سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا ایمان را واجب کرد براى پاکى از شرک ورزیدن ، و نماز را براى پرهیز از خود بزرگ دیدن ، و زکات را تا موجب رسیدن روزى شود ، و روزه را تا اخلاص آفریدگان آزموده گردد ، و حج را براى نزدیک شدن دینداران ، و جهاد را براى ارجمندى اسلام و مسلمانان ، و امر به معروف را براى اصلاح کار همگان ، و نهى از منکر را براى بازداشتن بیخردان ، و پیوند با خویشاوندان را به خاطر رشد و فراوان شدن شمار آنان ، و قصاص را تا خون ریخته نشود ، و برپا داشتن حد را تا آنچه حرام است بزرگ نماید ، و ترک میخوارگى را تا خرد برجاى ماند ، و دورى از دزدى را تا پاکدامنى از دست نشود ، و زنا را وانهادن تا نسب نیالاید ، و غلامبارگى را ترک کردن تا نژاد فراوان گردد ، و گواهى دادنها را بر حقوق واجب فرمود تا حقوق انکار شده استیفا شود ، و دروغ نگفتن را ، تا راستگویى حرمت یابد ، و سلام کردن را تا از ترس ایمنى آرد ، و امامت را تا نظام امت پایدار باشد ، و فرمانبردارى را تا امام در دیده‏ها بزرگ نماید . [نهج البلاغه]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
تحلیل ابطحی از انصراف خاتمی(سه شنبه 87 اسفند 27 ساعت 7:10 عصر )
سید محمد علی ابطحی در سایت خود نوشت:
 وقتی فردی مثل آقای خاتمی که به اتفاق نظر همه تحلیل‌گران، به ‌خصوص بعد از سفر تاریخی شیراز و یاسوج و بوشهر به عنوان کاندیدای پیروز این انتخابات شناخته می شده و اکنون به دلیل آنکه امکان اجماع در جبهه ی اصلاح طلبان وجود ندارد، انصراف می دهد نشانه ی توجه هوشمندانه به آینده ی ملت ایران است .

 از این پس در صورت اعلام رسمی انصراف، آقای خاتمی صحنه رقابت را برای آقایان مهندس موسوی و کروبی باز می‌گذارد تا آنان تلاش کنند که خود به اجماع برسند و هدف تغییر را که خواسته‌ی جامعه امروز ایرانی است تحقق بخشند. طبعا بعد از این انصراف،رای دهندگان به آقای خاتمی به سمت اقایان کروبی و موسوی تقسیم خواهند شد.

اگرچه می‌توان آقای خاتمی را درک کرد و می‌شود پذیرفت که در وضعیت جدید اخلاقی‌ترین کار ممکن آن است که آقای خاتمی انجام داد اما نمی‌توان انکار کرد که شوک حاصل از کناره‌گیری آقای خاتمی خیلی فراگیرتر از تصور بود. معنای سیاسی این شوک، همان مفهومی است که از سفر شیراز و بوشهر و یاسوج می‌ شد فهمید. اگر دوستان اقای خاتمی برخوردهای عاطفیُ، عقلانی،و احساسی از دیروز تا حالای خودشان راجمع آوری کنند،تکان دهنده خواهد بود.

کاش قدر این فرصت تاریخی که فرصتی برای کشور و مردم بود شناخته می شد. ولی تقدیر این بود. در هرحال گرم کردن فضایی که در پی ‌آب سرد ریخته شده بر حوزه ی سیاسی و انتخاباتی کشور صورت گرفته است کار بسیار سختی است که از این پس وظیفه‌ی آقایان کروبی و مهندس موسوی است که آن را – اگر می‌شود ـ  بازسازی کنند.

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]