سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«بهترین های امّت من، کسانی هستند که چون گرفتار بلای الهی شوند، پاکدامنی ورزند» . [ابن عبّاس ـ به نقل از رسول خدا ـ]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
سید محمد خاتمی: فعلا تمایلی برای کاندیداتوری ندارم(چهارشنبه 87 آبان 8 ساعت 4:9 عصر )

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی گفت: در حال حاضر تمایلی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران ندارم؛ ولی هرگز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده چه می‌شود.
به گزارش پارسینه خاتمی در حاشیه سفر یک روزه خود به آلمان تاکید کرد: در ایران مردم اغلب فکر می‌کنند یک نفر می‌تواند تمام مشکلات را حل کند اما موضوع این نیست.
رییس موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در ادامه خاطرنشان کرد که حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت‌شان مهم‌تر از برنامه‌های شخص وی است.
خبرگزاری آلمان هم‌چنین گزارش داد که خاتمی خواستار بهبود روابط بین ایران و جهان اسلام شده است.
رییس‌جمهور سابق کشورمان در عین حال ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و آمریکا بهبود یابد و افزود: طی 50 سال گذشته آمریکا سیاست ناخوشایندی را در قبال ایران پیگیری کرده است.
وی ابراز خوشبینی کرد که دولت بعدی واشنگتن عصر جدیدی را رقم بزند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

مخالفین خاتمی منافقین و ضد انقلاب هستند(سه شنبه 87 آبان 7 ساعت 3:14 عصر )
فارس: یک عضو ارشد دولت سابق با طرح این ادعا که در انتخابات دوم خرداد 76 منافقین و نیروهای ضد انقلاب با ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی مخالف بوده و آن را عامل نجات نظام جمهوری اسلامی می دانستند، حامیان محمود احمدی نژاد در انتخابات آینده را تلویحا به همسویی با گروه های مذکور متهم کرد.
محمدعلی ابطحی رئیس دفتر و معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور سابق در آخرین مطلب در سایت شخصی خود که در قالب "انتخابیات" آن را به رشته تحریر درآورده، نوشته است: عده ای از مخالفان کاندیداتوری خاتمی و اصلاح طلبان معتقدند که نظام سیاسی ایران به بن بست رسیده و به هر شکل باید تغییر اساسی و زیربنایی داشته باشد و آمدن خاتمی در حقیقت نجات نظام فعلی است که به اعتقاد آنان امکان ادامه [حیات] ندارد.
وی ادامه داد: در انتخابات 76 هم کسانی همین اعتقاد را داشتند که خاتمی فقط نظام در حال سقوط را نجات داد که سازمان مجاهدین خلق [منافقین] که پشتوانه قدرت دولتی صدام را هم در آنروزها داشت، پیشتاز این نظریه بود و به همین دلیل از اولین روز انتخاب خاتمی بیشترین حملات سیاسی و نظامی خود را متوجه او کرد.
این عضو ارشد دولت های هفتم و هشتم در ادامه مدعی شد: در این انتخابات [ریاست جمهوری دهم] نیز، کسانی در خارج و داخل کشور هستند که بر همین باورند و اعتقاد دارند که نظام سیاسی کشور در حال فروپاشی است و تحریم یا ادامه کار رئیس جمهور فعلی بهترین گزینه برای زودتر سقوط کردن رژیم و یا لااقل فشار بر حاکمیت برای پذیرش تغییرات گسترده ساختاری است و در بسیاری موارد بی آنکه شجاعت اعلام آن و پایبندی به لوازم این اعتقاد را داشته باشند، نه تنها با آمدن خاتمی مخالفند، بلکه رأی دادن به احمدی نژاد را تشویق می کنند.
ابطحی در پایان با طرح این مساله که مخالفان نظام جمهوری اسلامی هیچوقت نگفته اند که این رژیم! چرا و چگونه در حال سقوط است، با بیان این جمله که آنها در تحلیل خود مردمی که باید در ایران زندگی کنند و سرنوشت آنها تا حدود زیادی به سیاست‌های رئیس جمهور آینده بستگی دارد را فراموش کرده اند، تلویحا مدعی شد مردم در واکنش منفی به نظریه منافقین و گروه های ضد انقلاب از احمدی نژاد رویگردان شده و به خاتمی رای خواهند داد!

