سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانش تکبّر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
طرح تعدادی از نمایندگان برای حذف قانونی خاتمی،کروبی و میرحسین از(جمعه 87 آبان 17 ساعت 10:36 عصر )

عصرایران - همزمان با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی ،‌ زمزمه هایی برای تعیین حدنصاب سنی برای کاندیداهای ریاست جمهوری به گوش می خورد؛‌ از جمله خبرگزاری فارس در گفت وگو با یک نماینده اصولگرای مجلس هشتم خبر از بررسی این پیشنهاد در مجلس داد که کاندیداهای ریاست جمهوری حداکثر باید 65 ساله باشند زیرا افراد بالاتر از این سن دیگر رمقی برای کار ندارند!
به گزارش عصرایران این طرح را در صورت تصویب نهایی می توان یکی از مصوبات کوته بینانه پارلمان نامید ‌چه آنکه در جهان سیاست و مدیریت کلان کشور که تجربه در آن حرف نخست را می زند ‌،‌ نمی توان حد نصاب سنی خاصی را مطرح کرد؛‌به عنوان مثال در همین انتخابات آمریکا ،‌ نامزد جمهوریخواهان ،‌ 72 سال داشت و بسیار هم قبراق و سرحال با اوبامای میانسال رقابت می کرد .
مروری بر سن بسیاری از رهبران سیاسی جهان نیز حاکی از آن است که بسیاری از آنان در سنین بالای 60 و 70 قرار دارند و البته این مساله نافی حضور رهبران میانسال وحتی جوان هم نیست زیرا در این عرصه ،‌اساساً‌ شرط سنی ، نمی تواند و نباید تأثیرگذار باشد ؛ آنچه مهم است کارآمدی و تعقل است.
کسانی که در صدد تصویب حدنصاب سنی 65 سال برای ریاست جمهوری به بهانه ناتوانی جسمی و فکری افراد بالای 65 سال هستند ، اگر به خود زحمت بررسی سن رهبران کشورهای نختلف جهان را نمی دهند ، لااقل فراموش نکنند که امام خمینی (ره) در همین ایران خودمان در سن 78 سالگی توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و از آن پس به مدت 10 سال ، رهبری کشور را در سخت ترین مقطع تاریخی به عهده بگیرند.
لذا گذشته از این که تصویب احتمالی این طرح در مجلس ‌کشور را از بسیاری از نیروهای مجرب در تمام انتخابات آینده ریاست جمهوری محروم کند ،‌در شرایط فعلی نیز ،‌تصویب آن قطعاً ‌یک جنجال پرهزینه و البته بیهوده سیاسی بر کشور تحمیل خواهد کرد .
در حال حاضر ‌سیدمحمد خاتمی، اصلی ترین ‌کاندیدای بالقوه اردوگاه اصلاح طلبان است . او در مهر امسال ،‌ 65 سالگی خود را به اتمام رساند واکنون 66 ساله است .
همچنین در صورت طرح این پیشنهاد و تصویب نهایی آن دو گزینه دیگر نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز از گردونه رقابت های انتخاباتی خارج می شوند چرا که کروبی هم اکنون 71 ساله است و میر حسین موسوی نیز متولد 1320 یعنی 67 ساله است.
تصویب این طرح به معنای ان است که مجلس اصولگرا ،‌به طور غیر مستقیم و البته صریح و معنادار ،‌در یک قالب قانونی خاتمی ، کروبی و میرحسین موسوی را از کاندیدا شدن منع کرده است و این مساله قطعاً‌ در راستای حفظ آرامش فضای انتخاباتی و اعتمادسازی سیاسی نخواهد بود و لطمات سنگینی را بر انتخابات آتی ریاست جمهوری وارد خواهد آورد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

