سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانشمندان بنشیند، با من نشسته و هرکس با من بنشیند، گویی با پروردگارم نشسته است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
کیهان: سفرهای استانی خاتمی خلاف قانون است(یکشنبه 87 اسفند 18 ساعت 4:43 عصر )
با شروع سفرهای استانی سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین و کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری ، بحث ها و حدیث ها درباره این سفرها در برخی از محافل و رسانه های اصولگرا ادامه دارد.

به گزارش عصر ایران در حالی که غلامحسین الهام سخنگوی دولت نهم روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود از دستور رییس جمهور مبنی بر عدم دخالت نهادها و مقامات دولتی در امر انتخابات سخن گفت، اما اصلاح طلبان و ستاد انتخاباتی مهدی کروبی و سید محمد خاتمی از ایجاد محدودیت و عدم همکاری و یا سنگ اندازی برخی نهادها و دستگاه های دولتی در انجام سفرهای استانی خود گله مند هستند.

در تازه ترین واکنش به سفرهای استانی سید محمد خاتمی روزنامه کیهان با چاپ یادداشتی ، سفرهای استانی رییس دولت اصلاحات را خلاف قانون خواند .

این روزنامه نوشت:" با توجه به صراحت قانون انتخابات ریاست جمهوری که مقرر می دارد : " ماده 66- فعالیت های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسما از تاریخ اعلام اسامی آنان بوسیله وزارت کشور آغاز و تا 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می پذیرد" یعنی بر اساس قانون صریح انتخابات ، تاریخ آغاز فعالیت های انتخاباتی روز اول خرداد 1387 می باشد و 14 اسفند 1387 دقیقا دو ماه و نیم زودتر از موعد مقرر قانونی است".

این روزنامه در ادامه نوشت:" در این صورت رفتار تبلیغاتی آقای خاتمی ،صد در صد خلاف بین و آشکار و قانون شکنی رسمی و علنی است".


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

هزاران نفر به استقبال فرزند فاضل و باتقوای امام آمدند(جمعه 87 اسفند 16 ساعت 12:6 صبح )
رئیس جمهور سابق کشورمان در جمع هزاران نفر از مردم خونگرم شیراز نسبت به اضمحلال اخلاقی در جمهوری اسلامی و نیز در خطر بودن درخت انقلاب هشدار داد.

حجت الاسلام سید محمد خاتمی عصر امروز در ورزشگاه شعید دستغیب شیراز واقع در یکی از مناطق محروم این شهر به اولین سخنرانی عمومی خود بعد از اعلام کاندیداتوری خود را  در  جمع هزاران نفر از مردمی که از ساعتها قبل انتظار او را می کشیدند؛ ایراد کرد.

وی در آغاز با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)  اظهار داشت:«امام حسن عسگری(ع) کسی است که در دوران غلبه قهر و استبداد و زور و فریب فقط به خدا اندیشیده و به سعادت بندگان خدا فکر می‌‏کرد. وی حضرت مهدی(عج) را موعودی دانست که بدست او هدف تمامی پیامبران الهی تحقق خواهد یافت. و در همین خصوص اضهار داشت ظهور مهدی موعود موجب تشکیل جامعه‌‏ای می‌‏شود که در آن آزادی و عدالت حکم‌‏ فرماست.»

خاتمی سپس در توصیف شهر شیراز گفت:«وصف بی‌‏مثال شیراز که حافظ بزرگ آن را خاص خود دانسته چیست؟ و چه چیزی در این سرزمین وجود داشت که حافظ وصف آن را بی‌‏مثال می‌‏داند؟ وی تصریح کرد اینجا سرزمین عشق و ایمان و آزادگی و سرزمین دلدادگی به پیامبر و اهل بیت(ع) است.»

رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها از شیراز به عنوان سرزمین عرفان و فضلای و شاعران بزرگی چون حافظ و سعدی نام برد.

وی ادامه داد:«فارس یکی از بزرگ‌‏ترین تمدنهای تاریخ است و این شهر شهر عشق است.»

رییس دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه «نهال جمهوری اسلامی امروز درخت تناوری است که همه ما در سایه آن آرمیده‌‏ایم»، اظهار داشت:«این درخت نیاز به مراقبت دارد چرا که در معرض و تهدید خشک شدن قرار دارد؛ از بیرون دشمنان ایران و اسلام برای خشکاندن این نظام در تلاش هستند و در داخل نیز تنگ نظری، تحجر و عدم تدبیر که ممکن است وجود داشته باشد، خطری برای خشکاندن نهال نظام اسلامی می‌‏باشد.»

خاتمی افزود:«مراقبت از این نهال به انتخاب و حضور هشیارانه مردم بستگی دارد. وی تأکید کرد در اصلاحات واقعی که من بیانگر آن بودم و آن را اصلاحات دویست ساله مردم ایران می‌‏دانم ریشه‌‏اش در انقلاب اسلامی است. و اصلاحات مهمترین رسالت خود را دفاع از آرمانهای ملت و خاسته‌‏های شما مردم می‌‏داند که عبارت است از آزادگی، استقلال و پیشرفت در سایه ارزشهای دین خدا.»

