سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... از هر لذّتی جز یاد تو، از هر آسایشی جز همدمی تو، از هر شادمانی ای جز نزدیکی به تو، و از هر کاری جز فرمانبری ات، از توآمرزش می خواهم . [امام سجّاد علیه السلام ـ در مناجات ذاکرین ـ]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
خاتمی ریشه اسلام را زد، نباید دوباره کاندیدا شود!!!(شنبه 87 آبان 25 ساعت 4:15 عصر )
حجت‌الاسلام و المسلمین حسنی، امام جمعه ارومیه با کاندیداتوری سید محمد خاتمی برای ریاست جمهوری دور دهم مخالفت کرد.
به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز، حسنی که از مخالفین سیاست‌‏های خاتمی در زمان ریاست‌جمهوری وی بود، در گفت‌‏وگو با خبرگزاری ایلنا اظهار داشت: من مخالف صد درصد حضور خاتمی در دور بعدی ریاست جمهوری هستم. 
وی درباره علت مخالفت خود گفت: ایشان آزادی را آوردند که مورد قبول قرآن و رسول الله و رهبری نیست. 
حسنی تصریح کرد: ایشان ریشه اسلام و قرآن را زدند. 
وی با انتقاد از برخی از مدل‌‏های مو و لباس رایج در کشور گفت: خاتمی ریشه اسلام و قرآنی که امام خمینی آورده بود را ریشه کن کرد، این‌‏ها آزادی است که خاتمی آورد. 
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حضور مجدد محمود احمدی‌نژاد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد حتما باید بیاید و برنده هم هست. 
وی درباره حضور سایر اصولگرایان در انتخابات اظهارداشت: این کار هیچ اشکالی ندارد. 
حسنی تصریح کرد: از نظر من 90 درصد احمدی نژاد رئیس‌‏جمهور آینده ایران است.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مسابقه «جعل خبر» علیه خاتمی(شنبه 87 آبان 25 ساعت 11:30 صبح )
یکی از خبرگزاری ها به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد؛«میرحسین موسوی با فرستادن پیامی به سیدمحمد خاتمی اعلام کرده است خاتمی بررسی های خود را نهایی کرده و در صورتی که در انتخابات حضور نمی یابد، اعلام کند تا مهندس موسوی وارد میدان شود.»
اشاعه اخباری «جعلی» مبنی بر حضور یا عدم حضور خاتمی در انتخابات از چندی پیش از سوی خبرگزاری های نزدیک به دولت و منتسب به اصولگرایان آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 
«ایرنا» خبرگزاری رسمی دولت، «فارس» یکی از خبرگزاری نزدیک به دولت و «وطن امروز» روزنامه مهرداد بذرپاش بارها با جعل اخبار درصدد تحت تاثیر قرار دادن حضور خاتمی در انتخابات هستند.
 در همین راستا «بولتن نیوز» دیروز مدعی شد «خاتمی به بنیاد باران دستور داده تمامی سخنان احمدی نژاد را طی این زمان جمع آوری کنند و وعده های وی را با عملکردش مقایسه کنند.»

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

میرحسین موسوی به خاتمی: نیایی میآیم(پنج شنبه 87 آبان 23 ساعت 6:15 عصر )
به موازات اخبار منتشره درباره اظهارنظرهای خاتمی، مبنی بر تلاش برای آوردن میرحسین موسوی و نیز واکنش‌های موسوی در این باره، برخی خبرهای جدید درباره چگونگی حضور این دو نامزد مطرح اما پر حاشیه به گوش می‌رسد.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، برخی منابع نزدیک به میرحسین موسوی اعلام کرده‌اند که نخست‌وزیر دوران هشت سال دفاع مقدس با فرستادن پیامی به رئیس‌جمهور سابق کشورمان اعلام کرده است که حجت‌الاسلام خاتمی، بررسی‌های خود را نهایی کرده و در صورتی که در انتخابات حضور نمی‌یابد، اعلام کند تا مهندس موسوی وارد میدان شود.
این خبر که از سوی برخی مقامات ارشد دولت اصلاحات و از نزدیکان خاتمی و میرحسین موسوی نقل و تأیید شده است، از آنجایی حایز اهمیت است که بنا بر خبرهای منتشره از منابع آگاه با توجه به دیدارها و رایزنی‌های این دو نامزد مطرح ، حضور یکی از دو رئیس دولت سابق و اسبق در رقابت‌های انتخاباتی قطعی است. این در حالی است که خاتمی پیشتر اعلام کرده بود، تلاش‌های خود را برای حضور میرحسین موسوی در انتخابات دهم به کار می‌بندد؛ بنابراین، با حضور نیافتن خاتمی در این دوره از انتخابات، آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران به عنوان کاندیدای مورد وفاق بسیاری از گروه‌های اصلاح‌طلب و حتی شمار بسیاری از گروه‌های اصولگرا، وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری دهم خواهد شد.
