سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی مؤمن که در جستجوی دانش از خانه اش بیرون شد و جز آمرزیده بازنگشت [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
دعوت حامیان دولت از هاشمی برای کاندیداتوری مجدد در مقابل احمدی ن(چهارشنبه 87 اسفند 14 ساعت 12:49 صبح )
در پی اظهارات روز گذشته اکبر هاشمی رفسنجانی درباره دخالت "عده ای که خود را قیم مردم می دانند"در جریان برگزاری انتخابات پیشین ریاست جمهوری ، یک روزنامه نزدیک به دولت ، در مقابل وی موضع گیری کرد.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه "وطن امروز" متعلق به مهرداد بذرپاش -از نزدیک ترین یاران محمود احمدی نژاد-  در واکنش یه سخنان اخیر هاشمی نوشت: "اغماض از بسیاری از اظهارنظرهای سیاسی و ضد دولتی هاشمی رفسنجانی، رویه ای بوده که تاکنون از سوی برخی از دلسوزان نظام و تنها به دلیل سابقه مبارزاتی وی دنبال شده است، اما همین دلیلی که معتقدان به نظام و انقلاب را از موضع گیری در برابر هاشمی رفسنجانی منع می کند، در مواقعی که اظهارات وی در راستای تخریب وجه نظام و انقلاب ارزیابی می شود، موجب ابراز گلایه و ناخشنودی ها می شود.
فارغ از جهت گیری های مدیریتی هاشمی رفسنجانی، رفتار سیاسی این مقام برجسته در سالهای اخیر سرشار از تضاد در گفتار و کردار است و تاسف انگیزتر اینکه این واقعیت ناخوشایند تحت پوشش واژگانی از قبیل "مصلحت" صورت می گیرد. تقابل هاشمی رفسنجانی با دولت و اظهارنظرهای وی در محافل خصوصی در 3 سال اخیر، آنقدر تداوم داشته که آگاهی از این موضوع، از لایه های نخبگان اینک به قشرهای متوسط پایین دست جامعه نیز تسری یافته است."
این روزنامه افزود: "رفتار رییس مجمع تشخیص در قبال دولت نهم از دو منظر قابل واکاوی است:
نخست رقابت های سیاسی و جناحی؛اگر کینه هاشمی رفسنجانی از دولت نهم و شخص رییس جمهور از این دریچه مورد ارزیابی قرار گیرد، قطعا کوچک ترین خرده ای به وی وارد نیست، چرا که سیاستمدار باسابقه و کهنه کاری چون هاشمی رفسنجانی بزرگ ترین شکست سیاسی خود و عامل آن یعنی شخص احمدی نژاد را هرگز فراموش نکرده و از هر طریق خواستار حذف او از تحولات و تصمیم گیری های کلان نظام است.
در همین راستاست که می توان تزریق هراس و دلهره به جامعه با تکرار القای بحرانی بودن وضعیت کشور، نادیده انگاشتن دستاوردهای دشمن (دولت احمدی نژاد) فضاسازی برای تاثیرگذاری و اخلال پیاده نظام در روند اجرایی شدن تصمیمات رقیب، صدور "حکم" حرمت دفاع از احمدی نژاد به ائمه جماعت کشور، تنظیم یک استراتژی مدون انتخاباتی با گستردگی هر دو جناح کشور برای ساقط کردن دولت و عدم پیروزی مجدد احمدی نژاد و ... را بدون کمترین وقعی رصد کرد.
اما ارزیابی این رفتار آقای هاشمی از منظر دیگری نیز امکانپذیر است و متاسفانه همین موضوع سبب نگرانی و گلایه ها از ایشان شده و آن هزینه تداوم این رویه برای همان نظامی است که آقای هاشمی تمام اعتبار و عزت خود را از همراهی با گفتمان آن در دوران مبارزه و انقلاب به ارث برده است."

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه روز گذشته خود با ایلنا درباره آنچه که دخالت عده ای در روند برگزاری انتخابات خرداد 84 خواند گفته بود:"حوادث سال 84 در هشدارهای من بی تاثیر نیست، چون دیدم کسانی که خود را قیم مردم می دانند در انتخابات دخالت کردند و من هم به خاطر مصالح انقلاب آنها را به خداوند واگذار کردم و در بیانیه ای گفتم که خدا می داند چگونه عمل کند که آسیبی به مردم نرسد و مقصر آن آسیب ببیند."

