سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این تویی که اغیار را ازدل های دوستانت زدودی ... و چون عالَم ها آن را وحشت زده کند، تو همدم آنانی . [امام حسین علیه السلام ـ در دعای روز عرفه ـ]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
گزارش اعتمادملی از حامیان مالی احمدینژاد درانتخابات 84(یکشنبه 88 اردیبهشت 6 ساعت 4:56 عصر )
اولین مساله‌ای که پس از اعلام آغاز فعالیت ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از احمدی‌نژاد به ذهن متبادر می‌شود، نحوه تامین هزینه تبلیغاتی و امور دیگر هزینه‌زا در این ستاد است. هنوز اطلاعاتی در این مورد و اینکه چه شخصیت‌های نامداری در عرصه سیاست و اقتصاد و حتی ورزش در فکر کمک مالی به این ستادها هستند، اعلام نشده است. اما در سال 84 چه کسانی در پشت پرده کمک‌های مالی ستاد احمدی‌نژاد بودند و آیا امروز هم پول‌های خود را به حساب رئیس‌دولت مهرورزی واریز می‌کنند یا خیر؟ یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد که نقش مهمی در ستادهای سال 84 داشت، در این مورد می‌گوید: اکثر هزینه‌های ستاد در سال 84 تحت عنوان نام آقاخان و از سوی افراد دیگر تامین می‌شد.

آقاخان که بود؟
سیدرستم سید آقاخان از نزدیکان رئیس‌جمهور و از نامزدان ستاد حامیان دولت در انتخابات شورای شهر تهران در آذرماه سال ???? بوده است که در انتخابات ریاست جمهوری 84 از وی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان احمدی‌نژاد یاد می‌شود. آقاخان همان مردی است که در روزهای نزدیک به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در فهرست نهایی نامزدان شورای تهران از سوی ستاد حامیان دولت موسوم به «رایحه خوش خدمت» قرار گرفت. این فرد یکی از سه مدیر موسسه بهزیست بنیاد بود که پس از به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد در سال 84 تاسیس شد اما با انتشار گزارشی درباره دست داشتن «موسسه بهزیست بنیاد» در قاچاق پوشاک خارجی، آقاخان تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. روزنامه شرق در گزارشی به مناسبت افشای مسائل خلاف قانونی این موسسه نوشت:«شرکت بهزیست بنیاد با مدیریت محمدرضا قلی‌زاده‌شیروان، سید رستم سید آقاخان و امیر قیصرزاده، متهم به واردات انواع کالا از جمله پوشاک تحت پوشش امور خیریه است. البته رئیس‌جمهور در آن زمان دستور پیگیری تخلفات این شرکت را داد که نتیجه آن به طور رسمی اعلام نشد اما خبر انحلال برخی شاخه‌های این موسسه در سایت‌های اطلاع رسانی منتشر گردید. اما تناقضی در این مساله موجب شد تا فرد دیگری از سوی یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد به عنوان حامی مالی ستاد تهران معرفی شود. این عضو ستاد احمدی‌نژاد در سال 84 می‌گوید: پسر آقاخان اکنون در یکی از مشاغل رده متوسط شهرداری مشغول به فعالیت است و اگر پدری پولدار داشت، می‌توانست شغل راحت‌تر و بهتری را پیدا کند!!

