ایران اکونومیست: فاطمه رجبی در آخرین یادداشت خود از سید احمد خاتمی (خطیب جمعه موقت تهران) انتقاد کرد که چرا در کنار سید محمد خاتمی(رئیس جمهورپیشین ایران) حاضر شده است در حرم امام (ره) سخنرانی کند.
این تحلیل(!) را بخوانید:
آگهی برنامههای شبهای قدر حرم امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، در روزنامهها منتشر شد. نکتهای شگفتآور در آن جلب نظر میکند. جلب نظری منفی!
حضور آیتالله سید احمد خاتمی در کنار محمد خاتمی!!
1. متأسفانه سالهاست حرم مطهر امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، به صورت پایگاه سیاسی برای اصلاحطلبان برانداز و دینستیز و چهرههای همسو با آنان درآمده است. پایگاهی تبلیغی که در «منابر» دنبال میشود، و در انتخاباتی که علاوه بر منابر و تریبونها با شرکت چهرههای مسألهدار و پوشش صدا و سیما، به هدف میاندیشد. این امر را مردم به خوبی میفهمند.
2. حضور افرادی چون «ناطق نوری» یا «حسن روحانی» و شاید «هاشمی رفسنجانی» نه تنها مایه شگفتی نیست، بلکه طبیعی هم به نظر میرسد. زیرا این افراد چهرههایی هستند سیاسی، زمانی «رقیب در کسب قدرتند» مانند انتخابات ریاست جمهوری 76، زمانی «یکدل و یکجهت در نگهداشت قدرت شریک و سهیمند» مثل 8 سال حاکمیت اصلاحطلبی برانداز، و وقت دیگر «در تلاش برای وحدت و ائتلاف به منظور بازگرداندن قدرت کاهش یافتهاند» مثل همین زمان!
3. اما شرکت روحانی عالیمقامی چون آیتالله سیداحمد خاتمی، که علاوه بر داشتن جایگاه و پایگاه حقیقی حوزوی، امامت جمعه تهران را نیز عهده دارند و عضو جامعه محترم مدرسین میباشند، قابل تأمل است. راستی تاکنون چند نفر در مقام و جایگاه فقهی و ولایتمداری ایشان به این مراسم دعوت شده، یا دعوت را پذیرفتهاند؟
دو مسأله نیازمند توضیح است:
الف- حضور سالانه مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی - که سلام خدا بر او باد - امری مستثنی و ویژه است، مثل وجود و جایگاه رفیع شخص ایشان! در واقع همه جای ایران، جایگاه و پایگاه ولایت است و بدون ایشان، نظام اسلامی معنا ندارد. بدیهی است حرم مطهر امام خمینی نیز یکی از این جایگاهها و پایگاهها میباشد. بگذریم از این که سوء استفاده سیاسی، آن هم برای تفکر اندیشه براندازانه و دینستیز اصلاحطلبی از حرم امام خمینی جفایی بزرگ به امام عزیز است، مانند هم جفاهایی که «به نام» ایشان یا با «وابستگی به ایشان» در جهت «قدرتطلبی» انجام میگیرد.
ب- آیتالله سیداحمد خاتمی، با مشاهده روند گذشته، و با دانایی سیاسی و دینی، چگونه حاضر به پذیرش دعوت و شرکت در مراسمی گردیدهاند که «محمد خاتمی» سخنران یک شب، و ایشان سخنران شب دیگر باشند؟
یقیناً از نگاه این فقیه عزیز، «انجام عمل حرام دستدادن محمد خاتمی با زنان» و «اعلان افتخارآمیز قضا شدن نماز صبح» و «سفرهای شوم به آمریکا و انگلیس و...» و «افاضات دینستیز نسبت به مبانی اسلامی و قرآنی» توسط وی، به تنهایی کافی است تا «دوری و برائت از وی و مروجان و حامیان و مبلغان او و اندیشه فرهنگسوز اصلاحطلبی» یک اصل شود. این نکته گذشته از 8 سال حاکمیت سیاه و شوم اصلاحطلبی است که بیداد آن تا جاسوسی هستهای پیش رفت.
آیا خدای ناکرده آیتالله سیداحمد خاتمی بر آن هستند تأییدکننده این جریان برانداز و مطرود سیاسی با هدف حاکمیت مجدد سکولاریسم باشند. قطعاً پاسخ منفی است و خدا نیاورد روزی که چنین نقشهای محقق شود.
اما به هر حال پرسش اساسی آن است که: آیتالله سیداحمد خاتمی، فقیه معزز، چرا؟!