وطن امروز در ادامه یادداشت خود با ارایه یک پیشنهاد برای سنجش میزان محبوبیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است:
"می توان به ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهادی نیز ارائه کرد. پیشنهادی که اساس و مراد طرح آن فقط و فقط آشکار شدن واقعیات در راستای تحکیم پایه های نظام  و تداوم گفتمان انقلاب است.
برای ترمیم اعتماد افکار عمومی به نظام که در نتیجه این اظهارنظر آقای هاشمی و تشکیک وی به در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نهم ضروری به نظر می رسد، قطعا یک راه حل وجود دارد و آن "کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری" است. در چنین شرایطی قطعا پذیرش این پیشنهاد از سوی هاشمی رفسنجانی، اوج وفاداری وی به گفتمان امام (ره) و انقلاب را نشان می دهد، چرا که با برگزاری یک انتخابات دیگر - که البته دوقطبی هاشمی- احمدی نژاد برای آشکار شدن حقایق و واقعیات مطلوب تر است- تمایل و گرایش مردم آشکارتر می شود و در آن صورت است که حقانیت ادعاهای طرفین در معرض امتحان قرار می گیرد. ضمن اینکه همان گونه که پیشتر گفته شد نظام و انقلاب از هر گونه شائبه و ظن و گزند در امان می ماند."


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

سخنرانی میرحسین در دانشگاه تهران(دوشنبه 87 اسفند 12 ساعت 9:35 عصر )
میرحسین موسوی فردا سه‌شنبه به دعوت انجمن‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در جمع دانشجویان این دانشگاه و اعضای فعلی و سابق این تشکل دانشجویی سخنرانی می‌کند.
مجمع سالیانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به مناسبت شصت‌وششمین سالگرد تأسیس این تشکل، ساعت 14 فردا سه‌شنبه در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران با سخنرانی میرحسین موسوی و با حضور اعضای فعلی و ادوار گذشته انجمن اسلامی و با حضور برخی چهره‌‌های برجسته سیاسی برگزار می‌شود.
محورهای تعیین شده برای این نشست را «آزادی و عدالت، ضامن جمهوریت»، «جنبش دانشجویی، بازگشت به خویشتن» و «نهضت انقلاب اسلامی و بازخوانی اندیشه امام» تشکیل می‌دهند.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