پیام احمدی‏نژاد به اوباما(جمعه 87 آبان 17 ساعت 12:39 صبح )
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری، متن کامل پیام محمود احمدی‌نژاد به مناسبت انتخاب باراک اوباما و کسب اکثریت آرا شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خطاب به رئیس‌جمهور جدید این کشور، به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای باراک اوباما
رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا
از اینکه توانستید آراء اکثریت شرکت‌کنندگان در انتخابات را به خود جلب کنید تبریک می‌گویم. می‌دانید فرصت‌هایی که از ناحیه خداوند به بندگان هدیه می‌شوند زودگذرند و می‌توانند در مسیر کمال انسان و صلاح ملت‌ها و یا خدای ناکرده در مسیر سقوط علیه ملت‌ها به کار گرفته شوند. امیدوارم جنابعالی با ترجیح مصالح حقیقی مردم و انصاف و عدالت بر تقاضاهای سیری‌ناپذیر اقلیتی خودخواه و ناصالح، از فرصت خدمت، حداکثر استفاده را به عمل آورید و نام نیکی از خود به جای بگذارید.
توقع عمومی این است که پاسخگویی سریع و روشن به مطالبه تحول صحیح و اساسی در سیاست‌های داخلی و خارجی دولت آمریکا که خواست همه ملت‌های جهان و ملت آمریکاست، سرلوحه و محور همه برنامه‌ها و اقدامات دولت آینده شما قرار گیرد.
از سویی ملت آمریکا که دارای گرایشات معنوی است انتظار دارند که همه توان و همت دولت در مسیر خدمت به مردم، اصلاح وضعیت بحرانی اقتصادی، بازیابی حیثیت، روحیه و امید آنان و رفع کامل فقر و تبعیض، احترام کامل به کرامت، امنیت و حقوق انسانی و تقویت بنیان‌های خانواده که از جمله تعلیمات انبیاء الهی است در سرزمین آمریکا مصروف شود.
از سوی دیگر، ملت‌های جهان انتظار دارند که سیاست‌های مبتنی بر جنگ‌طلبی، اشغالگری، زورگویی، فریبکاری، تحقیر ملت ها و تحمیل روابط تبعیض‌آمیز و غیرعادلانه بر آنان و بر مناسبات جهانی که موجب انزجار همه ملت‌ها و اکثریت دولت‌ها از حاکمان آمریکا و مشوه‌شدن حیثیت مردم آن کشور شده است به رفتاری مبتنی بر عدالت و احترام به حقوق انسان‌ها و ملت‌ها، دوستی و عدم دخالت در امور دیگران تبدیل گردد و دایره دخالت‌های دولت آمریکا به مرزهای جغرافیایی آن کشور محدود شود. به ویژه در منطقه حساس خاورمیانه، انتظار آن است که رفتار ناعادلانه 60 ساله به سوی استیفای کامل حقوق حقه ملت‌ها به خصوص ملت‌های مظلوم فلسطین، عراق و افغانستان تغییر جهت دهد.
ملت بزرگ و تمدن‌ساز و عدالت‌جوی ایران از تحولات اساسی، عادلانه و واقعی در سیاست‌ها و رفتارها به ویژه در این منطقه استقبال می‌کند.
اگر در مسیر الهی و در جهت اجرای تعلیمات پیامبران الهی گام برداشته شود امید می‌رود که خدای بزرگ یاری کند و خسارات سنگین گذشته تا حدودی جبران شود.
از خداوند متعال برای آحاد بشریت و همه ملت‌ها، سعادت، سلامت، سربلندی و رفاه و برای حاکمان و مدیران جوامع عبرت‌آموزی از گذشتگان، اغتنام فرصت خدمت، بسط مهرورزی، رفع ظلم و برپایی عدالت و رعایت دستورات الهی، مسئلت دارم.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی بیش از سی میلیون رای دارد(جمعه 87 آبان 17 ساعت 12:36 صبح )

نامزد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم ادعا کرد اگر خاتمی به صحنه بیاید و انتخابات سالم برگزار شود بیش از30 میلیون رای خواهد داشت . محمد اشرفی اصفهانی در مراسم پویش دعوت از خاتمی با اشاره به محبوبیت خاتمی گفت وی با بیان اینکه ما درخصوص اعلام نتایج انتخابات نگرانی داریم افزود در انتخابات مجلس گذشته شخصی که مردم حتی نامش را هم نشنیده بودند رای اورد اما ما به مجلس نرفتیم این فعال سیاسی همچنین خاطر نشان کرد اقای احمدی نژاد بهتر است به همین دوره اکتفا کند و در دوره بعد نام نویسی نکند و بگذارد تا ایندگان درباره وی قضاوت کنند بنابراین گزارش سعید فائقی یکی از مدیران ورزشی دولت اصلاحات نیز در این مراسم با بیان اینکه ما باید علت های حضور نیافتن خاتمی را بررسی کنیم گفت باید برای استقرار دموکراسی در کشور در گام اول دشمنان ازادی را بشناسیم علیرضا علوی تبار نیز در این مراسم خاتمی را بهترین انتخاب برای ریاست جمهوری اینده دانست .


