سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه تن را دشمن می دارد : کسی که منّت گذارانه صدقه می دهد ؛ آن که در عین دارایی، در خرجی دادنْ سخت می گیرد ؛ و فقیر ولخرج . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
تجمع دانشجویان معترض به تبعیض رسانه ای مقابل صدا و سیما(دوشنبه 88 اردیبهشت 14 ساعت 11:53 عصر )

در اعتراض به سیاست های یک جانبه و جناحی صدا و سیما در انتخابات جمعی از دانشجویان روز دوشنبه برای اعلام اعتراض خود به مقابل سازمان صدا و سیما تجمع کردند. صدا و سیما نیز برای این تجمع آماده بود و از ساعات اولیه صبح حتی پیش از حضور دانشجویان چندین ماشین نیروی انتظامی در محل حاضر بودند. دانشجویان دلیل تجمع خود را اعتراض به «رواج دروغ و تبیض» در رسانه ملی عنوان می کردند.

دانشجویان که با هدایت نیروی انتظامی در مسجد بلال صدا و سیما تجمع کرده بودند خواستار دیدار با محمد ضرغامی شدند که پس نیم ساعت به آنان اطلاع دادند که ضرغامی در صدا و سیما حضور ندارد. دانشجویان سپس خواستار دیدار با مدیر کل یا معاون ضرغامی شدند. پس از گذشت یک ساعت چون به این خواسته پاسخی داده نشد دانشجویان از پشت در ورودی مسجد بلال که توسط نیروی انتظامی در آنجا محدود شده بودند بیرون آمدند و جلوی در ورودی صدا و سیما روی زمین نشستند. آن ها اعلام کردند که تا هنگامی که به اعتراضات آنها پاسخ داده نشود محل را ترک نخواهند کرد. سرانجام علی اصغر جعفری مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست سازمان صدا و سیما در جمع دانشجویان حاضر شد و به اعتراضات و سوالات دانشجویان گوش داد.

دانشجویان در این تجمع از جعفری خواستند تا تریبون احمدی نژاد از تریبون رسانه ملی جدا گردد.

دانشجویان ضمن اعتراض به اینکه پس از بیست سال سکوت اجازه سخن گفتن به میرحسین موسوی داده نمی شود پرسیدند چرا اخبار مرتبط با موسوی از سایت های مخالف «سحام نیوز، رجا نیوز» و با جهت دهی های خلاف واقع نقل می شود؟ چرا برای انعکاس خبر از موسوی در بیست و سی و بخش های خبری از سایت های خبری اصلاح طلب استفاده نمی شود؟

دانشجویان ضمن یادآوری سانسور خبری سید محمد خاتمی در دور دوم انتخابات در سال 80، پرسیدند چرا خبر سفر احمدی نژاد به کرج از سه روز قبل با تبلیغات بی حد و انتخاباتی صدا و سیما منعکس می گردد؟

دانشجویان ضمن سر دادن شعار «ضرغامی بیا اینجا» پرسیدند این رسانه ملی است یا تریبون تبلیغاتی محمود احمدی نژاد؟

دانشجویان ضمن یاد آوری اینکه به پای نظام جمهوری اسلامی خون های زیادی ریخته شده گفتند نباید انتخابات ریاست جمهوری که سرمایه نظام است مخدوش گردد و گفتند در حالی که 40 روز به انتخابات مانده انگار که خاک مرگ بر صدا و سیما ریخته اند و انعکاس پر رنگ از انتخابات دیده نمی شود؟ چرا صدا و سیما خواستار عدم مشارکت مردم در انتخابات است؟

یکی از دانشجویان از معاون ضرغامی پرسید: وقتی ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد شروع به کار کرده و مشاور ارشد امور تبلیغاتش اعلام کرده که ایشان کاندیدا هستند چرا گفتگوی ویژه خبری با ایشان برگزار می شود؟

دانشجویان اعلام کردند که در صورت عدم اصلاح عملکرد صدا و سیما به زودی تجع گسترده تری در همین محل برگزار خواهند کرد.

نویسندگان این بیانیه ضمن اعتراض به رویکرد جانب دارانه و یک سویه رسانه ی ملی در پوشش اخبار دولت نهم ابراز عقیده کردند: در حالی که تنها 38 روز تا زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، متاسفانه رویکرد تبلیغاتی رسانه ملی، این شائبه را تقویت می کند که صدا و سیما برخلاف انتظارات، به دنبال مشارکت حداقلی است.