حمایت مالی کاشانی از احمدی‌نژاد
این عضو ستاد احمدی‌نژاد که امسال قصد حضور در ستاد کاندیدای احتمالی دیگری را دارد از حبیب کاشانی به عنوان رئیس ستاد تهران رئیس‌جمهور فعلی نام می‌برد. حبیب کاشانی در گفت‌وگویی کوتاه با اعتمادملی که تنها برای صحت از گفته این عضو ستاد 84 انجام شد، ریاست خود بر ستاد تهران در سال 84 را تایید کرد اما در پاسخ به این سوال که آیا از نظر مسائل مالی هم کمکی به ستاد کرده است؟ گفت: من مصاحبه نمی‌کنم. حبیب کاشانی به این سوال که در ستاد 88 چه نقشی دارید، هم پاسخ داد: هیچ نقشی در ستاد 88 ندارم. البته رفاقت احمدی‌نژاد و کاشانی در عرصه سیاست خلاصه نشد. در پشت پرده تغییرات مدیریتی پرسپولیس در سال 86 نقش حمایت احمدی‌‌نژاد از رئیس‌ستاد انتخاباتی تهران به خوبی نمایان است. سازهای مخالف علیه انصاری فرد زمانی زده شد که حبیب کاشانی رایزنی‌های خود را برای حضور در هیات مدیره و سپس مدیرعامل شدن در پرسپولیس آغاز کرد. او موفق شد پس از مذاکراتی با رئیس‌جمهور نظر مثبت احمدی‌نژاد را جلب کند. هر چند که با توجه به دوستی بسیار نزدیک احمدی‌نژاد و کاشانی، نپذیرفتن درخواست کاشانی از سوی رئیس‌جمهور دور از ذهن بود. پس از جلسه‌ای که میان کاشانی و احمدی‌نژاد برگزار شد، علی آبادی هم مجبور به پذیرفتن این تصمیم شد و رئیس سازمان تربیت بدنی به دلیل دستور مستقیم رئیس‌جمهور نتوانست به این پیشنهاد پاسخ منفی بدهد. هرچه بود این تکلیفی بود که انجامش بر علی‌آبادی به عنوان معاون رئیس‌جمهور یک فرض و واجب بود. البته در مقاطع دیگری هم حبیب کاشانی از کمک‌های رئیس‌جمهور در اداره تیم پرسپولیس بهره گرفت. کاشانی در بهمن‌ماه 76 با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور , از وی خواست تا برای پرداخت بدهی 142 هزار یورویی این باشگاه به یک شرکت خارجی دستورات لازم را بدهد.

البته تمام این حرف و حدیث‌ها مربوط به سال 84 و تا پیش از سال 88 است. هنوز منابع خبری از دیدار انتخاباتی کاشانی و احمدی‌نژاد، خبری را منتشر نکرده‌اند. آقاخان هم ظاهرا قصدی برای ایفای نقش سال 84 را ندارد. با این حال ثمره‌ هاشمی در روز دوم اردیبهشت‌ماه بدون اشاره به ابعاد حمایت‌های مردمی از احمدی‌نژاد، فعالیت مخلصانه و فقط برای رضای خدا را محور این فعالیت‌ها نامید و پرهیز از اسراف و تبذیر و تجمل، مردم‌گرایی، رعایت اخلاق اسلامی، رعایت قوانین جاری، پرهیز از افراط و تفریط، نداشتن پرچم حزبی و گروهی به لحاظ تعلقی که گفتمان پیشرفت و عدالت به عامه مردم دارد را بخشی از ضوابط این ستادها عنوان کرد اما همانند سال 84 اشاره‌ای به منابع مالی این ستادها نکرد و حتی رئیس دفتر مرد همه کاره احمدی‌نژاد از محل این ستاد اظهار بی‌اطلاعی کرد. این در حالی است که چند روزی است برخی خبرها حاکی از جابه‌جایی مهرداد بذرپاش از مدیریت شرکت سایپا به شرکت «شستا» است. «شستا» یکی از شرکت‌های زیرپوشش سازمان تامین‌اجتماعی است که حجم پولی که در آن ردوبدل می‌شود بسیار قابل توجه است و یکی از موسسات و شرکت‌های تحت پوشش آن شرکت خودروسازی سایپاست. مهرداد بذرپاش مرد 29 ساله دولت احمدی‌نژاد در دو مقطع رئیس‌ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد بود. او در انتخابات سوم شوراها و انتخابات مجلس هشتم نقش محوری را برعهده داشت و برخی اخبار درخصوص منابع مالی این ستادها منتشر شد.

اکنون جابه‌جایی او از «سایپا» به «شستا» باعث به وجود آمدن شائبه‌‌های جدیدی درخصوص تامین منابع مالی ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد ایجاد کرده است. اگرچه ثمره‌‌هاشمی، رئیس ستاد انتخاباتی‌رئیس‌جمهور در این خصوص سخن نگفته و منابع مالی ستاد خود را شفاف معرفی نکرده است اما سایت‌ها همچنان به گمانه‌زنی‌های خود می‌پردازند بدون آنکه کسی از سوی دولت یا ستاد احمدی‌نژاد آنها را تکذیب کند.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]