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

همایش «دعوت از خاتمى» با هدف حضور در انتخابات ریاست جمهورى(پنج شنبه 87 آبان 16 ساعت 9:46 صبح )
عصر امروز همایش «دعوت از خاتمى » به منظور جلب موافقت سید محمد خاتمى براى حضور در انتخابات ریاست جمهورى دهم برگزار خواهد شد. به گزارش مهر، همایش « دعوت از خاتمى»عصر امروز با حضور شخصیت هاى مختلف سیاسى اصلاح طلب در مسجد امیرالمومنین (ع) تهران برگزار خواهد شد. این همایش امروز از ساعت ? تا ? عصر برگزار مى شود و قرار است شخصیت هاى سیاسى اصلاح طلب دراین همایش به سخنرانى بپردازند.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

هر کسی غیر از کروبی از شورای حکمیت بیرون بیاید مورد حمایت اعتماد(پنج شنبه 87 آبان 16 ساعت 9:45 صبح )

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی: هر کسی غیر از کروبی از شورای حکمیت بیرون بیاید مورد حمایت اعتماد ملی قرار نمی گیرد

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی گفت: هر کسی غیر از کروبی از خروجی شورای حکمیت بیرون بیاید مورد حمایت اعتماد ملی قرار نخواهد گرفت.
سیدمحمد حائری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: خروجی حزب اعتماد ملی و شورای حکمیت برای انتخابات ریاست جمهوری فقط کروبی است.
حائری اضافه کرد: محوریت شورای حکمیت اعتمادملی است و کاندیدای مورد نظر ما کروبی است. جلسات و بحث هایی که برای تشکیل شورای حکمیت با حضور نماینده ای از حزب ما توسط مجمع روحانیون مبارز شکل گرفت قابل تأمل و بررسی است، اما مورد تأیید ما نیست.
وی در ادامه بیان کرد: شورای حکمیت باید از مجرای صحیح و درست دموکراتیک به وجود بیاید و در اصل نماینده تمام تفکرها و سلایق و احزاب اصلاح طلب درون نظام باشد.


حائری از رسمی نشدن طرح شورای حکمیت خبر داد و اذعان داشت: طرح شورای حکمیت در قالب بحث های خصوصی صورت گرفت و هنوز به عنوان یک موضوع رسمی مطرح نشده است. محوریت شورای حکمیت باید بر اساس اعتقادات و برنامه های اعتمادملی شکل بگیرد. چون این پیشنهاد از سوی دبیرکل این حزب بوده است.
عضو شورای مرکزی اعتمادملی هدف کروبی از تشکیل شورای حکمیت را ایجاد وحدت در جهت منافع ملی اعلام کرد و اظهار داشت: هدف کروبی برای تشکیل شورای حکمیت مبتنی بر ائتلاف و وحدت در جهت حفظ منابع ملی همچنین جلوگیری از تشتت و افتراق گروه های سیاسی در شرایط فعلی بوده است.
وی ادامه داد: هنوز تعریفی از شورای حکمیت به عمل نیامده و ارکان آن مشخص نشده است. باید صلاحیت اعضای شورای حکمیت از نظر حفظ مصالح ملی مورد قبول باشد تا مورد پذیرش جامعه و همه گروه های اصلاح طلب قرار بگیرد.
حائری با تأکید مجدد بر اینکه شورای حکمیت تنها با محوریت اعتمادملی شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: باز هم تأکید می کنم که خروجی شورای حکمیت زمانی مورد تأیید و حمایت ما قرار می گیرد که فقط کاندیدای منتخب آن کروبی باشد و نه شخص دیگری.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]