آنکه حکمتها را شناخت، بر افزودن آنها قرار از کف بداد . [امام علی علیه السلام]

انتخابات ریاست جمهوری

Powerd by: Parsiblog ® team.
کروبی، عارف و نجفی جانشینان احتمالی خاتمی(شنبه 87 آبان 18 ساعت 6:23 عصر )
یک عضو شورای عالی بنیاد باران گفت: با توجه به شرایط آقای خاتمی و شناخت گسترده‌ای که جامعه از ایشان دارد به نظر می‌رسد سه ماه پیش از شروع انتخابات نیز می‌تواند زمانی مناسب برای اعلام نظر رسمی و نهایی ایشان باشد.
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در صورتی که ایشان به هر دلیلی، تصمیم بر عدم حضور در انتخابات بگیرند، جبهه‌ اصلاحات پیش از رسیدن به کاندیدای واحد با سه کاندیدای اصلی یعنی آقایان کروبی، عارف و نجفی و نیز برخی کاندیداهای احتمالی دیگر مواجه خواهد بود، که در نهایت با مکانیزم مورد توافق همه اصلاح‌طلبان یک کاندیدا انتخاب و به جامعه معرفی خواهد شد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه انتخابات ریاست جمهوری دهم، زودتر از موعد در دستور کار جامعه قرار گرفته و به نظر من این اتفاق مثبتی است که باید از آن استقبال کرد؛ چراکه به نفع آینده کشور است.
وی افزود: پیش‌بینی من این است که آقای خاتمی با صلاح‌دید خود در بهترین زمان تصمیم خود را اعلام خواهد کرد و به نظرم، یک دوره‌ سه-چهار ماهه مدت خوبی است برای فعالیت‌های جدی انتخاباتی؛ چراکه اگر آقای خاتمی در انتخابات کاندیدا نشوند، نامزدهای دیگر جبهه‌ اصلاحات خوشبختانه افرادی شناخته شده هستند و پایگاه اجتماعی قابل قبولی دارند.
این عضو شورای عالی بنیاد باران افزود: ضمن آن‌که برخی از کاندیداهای اصلاح‌طلب از هم‌اکنون اعلام آمادگی کرده‌اند و توصیه می‌شود که سایرنامزدهای احتمالی نیز از هم‌اکنون فعالیت خود را در عین پایبندی به چارچوب مشترک جبهه اصلاحات آغاز کنند و طبیعتا با توجه به این‌که جبهه‌ اصلاحات در نهایت یک نامزد خواهد داشت، تشکل‌ها و گروه‌های وابسته به این جریان و نیز رسانه‌های معدود آن، فرصت کافی برای معرفی نامزد واحد و برنامه‌های وی را خواهند داشت.
وی با بیان این‌که " اگر آقای خاتمی به انتخابات وارد نشوند احتمالا جبهه‌ اصلاحات با حداقل سه کاندیدای اصلی تا پیش از رسیدن به کاندیدای واحد مواجه خواهند بود" اظهار کرد: طبعا با مکانیزم نظرسنجی یا راهکارهای مشابه نامزد واحد اصلاح‌طلبان برگزیده خواهد شد. در عین حال تاکنون آقای کروبی به طور قطع و آقایان عارف و نجفی تلویحا کاندیداتوری خود را در جبهه‌ اصلاحات مطرح کرده‌اند، حال اگر آقای خاتمی قطعا اعلام کنند تصمیم ندارند در انتخابات حضور پیدا کنند ممکن است افراد دیگری نیز نامزدی خود را مطرح کنند و در این صورت، از همان مکانیزمی که قرار است برای انتخاب کاندیدای واحد در پیش گرفته شود، استفاده خواهد شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) در ادامه تاکید کرد: به نظر من، با تدبیر و درایتی که در شورای هماهنگی جبهه‌ اصلاحات و نیز تصمیم‌گیری کارگروه مجمع روحانیون مبارز به ریاست جناب آقای موسوی‌خوئینی‌ها وجود دارد، کارها به خوبی پیش خواهند رفت.
ناصری همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی شکل‌گیری شورای حکمیت و حضور حزب اعتماد ملی در آن گفت: اگر بعد از نظرسنجی مبنا، شکل‌گیری شورای حکمیت باشد، قطعا حزب اعتماد ملی نیز نماینده‌ای درآن خواهد داشت. به بیان دیگر، چنانچه شورای حکمیت به عنوان راهکار اصلاح‌طلبان برای رسیدن به کاندیدای واحد انتخاب شود، روند کار، همان چارچوب کارگروه با شش حزب اصلی خواهد بود و با توجه به این‌که حزب اعتماد ملی نیز یکی از آن‌ها محسوب می‌شود، قطعا نماینده‌ای از این حزب در شورا و رای‌گیری‌ها حضور خواهد داشت.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مرزبندی اصلاحطلبان در شروع تبلیغات
4 داوطلب تائید صلاحیت شدند
درد سر رنگ سبز (نمادحامیان موسوی) برای تلویزیون!
حسین شریعتمداری به سیم آخر زد!
توسل "فارس" به اسرائیل برای حمایت از احمدی‏نژاد
[عناوین آرشیوشده]