دانشجو، سربلندی دنیا ورستگاری آخرت دارد. [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
تحلیل عجیب صهیونیستها از فواید احمدینژاد!(شنبه 88 اردیبهشت 19 ساعت 8:15 عصر )
دو نفر از سخنرانان در اجلاس آیپک در روز دوشنبه گذشته، طی سخنرانی‌های خود از احمدی‌نژاد به عنوان مزاحم نام بردند که البته وجود او را در عین حال به عنوان هدیه‌ای تلقی کردند که باعث شناسایی چهره واقعی جمهوری اسلامی شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «آینده» به نقل از فیلیپ ویوس، آن‌ها همچنین پیش‌بینی کردند احمدی‌نژاد در انتخابات ماه آینده ایران دوباره به روی کار نخواهد آمد. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که شرکت‌کنندگان در اجلاس آیپک از هسته‌ای شدن ایران و همچنین موضع‌گیری‌های اخیر دولت اوباما در این باره، بسیار عصبانی هستند.

در یک جلسه فوری در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، ایلان برمن، سخنگوی شورای روابط خارجی آمریکا، در مورد دولت‌مردان ایران گفت: «ما می‌دانیم که در ایران دو نوع فرماندهی وجود دارد، در جایی که رهبر ایران فرماندهی نیروهای دفاعی و همچنین مسئول سیاست خارجی ایران است، رئیس‌جمهور ایران در حاشیه قرار دارد.»

وی افزود: «در چهار یا پنج سال اخیر بحث‌های زیادی در مورد این که احمدی‌نژاد دارای قدرتی است و یا این که مقام تشریفاتی دارد، وجود داشته است. ما می‌دانیم که احمدی‌نژاد هدیه‌ای برای ما بوده است، او از یک سو از گفتگو و مذاکره با ما (آمریکا) صحبت می‌کند و در جای دیگر می‌خواهد ما را بکشد، و بنابراین ما به طور جدی با تعارض روبه‌رو هستیم. اما آیا واقعاً می‌توانیم بفهمیم که او چه می‌گوید؟ پاسخ این است........ نه، ما نمی‌توانیم.»

وی می‌افزاید: «اگر احمدی‌نژاد در انتخابات ماه آینده به وسیله فردی که کمتر آشوب‌انگیز (فتنه‌انگیز) باشد،‌جایگزین شود، ما چه تلاشی را برای همسو کردن جهان در مقابل خطر ایران انجام دهیم؟»

کنز پولاک،‌ یکی از کارشناسان آمریکایی در مورد ایران و خاورمیانه، با شرکت در پنل‌های آیپک و طرفداری از مواضع این گروه در مورد فشار بر ایران برای توقف برنامه هسته‌ای، فشار اقتصادی با ایجاد تحریم‌های سخت علیه ایران را مناسب‌ترین راهکار دانست.

وی که از محققان برجسته سازمان سیا و از متخصصین موضوع خلیج‌فارس،‌خاورمیان و ایران و شدیداً طرفدار اسرائیل است، گفت: «در این مورد،‌ به طور قطع، ریسک بالایی وجود دارد. احمدی‌نژاد بهترین دیپلماتی بود که ما انتظار داشتیم، چرا که هر وقت او علیه ما سخن می‌گفت، عده بیشتری را به طرفداران ما می‌افزود، حالا اگر کسی در ایران به ریاست‌جمهوری برسد که مواضع تند احمدی‌نژاد را نسبت به سایر کشورها نداشته باشد، کار برای ما سخت می‌شود چون شاید باعث شود دیگر کشورها برای فشار آوردن به ایران با قطعنامه و تحریم، مخالفت نمایند.»

خبرنگار «آینده» در پایان می‌افزاید: «اظهارات کارشناسان متمایل به صهیونیست‌ها در حالی است که دکتر احمدی‌نژاد صریح‌ترین مواضع ضداسرائیلی را در طول دوران ریاست‌جمهوریش اتخاذ کرده است.»
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]