وی با بیان اینکه در موقعیت حساس و سرنوشت سازی قرار گرفته‌‏ایم گفت:«در ورای همه حزب گرایی که در جای خود محترم است، همه ما باید به فکر حفظ دستاورد‌های انقلاب باشیم.»

رییس دولت اصلاحات سپس تصریح کرد:«اگر مدیریت کشور در جهت آرمانهای انقلاب، توسعه آزادی و عدالت و کاهش فقر و نابرابری است همه باید سعی کنیم این راه ادامه یابد.»

خاتمی ادامه داد:«با کمال تأسف شاخصه‌‏هایی که از سوی مراجع رسمی اعلام می‌‏شود بر خلاف توسعه کشور و آزادی و عدالت است، اگر کشور ایران بر اساس سند چشم انداز بیست ساله حرکت کند، باید سعی کنیم این وضعیت ادامه پیدا کند. و اگر اینگونه نباشد باید تلاش کنیم در جهت مصلحت کشور که همان کرامت، عزت مردم و نیز رفع تهدیدها علیه کشور است حرکت کنیم.»

رئیس دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه «کشور متعلق به همه مردم است»، گفت:«باید از شعارزدگی پرهیز کنیم و در جهت رفع تبعیض و بهبود زندگی و نیز تقویت زیرساخت‌‏ها و رفع تهدیدها علیه کشور حرکت کنیم. و این به انتخاب و حضور هشیارانه مردم بستگی دارد.»

رییس دولت اصلاحات با انتقاد از  رواج بی اخلاقی در جامعه گفت:« متاسفانه امروز اخلاق در جمهوری اسلامی در خطر است.»

رئیس بنیاد باران تصریح کرد:«ما جامعه مدنی می‌‏خواهیم و ریشه جامعه مدنی در مدینه النبی است که محور و مدار آن اخلاق بود. اگر اخلاق در میان مسئولان ضعیف شود اولاً بی اخلاقی به جامعه سرایت می‌‏کند، دوماً بزرگترین هدف انقلاب تحقق پیدا نکرده است.»

سید محمد خاتمی خاطر نشان کرد:«جامعه مدنی در کنار جامعه اخلاقی باید باشد.»


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

قالیباف از احمدی ن‍‍ژاد حمایت نمی کند(چهارشنبه 87 اسفند 14 ساعت 5:10 عصر )
یک روز پس از آنکه علیرضا زاکانی خبر از عدم کاندیداتوری محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال 88  برای ایجاد احماع میان اصولگرایان داد، سخنگوی شهردار تهران این ادعا را تکذیب کرد. ایازی گفت: دوستان نه سخنگوی آقای قالیباف هستند و نه اینطور که به نظر می رسد از برنامه های ایشان مطلع می باشند.

علیرضا زاکانی، دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده تهران روزیکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفته بود: در دیدار اخیر با شهردار تهران او تاکید کرد اگر خاتمی یا میرحسین کاندیدای انتخابات شوند او در این انتخابات حاضر نخواهد شد.

زاکانی افزوده بود: همین قدر می‌دانم که قالیباف بر قیدی که گذاشته است، اصرار دارد و با این قید، محلی برای ورود نمی‌یابد.

زاکانی در حالی از قطعی بودن عدم حضور قالیباف در انتخابات خبر می داد پس از آن مدعی شد شهردار تهران برای اجماع اصولگرایان تلاش می کند و اکنون اصولگرایان بر احمدی نژاد اجماع دارند.

سخنگوی قالیباف اما به شدت سخنان زاکانی را تکذیب کرد. ایازی در حاشیه همایش ترافیک و رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات این نماینده در مورد حمایت قالیباف ازیکی از کاندیداهای اصولگرایان گفت: بنده چنین چیزی را تکذیب می کنم.

مشاور عالی شهردار تهران تاکید کرد: دوستان نه سخنگوی آقای قالیباف هستند و نه اینطور که به نظر می رسد از برنامه های ایشان مطلع می باشند.تلاش آقای قالیباف این است که با سرلوحه قراردادن اندیشه خدمت رسانی، فضای لازم برای مدیریت کار آمد و سیاست ورزی را در کشور توسعه دهند.

ایازی خاطر نشان کرد:به نظر من تامل آقای قالیباف در مورد انتخابات برهمین اصل استوار است.

پیش از تکذیب اظهارات زاکانی از سوی سخنگوی شهردار تهران امیدوار رضایی نماینده مسجد سلیمان نیز تاکید کرد:نمی دانم اظهارات آقای زاکانی برچه اساس است اما آقای قالیباف کاندیدای بلقوه اصولگرایان هستند و هنوز حضور یا عدم حضور خود در انتخابات را رسما اعلام نکرده اند.

اما سایت پارلمان نیوز امروز در گزارشی از برخی شنیده ها در حاشیه علنی مجلس خبر داد که بر اساس آن مطرح شده در صورت پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ،علیرضا زاکانی گزینه وی برای تصدی وزارت علوم و تحقیقات خواهد بود و با او رایزنی صورت گرفته است.

