سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای منتهای آرزو ! آیا مرا به آتش می سوزانی ؟ پس امیدم چه می شود ؟ پس آن گاه دوستی ام چه می شود ؟ [امام سجّاد علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
با شعار مملکت اداره نمی شود(جمعه 87 آبان 10 ساعت 12:8 عصر )

سید محمد خاتمی با بیان اینکه تاملات جدی درباره حضور خود در انتخابات دارد تاکید کرد که شخصا هیچ اشتیاق و علاقه ای برای بازگشت به قدرت ندارد گفت : اگر زمینه برای کار کردن فراهم نباشد این خدمت به اسلام و ایران نیست که بیاییم و باید کسی بیاید که بتواند در این عرصه کار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر‌ به نقل از دفتر سید محمد خاتمی ،‌ رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران ‌ در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون قم تصریح کرد: دغدغه درباره دین، انقلاب وایران دغدغه بسیار مهمی است.

وی افزود: ما درهویت مان یک نوع اتصال به دینی داریم که هم معتقدیم دین بزرگی است و مورد رضایت خداست و دینی است که خدا برای بندگانش انتخاب کرده است. دین در نزد خدا اسلام است؛ تسلیم در برابر خداوند روح همه ادیان الهی است .ما افتخار می کنیم دین دار هستیم به خصوص ما که روحانی و طلبه هستیم و زندگی و حیثیت ما به دین وابسته است بنابر این دغدغه دین داشتن برای ما مهم است.
رئیس بنیاد باران خاطر نشان کرد: درجامعه عظیم و بزرگ ایران که تاریخ باشکوهی دارد دین خیلی موثراست،‌ شعارهای انقلاب ما همه دینی بود و امام خمینی(ره) می گفت این خدا و دین  است که شما را آزاد می کند،استقلال می دهد و سبب می شود از ذلت نجات پیدا کنید و پیشرفت کنید.
خاتمی تصریح کرد: نظر امام با بسیاری از کسانی که در مورد دین نظر و بیان داشتند متفاوت بود؛ امام این همه بر رای و نظر مردم تکیه کرد ، ولی بعضی ها عملا  امروز می گویند رای مردم اثری ندارد و صوری و ظاهری است .  این بینش و نظر که دیدگاه  انقلاب و خط امام نیست و هیچ نسبتی با امام و انقلاب ندارد؛  ممکن است بگوید من محور انقلاب هستم و هرکسی در هر جایگاهی غیر از این را گفت باید دفع شود ولو اینکه او علاقه مند به امام و انقلاب باشد و بنابراین نباید در مجلس و دولت بیاید ، که ما  این دیدگاه را خیلی خطر ناک می دانیم . 
رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها اظهار داشت: ظرف انقلاب و اسلام همین ایران است؛ اگر ایران ضعیف شود، عقب افتاده باشد و اگر ملت ایران عزت و احترام نداشته باشند باید نگران بود. وظیفه انقلابی همه ماست که ایران را بسازیم و کاری کنیم که ایرانی دردنیا محترم باشد. ما باید ثروتمند باشیم، باید عالم و پیشرفته باشیم و باید از موضع قدرت با دشمن روبرو شویم نه از موضع ضعف! دغدغه داشتن نسبت به سرنوشت و پیشرفت ایران وظیفه ملی ،دینی ، ملی و وجدانی ماست.
خاتمی با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: تردیدی نیست هرکسی که می آید باید برنامه داشته باشد؛نمی توان با شعار مملکت را اداره کرد آن هم شعاری خلاف آن رفتار شود و مردم را دل زده کند.
وی در ادامه گفت: برنامه داشتن کار مشکلی نیست ، برنامه خوب وجود دارد؛ 4 برنامه برای اداره کشور نوشته شده است ؛ در دوران اصلاحات چشم انداز بیست ساله تدوین شد و در نهایت به تایید و تصویب رهبری قرار گرفت . امروز باید با نگاه به برنامه ها و اینکه ضرورت ها و دیدگاهها و اولویت ها چیست کار بکنیم و به جلو برویم.تدوین برنامه آسان ترین کاری است که می توان انجام داد.
خاتمی افزود:مهمتر از برنامه این است که باید جمع بندی روشن تری نسبت به تفکری که معتقدیم درست تراست و از متن انقلاب ،اندیشه های امام و شرایط زمان و مکان و نیازهای جامعه ما برآمده است و اسم آن اصلاح طلبی است و 2 بار به رای مردم گذاشته شده و مورد تایید قرار گرفته است به عمل آید و بتوانیم همه دورآن جمع بندی، منسجم جمع شویم؛ البته باید حدود و مرز های  خودمان را هم مشخص کنیم ؛ هم در مقابل تحجر، واپس گرایی و عوامل نفوذی که هیچ نسبتی با امام و انقلاب ندارند و هم در برابر گرایش ها و اندیشه هایی که با دین و امام و مصالح ملی نسبت درستی ندارند.البته اینها را بارها در اظهارات و نوشته ها و گفته هایم بیان کرده ام ولی فکر می کنم تدوین و بیان روشن و مجدد آن لازم است.
سید محمد خاتمی بار دیگر درباره حضور خود در انتخابات آتی گفت: تاملات جدی درباره حضور خود در انتخابات دارم البته شخصا هیچ اشتیاق و علاقه ای برای بازگشت به قدرت ندارم. سرانجام هر چه وظیفه ام باشد انجام می دهم. ما به دنبال قدرت آن هم رسیدن به هر منصبی به هر قیمتی نیستیم. ما هویتی داریم و نمی توانیم از آن دست برداریم. ما اگر بیاییم با هویت خود خواهیم آمد واگر بیاییم باید بتوانیم با هویت خودبه اسلام،ایران و ملت خدمت کنیم.اگرآمدن مستلزم این باشد که هویت خود را ازدست بدهیم و برای رسیدن به قدرت طوری دیگر بیاییم؛ما اهل این طور آمدن نیستیم.
وی تاکید کرد: اگر بتوانیم کار کنیم ؛ می آییم ولی اگر زمینه برای کار کردن فراهم نباشد این خدمت به اسلام و ایران نیست که بیاییم و باید کسی بیاید که بتواند در این عرصه کار کند.
رئیس بنیاد باران گفت : امکانات بنده محدود است و راه بسیاری از امکانات را هم به رویمان می بندند و بنده هم که حاضر نیستم از هر راهی به آن امکانات برسم و گرنه دلم می خواهد بنیاد باران بصورت فکری و اجتماعی و نه سیاسی و حزبی فعال شود و مبنای کارش اندیشه اصلاح طلبی و کارهای گسترده فرهنگی،علمی،تحقیقی و اجتماعی گوناگون باشد و گامی به پیش برداریم و احساس کنیم وظیفه مان را نسبت به خدا و مردم انجام می دهیم.
در ابتدای این دیدار حاضرین در این جلسه به بیان دیدگاها و نظرات خود پیرامون وضعیت کنونی کشور و انتخابات آینده ریاست جمهوری پرداختند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]