سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
کروبی:اگر بخواهند نمایندگان ما را پای صندوقها راه ندهند، آنها را(چهارشنبه 88 اردیبهشت 9 ساعت 11:38 عصر )
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی، درباره‌ تشکیل کمیته‌ صیانت از آرا و فاقد وجاهت قانونی دانستن آن از سوی برخی مسوولان گفت:« اصلا مگر این کمیته چیست و قرار است چه کاری انجام دهد؟»

به گزاش ایسنا،وی افزود:« ما سال 79 در اوایل مجلس ششم تصویب کردیم هر کاندیدا می‌تواند حداقل یک نماینده پای صندوق‌ها داشته باشد. ما هم می‌خواهیم نمایندگان خود را در استان‌ها انتخاب کنیم، به آن‌ها آموزش قانونی دهیم و برنامه‌هایی داریم که آنها از آرای ما حفاظت و از هر صندوق صورت‌جلسه‌ای ارائه کنند.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی که در حاشیه‌ همایش خلیج فارس در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود:« ما نخواسته‌ایم کاری خلاف قانون انجام دهیم. برخی حرف‌هایی می‌زنند که ایجاد شک می‌کند. اگر هم بخواهند نمایندگان ما را پای صندوق‌ها راه ندهند یا برای آنها کارت صادر نکنند، این‌طور نیست که دست روی دست بگذاریم، بلکه آن‌ها را بمباران خبری می‌کنیم.»

وی ادامه داد:« این افراد هم ناظر هستند و دخالت نمی‌کنند؛ اما باید مطلع باشند در آنجا چه فعل و انفعالاتی صورت می‌گیرد که اگر خدای ناکرده کسی خواست دخل و تصرفی کند، جلو آن را بگیرند؛ اما تشکیل این کمیته چیزی نیست که برخی این‌قدر شتاب‌زده شده‌اند؛ بلکه باید از آن استقبال هم کنند، وقتی از چیزی این‌قدر زود برنجیم معلوم است در ذهن‌مان برنامه‌هایی است که از آن می‌ترسیم.»

وی هم‌چنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره آنچه برنامه‌ریزی برای حضور ناظران خارجی در انتخابات خوانده شد، گفت:« ما برنامه‌ای در این باره نداریم. ما افتخار می‌کنیم که 30 سال است 30 انتخابات برگزار کرده‌ایم و وقتی انتخابات به این خوبی برگزار می‌شود حتی اگر دیگران هم باشند هیچ عیب و نقصی نمی‌بینند. این صحبت‌های برخی افراد است که انتخابات را زیر سوال می‌برد. حرف‌های ما که روشن و راجع به عظمت ایران، اسلام، جمهوری اسلامی، نظام و رهبری است. ما می‌گوییم این‌قدر انتخابات ما خوب است که اگر ناظری هم بیاید جز تحسین چیزی نمی‌گوید.»

وی اضافه کرد: «ما این حرف‌ها را که می‌زنیم می‌گویند این‌ها می‌خواهند بیگانگان را دخالت دهند. نخیر! دخالت بیگانه آن چیزی است که نمی‌گذارند نمایندگان ما پای صندوق‌ها بروند و بدانیم چقدر به ما رای داده‌اند. مگر کسانی که پای صندوق‌ها هستند پسران بلافصل پیامبرند؟ ما به مقامات عالی، شورای نگهبان و نظارت استان‌ها چیزی نگفته‌ایم، بلکه نظارت ما در رده‌های پایین و اولین رده‌ی انتخابات است.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی، درباره‌ی عملکرد صدا و سیما در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم نیز گفت: «واقعیت این است که من با این اوضاع و احوال وقت تماشای تلویزیون را ندارم اما تا حدودی که شنیده‌ام اخبار را خوب نقل می‌کنند. من هم امروز دوستانه به یکی از بزرگان تذکری دادم که خوب است مناظراتی بگذارید و بحث‌های جاندارتری را درباره‌ی انتخابات مطرح کنید. ان‌شاءالله به تدریج به سمت شور و نشاط انتخابات می‌رویم و به یاری خدا برخلاف برخی اندیشه‌ها انتخاباتی پرشور و پرنشاط خواهیم داشت. »

کروبی در واکنش به برخی اظهارات درباره احتمال ترور ساختگی برخی کاندیداها برای مظلوم‌نمایی، گفت:« ما همه جا می‌رویم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم. سال‌ها هم بین جمعیت رفته‌ایم و هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ اما این‌طور که خبر داریم برخی گفته‌اند که می‌خواستند ما را در زمین و آسمان بدزدند!»

