سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه را نمی دانی مگو که در خبر دادنت از آنچه می دانی متهم می شوی . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
تلاش خاتمی برای راهاندازی شبکه ماهوارهای(یکشنبه 87 مهر 28 ساعت 3:28 عصر )
سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران در گفت وگو با روزنامه اعتماد از تلاش خود برای راه اندازی شبکه ای ماهواره ای سخن می گوید. این در حالی است که مهدی کروبی نیز در این راه تلاش زیادی انجام داد اما موفق به انجام طرح خود نشد.
به گزارش «فردا» به نقل از روزنامه اعتماد سید محمد خاتمی در این گفتگو از تهیه طرح شبکه ماهواره یی و عدم اجرای آن به دلیل هزینه بالا گفت و افزود: این طرح به میلیون ها دلار پول نیاز دارد تا راه بیفتد. گرچه من معتقدم اگر راه بیفتد پس از دو سه سال می تواند خودکفا شود. ما در زمینه مادی مشکلاتی داریم.
وی در ادامه گفت: من نمی خواهم از هر راهی این امکانات را به دست بیاورم. راه های مشروعی وجود دارد که می کوشیم از این راه ها امکانات مالی را تقویت کنیم. البته راه های دیگری هم وجود دارد که من به هیچ وجه دنبال آن نمی روم. نه اینکه منت قدرت هایی را داشته باشم که بخواهند کمک کنند و بعد توقعاتی داشته باشند یا راه هایی که خدای نکرده شفاف نباشد. البته کسانی که اعلام آمادگی کرده اند برای کمک به مرکز گفت وگوی تمدن ها انسان های شایسته و شریفی هستند که حتماً امکانات مطلوب و مشروعی هم دارند. به همین دلیل است که ما کند و گام به گام پیش می رویم و امیدوارم در آینده با امکانات بیشتری حرکت کنیم.
بنا بر این گزارش؛ سید محمد خاتمی همچنین امکانات را محدود به رسانه نمیداند و در این باره معتقد است: چون ایجاد مراکز تربیتی و آموزشی هم در دستور کار ما قرار دارد. با این حال ما به دنبال امکانات برای امر تبلیغی و اطلاع رسانی که به قول شما یکی از امورش شبکه ماهواره یی و سایر امور اطلاع رسانی است هستیم. البته سایت ما که در ایران و ژنو مشترک است، فعال است. همان طور که گفتم ما امکاناتمان محدود است و نمی خواهیم امکاناتمان را به هر طریقی به دست بیاوریم.
رییس بنیاد باران با بیان این مطلب که گفت وگوی تمدن ها با مذاکرات سیاسی اشتباه می شود یادآور شد: این دو متفاوت از هم است. مذاکرات سیاسی یک عالم دیگر است و محور آن سیاستمداران هستند. در گفت وگوی تمدن ها بیشتر نمایندگان فرهنگ ها و تمدن ها هستند که با هم گفت وگو می کنند.نمایندگان نیز مانند هنرمندان، روشنفکران و صاحبان اندیشه هستند. البته گفت وگوی تمدن ها می تواند اثر سیاسی داشته باشد. ذهن ها را به هم نزدیک کند و سوءتفاهمات را از بین ببرد.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]