سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زینت بخش مرد، دانش و بردباری اوست . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
عباس عبدی:مقابل خاتمی نمیایستم اما...(یکشنبه 87 اسفند 25 ساعت 10:26 صبح )
عباس عبدی تاکید کرد که هیچ‌گاه مقابل خاتمی نمی‌ایستد، او هر چند معتقد است که خاتمی بماند اما می‌گوید اگر خاتمی بماند برگزیده توده و نخبگان خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با تدبیر، جمله پایگاههای خبری حامی مهندس موسوی، گفت:«پرسشم از آقای موسوی هم اینست که من تا قبل از 84 می فهمم چرا ایشان نیامدند. حتی در 84 را هم می فهمم. اما این دفعه را نمی فهمم که چرا الآن وارد صحنه شدند؟ چون وضعیت موجود هیچ ربطی به الآن ندارد و تابستان یا پارسال هم می شد فهمید این وضعیت وجود دارد.»

وی در مورد نکات مثبت مهندس موسوی اظهار داشت:« یک مورد اش اینست که موسوی سابقه‌اش نشان می دهد آدم با مرامی است. و این برای من مهمتر از هر چیز دیگری است. اما این را هم می‌دانم و باید از همین جا به ایشان بگویم با مرام بودن در دهه 60 خیلی سخت نبود. شاید هم بی‌مرامی سخت بود!! اما در دهه 80 مرام داشتن فوق العاده سخت است، چون واقعاً این جامعه از خیلی جهات فروپاشیده است و در چنین جامعه‌ای با مرام بودن خیلی مشکل است. در آن زمان وقتی کسی می‌آمد تا با شما کار کند شاید حقوقش را نصف انتخاب می‌کرد. اما الآن هرکسی می آید، می خواهد برای خود و 60 تا از اعضای خانواده‌اش چیزی بدست بیاورد.»

این همکار روزنامه اعتمادملی تصریح کرد:«برای من آقای موسوی اهمیت دیگری هم دارد و آن اینست که ایشان فارس نیست. آقای کروبی هم لر است، من خودم فارس هستم ولی برای من خیلی مهم است که رئیس جمهور فارس نباشد. چون تا به حال تمام رئیس جمهور ها فارس بوده‌اند. آقای خامنه ای هم بیشتر مشهدی بودند و فارس محسوب می‌شوند. برای من این مساله خیلی مهم است و دلیلی ندارد از مناطقی محدود تمام رئیس جمهور ها انتخاب شوند. اگرچنین شود معرف وجود نوعی تبعیض است چون تصادفی بودن این مساله که تمام رییس جمهورها فار بوده اند، احتمال بسیار اندکی دارد.»

عبدی در خصوص آرایش کاندیداها گفت:«درباره آرایش نیروها زود است که اظهارنظر دقیق شود چون هنوز چیزی قطعی نشده است. اما بیان نگاه خودم تا حدی به استنباطم از این وضع کمک خواهد کرد. در مورد آقای خاتمی ابتدا باید بگویم اولاً من بین آقای خاتمی و دیگران انتخاب نمی‌کنم. در مورد آقای خاتمی ابتدا بحث می‌کنم ؛ ایشان یا باید باشد یا نه؛ اگربه این نتیجه برسم که بلی باید باشد، دیگر بحثی نمی‌ماند و قریب به اتفاق نیروهای اصلاحات و توده عادی هم آن را برخواهند گزید، و آرایش نیروها هم روشن خواهد بود. اما اگر به این نتیجه برسیم که ایشان نباید باشد، نیروها به دنبال انتخاب کاندیدای دیگری می‌روند.»

عضو موسس جبهه مشارکت افزود:«بنابراین من به هیچ وجه در مقایسه با آقای خاتمی کسی را انتخاب نمی‌کنم. فقط در مورد ایشان آره یا نه می‌گویم. که حضور آقای خاتمی را هم در شرایط حاضر به دلایل متعدد موثر نمی‌دانم. اما در عین حال اگر آقای خاتمی در عرصه باشد به هیچ وجه در مقابلشان نمی ایستم و از کسی هم طرفداری نخواهم کرد و از این حیث تصور می‌کنم که آرایش نیروها تا حدود زیادی متفرق خواهد بود. البته با وزن بیشتر به سمت آقای خاتمی . اما اگر آقای خاتمی مطابق آنچه قبلاً گفتند کنار بکشند، آقای کروبی و موسوی باید قطعاً به سمتی بروند که یک نفرشان باشند.»

وی در مورد اینکه با حضور مهندس موسوی آیا خط کشی‌های کنونی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان دستخوش تغییر می‌شود و آیا این تغییر مفید است، گفت:«در مورد مفید بودنش، قبول است. و این را هم قبول دارم که آقای موسوی در اصولگراها هم حامی دارد. و معتقدم اساساً فشار بدنه جوانان صادق اصولگراها برای آمدن آقای موسوی بیشتر از فشار این طرف است، که این هم از سرخوردگی آنان از وضع فعلی کشور و عملکرد دولت ناشی می شود.»

عبدی همچنین در مورد اینکه آیا جغرافیای کنونی اصلاح طلب و اصول گرا از بین می‌رود یا خیر، خاطر نشان کرد:«بگذارید بگویم از نظر من چنین اتفاقی نمی‌افتد. علتش هم اینست که فرض کنیم آقای موسوی انتخاب شد. اولین مساله‌ای که با آن روبرو می شود و نمی تواند حلش کند مساله آزادی است. چون من با شناختی که از آقای موسوی دارم ایشان اصلاً نمی‌تواند طرفدار آزادی نباشد. چون آدمی که با مرام باشد نمی تواند، به خود اجازه دهد خودش حرف بزند ولی بقیه حرف نزنند. و بنابراین موافقت ایشان با آزادی تبعاتی خواهد داشت که نمی‌تواند از پس آنها بر بیاید. و بنابراین این دوگانگی دوباره باز تولید خواهد شد. وزن دو طرف بسیار سنگین تر از عاملی است که بخواهد چنین هدفی را محقق کند.به هرحال امید وارم هرسه به وحدت برسند و از دل این قضایا چیز خوبی بیرون بیاید.»

» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]