آنان از ضرغامی خواستند، صدا و سیما به جای تخریب و گزارش مشوه و مطالبی که شائبه تفرقه افکنی درباره شان وجود دارد، مواضع رسمی خود کاندیداها را منتشر کند تا همگان از مواضع واقعی و اصلی ایشان مطلع شوند.

آنان همچنین خواستار فراهم شدن امکان بررسی و ارزیابی دقیق مواضع نامزدها و هواداران ایشان از طریق جلسات مناظره و میزگردهای کارشناسی با حضور نمایندگان آنها فراهم شود.

علی اصغر جعفری ضمن تمجید از حساسیت دانشجویان حرکت آنها را خوب قلمداد کرد و اعلام کرد که در مقام پاسخ نیست و تنها انتقال دهنده انتقادات به مهندس ضرغامی است.

جعفری گفت که سیاست های صدا و سیما به نسبت دوره های قبل تغییر نکرده و همان خدماتی را انجام می دهد که در دوره خاتمی و هاشمی انجام می داد و صدا و سیما تنها در زمانبندی که به او اعلام می شود تبلیغات انتخاباتی برای تمام کاندیداها انجام می دهد و با رعایت مساوات تبلیغات انجام می شود.

او ضمن بیان اینکه در تمام دوره ها فعالیت های رئیس جمهور حاکم توسط صدا و سیما منعکس می شد گفت: ممکن است حجم فعالیت های یک رئیس جمهور با رئیس جمهور دیگر متفاوت باشد.

این سخن با اعتراض دانشجویان مواجه شد و پرسیدند: مگر کار رئیس جمهور فقط سفر رفتن است؟ شما با این سخنتان آقای خاتمی را به کم کاری متهم می کنید. آقای خاتمی کار های زیادی می کرد که منعکس نمی شد.

جعفری توضیح داد که چنین منظوری نداشته است.

دانشجویان ضمن اعتراض به این سخن جعفری با بیان اینکه ما اعتراضمان به پوشش خبری سخنان رئیس جمهور نیست گفتند برنامه در استان که دیشب ساعت 12 پخش شد نه پوشش خبری فعالیت های رئیس جمهور بود و نه پوشش سخنرانی های ایشان بود درست همانند یک فیلم تبلیغاتی از 17 نفر موافق نظر در مورد احمدی نژاد و عملکردش پرسیده شد که پاسخ همگی مثبت بود.

دانشجویان پرسیدند چرا خبر کشته شدن یک اتوبوس دانش آموز در مسیر استقبال ار رئیس جمهور در صدا و سیما منعکس نمی شود؟

چرا خبر های مرتبط با کاندیداهای دیگر جهت دار منعکس می گردد؟

چرا خبر مربوط به مراجع تقلید از جمله انتقاد های آقای صافی گلپایگانی به احمدی نژاد در صدا و سیما منعکس نمی گردد؟

دانشجویان اعلام کردند عملکرد صدا و سیما باعث ترویج تلویزیون و رادیو های بیگانه می گردد. و از جعفری خواستند از جواب های فرمالیته بپرهیزد.

جعفری ضمن تمجید از بلوغ سیاسی دانشجویان گفت: ما در حوزه خبر موظفیم اگر خبری ایجاد شود آنرا تهیه و پخش کنیم.

او گفت مواردی که شما انتقاد دارید قطعا منعکس داده خواهد شد. مسلم است که مواردی در صدا و سیما باید اصلاح شود. اما سیاست کلی این رسانه وامدار به کسی نیست ما رسانه ای متعلق به مردم و نظام هستیم انتقادات شما پی گیری و در موارد مشخص کنترل خواهد شد شائبه ها بر طرف خواهد شد.

دانشجویان گفتند شما پی گیری کنید ما نیز رصد می کنیم انشا الله که نتیجه مطلوب بدست خواهد آمد و اعلام کردند در صورت عدم تغییر در سیاست ها به تجمعات گسترده تری دست خواهند زد و در خواست کردند خبر تجمع را که توسط دوربین های صدا و سیما ضبط شد به طور کامل پخش کنند.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]