سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
قالیباف حضور در انتخابات را کلید زد(سه شنبه 87 آبان 14 ساعت 3:49 عصر )
حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری هیچ ارتباط منطقی با حضور یا عدم حضور خاتمی نخواهد داشت.
به گزارش برنا، یکی از نزدیکان قالیباف با بیان اینکه او اگر برنامه مشخصی برای تامین نیازهای متراکم شده مردم داشته باشد، وارد عرصه انتخابات می‌شود گفت: اگر این احساس نیاز وجود داشته باشد قالیباف بر اساس وظیفه ملی و اسلامی در عرصه انتخابات حضور خواهد یافت.
بر اساس گزارش یکی از روزنامه های صبح، قالیباف پس از اطلاع از تصمیم نهائی خاتمی مبنی بر عدم ورود به عرصه انتخابات عزم خود را برای حضور جدی در رقابتهای انتخاباتی جزم کرده است.
برخی منابع آگاه در میان اصولگرایان معتقدند قالیباف به عنوان یک نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری همواره در میان تحلیلگران سیاسی مطرح بوده است اما اینکه تصمیم وی برای ورود به عرصه انتخابات قطعی شده است یا اینکه تغییری در نحوه نگاه و رویکرد وی به مساله انتخابات سال آینده اتفاق افتاده باشد، صحت ندارد.
اخیراً برخی از رسانه های داخلی به نقل از برخی منابع نزدیک به قالیباف از سوی او دو شرط را برای حضور در انتخابات سال آینده مطرح کردند که ظاهراً قالیباف آن را در جمع نزدیکان خود مطرح کرده بود.
قالیباف به دلایلی کاملاً روشن و قابل درک اعلام کرده بود اگر خاتمی در عرصه انتخابات حاضر شود او حاضر به شرکت در انتخابات نیست. دیگر شرط انتخاباتی قالیباف نیز این بود که اگر تعداد نامزدها در جناح اصولگرا افزایش یابد در این صورت نیز در انتخابات شرکت نخواهد کرد و بر همین اساس به روسای ستادهای انتخاباتی خود توصیه کرده بود تا با چراغ خاموش به رایزنی های انتخاباتی خود ادامه دهند.
اما براساس گزارشات منابعی که در حال رصد کردن تحرکات اضلاع مثلث ائتلاف اصولگرایان (قالیباف، رضایی و لاریجانی) هستند، قالیباف طی چند روز اخیر به روسای ستادهای انتخاباتی خود که پیش از این، برخی رسانه ها از تشکیل آنها خبر داده بودند، برای برافراشتن بادبان ها طی چند روز آینده اعلام آماده باش کرده است.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

کرباسچی نامزد معاون اولی کروبی؟(یکشنبه 87 آبان 12 ساعت 11:15 عصر )
رایزنی های گسترده ای از طرف حزب اعتماد ملی و شخص حجت الاسلام مهدی کروبی در جریان است تا غلامحسین کرباسچی، شهردار سابق تهران رسما به عنوان معاون اول کروبی معرفی شود
به گزارش پارسینه، رایزنی های گسترده ای از طرف حزب اعتماد ملی و شخص حجت الاسلام مهدی کروبی در جریان است تا غلامحسین کرباسچی، شهردار سابق تهران رسما به عنوان معاون اول کروبی معرفی شود.

بر اساس همین شنیده ها در صورت عدم موافقت کرباسچی، از محمد علی نجفی عضو فعلی شورای شهر تهران و رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه به عنوان نامزد معاونت اولی کروبی نام برده می شود.