گفتنی است، با استناد به منابع موثق خبری، سید محمد خاتمی همچنان مشغول جمع‌بندی و ارزیابی نظرات گوناگون درباره حضور و یا حضور نیافتن خود در انتخابات است و تا کنون نتیجه قطعی از سوی وی اعلام نشده است

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مشاوراحمدی نژادعلیه مجلس موضع گرفت(پنج شنبه 87 آبان 23 ساعت 12:37 عصر )
مشاور محمود احمدی نژاد با انتشار یادداشتی «علی لاریجانی» رئیس مجلس هشتم را فاقد «صلاحیت» برای تصدی «مسوولیت های مهم در کشور» توصیف کرد. علی اکبر جوانفکر روز گذشته با اشاره به استیضاح علی کردان یادداشتی را منتشر و طی آن انتقاداتی را علیه رئیس مجلس و نمایندگان مطرح کرد.مشاور محمود احمدی نژاد با انتشار یادداشتی «علی لاریجانی» رئیس مجلس هشتم را فاقد «صلاحیت» برای تصدی «مسوولیت های مهم در کشور» توصیف کرد. علی اکبر جوانفکر روز گذشته با اشاره به استیضاح علی کردان یادداشتی را منتشر و طی آن انتقاداتی را علیه رئیس مجلس و نمایندگان مطرح کرد.
وی که پیش از این خواستار بررسی صحت مدرک کردان در «دادگاه» به جای «بهارستان » شده بود پیشنهاد خود را مورد تاکید قرار داد و نوشت؛ جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، بیشترین شباهت را به جلسه یک دادگاه عمومی داشت که در آن 290 قاضی بدون آنکه صلاحیت قضاوت داشته باشند، یک نفر را در جایگاه متهم نشاندند و او را بدون طی تشریفات قضایی از جمله برخورداری از وکیل مدافع مورد محاکمه قرار دادند، درباره اش به قضاوت نشستند و او را به دروغگویی و فریب مجلس و عدم صلاحیت برای تصدی پست وزارت کشور محکوم کردند.
این کار به لحاظ حقوقی و قانونی یک اشکال جدی دارد و رئیس جمهور محترم به عنوان پاسدار قانون اساسی این حق را داشت تا نتیجه کار جلسه روز سه شنبه مجلس را به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک قوا و دخالت آشکار مجلس در کار دستگاه قضایی مردود اعلام کند.ممکن است مجلس شورای اسلامی با رد این اشکال حقوقی و برخلاف متن استیضاح و مسیر طی شده در جلسه علنی، ادعا کند که عدم رای اعتمادش به آقای کردان، مبتنی بر سوءنیت یا دروغگویی وی نبوده و او را مستند به این منطق که اصولاً یک فرد فریب خورده، صلاحیت تصدی پست حساس و مهمی مانند وزارت کشور را ندارد و چنین فردی نمی تواند برگزارکننده انتخابات و پاسداری از رای مردم باشد، از کار برکنار کرده است.
اگر استدلال مجلس مبتنی بر این منطق باشد، دو اشکال یکی به آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس و دیگری به اکثریت نمایندگان محترم قابلیت طرح و بررسی دارد. الف؛ آقای لاریجانی در اظهاراتی که در جمع خبرنگاران ایراد کرد، گفت؛ واقعاً اینجانب از مدارک تحصیلی کردان اطلاعی نداشتم. ایشان معاون اداری - مالی اینجانب در صدا و سیما بودند و چون اصل بر اعتماد است و ایشان گفته بودند که مدارک موجود است من فقط درخصوص مدرک دکترای ایشان تردید داشتم که از جنس مدارکی نظیر دانشگاه هاوایی یا این جنس ها باشد.آقای لاریجانی از یک سو گفته است که واقعاً از مدارک تحصیلی آقای کردان بی اطلاع بوده و از طرف دیگر ابراز می دارد درخصوص مدرک دکترای ایشان تردید داشته است. اگر فرض بر بی اطلاعی ایشان از مدرک تحصیلی آقای کردان باشد، چنین استدلال خواهد شد که آقای لاریجانی از سوی آقای کردان فریب خورده است و اگر فرض بر تردید ایشان گذاشته شود، معنی آن، این است که ایشان هم فریب خورده و هم احتمال می داده است که فریب خورده باشد و هم نسبت به رفع آن و برخورد با فریبکار اهمال کرده است.
