سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل [امام حسن علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
هفت دلیل مظلومیت خاتمی(دوشنبه 87 دی 2 ساعت 12:16 عصر )
سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران از جمله چهره های سیاسی تاریخ معاصر ایران است که از دیدگاه افکار عمومی مظلو م است . هنوز بسیارند ایرانیانی که با دیدن چهره خاتمی اشک از چشمانشان جاری می شود . نمونه بارز ابراز احساسات به سید محمد خاتمی را  در دانشگاه تهران شاهد بودیم . دانشجویانی که از روشنفکران و نخبگان ایرانی محسوب می شوند چه احساساتی برای دیدن رئیس جمهور سابق کشورشان به خرج دادند . احساساتی که شاید دانشجویان برای هیچ رئیس جمهور دیگری خرج نکنند . این ابراز احساسات پاک و صادقانه دلایل متفاوتی دارد . اما در این یادداشت قصد پرداختن به همه آن دلایل را نداریم . تنها قصد ما این است که به مظلومیت خاتمی به عنوان یکی از دلایل محبوبیت وی بپردازیم .

مظلومیت سید محمد خاتمی دلایل متعددی دارد که شاید خیلی از آنها که مدعی حمایت از وی هستند نیز قادر به درک این مظلومیت نباشند . در این یادداشت به طور مختصر به    دلیل آن اشاره می کنیم :


1-         سید محمد خاتمی مظلوم است چون وقتی نامزد ریاست جمهوری شد ، کسی نمی خواست او رئیس جمهور شود جز مردم . حتی شورای نگهبان در اطلاعیه ای که برای اعلام اسامی نامزدهای انتخابات منتشر کرد ، نام خاتمی را در انتهای جدول گذارد و اعلام کرد دلیل این اقدام کم بودن رای خاتمی در میان اعضای شورای نگهبان بوده است . این اولین بار بود ، کسی که کمترین رأی را در شورای نگهبان به دست آورده بود ، بیشترین رأی را از مردم بگیرد . بسیاری از دیگر کسانی که قانوناًحق دخالت در انتخابات نداشتند در این انتخابات دخالت کردند ، تنها برای اینکه خاتمی پیروز نشود . مردم ایران شب نامه های منتشر شده در آن دوران را هرگز فراموش نمی کنند . شب نامه هایی که فحشنامه بهترین نامی بود که در شأنشان بود . اما خاتمی در میان اشک های و دعای مردم رئیس جمهور شود و همه آنها که نمی خواستند خاتمی رئیس جمهور شود دچار بحت و حیرت شدند . حتی بعضاض بیه قول خودشان گیج شدند .


2-         خاتمی مظلوم است چون وقتی رئیس جمهور شد با لبخند به سراغ همه آنها که به او تاخته بودند رفتند و شاخه گلی از دوستی و نجابت تقدیمشان کرد . حتی از شکایت خود علیه فحاشان و متقلبان و جاعلان و اهانت کنندگان گذشت . تا فضای جامعه به جای تیرگی و دشمنی رو به صلح و آرامش و دوستی برود . اما آنها هرگز قدر این نجابت و انسانیت و معرفت را ندانستند. مدتی را سپری کردند تا از گنگی و گیجی در آیند و سپس هر کاری کردند تا مردم را از رأی دادن به خاتمی پشیمان کنند .


3-         خاتمی مظلوم است چون مخالفانش جواب خوبی او را با دشنام و اهانت و کارشکنی دادند . برخی از آنها که در جناح رقیبش بودند و هیچگاه موقعیتی میان مردم نداشتند ، تمام تلاش خود را به کار بستند که دولت خاتمی را بنی صدریزه کنند . حتی یکی از آنها در مراسمی دعا کرد که قیمت نفت از 7 دلار هم پایین تر بیاید تا دولت خاتمی سقوط کند! در رسانه هایشان برای خاتمی توطئه کردند ، در تریبون هایی که باید عدالت را رعایت می کردند ، بی عدالتی کردند و او را سخت مورد حملات ناجوانمردانه قرار دادند . وزرایش را زدند ، مشاورش را ترور کردند ، چنان روحیه ای به تروریست دادند که با خنده و خوشحالی و افتخار از ترور مشاور خاتمی سخن گفت . پوسترهای جعلی در سفرهای استانی اش پخش کردند و  سپس خودشان در اعتراض به همان پوسترها کفتن پوشیدند . شاید اگر کسی بخواهد رفتار ناجوانمردانه برخی از سیاسیون را در دوران ریاست جمهوری خاتمی به رشته تحریر در آورد مصداق واقعی مثنوی هفتاد من می شود . اما بد هم نیست کسانی برای ثبت در تاریخ و عبرت آیندگان چنین کننند .