بر اساس یک سنت جدید انتخاباتی در ایران که از انتخابات نهم ریاست جمهوری( 1384) آغاز شد، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اقدام به معرفی کاندیدای مورد نظر خود برای تصدی معاون اولی رئیس جمهور می کنند، در دوره سابق، مصطفی معین نامزد حزب مشارکت ، محمدرضا خاتمی و الهه کولایی را به عنوان دو معاون خود در صورت تصدی ریاست جمهوری اعلام کرد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مرعشی، جانشین احتمالی خاتمی در انتخابات را معرفی کرد(یکشنبه 87 آبان 12 ساعت 11:13 عصر )
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت :‌ مطمئنا اگر آقای خاتمی کاندیدا نشود آقای روحانی می تواند یکی از کاندیدای جدی مورد بررسی کارگروه اصلاح طلبان باشد.
حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با مهر، گفت : اصلاح طلبان در حال حاضر به محوریت مجمع روحانیون مباحث انتخاباتی خود را آغاز کرده و گروهی را مامور بررسی نظام ائتلافی طیف خود ساخته اند.
وی افزود: نتایج مطالعات و رایزنی های کارگروه اصلاح طلبان که مامور بررسی ایجاد نظام ائتلافی هستند در حال حاضر در قالب یک منشور تهیه شده است .
به گفته مرعشی در کارگروه اصلاح طلبان 6 حزب کارگزاران، اعتماد ملی، مشارکت، مجاهدین، مجمع روحانیون و حزب اسلامی کار مسئولیت بیشتری را در راستای تهیه منشور عهده دار شده اند.
سخنگوی حزب کارگزاران با اشاره به تشکیل شورای حکمیت 5 نفره از سوی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم به پیشنهاد مهدی کروبی تصریح کرد: بخشی از منشور انتخاباتی اصلاح طلبان پراختن به شورای حکمیت 5 نفره است که مورد توافق همه گروههای عضو کارگروه قرار گرفته است.
مرعشی همچنین درباره احتمال بررسی حسن روحانی به عنوان یکی از کاندیداهای جدی مورد نظر اصلاح طلبان، گفت: آقای روحانی از شخصیت های مورد احترام هستند که ممکن است در سبد بررسی کارگروه اصلاح طلبان به عنوان یکی از کاندیداهای مورد نظر مورد بررسی قرار گیرند.
مرعشی همچنین ضمن رد شایعه انتخاب غلامحسین کرباسچی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری دهم، اظهار داشت: این موضوع شایعه است و صحت ندارد.
سخنگوی حزب کارگزاران در پاسخ به سئوالی درباره نظر این حزب و همچنین سایر اصلاح طلبان در خصوص ماندن و یا رفتن کردان از وزارت کشور خاطر نشان کرد : شخصا احترام زیادی برای کردان قائلم اما به نظر بنده کردان و احمدی نژاد باید رفتارشان متفاوت باشد و زیاد بر موضوع وزارت کشور اصرار نکنند.
وی اضافه کرد: بهتر این است که کردان با کرامت از وزارت کشور بگذرد تا کار نظام بهتر انجام شود. نمی دانم دلیل این همه اصرار چیست اما امیدوارم درنهایت کردان تصمیم نهایی را بگیرد و با کرامت ضمن گذشت از وزارت کشور ، خود را بازسازی کند.
مرعشی تاکید کرد که مطمئنا نظام و هیچ کدام از افراد و گروه های سیاسی از ماندن کردان در وزارت کشور نفعی نخواهند برد و فضای مفیدی برای کشور ایجاد نخواهد شد چرا که ادامه مسئولیت وی به طور حتم لطمه ای به نظام، دولت و مجلس خواهد بود.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

با شعار مملکت اداره نمی شود(جمعه 87 آبان 10 ساعت 12:8 عصر )

سید محمد خاتمی با بیان اینکه تاملات جدی درباره حضور خود در انتخابات دارد تاکید کرد که شخصا هیچ اشتیاق و علاقه ای برای بازگشت به قدرت ندارد گفت : اگر زمینه برای کار کردن فراهم نباشد این خدمت به اسلام و ایران نیست که بیاییم و باید کسی بیاید که بتواند در این عرصه کار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر‌ به نقل از دفتر سید محمد خاتمی ،‌ رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران ‌ در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون قم تصریح کرد: دغدغه درباره دین، انقلاب وایران دغدغه بسیار مهمی است.

