سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیزی مانند عمل، دانش را رشد نمی دهد . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
خاتمی و آچمز کردن اصولگرایان(شنبه 87 مهر 20 ساعت 11:56 صبح )
در حالی که احتمال حضور محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده روز به روز بیشتر می شود و موج در خواست ها از او برای نقش آفرینی در این رقابت نیز اتمسفر سیاسی کشور را تحت الشعاع خود قرار داده ،اردوگاه اصولگرایان از بیم حضور خاتمی حال و روز خوبی ندارد.این چنین است که هر روز اظهارنظرهایی از منسوبین به این جریان به گوش می رسد که نشان دهنده عمق اضطراب آنها از محوریت خاتمی در جریان اصلاح طلبی برای انتخابات آینده است. 
البته این دغدغه ذهنی(حضور یا عدم حضور خاتمی در انتخابات آینده) فقط منحصر به جریانات سیاسی نمی شود، بلکه مقامات کشور نیز به شدت در حال رصد کردن برنامه های خاتمی هستند به گونه ای که در دیدار اخیری که کروبی با یکی از مقامات ارشد کشور داشته است از وی در خصوص احتمال کاندیداتوری خاتمی سوال می شود که کروبی هم اظهار بی اطلاعی می کند!! 
از این رو به نظر می رسد جریان اصولگرایی با طیف بندی هایی که در داخل آن صورت گرفته به گونه ای که حتی خواهان عبور از احمدی نژاد نیز هستند، تمام برنامه های خود را معطوف به اعلام خاتمی برای حضور یا عدم حضور در انتخابات کرده اند به همین دلیل در اظهار نظرهایی که بعضا انجام می دهند می توان عمق آشفته گویی آنها را به واسطه ترس از آمدن خاتمی در صحنه دریافت که نمونه اخیر آن سخنان قائم مقام حزب موتلفه در جمع جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی می باشد که" از یک سو تاکید می کند که اصلاح طلبان رای نمی آورند، از سوی دیگر می گوید که در جمهوری اسلامی خاتمی حق دارد که کاندیدا شود و از سوی دیگر خاتمی را از کاندیداتوری برحذر می دارد وسپس می گوید که خاتمی رای می آورد".
این سخنان بادامچیان نمونه روشن و بارز سردرگمی اصولگرایان است که عقیده دارند در صورت حضور خاتمی در انتخابات کسی توان رقابت با او را ندارد.
البته نگارنده به واسطه تعلق خاطری که به خاتمی دارد چنین ادعایی را نمی کند بلکه به واسطه حضور در اجتماع و مشاهده نظر مردم از جریان حاکم است. به خصوص رسوایی هایی که این جریان به ارمغان آورده که نمونه اخیر آن جعل مدرک تحصیلی یکی از اعضای کابینه دولت عدالت گستر است. به همین خاطر لحظه شماری برای لبیک خاتمی به در خواست ها آغاز شده است.
البته اینگونه پریشان گویی هایی از جنس سخنان قائم مقام موتلفه که نشان دهند اذهان مشوش آقایان است در ماه های آتی نیز شدت و حدت پیدا می کند و ورود خاتمی به انتخابات، اصولگرایان را در حالت آچمز فرو خواهد برد.
از این رو خاتمی در آستانه 65 سالگی اش می تواند با اعلام حضور در انتخابات آینده، 22 مهر را به 22 خرداد پیوند بزند و جشنی توامان هم برای خود و هم برای جنبش اصلاحات برپا کند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]