4-         خاتمی مظلوم است چون برغم همه این ناملایمات ، کارشکنی ها و ناجوانمردی ها کار خودش را با نهایت دقت و عقلانیت انجام داد و بزرگترین پروژه های آباداتی ایران را بنا نهاد . اما نه صدا و سیما مایل بود که چهره ای کارآمد از رئیس جمهور مغضوب تندروها را نشان دهد و نه عده ای از مخالفانش تصمیم داشتند از تریبون های خود منصفانه سخن بگویند . پس باز هم مردم دیدند که خاتمی کار کرد و عده ای فقط او را تخریب کردند . مردم دیدند که در این کشور کارها تقسیم شده بود . کار کردن و آبادانی و عمران از خاتمی ، بد گویی و تهمت و دروغگویی و تخریب از برخی رقبای بی انصاف .


5-         خاتمی مظلوم است چون برخی از آنها که همان زمان مدعی حمایت از خاتمی بودند و واقعاً هم می خواستند حامی وی باشند بدون دیدن این همه موانع و مشکلاتی که پیش روی خاتمی بود ، تصمیم به عبور از وی گرفتند . آنها موانع را ندیدند ، آنها کارشکنی ها را ندیدند ، آنها واقعیات را ندیدند ، آنها عبور آرام و تدریجی از وضعیت گذشته را ندیدند اما فاصله با آرمانها را دیدند . اینگونه بود که خاتمی و حضورش در قدرت برای آنها تبدیل شد به استخوان لای زخم و به او فشار آوردند که از حاکمیت خارج شود . مردم اما می دیدند که خاتمی چگونه از چند سو تحت فشار است . هم از سوی آنها که نمی گذارند خاتمی کار کند ، هم از سوی آنها که می خواهند خاتمی بیشتر کار کند . اما خاتمی کار می کرد و کار می کرد و کار .


6-         خاتمی مظلوم است برای اینکه می تواند کشور را از مشکلات فعلی نجات دهد و مردم هم این را می خواهند اما همان رقبایی که آن دوران کارشکنی می کردند باز هم کارشکنی و فحاشی و اهانت و دروغ پردازی را شروع کرده اند . آنها باز هم نمی خواهند خاتمی بیاید . آنها باز هم به خاتمی اهانت می کنند . بازهم رسانه های شان را از مرزهای اخلاق و ارزش گرایی عبور می دهند و تنها به خاطر برخورداری از سهم بیشتر از ثروت و قدرت دست به هر اقدامی می زنند تا خاتمی را وادار کنند که نباید . مردم می دانند که به خاتمی نیاز دارند و می بینند که چگونه برای آمدنش مانع تراشی می شود .


7-         خاتمی مظلوم است چون همان هایی که زمان ریاست جمهوری خاتمی شعار عبور از وی را سر داده بودندتغییر راهبرد ! داده اند و می گویند خاتمی باید بیاید . آنها که می گفتند خاتمی باید از حاکمیت خارج شود امروز شعار می دهند خاتمی باید وارد حاکمیت شود . آنها که از سیاست لبخند خاتمی ابراز انزجار می کردند امروز می گویند باید بیاید چون لبخند می زند و راه را آشناست . خاتمی می داند که اگر بیاید هم ناجوانمردهای مقابل در مقابلش خواهند ایستاد چون گذشته و هم اینها که امروز می خوانندش که بیا . لذا می گوید کسی بیاید که موانع کمتری در مقابلش قرار دارد و کسی بیاید که حساسیت کمتری روی او هست . او خوب در این هشت سال ریاست جمهوری دوستان و رقبایش را شناخته است . اما هیچ کس باز هم به حرف او اهمیت نمی دهد . آنها که که خاتمی را نمی خواهند اصرار می کنند که نیا و پیام تلویحی می دهند که اگر بیایی بلای بدتری از قبل سرت می آوریم و آنها که می خواهند خاتمی را بدون در نظر گرفتن واقعیت ها بازهم شعاری آرمانی می دهند ؟ می گویند که اصلاح طلب فقط یکی است و او هم خاتمی و غیر از او هیچ کس نمی تواند رئیس جمهور شود و کار کند و .... این ها را مردم می بینند . خوب می دانند آنها که به خاتمی می گویند نیا برای این است که قدرت را از دست ندهند و آنها که می گویند بیا تنها قدرت را می خواهند . این وسط خاتمی باز هم تنهاست . بازهم کسی حرفش را نمی شنود . داستان 8 سال ریاست جمهوری او در حال تکرار است . باز هم او میان دو لبه این قیچی گیر افتاده است. او می داند که امروز یک عده می گویند نیا و عده ای می گویند بیا ولی فردای ریاست جمهوری همه اینها متحد می شوند که برو . چون در دوران ریاست جمهوری این اتفاق افتاد . همان روزهایی که افراطیون اصلاح طلب و افراطیون اصولگرا با هم یکصدا از خاتمی می خواستند که نماند  و مردم را تنها بگذارد. این نغمه ها برای خاتمی آشناست . برای مردم هم آشناست و خاتمی همچنان مظلوم است .


» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]