المحیط: شانس خاتمی صفر است(یکشنبه 87 اسفند 11 ساعت 12:37 صبح )
پایگاه اینترنتی المحیط در مقاله‌ای نوشت:«با ادامه یافتن شرایط کنونی، شانس پیروزی محمد خاتمی در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران تقریبا صفر است.»
به گزارش شبکه خبر دانشجو این پایگاه اینترنتی امروز در این مقاله به قلم محمد مصطفی بنایه نوشته است:«با وجود اینکه اعلام نامزدی محمد خاتمی در این انتخابات شادی برخی محافل سیاسی در داخل و خارج ایران را موجب شد، اما شانس پیروزی وی در این انتخابات به چند علت تقریبا صفر است.»
این مقاله در بیان دلایل ادعای خود می نویسد:«اولین دلیل، توانایی رقیب خاتمی یعنی احمدی نژاد در مدیریت بحران ها و همچنین بدست آوردن نظر مساعد مراکز قدرت و تصمیم گیری در ایران است.»
المحیط افزوده است:«افکار عمومی ایران معتقدند که پایداری احمدی نژاد باعث شد که شیطان بزرگ یعنی آمریکا خواستار گفت و گوی مستقیم با تهران شود، در حالی که محمد خاتمی با وجود امتیاز دادن به غرب و موافقت کردن با توقف فعالیت های هسته ای ایران نتوانست چنین موفقیتی کسب کند.»
این تحلیل در بیان سومین دلیل عدم مقبولیت خاتمی نوشت:«دولت احمدی نژاد در صنایع نظامی و عرصه های علم و فناوری توانست موفقیت های چشمگیری کسب کند که از جمله می توان به ارسال ماهواره امید به فضا در این باره اشاره کرد و این مسئله موجب افتخار و محبوبیت رئیس جمهور کنونی ایران شده است.»
این رسانه عربی آورده است:«اصلاح طلبان در وضع آشفته و پریشانی بسر می برند و میان سه نامزد آنها برای ریاست جمهوری اختلافاتی وجود دارد که زمینه را برای پیروزی مجدد احمدی نژاد در این انتخابات فراهم می کند؛ اصلاح طلبان تاکنون سه نامزد را معرفی کرده اند یکی از آنها مهدی کروبی است که بارها تاکید کرده به نفع محمد خاتمی کنار نخواهد رفت.»
در ادامه این مقاله آمده است:«با اینکه احمدی نژاد نتوانست به وعده های انتخاباتی اش درباره بهبود اوضاع معیشتی مردم ایران وفا کند، اما مردم ایران می دانند که بحران اقتصادی بین المللی بر قیمت نفت تاثیر اساسی گذاشت و اجازه نداد که طرح احمدی نژاد در این باره عملی شود، بویژه که دولت ایران تلاش فراوانی برای کاهش تولید نفت جهت بالا نگه داشتن قیمت آن انجام داد، اما با کارشکنی دولت عربستان دراین باره روبرو شد.»
محمد مصطفی بنایه در ادامه نوشت:«بطور کلی شانس محمد خاتمی برای پیروز شدن در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران تقریبا صفر است.»
نویسنده این مقاله تصریح کرده است:«در هر صورت محمد خاتمی نباید روی محبوبیت خود در داخل و خارج ایران و هم پیمانی با شخصیت های مهم این کشور زیاد حساب باز کند؛ زیرا چنین محاسبه ای ریسکی است که به شکست منجر می شود.»

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

طرح مجدد دولت وحدت ملی در اردوگاه اصولگرایان(یکشنبه 87 اسفند 11 ساعت 12:35 صبح )
با قطعی شدن کاندیداتوری سید محمد خاتمی و تثبیت وی در صحنه انتخابات، گروهی از بزرگان اصولگرا، مجدداً طرح دولت وحدت ملی را برای جلوگیری از خارج شدن ریاست قوه مجریه از اردوگاه اصولگرایان مطرح کرده‌اند.
 
این در حالی است که اکنون تحرکات خاتمی افزایش یافته ، اولین ستاد او راه‌اندازی شده و اولین سفر انتخاباتی او هم این هفته انجام می‌شود و بر خلاف کروبی که اقداماتش موجب نگرانی نشده و حتی از سوی رسانه های اصولگرا تبلیغ می‌شود، اقدامات خاتمی موجب نگرانیهایی از توفیق او شده است.

آغاز فضاسازی برای خاتمی درآستانه سفر شیراز
 
بنابر این طرح که 3 ماه قبل نیز مطرح گردید، یکی از چهره‌های میانه‌روی اصولگرایان به عنوان کاندیدای ائتلافی در جناح اصولگرا مطرح خواهد شد و چهره‌های شاخص اصلاح طلب نظیر سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی نیز مستقیماً از کاندیداتوری خودداری خواهند کرد و پس از تشکیل دولت وحدت ملی، تعدادی از چهره‌های متعادل اصلاح‌طلب نیز در آن عضو خواهند بود.
در میان چهره‌هایی که برای کاندیداتوری در دولت وحدت ملی مطرح شده‌اند نام علی‌اکبر ناطق نوری، علی اکبر ولایتی و علی لاریجانی جدی‌تر از سایر گزینه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
با این حال بخشی از اصلاح طلبان، مذاکره‌ جدی درباره‌ طرح دولت وحدت ملی را منوط به عدم کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد کرده‌اند و استدلال می‌کنند که در صورت عدم حضور چهره‌های شاخص اصلاح طلبان و حضور احمدی‌نژاد و کاندیدای اصولگرای دولت وحد ملی، احتمال پیروزی احمدی‌نژاد وجود دارد و در این صورت نه اصلاح طلبان در انتخابات حضور مستقل خواهند داشت و نه در دولت ائتلافی سهمی دارند.
با این حال به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده، برخی بزرگان اصولگرا، رایزنی‌های خود را برای اجرای ایده دولت وحدت ملی مجدداً از سر بگیرند. چرا که هم‌اکنون نیز با قطعی شدن کاندیداتوری خاتمی و رشد وزن رئیس جمهور سابق در نظرسنجی‌ها، نگرانی‌های جدی در میان برخی بزرگان اصولگرا به وجود آمده و این چهره‌ها اظهار کرده‌اند با سقوط قیمت نفت و بدتر شدن وضعیت اقتصادی در ماه‌های آینده، احتمال پیروزی خاتمی در انتخابات وجود دارد که این امر به معنای بازگشت اصولگرایان به دوم خرداد و شرایطی بدتر از آن است و به هر صورت ممکن باید با استفاده از تدابیری چون دولت وحدت ملی، از خارج شدن ریاست جمهوری از اردوگاه اصولگرایان جلوگیری کرد.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