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)
خبرگزاری ایسکانیوز: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی گفت: انتقاد در کشور باید با خیرخواهی توام باشد نه تخریب، حق آزادی انتقاد و ایراد گرفتن و خیرخواهی نسبت به حکومت وظیفه مردم در هر کشور است. |
|
| به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، سیدمحمد خاتمی در مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی (ره) اظهار داشت: آیا عرفان ابن عربی با آن عظمت به اندازه بیانات کوتاه امام علی (ع) عظمت دارد؟ علی (ع) در عبادت سرآمد است، امام سجاد نیز کسی بود که به دلیل عبادت های بسیار او را سجاد و زین العابدین نام گذاری کرده اند، وی آن قدر خضوع و سجده می کرد که لقب بسیار سجده کننده را برای او گذاشته اند. وی خاطر نشان کرد: عبادت انبیا به گونه ای بود که ما تاب انجام آن را نداریم، امام سجاد (ع) در مقابل امیر المومنین اظهار عجز می کرد، امام علی در اخلاق و در خیرخواهی نسبت به مردم سرآمد بود. وی در ادامه گفت: نهج البلاغه با گستردگی که دارد دارای مضامین بلند آموزشی، تربیتی و سراسر حکمت است که نظیری برای آن نمی توان پیدا کرد. حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی اظهار داشت: نهج البلاغه علاوه بر جنبه های عرفانی و معنوی سخنان امیر المومنین (ع) است که حاصل کمتر از پنج سال حکومت ایشان بوده است. وی تاکید کرد: امام علی (ع) توانست حکومتی مطلوب و متناسب با شان پیامبر اسلام را ارائه کند ولی این پنج سال همیشه با آشوب ها، فتنه ها و درگیری ها همراه بوده اما هیچ وقت مانع از آن نشد که امیر المومنین از حکومت خود یک الگوی نمونه به جا نگذارد. وی خاطر نشان کرد: همواره بشر با دادن هزینه های گزاف به پیشرفت های مهمی در حکومت رسیده از جمله حق حاکمیت بر سرنوشت، آزادی برای اندیشیدن و ... که بشر در سیر تکاملی به این پیشرفت ها رسیده است ولی از لحاظ عمل نتوانسته به آن ها جامه عمل بپوشاند. وی در ادامه اظهار داشت: اگر تجربه بشری را کنار بگذاریم ولی آن را در کنار حکومت پنج ساله علی (ع) در نظر بگیریم تمامی این پیشرفت ها رنگ می بازد و من تعجب می کنم که یک نفر چگونه می تواند چنین حکومتی را برقرار کند. وی تصریح کرد: کدام حاکم را در دنیا سراغ دارید که به شدت مردم را تشویق به اعاده حق خود می کند، کدام حاکم را سراغ دارید که انتقاد از حکومت را وظیفه می داند، کدام حاکم را سراغ دارید که مخالفین خود را تحت فشار قرار ندهد بلکه همواره از حق مخالف خود دفاع کند و اشخاص را از امتیازات خود محروم نکند. سیدمحمد خاتمی خاطر نشان کرد: حکومت علی (ع) یک معجزه بود و امیر المومنین خطابه های بسیار دارد که ای مردم من را بر شما حقی است و شما را هم بر من، حقی که من به عنوان حاکم بر شما دارم این است که خیرخواه شما باشم و رشد اقتصادی را در سراسر جامعه حکمفرما کنم، آگاهی دادن به شما و محو بی سوادی در جامعه برای بالا بردن آگاهی تان وظیفه من است اما حق مردم نسبت به حاکمیت این است که به رای تان وفادار باشید و جفا نکنید. وی در ادامه اظهار داشت: امروزه بشر به خود می بالد که حق انتقاد را برای فرد فرد انسان ها به رسمیت شناخته است اما باید توجه کنیم که انتقاد باید با خیرخواهی توام باشد نه تخریب و حق آزادی بیان نسبت به حکومت وظیفه شما مردم است. وی تصریح کرد: در زمینه اقتصادی امیر المومنین همیشه عدالت را رعایت می کرد و می گفت من در جایی حکومت می کنم که در سراسر جامعه یک نفر نیست که زیر سقف خود زندگی نکند و نان گندم نخورد و عدالت اقتصادی و جلوگیری از ظلم و چپاول را همیشه نسبت به مردم رعایت می کرد. وی اظهار داشت: امیر المومنین می گفت اگر اموال شما به زور در کابین زنان رفته باشد آن ها را به زور پس می گیرم و این یک معجزه الهی است،علی (ع) هیچ وقت از جنگ استقبال نکرد و جنگ ها همیشه به او تحمیل شد و بعد از تحمیل جنگ نیز اخلاق را در مبارزه و نبرد رعایت می کرد که این باعث تعجب می شود که یک انسان به چه میزان ظرفیت اخلاقی دارد. |
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)
ادوارنیوز: حاج منصور ارضی مداح مشهور و تندرو، در جریان مراسم لیالی قدر در شب بیستم ماه رمضان با اشاره به زمزمه هایی پیرامون کاندیداتوری عبدالله نوری در انتخابات آتی ریاست جمهوری وی را تهدید به ضرب و شتم و ترور فیزیکی کرد.
منصور ارضی که در مسجد ارک تهران به مداحی می پرداخته ضمن اشاره به طرح کاندیداتوری"عبدالله نوری" در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفته است: "از طرف به من به او بگویید اگر جان خود را دوست دارد وارد این میادین نشود".
بنا به گفته حاضرین در این مراسم، منصور ارضی با یادآوری حادثه ضرب و شتم عبدالله نوری و عطاء الله مهاجرانی وزاری دولت محمد خاتمی در سال 77 در حاشیه نماز جمعه تهران افزوده است: "اگر نوری بخواهد کاندیدا شود می دهیم حسابش را برسند".
گفتنی است در سال 1377 و بعد از پایان نماز جمعه در تهران اعضای منتسب به گروه موسوم به "انصار حزب الله" با هجوم به عبدالله نوری و عطاالله مهاجرانی به ضرب و شتم ایشان پرداختند. در عین حال در سالهای اخیر شایعات متعددی مبنی بر قصد مهاجمان برای مضروب کردن نوری به وسیله چاقو و یا طرح هایی برای ترور فیزکی او طی سالهای ابتدایی دوره اصلاحات در سایتهای اینترنتی منتشر شده است.
» انتخابات
»» نظرات دیگران ( نظر)
لیست کل یادداشت های این وبلاگ