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها درباره‌ی این‌که گفته می‌شود محمدعلی ابطحی برای کناره‌گیری کروبی فعالیت می‌کند، تاکید کرد:« موضوع کناره‌گیری برای هیچ‌کس مطرح نیست، بلکه شایعه است، شما هم به آن اهمیت ندهید. مگر شخصیت‌ها و چهره‌ها ملعبه هستند که مدام بیایند و بروند؟ از شما هم خواهش می‌کند اگر هم به شما می‌گویند این سوال‌ها را بپرسید، شما سوال نکنید. »

دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود:« یقین دارم شما هم می‌خواهید انتخابات پرشور و حرارت باشد، پس بدانید هر گونه وقفه و یا چنین حرف‌هایی به انتخابات ضربه می‌زند. اگر کسی از ستادی برود ضربه وارد می‌شود. اگر هم داوطلبی کنار بکشد این‌طور نیست که رایش برای دیگری جایگزین شود. ممکن است عده‌ای از هواداران او در انتخابات شرکت نکنند و ممکن است عده‌ای هم بیایند و به کسانی که هدف ما نیست رای بدهند.»

وی ادامه داد:« اگر این‌طور بود لیستی که به نام یاران خاتمی در مجلس منتشر شد رای می‌آورد. پس مشخص است مردم به خود آن فرد و شخصیت او رای می‌دهند. طرح چنین بحث‌هایی هم ایجاد یاس می‌کند. شما به این مسئله بپردازید که همه حضور جدی دارند. استدعا می‌کنم در این مورد هم از من سوال نشود. ما باید بگوییم همه پای صندوق‌های رای بیایند؛ زیرا طرح چنین مباحثی باعث ایجاد شکاف خواهد شد.»

کروبی ادامه داد:« به عنوان مثال مگر من عضو مجمع روحانیون مبارز و موسس آن نبوده‌ام؟ اما وقتی دوستان مجمع آقای موسوی را به عنوان کاندیدای خود انتخاب کردند، گفتم آنها به عنوان یک تشکل حق دارند؛ البته ما با هم رفیقیم و در عین حال ممکن است اختلاف‌نظر هم داشته باشیم؛ اما اینها اشکالی ندارد، به شرط اینکه روی همین مرزها بمانیم، نه این‌که شش ماه دیگر بگوییم بیایید با هم یکی شویم.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی، هم‌چنین گفت: «در حال حاضر آقای رهامی از انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، آقایان کرباسچی، نجفی و مهاجرانی از حزب کارگزاران، آقای رضوی از تولیدگران، آقایان ابطحی، درچه‌ای و رحمانی از مجمع روحانیون مبارز، آقای راه‌چمنی از حزب همبستگی و خانم جمیله کدیور در کنار من فعالیت می‌کنند.»

وی اضافه کرد:« گروهی از اصول‌گراها هم همان‌طور که حق دارند از آقای احمدی‌نژاد حمایت کرده‌اند و این بسیار خوب است؛ چرا که مرزبندی‌ها مشخص‌تر می‌شود و هر کس تکلیفش را می‌داند. آن چیزی که بد است شایعه‌پراکنی و جرقه‌هایی است که جز تردید و شک در مردم ایجاد نمی‌کند.»

مهدی کروبی، در پایان برگزاری همایش خلیج فارس را امری مبارک خواند و افزود: چنین جلساتی بسیار ضروری است. قطعا کار فراوانی هم روی آن صورت گرفته است. آقای بجنوردی از اواخر مجلس اول با دیدگاه وسیعی که داشتند گام‌های مهمی در بخش‌های مختلف برداشته‌اند و کار خوبی هم در موضوع خلیج فارس صورت گرفته است.


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]