تکذیب توافق خاتمی و کروبی در مورد تقسیم وزارتخانه ها(جمعه 87 اسفند 9 ساعت 5:37 عصر )

مرتضی مبلغ می گوید: گفت و گویی بین ستاد انتخاباتی آقایان کروبی و خاتمی در مورد کابینه آینده صورت نگرفته است.
 نائب رئیس کمیته شهرستان های ستاد انتخاباتی محمد خاتمی این را در پاسخ به پرسش هم میهن بیان کرد.

این درحالی است که از چند روز قبل اخبار تایید نشده ای مبنی بر  انجام گفت و گوی غیر رسمی بین حامیان کروبی و خاتمی منتشر شده بود. بر اساس این اخبار دو طرف در مورد این موضوع به رایزنی پرداخته اند که در صورت کناره گیری کروبی از انتخابات ریاست جمهوری، چند کرسی کابینه به اعضای حزب اعتماد ملی تعلق بگیرد.

اما مرتضی مبلغ در پاسخ به هم میهن این شایعه را تکذیب کرده و می گوید: تا جایی که می دانم چنین چیزی صحت ندارد.

گفتنی است اخباری از این دست پس از سخنان روز یکشنبه (5 اسفند 87) مهدی کروبی در دیدار با فراکسیون خط امام(ره) مجلس هشتم قوت بیشتری گرفته بود. دبیر کل اعتماد ملی در این دیدار گفته بود: «اگر نگرانی از تفرقه آرا و پراکندگی آن به دلیل کاندیدای متعدد دارید، باید بگویم نتایج نظرسنجی های واقعی در ماه آخر، قبل از برگزاری انتخابات و نیز میزان استقبال مردم از کاندیداها در سفرهای استانی، می تواند اوضاع و احوال هریک از کاندیداها و میزان مقبولیت آنها بین مردم را نشان دهد و بر این اساس سایرین می توانند تصمیم نهایی را بگیرند.»
 این گفته کروبی در برخی محافل سیاسی به عنوان نشانه ای بر احتمال کناره گیری او از انتخابات ریاست جمهوری آینده تلقی شد. هر چند یک روز پس از این دیدار،حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه ای هر گونه کناره گیری احتمالی کاندیدای اختصاصی خود را تکذیب کرده و بدین ترتیب مواضع کروبی را رد کرد.

اما بر اساس خبری که پیش از این منتشر شده بود، حامیان این کاندیدا خواستار شدند تا در صورت کناره گیری کاندیدایشان سه وزارتخانه مهم به اعضای حزب اعتماد ملی تعلق گیرد.

تاکید آنها بر این بود که سه وزارتخانه از میان وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت اقصاد، وزارت ارشاد اسلامی، نفت و یا معاون اولی رئیس جمهور انتخاب شود. اما در این بحث حامیان خاتمی وزارتخانه هایی در ردیف وزارت تعاون را پیشنهاد کرده اند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که خاتمی پیش از این در یک جمع خصوصی اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات اعضای کابینه را به مراتب با دقت بیشتری معرفی خواهد کرد.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]