به این ترتیب مستند به همان منطقی که آقای کردان از وزارت کشور کنار گذاشته شد، می خواهم تصریح کنم با استدلال اول یعنی فریب خوردن آقای لاریجانی، این سوال مطرح می شود که یک فرد فریب خورده چگونه می تواند در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و در چنین جایگاهی، از حقوق مردم دفاع کند؟ با استدلال دوم نیز ایشان نه تنها نباید در مصدر امور مجلس باشد بلکه به طور قطع، صلاحیت تصدی هرگونه مسوولیت مهم در کشور را از دست می دهد.
واکنش مجلس به یادداشت جوانفکر
بر اساس تذکر یکی از نمایندگان، نایب رئیس اول مجلس اعلام کرد هیات رئیسه موضوع توهین یکی از مشاوران احمدی نژاد را پیگیری خواهد کرد. به گزارش ایسنا، در پایان جلسه علنی روز گذشته مجلس، محمود احمدی بی غش نماینده شازند در تذکر آیین نامه یی با استناد به بند 11 ماده 23 آیین نامه داخلی گفت؛ اگر این فرد مشاور، خود را قیم مردم می داند، بالاتر از حضرت امام است که می فرمایند مجلس در راس امور است؟ چرا این اهانت انجام می شود و هیچ کس هم جلوی آن را نمی گیرد؟ در همین راستا محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس از بررسی این تذکر در هیات رئیسه خبر داد.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

نامزدی خاتمی قطعی شد(چهارشنبه 87 آبان 22 ساعت 4:3 عصر )
روزنامه وطن امروز خبر داد، پس از جلسه سه ساعته خاتمی با هاشمی رفنسجانی، تردیدهای خاتمی برای حضور در انتخابات رفع و نامزدی رییس جمهور سابق در انتخابات 88 قطعی شد.
در این گزارش آمده است: به گزارش منابع موثق، اخیرا سید محمد خاتمی جلسه ای سه ساعته با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته که محور اصلی این جلسه موضوع کاندیداتوری رییس جمهور سابق بوده است. در ابتدای این جلسه، خاتمی اقدام به بیان تردیدهایش برای کاندیداتوری می کند که این موضع خاتمی با واکنش هاشمی رفسنجانی مواجه می شود.
هاشمی رفسنجانی در توجیه صحبت های خاتمی، موضوع کاندیداتوری مهدی کروبی را که از محورهای تردیدبرانگیز خاتمی برای کاندیداتوری بود، قابل حل دانسته و گفت: " کروبی را می شود آرام کرد". هاشمی در بیان این ادعا، موضوع شورای حکمیت را مطرح و مانورهای اولیه حول شورای حکمیت را عامل اصلی "آرام کردن" کروبی معرفی و تصریح کرده: "با رایزنی هایی که انجام داده ایم، احتمال کنار کشیدن کروبی هست".
هاشمی در ادامه، خاتمی را به نترسیدن از "شکست" توصیه کرده و گفته است: "اگر شما بیایید، بدبینانه ترین حالت این است که انتخابات به دور دوم کشیده شود".
خاتمی هم برای پذیرش قطعی کاندیداتوری 2 پیش شرط را مطرح کرده است که این دو شرط از این قرار است: "رسمی نشدن کاندیداتوری و بررسی و سنجش وضعیت جامعه طی ماه های آینده".
خاتمی در توجیه پیش شرط های خود، اجماع سریع اصولگرایان را نخستین نتیجه اعلام کاندیداتوری اش دانسته و خواستار آن شده تا کاندیداتوری خود را در آخرین روزهای ثبت نام یا به عبارتی در دقیقه 90 اعلام کند.
پس از پذیرش توصیه هاشمی از سوی خاتمی و پذیرش پیش شرط های خاتمی، موضوعات دیگری درباره نقاط قوت احمدی نژاد و عوامل اقبال جامعه به وی مطرح می شود. همچنین در جلسه مذکور توافق شده است که هیچ کدام از حاضران به صورت علنی درباره موضوعات مورد بحث اظهار نظر نکنند.
در اولین گام های پس از جلسه، حسین مرعشی، عضو ارشد کارگزاران سازندگی روز گذشته در اظهار نظری، موضوع نزدیکی میان اصلاح طلبان و ناطق نوری را مطرح کرد که گفته می شود این اظهار نظر وی در راستای "تست" شرایط و واکنش رقبای انتخاباتی انجام پذیرفته است.
از سوی دیگر، شنیده های خبرنگار وطن امروز حاکی از این است که ستاد انتخاباتی خاتمی نیز به صورت غیررسمی با مدیریت "محسن آرمین"، معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات آغاز به کار کرده است. در همین راستا، برخی روزنامه‌ها در روزهای اخیر اقدام به برحسته سازی اظهارات "امین زاده" به بهانه های گوناگون کردند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]