سایت اقلیت مجلس نوشت به نظر می رسد با توجه به اینکه مهدی زاهدی وزیر علوم فعلی دولت احمدی‌نژاد از افراد نزدیک به محمدرضا باهنر است و گفته می‌شود با حمایت باهنر به کابینه راه یافته، اولین نتیجه انتقاد باهنر به احمدی نژاد، حذف زاهدی از دولت بعدی احتمالی احمدی نژاد و جایگزین شدن زاکانی خواهدبود


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

خاتمی مانند کاهن های معبد آمون شکست می خورد(چهارشنبه 87 اسفند 14 ساعت 5:7 عصر )
یکی از اعضای شورای مرکزی انصار حزب الله تبریز گفت: خاتمی مانند کاهن های معبد آمون شکست می خورد.
وی افزود: خاتمی و گروهش برای مظلوم نمایی در حال تهیه یک سناریوی خشونت از ما هستنند تا خود را مظلوم جلوه دهند.
با اشاره به این مطلب گفت: من یقین دارم که به زودی خداوند بینی خاتمی را به زمین خواهد مالید تا افتخار 20 میلیون رای را به سرافکندگی شکست در انتخابات تبدیل کند.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

فرمول "حمایت عاطفی مردم از کاندیدای مظلوم" همچنان برقرار است(چهارشنبه 87 اسفند 14 ساعت 12:52 صبح )
در هفته جاری دو سخنرانی مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی در دانشگاه گرگان و آستان حضرت شاهچراغ شیراز، با مخالفت مسؤولان مربوطه مواجه و لغو شده است.

این دو، در پی اعلام رسمی کاندیداتوری خود، سفرهای استانی شان را آغاز کرده اند و می کوشند با رفتن به میان مردم، زمینه را برای کسب آرای آنها در انتخابات 22 خرداد 88 ، مهیا سازند.

از آنجا که تا انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، تنها سه ماه زمان باقی است، طبیعی است که کاندیداهای این انتخابات از هم اکنون فعالیت های تبلیغی خود را آغاز کنند و رفتن به شهرهای مختلف و اعلام برنامه ها و شعارهای انتخاباتی ، یکی از متداول ترین و شناخته شده ترین روش ها در نظام های انتخاباتی دنیا و از جمله ایران است کمااینکه رییس جمهور کنونی نیز در انتخابات سال 1384 از این روش بهره برد و توانست بر هاشمی رفسنجانی معروف، که از رفتن به سفرهای انتخاباتی سرباز زد، پیروز شود.

اینک اما، برغم اعلام برنامه سفرهای استانی خاتمی و کروبی به عنوان دو کاندیدای جریان اصلاح طلب، شاهد جلوگیری از سخنرانی این دو در دو نهاد دینی و علمی هستیم و جالب اینکه علت مخالفت با این سخنرانی ها، "تبلیغاتی بودن" آنها عنوان شده است.

به راستی مگر قرار است سخنرانی های انتخاباتی، غیر تبلیغاتی باشد؟ و مگر نه  این است که اساس چنین برنامه هایی تبلیغ شعارها و برنامه ها برای جلب نظر مساعد مردم است؟

اگر کاندیداهای ریاست جمهوری نتوانند در جمع دانشگاهیان یا در مکان هایی مثل مساجد و مانند آن سخنرانی و تبلیغ کنند، پس در کجا برنامه های تبلیغی خود را پیش ببرند؟ آیا باید در کوچه ها و خیابان ها سدمعبر و سخنرانی کنند یا اینکه در شهرهای مختلف تالارهای عروسی را برای این کار، اجاره نمایند؟!
فراهم آمدن امکان مساوی برای بهره برداری همه کاندیداها از همه فضاهای عمومی کشور برای تبلیغات انتخاباتی، یکی از الزامات رقابت آزاد انتخاباتی است و نیز از جمله عواملی است که باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می شود و برعکس، ایجاد تضییقات برای برخی کاندیداها، اولاً باعث ایجاد جو بدبینی در افکار عمومی خواهد شد و مقدمه شائبه های انتخاباتی خواهد بود؛ ثانیاً صفت "آزاد" را از انتخابات سلب خواهد کرد و ثالثاً به مشارکت زدایی منجر خواهند شد که هیچکدام از اینها، زیبنده نظامی نیست که مردم سالاری دینی را در زمره شعارهای بنیادین اش قرار داده و داعیه دار پیشتازی در دمکراسی در منطقه است.

همچنین عوامل ایجاد محدودیت برای کاندیداهای حاضر، اگر گمان می برند که چنین رویکردهایی به نفع کاندیدای آنهاست بدانند که نه تنها در اشتباه اند بلکه اهل عبرت گرفتن هم نیستد چه آنکه یکی از دلایل اقبال مردم به احمدی نژاد در انتخابات گذشته، این بود که مردم در جمع بندی مجموع شرایط انتخاباتی، به این نتیجه رسیدند که او، مظلوم واقع شده است. بدیهی است، فرمول "حمایت عاطفی مردم از کاندیدای مظلوم"، این بار نیز برقرار است.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]