وی افزود: ما درهویت مان یک نوع اتصال به دینی داریم که هم معتقدیم دین بزرگی است و مورد رضایت خداست و دینی است که خدا برای بندگانش انتخاب کرده است. دین در نزد خدا اسلام است؛ تسلیم در برابر خداوند روح همه ادیان الهی است .ما افتخار می کنیم دین دار هستیم به خصوص ما که روحانی و طلبه هستیم و زندگی و حیثیت ما به دین وابسته است بنابر این دغدغه دین داشتن برای ما مهم است.
رئیس بنیاد باران خاطر نشان کرد: درجامعه عظیم و بزرگ ایران که تاریخ باشکوهی دارد دین خیلی موثراست،‌ شعارهای انقلاب ما همه دینی بود و امام خمینی(ره) می گفت این خدا و دین  است که شما را آزاد می کند،استقلال می دهد و سبب می شود از ذلت نجات پیدا کنید و پیشرفت کنید.
خاتمی تصریح کرد: نظر امام با بسیاری از کسانی که در مورد دین نظر و بیان داشتند متفاوت بود؛ امام این همه بر رای و نظر مردم تکیه کرد ، ولی بعضی ها عملا  امروز می گویند رای مردم اثری ندارد و صوری و ظاهری است .  این بینش و نظر که دیدگاه  انقلاب و خط امام نیست و هیچ نسبتی با امام و انقلاب ندارد؛  ممکن است بگوید من محور انقلاب هستم و هرکسی در هر جایگاهی غیر از این را گفت باید دفع شود ولو اینکه او علاقه مند به امام و انقلاب باشد و بنابراین نباید در مجلس و دولت بیاید ، که ما  این دیدگاه را خیلی خطر ناک می دانیم . 
رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها اظهار داشت: ظرف انقلاب و اسلام همین ایران است؛ اگر ایران ضعیف شود، عقب افتاده باشد و اگر ملت ایران عزت و احترام نداشته باشند باید نگران بود. وظیفه انقلابی همه ماست که ایران را بسازیم و کاری کنیم که ایرانی دردنیا محترم باشد. ما باید ثروتمند باشیم، باید عالم و پیشرفته باشیم و باید از موضع قدرت با دشمن روبرو شویم نه از موضع ضعف! دغدغه داشتن نسبت به سرنوشت و پیشرفت ایران وظیفه ملی ،دینی ، ملی و وجدانی ماست.
خاتمی با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: تردیدی نیست هرکسی که می آید باید برنامه داشته باشد؛نمی توان با شعار مملکت را اداره کرد آن هم شعاری خلاف آن رفتار شود و مردم را دل زده کند.
وی در ادامه گفت: برنامه داشتن کار مشکلی نیست ، برنامه خوب وجود دارد؛ 4 برنامه برای اداره کشور نوشته شده است ؛ در دوران اصلاحات چشم انداز بیست ساله تدوین شد و در نهایت به تایید و تصویب رهبری قرار گرفت . امروز باید با نگاه به برنامه ها و اینکه ضرورت ها و دیدگاهها و اولویت ها چیست کار بکنیم و به جلو برویم.تدوین برنامه آسان ترین کاری است که می توان انجام داد.
خاتمی افزود:مهمتر از برنامه این است که باید جمع بندی روشن تری نسبت به تفکری که معتقدیم درست تراست و از متن انقلاب ،اندیشه های امام و شرایط زمان و مکان و نیازهای جامعه ما برآمده است و اسم آن اصلاح طلبی است و 2 بار به رای مردم گذاشته شده و مورد تایید قرار گرفته است به عمل آید و بتوانیم همه دورآن جمع بندی، منسجم جمع شویم؛ البته باید حدود و مرز های  خودمان را هم مشخص کنیم ؛ هم در مقابل تحجر، واپس گرایی و عوامل نفوذی که هیچ نسبتی با امام و انقلاب ندارند و هم در برابر گرایش ها و اندیشه هایی که با دین و امام و مصالح ملی نسبت درستی ندارند.البته اینها را بارها در اظهارات و نوشته ها و گفته هایم بیان کرده ام ولی فکر می کنم تدوین و بیان روشن و مجدد آن لازم است.
سید محمد خاتمی بار دیگر درباره حضور خود در انتخابات آتی گفت: تاملات جدی درباره حضور خود در انتخابات دارم البته شخصا هیچ اشتیاق و علاقه ای برای بازگشت به قدرت ندارم. سرانجام هر چه وظیفه ام باشد انجام می دهم. ما به دنبال قدرت آن هم رسیدن به هر منصبی به هر قیمتی نیستیم. ما هویتی داریم و نمی توانیم از آن دست برداریم. ما اگر بیاییم با هویت خود خواهیم آمد واگر بیاییم باید بتوانیم با هویت خودبه اسلام،ایران و ملت خدمت کنیم.اگرآمدن مستلزم این باشد که هویت خود را ازدست بدهیم و برای رسیدن به قدرت طوری دیگر بیاییم؛ما اهل این طور آمدن نیستیم.
وی تاکید کرد: اگر بتوانیم کار کنیم ؛ می آییم ولی اگر زمینه برای کار کردن فراهم نباشد این خدمت به اسلام و ایران نیست که بیاییم و باید کسی بیاید که بتواند در این عرصه کار کند.
رئیس بنیاد باران گفت : امکانات بنده محدود است و راه بسیاری از امکانات را هم به رویمان می بندند و بنده هم که حاضر نیستم از هر راهی به آن امکانات برسم و گرنه دلم می خواهد بنیاد باران بصورت فکری و اجتماعی و نه سیاسی و حزبی فعال شود و مبنای کارش اندیشه اصلاح طلبی و کارهای گسترده فرهنگی،علمی،تحقیقی و اجتماعی گوناگون باشد و گامی به پیش برداریم و احساس کنیم وظیفه مان را نسبت به خدا و مردم انجام می دهیم.
در ابتدای این دیدار حاضرین در این جلسه به بیان دیدگاها و نظرات خود پیرامون وضعیت کنونی کشور و انتخابات آینده ریاست جمهوری پرداختند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