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

دو روایت از بیماری احمدی نژاد: نشانه پرکاری یا برنامه تبلیغاتی؟(سه شنبه 87 آبان 7 ساعت 3:11 عصر )
عصرایران- روزنامه آمریکایی واشنگتن پست که مدافع گرایش های لیبرال در سیاست خارجی آمریکاست روز گذشته با انتشار گزارشی درباره موضوع بیماری محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران این بیماری را در حالی که کمتر از 9 ماه به انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری مانده است را دارای ابعاد و پیامدهای سیاسی دانست.
این روزنامه می نویسد: به موازات انتشار خبر بیماری احمدی نژاد از سوی خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی که دلیل آن را پرکاری رییس جمهور ذکر کرد، برخی مخالفان داخلی احمدی نژاد این بیماری و خبر آن و اعلام دلیل آن از سوی خبرگزاری را نوعی تبلیغ سیاسی در آستانه انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران خواندند.
واشنگتن پست در ادامه با اشاره به مشکلات فراروی رییس جمهوری ایران در آستانه انتخابات آتی ریاست جمهوری می نویسد: احمدی نژاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با معضلات و چالش های فراوانی روبروست. اوضاع اقتصادی نابسامان کشور و افزایش نرخ تورم به بالای 30 درصد در حالی است که بهای نفت در ماه گذشته روند رو به کاهشی به خود گرفته است.منتقدان داخلی احمدی نژاد معتقدند که وی در اجرای شعارهای خود مبنی بر "آوردن پول نفت بر سر سفره مردم"شکست خورده است در حالی که چهره داخلی رییس جمهور ایران همچنان در میان طرفدارانش به عنوان مقامی ساعی و کوشا حفظ شده است.
این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به برنامه های متنوع احمدی نژاد و سفرهای استانی وی به گوشه و کنار کشور به نقل از مهدی کلهر مشاور مطبوعاتی و رسانه ای وی می نویسد:مهدی کلهر مشاور احمدی نژاد درباره پرکاری رییس جمهور می گوید :"خدا شاهد است که برخی روزها رییس جمهور 22 ساعت کار می کند ". برخی رسانه ها و سایت ها در ایران معتقدند که بیماری رییس جمهور ممکن است در شرکت یا عدم شرکت احمدی نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری موثر باشد اما کلهر با رد این ادعاها می گوید احمدی نژاد قطعا در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد و این بیماری کوچک هیچ مانعی بر سر راه وی نخواهد بود.
واشنگتن پست در ادامه اظهارات منتقدین احمدی نژاد را درباره انتشار خبر بیماری وی مورد اشاره قرار می دهد و به نقل از محمد عطریانفر می نویسد:انتشار خبر بیماری رییس جمهور برنامه ای هماهنگ شده از جانب تیم تبلیغاتی وی در آستانه انتخابات آتی ریاست جمهوری برای برانگیختن حس ترحم و دلسوزی مردم است.
آنها با انتشار این خبر و ذکر دلایل آن می خواهند به افکار عمومی بگویند که رییس جمهور از فرط تلاش و خدمتگزاری برای مردم بیمار شده است.در حالی که بیماری ممکن است سراغ هر کسی بیاید.ما از ایشان توقع نداریم که 22 ساعت در روز کار کنند بلکه از نظر من کار فیزیکی مهم نیست بلکه فکر و ایده مهم است.از نظر من نتایج کار ایشان بیش از اینکه موثر و مفید بوده باشد زیان آور بوده است
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی در اتریش و آلمان از گفتگوی دینی سخن میگوید(شنبه 87 آبان 4 ساعت 4:35 عصر )
رییس جمهور سابق کشورمان بامداد امروز تهران را به مقصد وین ترک کرد تا در سفری به دو کشور اتریش و آلمان از گفتگوی میان ادیان سخن بگوید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی به دعوت وزارت علوم و تحقیقات اتریش برای حضور و سخنرانی در آکادمی علوم اتریش ؛ به مناسبت گرامیداشت ?? سال گفتگوی دینی - فرهنگی وین و تجلیل از مبتکر این ایده، پروفسور آندریاس بشته به این کشور سفر کرده است. 

وی  در ادامه سفر خود به اتریش‌ در دانشگاه وین حاضر و در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه به ایراد سخن خواهد پرداخت.

