبی  را یادآور شد و تصریح کرد: یکی از تصمیم هایم این است که اصلاح طلبی را به آن صورتی که خودم قبول دارم و فکر می کنم تنها موردی است که به رای مردم نیز گذاشته شده است تبیین کنم.

وی ابراز امیدواری کرد این مسئله بتواند سبب همبستگی و پیوند بیشتر نیروهای اصلاح طلبان در سرتاسر کشورشود.

رئیس جمهور سابق کشورمان وضعیت کنونی کشور را وضع خوبی ندانست و اظهار داشت: ولی نباید بیش از حد سیاه نمایی شود و آنچه هست باید بیان شود و مردم که ولی نعمت ما هستند باید نسبت به قضایا روشن تر شوند گر چه گیرنده های خود مردم خیلی قوی است و قبل از آنکه  تحلیل کنندگان آنها را توجیه کند که وضع چیست مردم با فطرت خودشان از هر طبقه ای خوب می گیرند و قضاوت می کنند در کشور چه می گذرد.

خاتمی در ادامه گفت: به درستی گفته شد یکی از رسالتهای ما مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است. گر چه محدود کردن اصلاحات در این چارچوبها  کار درستی نیست این مسائل حتما از مصداقهای اصلاح طلبی است اما اصلاح طلبی وسیعتر از اینهاست.

وی افزود: اگر جای مردم و حاکمان عوض شود یعنی مردم که اربابند  هیچ کاره بشوند و حاکمان که نوکرند و باید در خدمت مردم باشند همه کاره بشوند این بدترین تبعیض است.

رئیس بنیاد باران با طرح این پرسش که آیا در این چند سال اخیر فقر، فساد و تبعیض کمتر شده است یا بیشتر؟خاطرنشان کرد: اگر واقعا بیشتر شده است همه مسئولان باید به انتقادات گوش دهند و به نحوی حرکت کنند که مشکلات جامعه کمتر شود.

سید محمد خاتمی مسئله مهم امنیت ملی کشور را یادآور شد و افزود : دفاع از آرمانهای انقلاب که متاسفانه گاهی به نفع بعضی اغراض و خواستهای گروهی، باندی و سلیقه های خاص مصادره می شود و همچنین دفاع از حیثیت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم در عرصه بین المللی مسائلی است که دغدغه خاطر ما است.

وی در ادامه گفت: معتقدم برای انتخابات آتی باید آن قدر رشد داشته باشیم که تفاهم و اجماع کنیم و به جمع بندی برسیم. خیال نکنیم مشکلات فقط با یک فرد حل می شود. باید تلاش کرد اصلاحات در عرصه عمومی مطرح باشد و محور و مدار کار باشد تا بهتر و بیشتر بتوان کار انجام داد.

خاتمی در پایان گفت: هر تصمیمی باید مبتنی بر این باشد که تا چه حد می توان به مردم و کشور خدمت کرد و باید زمینه خدمت و حرکت در چارچوب اصول و به سوی آرمانها فراهم باشد. البته آمدن یا نیامدن یک فرد به معنی عدم حضور در عرصه نباید تلقی شود بلکه باید کوشید تا به نحوی حضور داشت که پیروزی نهایی از آن ملت باشد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مضر بودن نامزدی کروبی(سه شنبه 87 مهر 9 ساعت 12:56 عصر )

سایت روزآن لاین که توسط شماری از روزنامه نگاران زنجیره ای فراری اداره می شود با انتشار مقاله ای خطاب به کروبی، نامزدی وی را مضر دانست. ریاست جمهوری کروبی برای حرکت تاریخی جامعه ایران به سوی آزادی و دموکراسی مضر است...

حق شما برای ما مضر است
سایت روزآن لاین که توسط شماری از روزنامه نگاران زنجیره ای فراری اداره می شود با انتشار مقاله ای خطاب به کروبی، نامزدی وی را مضر دانست.
محمدرضا یزدان پناه نویسنده مشارکتی این مقاله ابتدا نامزدی کروبی را حق مسلم کروبی خوانده اما بلافاصله خطاب به وی تاکید می کند: ریاست جمهوری شما برای حرکت تاریخی جامعه ایران به سوی آزادی و دموکراسی مضر است.
وی با بیان اینکه «شما و حزب منسوب به شما به هرحال ]![ خود را در زمره جریان اصلاح طلبی می دانید» خواستار عذرخواهی صریح کروبی از برخی نمایندگان مجلس ششم به خاطر تندرو خواندن آنها شد.

 


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]