کولایی: بهتر است خاتمی نیاید(پنج شنبه 87 آبان 9 ساعت 6:21 عصر )

کولایی با کاندیداتوری محمد خاتمی در انتخابات سال آینده مخالفت کرد. وی که به سوالات پایگاه اینترنتی نوروز ارگان حزب مشارکت پاسخ داده درباره کاندیدا شدن خاتمی گفت: «به نظر من آمدن ایشان کمکی به پیشرفت برنامه اصلاحات در شرایط کنونی در کشور نمی کند. ما نباید برای از میان بردن این سرمایه عظیم اجتماعی اصرار بورزیم، بلکه باید با هشیاری و تدبیر گزینه های دیگری را که با ساختارهای موجود سیاسی - اقتصادی سازگاری بیشتری دارند، مورد بررسی قرار دهیم.» وی البته تاکید کرده است که این دیدگاه در حزب مشارکت در اقلیت قرار دارد و اکثریت حزب به دنبال متقاعد کردن خاتمی برای حضور در انتخابات است. این در حالی است که برخی اعضای تندرو حزب مشارکت تا امروز اصرار داشتند دعوت از خاتمی نه فقط عقیده اجماعی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین بلکه دیدگاه اکثریت اصلاح طلبان است. کولایی در جای دیگری از این مطلب بر لزوم کاندیداتوری کسی تاکید کرده که «امکان برقراری ارتباط سازنده با مجموعه های کنونی را داشته باشد.» وی همچنین خواستار تداوم مذاکرات با کروبی شده است.

                                                                                                                                 منبع:کیهان                   


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]