دیدار و گفتگو با مقامات عالی‌رتبه مذهبی، سیاسی و فرهنگی اتریش نیز بخش دیگری از برنامه‌های این سفر ? روزه است.

رییس مؤسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها،‌ در ادامه وین را به مقصد آلمان ترک خواهد کرد تا در دانشگاه فرایبورگ برای اصحاب علم و فرهنگ درباب "امتناع با امکان گفتگوی اسلام و غرب" سخن بگوید.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی آذرماه اعلام نامزدی می کند(شنبه 87 آبان 4 ساعت 4:34 عصر )
یاری: در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام قریب الوقوع نامزد نشدن سیدمحمد خاتمی و تلاش وی برای حضور میرحسین موسوی خبرنگار پایگاه خبری یاری از اطرافیان این دو چهره برجسته اصلاح طلب، صحت و سقم این خبر را جویا شد. 
در پی طرح این سوال از اطرافیان و یاران میرحسین موسوی اکثریت قریب به اتفاق آنها ضمن تاکید بر تلاش برای حضور نخست وزیر سابق ایران در صورت عدم کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی تصریح کردند: ایشان تمایلی برای کاندیداتوری ندارد. شنیده های خبرنگار یاری نیز حاکی از آن است برخی از یاران نزدیک مهندس موسوی طی هفته های اخیر به دفتر سیدمحمد خاتمی رفته و از او برای حضور در انتخابات دعوت کرده اند.
این موضوع را از اطرافیان و نزدیکان سیدمحمد خاتمی جویا شدیم. یکی از اطرافیان رئیس دولت اصلاحات گفت: «اینکه خاتمی به شخصه علاقه به حضور در انتخابات ندارد از ابتدا کاملاً واضح بود چراکه اگر این علاقه در ایشان وجود داشت اقشار مختلف مردم از استان ها و شهرهای مختلف همچنین گروه ها و چهره های مختلف سیاسی به حضور خاتمی نمی رفتند تا از او برای کاندیداتوری دعوت کنند.»
وی ادامه داد: «خاتمی طی این مدت سوال های مهمی را مطرح کرده اند که پاسخ به این پرسش ها می تواند تاثیر عمده ای بر تصمیم خاتمی بگذارد ضمن اینکه نباید فراموش کرد در انتخابات سال های 76 و 80 نیز آقای خاتمی به شخصه علاقه ای برای کاندیداتوری نداشتند و اواخر با افزوده شدن بر حجم درخواست ها از ایشان برای کاندیداتوری همان گونه که خودشان نیز اشاره کردند گاه به تندی نیز کشیده می شد در نهایت خواست مردم را بر خواست خود ترجیح دادند.»
وی تصریح کرد: «ما طی این مدت باید تلاش کنیم و سازوکاری جامع و عملیاتی را برای ماندن مردم در صحنه پس از انتخابات طراحی کنیم چراکه در صورت حضور مردم است که توطئه های گروه های فشار و معاند با اصلاحات خنثی می شود و سرانجام جامعه مدنی در این کشور به طور کامل محقق می شود.»
این منبع نزدیک به خاتمی در مورد زمان اعلام حضور یا عدم حضور خاتمی نیز گفت: «هرچند پیش بینی می شد این اعلام در بهمن یا اسفندماه صورت بگیرد اما با توجه به افزوده شدن بر حجم درخواست ها از سیدمحمد خاتمی برای حضور در انتخابات از یک سو و درخواست برخی از افراد در جبهه اصلاحات که تنها در صورت نیامدن خاتمی کاندیدا خواهند شد برای روشن شدن وضعیت شان پیش بینی می کنیم اواسط آذر خاتمی تصمیم خود را اعلام کنند.»
وی خاطرنشان کرد: «هرچند آقای خاتمی در سخنان اخیر خود به شدت از عدم توجه به ظرفیت های بالای قانون اساسی و اختیارات محدود ریاست جمهوری انتقاد کرده اند اما ما پیش بینی می کنیم خاتمی نیمه آذرماه حضور خود را به صورت رسمی اعلام کنند و برای محقق شدن این پیش بینی باید سازوکار اشاره شده برای ماندن مردم در صحنه را طراحی کنیم.»

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<   <<   6   7      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]